![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1021 | |||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1022 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1023 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1024 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan lijkt het me redelijk logisch dat u het ook normaal vindt dat de overheid ons, gelovigen, niet langer de verplichting oplegt eerst burgerlijk te huwen vooraleer een huwelijk te laten inzegenen in de kerk.
|
|
|
|
|
|
#1025 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een losstaand kerkelijk huwelijk betekent gewoon dat je niet getrouwd bent, punt uit. En nee, een losstaand kerkelijk huwelijk met slechts waarde voor gelovigen is onmogelijk. Omdat uw kerk niet naast de staat, een huwelijk kan wettigen. Want dat zou tot juridische ongelijkheid leiden, de gelovige beschouwt zich als getrouwd, maar is dit niet; tenzij je de kerk dezelfde legitimiteit zou geven tot wettiging als de staat. En dat kan gelukkig niet. |
|
|
|
|
|
|
#1026 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1027 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je probeert me zaken toe te schrijven die ik nooit gezegd heb. Ik noem dat wel degelijk "onnozel doen".
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1028 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En tja.. die macht zal de kerk nooit meer in handen krijgen, fijn toch? |
|
|
|
|
|
|
#1029 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1030 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1031 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat u schrijft, klopt niet, daar u een algemeen geldend principe trachtte te lanceren.
Er zijn genoeg landen waar het kerkelijk huwelijk wel de wettelijke gevolgen heeft net als het burgerlijk huwelijk. Landen die weldegelijk scheiding van Kerk en Staat kennen. |
|
|
|
|
|
#1032 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat vraagt ook niemand.
|
|
|
|
|
|
#1033 |
|
Banneling
|
Ik was eerst om jouw bestempelen van de Kerk als Vaticaans extraterritoriaal gebied opzettelijk onnozel doen te noemen
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 01:06. |
|
|
|
|
|
#1034 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wanneer je niet trouwt voor de instantie die bevoegd is iemand getrouwd te verklaren, ben je niet getrouwd, ongeacht eender welke ceremonie voor of na dat huwelijk. Wat u eigenlijk wilt is dat de kerk opnieuw die MACHT krijgt, en nee, dat gebeurt uiteraard niet. |
|
|
|
|
|
|
#1035 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ja, voor de wet zijn mensen dan ongehuwd wanneer ze slechts een kerkelijke ceremonie wensen. Als dat hun keuze is, hebt u daar toch geen problemen mee. Of wel? |
|
|
|
|
|
|
#1036 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1037 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1038 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1039 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1040 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is geen enkele juridische ongelijkheid, daar die mensen als ongehuwd geregistreerd staan in de registers van de burgerlijke stand. Waar haalt u dus die zogezegde juridische ongelijkheid vandaan? Juist, uw eigen hersenspinsels. |
|
|
|
|