![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1081 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bijgevolg speelt het geen enkele rol of de kerkelijke ceremonie nu voor of na het burgerlijk huwelijk gebeurt. Er is dus geen enkele redelijk gegeven de bestaande verplichting te behouden. Fijn dat u het schijnbaar een beetje begint in te zien... |
|
|
|
|
|
|
#1082 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het burgerlijk huwelijk heeft juridische gevolgen, alice, het kerkelijk huwelijk niet en daar vraagt ook niemand om. Is dat nu ècht zo moeilijk te begrijpen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1083 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De kerk is geen instituut wat een wettig huwelijk kan of mag afsluiten, en daarom moet je eerst echt trouwen voor de instantie die wel bevoegd is, voordat de kerk inzegent. |
|
|
|
|
|
|
#1084 |
|
Banneling
|
Alice strijdt tegen haar eigen gedachten en niet tegen de opvattingen van iemand anders
|
|
|
|
|
|
#1085 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar vraagt Jan om het kerkelijk huwelijk gelijk te schakelen aan het burgerlijk huwelijk?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1086 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1087 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1088 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1089 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1090 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daarom heeft een kerkelijk huwelijk zoals ik al schreef, geen enkele waarde, omdat de kerk niet gemachtigd is een huwelijk te wettigen. " Daar vraagt niemand om" zeg eens, wanneer je dan die kerk uitloopt met dat huwelijk zonder juridische gevolgen, hoe getrouwd ben je dan? Juist ja...niet. |
|
|
|
|
|
|
#1091 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
een kerkelijk huwelijk zonder burgerlijke trouw: voor de overheid zijn die mensen ongehuwd. Daar is toch niets moeilijks aan? |
|
|
|
|
|
|
#1092 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1093 |
|
Banneling
|
De volgorde is essentieel voor de bedoelingen van de wetgever, namelijk het kerkelijk huwelijk recupereren
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 01:50. |
|
|
|
|
|
#1094 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1095 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In uw ogen is dat ongetwijfeld van geen enkele waarde, maar in de mijne als gelovige wel. Alleen niemand komt af dat de kerkelijke ceremonie enige andere gevolgen zou moeten hebben dan die welke een gelovige eraan hecht. |
|
|
|
|
|
|
#1096 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1097 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de wet niet, maar voor de ogen van je god en je geloofsgemeenschap wel. Kan jij je voorstellen dat dat voor gelovigen belangrijker is dan dat boterbriefje?
|
|
|
|
|
|
#1098 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de Kerk een huwelijk inzegent, dan wettigt ze immers niets. In de ogen van de Kerk werkt het immers zo niet. |
|
|
|
|
|
|
#1099 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jouw sacrament zal ze worst wezen Herhaling nr 19 Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 01:54. |
|
|
|
|
|
|
#1100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat we het dan even kunnen opentrekken tot mensen die voor de wet ongehuwd blijven, omdat ze geen enkel belang hechten aan het "boterbriefje". Er zijn koppels die immers stellen dat hun liefde voor elkaar niet door de wet ingekaderd moet worden.
|
|
|
|