![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dringt het nog altijd niet een klein beetje tot je door?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als religieuze ceremonies van geen enkel belang zijn in de ogen van de overheid, dan lijkt het me ook normaal dat de overheid zich er helemaal niet bij bezig houdt. De overheid bemoeit zich ook niet met de vraag welke wandelschoenen men hoort aan te doen bij jaarlijkse wintertocht van die of deze wandelclub. Wat u hier nu allemaal stelt en blijft herhalen, is juist de beste argumentatie tegen de bestaande verplichting om een burgerlijk huwelijk te laten voorafgaan aan een kerkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 03:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Legt u mij dat toch maar eventjes uit, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik vind dat een probleem, in die zin dat de kerk de enige bevoegde instantie is om een kerkelijk huwelijk af te sluiten en dat de overheid de enige bevoegde instantie is om een burgerlijk huwelijk af te sluiten en dat de twee niets met elkaar te maken hebben. Nochtans dringt de overheid binnen in het domein van de kerk om daar dwingende regels op te leggen aangaande het afsluiten van huwelijken. Dat is een ongeoorloofde inmenging van de overheid en een schending van de vrijheid van godsdienst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik verkies een maatschappij waar de overheid zich niet bemoeit met het privéleven van haar burgers en waar ze al helemaal geen burgers discrimineert op basis van hun geloofsovertuigingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 |
Banneling
|
![]() Nu krijgen alle kerkverbintenissen voorafgaandelijk gedwongen de hoogste juridische status mee
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 03:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, wat u stelt, is de beste argumentatie komaf te maken met wat vandaag in België is voorgeschreven. Laat gelovigen zelf beslissen wanneer ze een religieuze ceremonie willen houden en laat ze zelf de vrijheid de beslissing te nemen al dan niet een burgerlijk huwelijk af te sluiten. In zo'n situatie wordt toch duidelijk dat alleen het burgerlijk huwelijk enige consequenties heeft voor de overheid. Dus, dan wordt toch sterk bevestigd wat u schreef. Of niet soms? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat doet ze juist wel. Ze verbiedt namelijk een kerkelijk huwelijk zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 |
Banneling
|
![]() Vóór de kerkelijk inzegening worden deze arme slachtoffers van staatsdiscriminatie verplicht bij het stadhuis te passeren waar ze als troostprijs de hoogste juridische status meekrijgen die ze anders niet zouden krijgen als het van henzelf afhing bij hun kerkelijke huwelijk. Als dat geen UPGRADE is!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 |
Minister-President
|
![]() Waar haalt u het dat bedoelde ondergeschiktheid slechts geldt voor de erkende godsdiensten in België ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leest u toch maar eens opnieuw wat ik schreef. Of ondergeschiktheid nu al dan niet onderstreept stond, doet er weinig toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |