![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1341 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1342 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doe ik niet, je kunt enkel wat ik schrijf niet weerleggen.
Het gaat over wie gemachtigd is een huwelijk te wettigen, de kerk is dit niet, net zoals je hondenschool. En dus mag je gerust, mocht de kerk dit toestaan samenkomen in een witte jurk en mekaar eender wat beloven, maar wat je dan afsluit kun je geen wettig huwelijk noemen. Omdat de kerk niet gemachtigd is mensen te huwen. En hun leer verbied dat mensen die niet gehuwd zijn, kinderen verwekken. Dus zonder die macht, is de ceremonie zinloos, daarom heb je eerst het burgelijk, en dan pas indien je wilt, een kerkelijk huwelijk. Maar blijkbaar heb je echt wel moeite met enige logica! Trouwens, omdat het verwekken van kinderen voor de kerk de doelstelling is van het huwelijk, mag jij met je partner buiten de kerkdeur blijven staan, je kunt je beter daar druk over maken dan je eindeloos rondjes draaien over burgelijk en kerkelijk huwelijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1344 |
Europees Commissaris
|
![]() Of heeft de kerk niet eerst het huwelijk geusurpeerd en werd dit nadien gewoon rechtmatig teruggenomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zinloos, voor die groep die voorbij gaat aan de kern van het huwelijk, het is een overeenkomst met juridische gevolgen, daarbij kan een organisatie die niet gemachtigd is die overeenkomst te bekrachtigen,of dit nu de kerk is of de hondenclub, ook geen huwelijk afsluiten.
Evenmin kan een beenhouwer de verkoop van je huis vast leggen in een juridische overeenkomst, dan kan enkel de notaris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1346 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Typisch theocratisch gedrag Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat zou terug on topic gaan zijn! ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kijk: oorspronkelijk, door mijn traditionele opvoeding, vond ik het huwelijk iets voor man en vrouw, maar ik heb ingezien dat het een loutere burgerlijk- juridisch bekrachtigde samenlevingsvorm is tussen twee personen. Waar de Paus zich heeft buiten te houden. Dat die zich met het kerkelijke huwelijk bezighoudt. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1350 |
Banneling
|
![]() Jan is hier niet momenteel. Daar moeten we misbruik van maken om terug on topic te gaan!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1351 |
Minister-President
|
![]() Daarvoor heeft de SSer uit Rome Jean De La Montagne naar de lage landen gestuurd.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1353 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Onzin. Voor de kerk telt alleen het kerkelijk huwelijk. Ik vrees dat jij degene bent die hier uitvoerig gedemonstreerd heeft met een volslagen gebrek aan logica te worstelen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1354 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga voortaan, elke keer je weer diezelfde open deur intrapt, antwoorden met een afkorting: bh=/=kh. Ik blijf tegen beter weten in hopen dat het ooit tot je zal doordringen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal mee eens. Maar dan moet je ook zo consequent zijn om in te zien dat de seculiere overheid zich buiten het kerkelijk huwelijk te houden heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#1357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1358 |
Banneling
|
![]() Als de staat het kerkelijke huwelijk wil anticiperen,dat doet hij dat, terecht en noodzakelijk, wegens het maatschappelijke belang van het huwelijk en ten gunste van scheiding van kerk en staat. Opdat de kerk het huwelijk niet meer zou kunnen usurperen, usurpeert de staat zelf het kerkelijke huwelijk. Dat was een schitterend concordaat van Napoléon in dat opzicht. Ik betreur andere aspecten ervan..
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zou ik het niet willen omschrijven... Ze heeft honderd keer dezelfde misvatting herhaald. Dat is accurater.
![]() |
![]() |
![]() |
#1360 |
Banneling
|
![]() Ze weet dat zelf al te best
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 17:29. |
![]() |
![]() |