![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maddox, Nexer en ik staan op een lijn (wat dit onderwerp aangaat). We kennen de geschiedenis en we nemen de ontwikkeling van de laatste decennia daarvan als leidraad.
Ale die Pallieblazers kennen toeters noch bellen. Amerika verloor hun ex-territoire oorlogen door gebrek aan intellect en inzet. Daarvan zul je de Israëli's nooit kunnen beschuldigen zij het dat tegen Hamas niets uit te richten valt tenzij je het hele gespuis met wortel en tak de zee in jaagt zoals Jordanië en Tunesië voor hen hebben gedaan. Dat blote feit echter wordt gemakshalve nooit ter sprake gebracht maar laat wel zien dat ook in de Arabische wereld de Ghazanen niet worden geduld. Ze hebben geprobeerd hun gastheren te terroriseren en derhalve is dit volk van straatrovers overal weggejaagd. Hier ligt het probleem niet bij de Israëli's maar bij een vuilnisbakkenclub dat niet eens de naam van een volk draagt.
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laatst gewijzigd door Ke Nan : 1 december 2012 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De BEVOLKING van Arabische landen is in meerderheid pro-Palestijns overigens. Citaat:
Uw zinnen hierboven doen mij denken aan regelrecht racisme. Realiseer u dat uw standpunt extreem is , en in heel veel landen niet wordt gedeeld.
![]() |
![]() |
#65 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als de ene broer een wereldberoemd pianist kan zijn, kan de andere broer perfect een doortrapte crimineel wezen. Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israël moet haar expansiedrift stoppen , daarna kijken we verder.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of ze knikken Ja, laat toe dat er een munitieopslagplaats onder de kinderkamer gestoken word, of ga maar achter een motorfiets hangen, terwijl de vrouwen en kinderen een vertier worden voor de stoottroepen.
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Ato, je bent zo slecht onderlegd wat je kennis omtrent het Israëlisch/Feddahin conflict aangaat dat het moeilijk is met je te discussiëren.
Je kent de uitspraak wel van "ga nooit met iemand in discussie die onwetend is want hij trekt je naar zijn eigen niveau en wint het door ervaring." Dat gezegde is hier wel van toepassing. Je kent het M-O niet, je bent er wellicht nooit geweest en wat je doet is het slaafs navolgen van wat andere zwakbegaafde politici jou in hun wijsheid willen vertellen. Ben je ooit in Gaza geweest? of Khan Yunis? Je weet vrijwel niets van de recente ontwikkelingen aldaar en je contra-argumenten bestaan vrijwel uitsluitend uit het nietes-welles. Begin nu eens met '48 - Collins & LaPierre hebben er een uitstekende docu over geschreven. Ga dan door naar "Zwarte September" en bekijk wat dat politiek vuilnis heeft uitgericht. Je hele argumentatie slaat als een tang op Dirk, incoherent, alle feiten negerend, met alleen die ene blinde haat tegen de Joden. Het anti-Joods ageren steekt in heel Europa de kop weer op. De Arabieren - beter gezegd de Arabische wereld heeft sinds het ontstaan van de Islam niets tot stand kunnen brengen behalve oorlogen, puinhopen en desintegratie. Waar ze ook zijn, ze ontregelen maatschappij en cultuur. Leer eens te denken en vooral leer eens te lezen. En ga anders eens een kijkje nemen in Gaza. Zien is geloven zei de blinde.
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() De enige duurzame oplossing is het opdoeken van israël en alle joden overbrengen naar de USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien als alle oliestaten in't Midden Oosten samenleggen om pak'm beet 50 jaar het BNP van Israël op tafel te leggen dat de Joden het misschien gaan overwegen. Ik zou het alvast niet voor minder willen doen.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die paar miljard dollar gaan het niet doen hoor. Maar omdat U het bent, met.
Iemand moet toch de grond in de VS afkopen nietwaar. In dagdagelijkse termen, in geval van onteigening, is het de onteigenaar die mag betalen. In het geval van Israël is de prijs hoog.
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is nog altijd zo dat er meer joden wonen in het niet-Israëlische gedeelte van de wereld als in Israel ; overigens is het ook zo dat behalve joden er in Israël bovendien nog Christenen en Moslims wonen met de Israëlische nationaliteit overigens. Men zegt dat zowel de christenen als de moslims als ook de niet-gelovige of niet -praktizerende joden in de staat Israël als 2de klas burgers aanzien worden. Als Joden om één voorbeeld te noemen niet in een Synagoge met rabbi enz.. in het huweluijk willen treden moeten ze naar het buitenland : in Israël is dit niet mogelijk.
Israël, samen met Iran zijn de enige 2 staten die in feite door God zelf bestuurd worden:kritiek op deze staten is eigenlijk godlastering. Doordat in feite iedere jood op deze planeet een heilig en onvervreemdbaar recht heeft om te emigreren naar Israël is het absoluut noodzakelijk dat deze staat een expansionistische politiek moet bedrijven - verstaanbaarder : de staat Israël heeft behoefte aan "Lebensraum"... de Joden woonden niet alleen in het Land Kanaän (Palestina) ze verbleven eveneens in Babylon en Egypte - waarschijnlijk landen die hen op basis van goddelijke uitverkorenheid hen eveneens toebehoren... Gelukkig zijn er ook talrijke joden die geen zionisten zijn ; sommigen omdat er nog altijd een messias moet komen, anderen omdat ze halstarrig vasthouden aan het principe dat ook zij slechts mensen zijn (al dan niet geschapen naar god's evenbeeld) en derhalve geen enkel recht als "uitverkorene" kunnen claimen. Vrede rondom Jeruzalem zal derhalve slechts dan ontstaan indien alle religies, ook de kleinere, erin slagen een maatschappelijk bestel te scheppen waar ze elkaar in kunnen "verdragen" en hopelijk ook iets meer...
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en alle vlamingen naar Frankenland ? Alle Kelten terug naar Gallië ?
![]() |
#74 |
|
![]() Die Joodse exodus is allang gaande > VS. Het talent verlaat Israel en wat ik al eerder schreef is dat alleen de die-hards en de mensen zonder financiële achtergrond, of bijzondere opleiding in de VS weinig kans maken.
Deze discussies zijn jaren geleden al gevoerd. De expansie-politiek is iets dat je moeilijk kan goedkeuren, ik denk dat het eerder andersom moet zijn - dat de (wat zich Palestijn noemt) Gazanen naar Jordanië verhuizen met een per persoon uit te betalen geldbedrag. Het probleem, zou zo iets ooit geaccepteerd worden, dat dan nog veiligheid van Israël niet zeker is. En dan krijgen we weer hetzelfde verhaal dat het Arabische legioen deze beroepsterroristen het land uit schiet. De andere oplossing is dat Egypte de Negev teruggeeft aan Israël en dat Israël Cis-Jordanië ontruimt en in de Negev verder gaan bouwen. Eind jaren '70 waren daar al moshav's die zeer succesvol waren in het kweken van rozen. Dus daar kan wel degelijk iets opgebouwd worden. En zou op die manier een oplossing kunnen vormen. De Gaza zou dan eveneens door de Gazanen leeg opgeleverd dienen te worden. Als Europa een slordige 100 miljard in de grote verdwijnpot van Griekenland kan (het zal er niet bij blijven) gooien, kunnen al die grote Joods instellingen in de VS gemakkelijk een dergelijk bedrag neertellen voor een definitieve scheiding en schikking tussen Jood en Arabier. Als de Arabische staten nog eens hetzelfde bedrag ophoesten om dit probleem uit de wereld te helpen dan iedere Ghazaan - Westbanker iets gaan ondernemen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 2 december 2012 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Joden naar de US gaat in dat geval ook niet, die komen dus ook hierheen ![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 2 december 2012 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() @ Adrian
Ik denk niet dat dat een optie is, gezien de opstekende kop van het Anti-Joods zijn in Europa. Amerika past beter in het gedachtengoed van de Jood. Geld, zaken en "onbeperkte" vrijheid. Ik weet niet anders of de Joden trekken - als ze zich dat kunnen veroorloven - richting VS.
![]() |
#77 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weiger weer in discussies te geraken over die zaken, omdat ik van mening ben dat deze nauwelijks nog een rol spelen in het ware probleem achter dit conflict. De gebeurtenissen uit het verre verleden kunnen alleen zorgen voor meer begrip maar nooit voor rechtvaardiging. Het oprakelen er van doet mij denken aan een zware crimineel die steeds weer wijst naar zijn verschrikkelijke kinder/jeugd jaren, als een soort rechtvaardiging voor zijn daden. Citaat:
Citaat:
Politici? geen idee wie dat dan zou moeten zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
nu blijkt dat u helemaal niet weet wat ik hier allemaal gezegd heb. Mijn haat tegen de Joden bestaat simpelweg niet , en ik heb dat altijd afgekeurd hier . Ik demoniseer en generaliseer nooit bevolkingsgroepen, ik keur beleid af . Citaat:
Vaak genoeg al heb ik hier laten zien dat de VS zelf hun negatieve invloed op die regio hebben beschreven, en dan heb ik het over de top van de US government. Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over de humanitaire situatie en niet over de resultaten van oude beschimmelde conflicten. Citaat:
Ook hiermee weer kan Israël weer mooi ontzien worden. Weet u trouwens al waar die grote krater door was veroorzaakt?
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Whatever.
Het probleem van de Arabische wereld en dus van de Palestijnen is NIET Israel. Integen deel. Israel speelt gewoon voor zondebok. En je moet goed gek zijn om , rekening gehouden met de échte feiten, Israel kwalijk te nemen zich met een beschermend gordel te omringen. Het probleem van de Arabische wereld -Egypte en de Palestijnse gebieden in het bijzonder- is OVERBEVOLKING. (1). Inkomsten halen uit (voor Egypte): Suez kanaal, Oliebronnen, tourisme. Dat zijn dus wel drie bronnen die niet uiterst rekbaar zijn. (2) Ik kom net terug uit Egypte (Luxor) en voorlopig is het toerisme daar naar de knoppen. Serieus naar de knoppen en je hoeft dus definitief NIET aan te schuiven om in de vallei der koningen naar de graven van de Farao's te gaan kijken. Je moet wel een zeer agressieve zwerm van junk verkopers door om bij de sites te komen en daarna weer diezelfde zwerm om bij je autobus te geraken. De touroperators maken er de zaak niet beter op. Heb niet kunnen uitvinden of ze de waarheid spreken maar ze prenten nu hun klanten in dat ze beter geen individuele taxi's etc nemen omdat de chauffeur midway plotseling zijn prijs verandert of erop staat klanten mee te nemen naar diverse touristshops. Ondertussen doet geen mens daar goede zaken. Dus is het armoede geblazen. Ben in een stuk of wat shops geweest die horen bij luxe hotel (Winter Palace , Luxor) Kreeg van verkoper te horen: 'we gaan de fles op. Toeristen blijven gewoon in hun hotels. Komen niet meer winkelen.' Dit is dus Egypte. Ik zwijg liever over de Palestijnen die dus definitief ov er geen pyramides of een vallei der koningen beschikken maar alleen en definitief goed lijken te zijn om véél méér kinderen dan ze kunnen voeden, te produceren en helaas nee, niks anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Zolang ze daar niet doorhebben, serieus doorhebben, dat ze als het moet
met dwingen, aan geboortebeperking horen te doen (1) en (2) andere bronnen van inkomsten buiten petroleum, suez kanaal en toeristen uitkleden horen te vinden zijn ze onbetekenend én gevaarlijk. O ja, Morsi en zijn kompanen zijn gewoon een arabische versie van de mafia. Laatst gewijzigd door Francientje : 3 december 2012 om 09:00. |
![]() |
![]() |