![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit illustreert perfect het zielige niveau van jouw soort. Haat, afgunst, nijd en leedvermaak, alles in naam van het status-quo.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...0106713266.htm Of wacht, neen, het is voor de goede zaak, dan mag het, niet?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En hieronder...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 3 december 2012 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() En tiens, kijk nu:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121120_008 Bij de handelsmissie van prins Filip in Australië werd aan potentiële investeerders een persmap uitgedeeld die Wallonië moet aanprijzen. In de map zit een artikel uit The Financial Times waarin PS-minister Marcourt, die mee is met de missie, waarschuwt voor het gevaar van de N-VA voor de economische toekomst van ons land. Binnen de missie werd daar door enkele Vlamingen wat verveeld op gereageerd. Ook Vlaams minister-president is niet tevreden, zo merkte hij op in het Vlaams parlement. 'Ik maak geen deel uit van de zending, maar wil uitdrukkelijk onderstrepen dat de uitspraken van minister Marcourt in The Financial Times niet wijs zijn. Dit draagt niet bij tot de efficiëntie van onze economische diplomatie', zei Kris Peeters. 'Dit schaadt de belangen van de Vlaamse export, die goed is voor 83 procent van de totale Belgische uitvoer', ging hij voort. 'We moeten meer dan ooit de stabiliteit van het land en van de regio's onderstrepen als we investeerders willen aantrekken.' Daar hoor ik jullie niet over. Maar ze hebben dan ook gelijk volgens jullie, niet? In het buitenland schilderen ze Vlaanderen systematisch af als een fascistisch nest, waardoor er mogelijk inderdaad investeringen in Vlaanderen in gevaar komen. Snap je de kringredenering? Vlamingen zijn fascisten, zeggen de Walen in de rest van de wereld. Het is normaal dat er minder geïnvesteerd wordt in Vlaanderen, zeggen de Belgicisten, want de wereld ziet Vlaanderen en Dewever in het bijzonder als extreem. Snap je een beetje hoe uit het eerste het tweede volgt? Maar wacht, het is voor de goede zaak, dan mag het, niet? Dan gaan we hier dus zeker niet over beginnen, nietwaar? Dat heeft er helemaal niks mee te maken, zo redeneert een volbloed belgicist nu eenmaal.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 3 december 2012 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tiens, als ik me niet vergis, is het ongezien in de geschiedenis van dit turbulente land. Zo ongezien zelfs, dat het onlangs nog uitvoerig in de media werd besproken, een regering die zich eerder bezig hield met oppositie voeren tegen de oppositie dan met regeren. Dat een belgicist als plichtsgetrouwe regimeslaaf dit als normaal probeert te catalogeren, dat is natuurlijk wel normaal. Het zijn zo van die kleine dingen, die toch steeds meer mensen de ogen opent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door stuyckp : 3 december 2012 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 3 december 2012 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 3 december 2012 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd geleerd dat je een zot niet moogt tegen spreken. Ik hou me daar tot op de dag van vandaag netjes aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Evenmin als het zou bewijzen dat de federale regering deugt.
Mij komt het eerder over als een teken van zwakte. In ieder ander geval zou u het daar met mij eens over zijn, maar hier gaat het natuurlijk over de federale Belgische regering, en mag er al eens een uitzondering worden gemaakt, nietwaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BBL: "Wat je zegt ben je zelf".
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN