![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1701 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1702 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik heb uw advies opgevolgd, en ik kan enkel tot de constatatie komen dat de redeneringen Jan van den Berghe en Raf klaarhelder zijn, en dat zij tevens de vloer hebben aangeveegd met u en uw kompanen. Het enige waartoe u momenteel nog in staat bent, is het keer op keer herhalen van dezelfde leugen die Jan al meerdere malen weerlegd heeft. Het zou u sieren moest u uw ongelijk ruiterlijk kunnen toegeven, maar uw bijdragen aan dit forum kennende is die kans onbestaande, en vrees ik dat u enkel zal volharden in uw scabreuze discussietechniek. Bijzonder pijnlijk.
|
|
|
|
|
|
#1703 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Biezonder pijnlijk, jouw absolute vooringenomenheid. Maar wellicht beschouw je jezelf als een vrije geest... Ik behoor nochtans tot jullie discriminatie- kamp. Ik vind het ook een discriminatie, in tegenstelling tot Gwylan. Maar een discriminatie die ronduit moet in stand gehouden worden. Ik voel mij in goed gezelschap. Het gezelschap van Napoleon... Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2012 om 01:38. |
|
|
|
|
|
|
#1704 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik neem dan natuurlijk ook aan dat u ook de andere elementen uit het discriminerend beleid van Napoleon instemt. De betaling van de lonen van de katholieke geestelijkheid bijvoorbeeld. Ook door Napoleon ingevoerd om de geestelijkheid in te schakelen in het bestuur van het rijk en hun vroegere financiële zelfstandigheid te fnuiken. U weet wel om het door u zo bejubelde principe te laten gelden: de ondergeschiktheid van de Kerk aan de Staat.
|
|
|
|
|
|
#1705 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ikzelf zou de Kerk privatiseren. (jaja, de tijden zijn veranderd sinds Napoleon) Jouw uitdrukking "financiële zelfstandigheid" is wel een giller voor een kleine klasse die 1/3 van Frankrijk in bezit had Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2012 om 02:02. |
|
|
|
|
|
|
#1706 |
|
Banneling
|
Ik vrees dat ik van jou nog een lagere pet op heb dan jij blijkbaar van mij, alhoewel ik moet toegeven dat ik me persoonlijk tot nog toe weinig aan jou gestoord heb
|
|
|
|
|
|
#1707 | |
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
de Paus en Jan En dat nog wel in een gekaapt draadje dat eigenlijk over homo's gaat Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2012 om 02:13. |
|
|
|
|
|
|
#1708 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Alle burgers van het land. Vraag naar gelijkheid. Afschaffing van een discriminatie. Overeenkomstig de fundamenten van onze democratische rechtstaat. Prachtig. Mooi verwoord. Nòg democratischer denken kan niet meer. Ik neem aan dat jij nu met onmiddellijke ingang alle verzet tegen het homo-huwelijk laat varen? Lijkt me, net zoals jij, heel redelijk... Geef jij die bisschoppen eens een seintje?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 4 december 2012 om 06:21. |
|
|
|
|
|
|
#1709 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Iemand heeft ergens in een draad een artikel over de moeder van een nederlandse marokkaan gepost. Zij had het in dat artikel over de immense druk, het nooit ophoudende geroddel onder elkaar en hoe de marokkanen/moslims mekaar helemaal niet helpen, integendeel zelfs. Over die peer pressure heb ik het; wij met onze westerse opvoeding kunnen niet inschatten hoe sterk dat wel verstrengeld is met hun cultuur en hoezeer dat de persoonlijke vrijheid op de helling zet.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#1710 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#1711 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het is voor Fatima al moeilijk om burgerlijk te scheiden, laat staan dat ze die kans krijgt als ze enkel in de moskee getrouwd is. Hare vent daarentegen moet enkel maar drie keer 'ik wil scheiden' in het bijzijn van een getuige zeggen en baf, daar staat ze op straat met haar 17 enkelbijtertjes. Ja, we moeten zeker ingaan op de druk van religieuzen om het burgerlijke huwelijk niet meer te verplichten voor een religieus huwelijk. Goed idee. Velen gaan er wel bij varen maar pas op, dat was hun eigen schuld hé want ze hebben toch vrijheid van keuze zeker!
|
|
|
|
|
|
#1712 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1713 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook wel interessant om polygame toestandjes mee te creëren . ------------------- Nu wordt het wel extra leuk: de religieuzen zoals Van den Berghe, die jarenlang de ketters hebben beschimpt omdat die ongehuwd samenHOKTEN, pleiten er nu zelf voor om ongehuwd samen te hokken, zolang ze maar hun ritueel voor de priester hebben kunnen uitvoeren. Enig idee hoeveel samenhokkers hun eigen ritueel hebben uitgevoerd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2012 om 08:30. |
|
|
|
|
|
|
#1714 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1715 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1716 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De verhouding tussen burger en overheid wordt in onze tijd niet meer verwoord in termen van "onderdanigheid". Bij de burgers ligt immers het fundament van de democratische macht; niet bij de staat.
|
|
|
|
|
|
#1717 |
|
Minister-President
|
Er bestaat niet zoiets als een beetje gelijkheid, net zoals een beetje zwanger ook niet bestaat.
|
|
|
|
|
#1718 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sommige mensen schijnen inderdaad die opvatting toegedaan te zijn. "Eens oneens, altijd oneens", lijkt wel hun devies.
|
|
|
|
|
|
#1719 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb het dan ook niet over "een beetje gelijkheid", maar dat had u ongetwijfeld wel geweten als u eerst mijn bijdragen hierover zou gelezen hebben i.p.v. onmiddellijk gedachteloos iets neer te pennen.
|
|
|
|
|
|
#1720 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Aldus De Grote Democraat...