Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2012, 22:21   #21
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En als jij niet wil betalen smijt dan je auto buiten ipv van te komen zagen dat het allemaal zoooveel geld kost.
Yep!
allemaal met de tein naar het werk en geen één keer meer op tijd!

yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 22:30   #22
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind het een schande.

Ik rijd 3500 km per jaar : gewoonlijk afstand tussen supermarkt en woning.
3500 km/jaar? En daarvoor tax, onderhoud, brandstof, verzekering, ... betalen? Bekijk eens wat die auto jou per km kost ... het zou best kunnen dat je goedkoper uit bent om voor al je verplaatsingen een taxi te nemen. Dat zal zeker het geval zijn op het moment dat je een nieuwe auto zou kopen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 07:20   #23
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind het een schande.

Ik rijd 3500 km per jaar : gewoonlijk afstand tussen supermarkt en woning.

ik ben nachtblind dus in de wintermaanden ga ik echt niet al te veel buiten.
Als het dan sneeuwt en ik hoef niet noodzakelijk met de auto buiten te gaan, dan laat ik hem staan, neem het openbaar vervoer en bij langere afstand: taxi.

Welke oen gaat me dan kunnen verplichten om een set winterbanden te kopen en die jaarlijks op mijn (oude) auto te laten leggen, waarna ik deze praktisch nieuw zal kunnen wegdoen omdat de auto door zijn velgen is gezakt.

Daarentegen: iemand met een BMW die al wegschuift als er vier natte bladeren op de grond liggen: ja DIE moeten verplicht winterbanden leggen omdat ze anders pirouetjes draaien;
Maar die mensen rijden dan gewoonlijk ook ietsiepietsie meer dan 3.500 km per jaar.
Dan is de luxemburgse regelgeving op uw maat.
Ge moet winterbanden hebben vanaf 1 oktober als er wintercondities zijn op de weg. En als die er zijn rijdt gij bljikbaar niet dus zou ge in theorie geen moeten aanschaffen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 08:25   #24
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dan is de luxemburgse regelgeving op uw maat.
Ge moet winterbanden hebben vanaf 1 oktober als er wintercondities zijn op de weg. En als die er zijn rijdt gij bljikbaar niet dus zou ge in theorie geen moeten aanschaffen.
Als ik me niet vergis is het in Duitsland zo dat als je een ongeval hebt bij winterse omstandigheden zonder winterbanden, je automatisch in fout bent. Nu, als je in de winter niet rijdt zul je wel geen ongeval krijgen zeker - toch niet met je wagen.

Wees gerust, ik zie de politie nog niet direct met een huiszoekingsbevel aan de deur staan om het schoeisel van je auto in je garage te onderzoeken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 08:35   #25
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Heeft naar Vlaamse normen vooral zijn nut bij auto's met achterwielaandrijving
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 08:36   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
3500 km/jaar? En daarvoor tax, onderhoud, brandstof, verzekering, ... betalen? Bekijk eens wat die auto jou per km kost ... het zou best kunnen dat je goedkoper uit bent om voor al je verplaatsingen een taxi te nemen. Dat zal zeker het geval zijn op het moment dat je een nieuwe auto zou kopen.
Ik koop nooit een nieuwe auto, die kost is inderdaad niet te recuperen.
Klein tweedehandsje met dus beperkte tax en verzekering. Onderhoud en brandstof is afhankelijk van het aantal gereden km.
Taxi heb ik overwogen maar is niet echt praktisch om naar de Lidl te gaan...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 08:44   #27
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Heeft naar Vlaamse normen vooral zijn nut bij auto's met achterwielaandrijving
Oud 5 december 2012, 08:44   #28
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als ik me niet vergis is het in Duitsland zo dat als je een ongeval hebt bij winterse omstandigheden zonder winterbanden, je automatisch in fout bent. Nu, als je in de winter niet rijdt zul je wel geen ongeval krijgen zeker - toch niet met je wagen.

Wees gerust, ik zie de politie nog niet direct met een huiszoekingsbevel aan de deur staan om het schoeisel van je auto in je garage te onderzoeken.
Hier doen ze weg controles, geen winterbanden als de condities zijn zoals nu dan is't het boete. En dezelfde regels als in duitsland ivm een ongeval.
Oud 5 december 2012, 10:28   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als de regeling ivm winterbanden erdoorkomt, dan mag het op 1 november stralende hemel zijn 20°C en een kurkdroge baan, dan nog heb je prijs als ome agent de symbooltjes op de banden nakijkt.

En dat is het hele punt. Een paar €100 000 aan BTW , en dan nog eens een paar €1 000 000 aan boetes op een paar jaar.
Oud 5 december 2012, 10:34   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als de regeling ivm winterbanden erdoorkomt, dan mag het op 1 november stralende hemel zijn 20°C en een kurkdroge baan, dan nog heb je prijs als ome agent de symbooltjes op de banden nakijkt.

En dat is het hele punt. Een paar €100 000 aan BTW , en dan nog eens een paar €1 000 000 aan boetes op een paar jaar.
je mag gerust zijn. een nieuwe tutter aan de uier van de melkkoe. Binnenkort zijn ook lentebanden en herfstbanden verplicht.

Dat men in het Wallonie verplicht: daar sneeuwt het. In vlaanderen sneeuwt het één week op 52 als we chance hebben en dan moet ze nog blijven liggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 10:36   #31
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

eerst de winterbanden invoeren, dan de winterbandentaks uitvinden omdat al die caouchou slecht is voor het milieu
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 10:54   #32
giserke
Banneling

Standaard

Ik ben voorstander van winterbanden voor wagens met achterwielaandrijving, en wagens voor professioneel gebruik zoals Taxi’s, besteldiensten enz...

Voor de rest zou ik het een onverantwoorde kost vinden voor gezinnen.
Winterband kost al 126/ stuk + nog een velg is rap 200€ per wiel. En dan spreken we nog niet over stockage in de garage, want ik vermoed niet dat iemand met een klein wagentje die banden naar huis gaat nemen…
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 11:03   #33
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ben voorstander van winterbanden voor wagens met achterwielaandrijving, en wagens voor professioneel gebruik zoals Taxi’s, besteldiensten enz...

Winterband kost al 126/ stuk + nog een velg is rap 200€ per wiel. En dan spreken we nog niet over stockage in de garage, want ik vermoed niet dat iemand met een klein wagentje die banden naar huis gaat nemen…
Die met voorwielaandrijving zonder winterbanden raken ook niet de berg op.
Oud 5 december 2012, 11:37   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier doen ze weg controles, geen winterbanden als de condities zijn zoals nu dan is't het boete. En dezelfde regels als in duitsland ivm een ongeval.
Waarom ben je zo 'kort' in je informatie?

Kijk, ook kort maar toch volledig:

Citaat:
Vanaf 1 oktober zijn in het Groot-Hertogdom Luxemburg winterbanden verplicht voor iedereen, zo heeft de regering beslist.

Indien automobilisten geen vier winterbanden op hun voertuig steken, moeten zij dit in de garage laten ingeval van ijzel, opgehoopte sneeuw, smeltende sneeuw, ijsplekken of rijm. Ook kunnen bestuurders hun wagen achterlaten op gepaste parkeergelegenheden op de openbare weg.

Er staat een boete van 74 euro op een inbreuk.
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1...oestanden.aspx

Voor de rest,
zelfs al heb ik op mijn suv nu winterbanden liggen, want die zijn ook veiliger bij gewoon koud weer zonder sneeuw of ijzel,
vind ik de verplichting in gans Vlaanderen onnozel.
De verplichting moet enkel gelden voor streken als de Vlaamse Ardennen enz., en kan wellicht geformuleerd worden als "hellingen waarbij men duidelijk bij winterse weersomstandigheden moeilijkheden kan verwachten".

Overigens,
als ik ergens heen moet waar ik de weg zo goed niet ken, vind ik dat de assistentie van mijn gps mij meer extra veiligheid biedt dan mijn winterbanden. Ik kan veel meer aandacht besteden aan de verkeersveiligheid, omdat ik me veeel minder moet concentreren op de juiste reisweg.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 11:38   #35
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Er zijn in België 5,4 miljoen wagens en �* 4 wielen per wagen zou het uitrusten van het ganse wagenpark een behoefte doen ontstaan aan 21,6 miljoen winterbanden en evenveel velgen. Uitgaand van een gemiddelde kostprijs van 300 € per wiel loopt de uitgave op tot 6,48 miljard € of circa 260 miljard BEF en kost het gemiddelde gezin 2.000 €. Dit levert de staat echter 6,48*0.21= 1,36 miljard € (55 miljard BEF) op aan BTW inkomsten. Hoe groot zou de milieuschade zijn?
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 11:51   #36
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Voor de rest,
zelfs al heb ik op mijn suv nu winterbanden liggen, want die zijn ook veiliger bij gewoon koud weer zonder sneeuw of ijzel,
De verplichting moet enkel gelden voor streken als de Vlaamse Ardennen enz., en kan wellicht geformuleerd worden als "hellingen waarbij men duidelijk bij winterse weersomstandigheden moeilijkheden kan verwachten".

Overigens,
als ik ergens heen moet waar ik de weg zo goed niet ken, vind ik dat de assistentie van mijn gps mij meer extra veiligheid biedt dan mijn winterbanden. Ik kan veel meer aandacht besteden aan de verkeersveiligheid, omdat ik me veeel minder moet concentreren op de juiste reisweg.

.
Ge moogt gewoon uw voertuig achterlaten op de weg zonder winterbanden.
Maar uw voertuig wordt niet aan de kant gezet tijdens een controle. En er is al kritiek op want een boete geven draagt niets bij aan de veiligheid.

Laatst gewijzigd door santos : 5 december 2012 om 11:56.
Oud 5 december 2012, 11:52   #37
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Die met voorwielaandrijving zonder winterbanden raken ook niet de berg op.
Ik heb achterwiel aandrijving al 10 jaar met winterbanden en nog nooit problemen gehad.
Oud 5 december 2012, 11:59   #38
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Voor de rest,

Overigens,

.
Maar ja uw informatie is ook niet compleet he vriend.
Want die verplichting is er enkel als er winter condities zijn op de weg.
Oud 5 december 2012, 11:59   #39
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En als jij niet wil betalen smijt dan je auto buiten ipv van te komen zagen dat het allemaal zoooveel geld kost.
De "geachte" speurneus is hoogstwaarschijnlijk een" groot geldschepper" zoals veel"oenen",en kan banden kopen aan volanté.Zaag daar eens over speurneusje !!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 12:09   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Je moet geen velgen laten wisselen. Gewoon de banden.
Natuurlijk is een peperdure alu velg een gewillige prooi voor strooizout, en is een stalen velg een dure optie voor die paar weken in de Vlaamse winter.

Stockagekost. Ik heb al aanbiedingen gezien van "gratis" - een bandencentrale in GHL-
En €25, Midas Vilvoorde.

Wisselen is bij sommigen gratis -weerom bij die Luxemburgse bandencentrale- die daarmee wel aan goeie klantenbinding doet.

Voor de rest. Ik wil gerust een paar dozijn sets banden in mijn kelder opslaan. €2 per maand. Is dat geen koopje?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be