![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom ook is er geen enkele noodzaak dat de overheid zich bezighoudt met het opleggen van voorwaarden tot de kerkelijke plechtigheid. Die is immers juridisch van nul en generlei waarde, zoals u trouwens zelf opmerkt. |
|
|
|
|
|
|
#2103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk heeft ieder huwelijk ook juridische consequenties, maar u gaat de goede kant op, over die consequenties heeft uw kerk niets te vertellen. Omdat....u kunt nu niet nogmaals zeggen dat er in raadsels gesproken wordt.
|
|
|
|
|
|
#2104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik pleit er slechts voor dat men van de vrijheid kan genieten en bijgevolg dat stelsel opneemt dat het koppel nuttig, noodzakelijk en wenselijk acht. Nu is er geen keuze. Op geen enkele wijze houdt dit in dat de overheid niet erkend zou worden op het terrein waar die kan, mag en zelfs moet optreden. |
|
|
|
|
|
|
#2105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mag ik u eens vragen of u enige bewijsgrond kunt geven aan uw bewering "ieder huwelijk heeft ook (?) juridische consequenties"?
|
|
|
|
|
|
#2106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, alleen het burgerlijk huwelijk heeft juridische consequenties; het kerkelijk huwelijk heeft er geen. Ik vraag me af wat daaraan voor u zo moeilijk te begrijpen is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar nu denkt u dus dat iedere gelovige die voor God trouwt, de kerk uitzweeft, en samen dood gaan, zonder dat zich één probleem voordoet waarbij het van belang is dat juridisch die geschillen omkaderd zijn. Wie vecht hier tegen wat? |
|
|
|
|
|
|
#2110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen discriminatie? De Kerk heeft nooit gesteld dat ze geen onderscheid maakt. De Kerk stelt weldegelijk dat ze engagementen tussen twee mensen van hetzelfde geslacht kan inzegenen. Er wordt daar niet geheimzinnig of verdoken over gedaan. |
|
|
|
|
|
|
#2111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of er is geen huwelijk, of je kunt die omkadering bieden, maar u ziet die gelovigen dus ook zweven, zonder één struikelblokje op hun huwelijkspad...uiteraard, want God keek toe...van waanzin gesproken! |
|
|
|
|
|
|
#2112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U tegen uw hersenspinsels. Wie heeft er hier ooit gezegd dat zich daar geen juridische problemen zouden kunnen voordoen? Waar het om gaat is dat men de keuze heeft of men zijn relatie juridisch wil omkaderen of niet. Voor samenwonende koppels bestaat er immers - in tegenstelling tot wat u eerder compleet foutief beweerde - ook geen juridische omkadering. Dat is een keuze die ongehuwd samenwonenden nu eenmaal maken en waarvan ze zèlf de gevolgen moeten dragen. Of gaat u samenwonende koppels verplichten om te trouwen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#2113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja dat moet je aan hen vragen. Langs de ene kant is de RKK de grote boosdoener, langs de andere kant willen ze wel absoluut de goedkeuring van die boosdoener voor hun 'zondige' leven.
|
|
|
|
|
|
#2114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die omkadering is een keuze; geen verplichting.
|
|
|
|
|
|
#2115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie is "ze"?
|
|
|
|
|
#2116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U lijkt wel een windhaan die voortdurend draait en keert. |
|
|
|
|
|
|
#2119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dan bovendien eentje die alleen maar wind produceert en lucht verplaatst...
|
|
|
|
|
#2120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eens te meer bevestigt u wat we al lang weten, nl. dat religieuze handelingen geen juridische waarde hebben. Slechts wie zich vrijwillig schikt naar de reglementen van een religieus genootschap, voelt zich gebonden door de richtlijnen en reglementen van "die club".
|
|
|
|