Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2012, 15:19   #181
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Nogal wiedes dat achterwiel aangedreven voertuigen het gevaarlijkste zijn in winterse omstandigheden, daar hoeft geen discussie over te zijn. Als je iets te snel gas geeft in een bocht, dan breekt heel je achterkant uit en draai je gewoon rond. Bijzonder gevaarlijk en verraderlijk. Tegenwoordig houden systemen als ESP en DSC de auto wel onder controle, maar het blijft gevaarlijker in winterse omstandigheden dan voorwiel aangedreven wagens.
Ook al omdat de Duitse wagens meestal veel koppel hebben en vooral oudere wagens aangezien die nog niet de elektronische systemen hebben.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 16:20   #182
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als het voor iedereen verplicht zou zijn wel.
Dan wel ja, maar zou dat kunnen. Ik weet niet of er van alle soorten banden winterbanden bestaan. Ik denk bv. aan oldtimers die met witte banden rijden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 16:59   #183
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nogal wiedes dat achterwiel aangedreven voertuigen het gevaarlijkste zijn in winterse omstandigheden, daar hoeft geen discussie over te zijn. Als je iets te snel gas geeft in een bocht, dan breekt heel je achterkant uit en draai je gewoon rond. Bijzonder gevaarlijk en verraderlijk. Tegenwoordig houden systemen als ESP en DSC de auto wel onder controle, maar het blijft gevaarlijker in winterse omstandigheden dan voorwiel aangedreven wagens.
Ook al omdat de Duitse wagens meestal veel koppel hebben en vooral oudere wagens aangezien die nog niet de elektronische systemen hebben.
naar mijn persoonlijke mening onzin, voor mensen die niet kunnen rijden is het gevaarlijker, iemand die teveel gas geeft in een bocht en de auto dan nog volledig laat omspinnen,zal met voorwielaangedreven wagens evengoed in de problemen komen en kan gewoon niet rijden. Sowieso is het in jouw situatie enkel nodig om het gas te minderen of te lossen, het stuur in de gewenste rijrichting en de auto zal gewoon weer netjes zijn spoor volgen. Een voordeel van achterwiel aangedreven wagens is dat ze gemakkelijker sturen, ook in de sneeuw. Als je met voorwielaandrijving teveel gas geeft in een bocht heb je last van overstuur waarna je nog scherper moet sturen om te corrigeren.

En ik spreek natuurlijk over 'normale' auto's, met een auto met 350pk en achterwiel aandrijving kan ik me wel voorstellen dat het wat moeilijker wordt, maar die heb je zelfs niet met voorwiel aandrijving, waarom zou dat toch zijn...

Ga eens met een op de achterwielen aangedreven wagen op een verlaten parking in de sneeuw spelen, eens je het onder de knie hebt zul je merken dat je achterwiel aangedreven wagen veel wendbaarder is in de sneeuw dan een auto met voorwielaandrijving, en veel leuker
Oud 8 december 2012, 18:19   #184
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dat mensen eens eerst leren rijden met een oudere wagen zonder al die technische en electronische hulpmiddelen. Dan leren ze mss terug een auto wat aan te voelen. Nu zitten ze in een auto alsof ze de laatste versie van Gran Turismo op de playstation zitten te spelen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 18:54   #185
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Raar, ik rijd nu met een Mercedes (achterwielaandrijving) en heb nooit problemen, en ik woon in de bergen, er ligt hier ondertussen 80cm sneeuw voor mijn deur...
Idd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be