Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2012, 19:11   #1
'XIII'
Banneling

Standaard Tijd voor De Tijd

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-De-Tijd.dhtml

Citaat:
Van Cauwelaert volgt Meulenaere van Knack naar De Tijd

Ook Rik Van Cauwelaert, voormalig boegbeeld van weekblad Knack, gaat aan de slag bij de krant De Tijd. Hij zal er een wekelijkse column schrijven. Dat laat hoofdredactrice Isabel Alberns via Twitter weten. Van Cauwelaert krijgt als onafhankelijk opiniemaker een plaatsje op de opiniepagina's van de krant, tussen andere stemmen die er een vaste stek hebben.

De column krijgt de naam "Paleis der Natie", waarin Van Cauwelaert zijn licht zal laten schijnen over politiek-economische thema's.

"Zijn kijk zal zeker niet beperkt blijven tot het binnenland", zegt Albers. "In de loop der jaren heeft hij bijvoorbeeld ook een sterke interesse ontwikkeld voor Europa."

De hoofdredactrice zegt blij te zijn dat Van Cauwelaert elke week een column gaat schrijven voor De Tijd. "Hij is een belangrijk opiniemaker in Vlaanderen, met een scherpe pen." Morgen verschijnt al een stuk in de krant, bij wijze van voorproefje.
Kwaliteitskranten (h)erkennen kwalitatieve journalistiek.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 19:13   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik zal me morgen haasten voordat alle exemplaren weg zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 19:17   #3
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je moet daarvoor wel uit je bed kunnen, hé!
Oud 7 december 2012, 22:34   #4
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af of hij nog zoveel vrijheid krijgt zoals hij die had bij de oude knack, niet die rode vod die het vandaag is, want laten we eerlijk zijn het is niet meer wat het geweest is. Ik heb daarbij toch mijn twijfels. Maar laat ik een optimistischere toon aanslaan want Rik lijkt me niet de persoon om gemuilkorfd te worden. Mocht dat toch het geval zijn wordt het zoeken naar licht in de duisternis bij de “moderne” journalistiek.

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 7 december 2012 om 22:36.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 09:27   #5
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-De-Tijd.dhtml

Kwaliteitskranten (h)erkennen kwalitatieve journalistiek.
Nu gaan die flamingantische apen daar de boel verpesten...
Oud 8 december 2012, 09:47   #6
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

De tijd was op dit moment nog de enige kwalitatieve en objectieve krant. Met meulenaere en van cau aan boord is het enkel beter geworden
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 09:47   #7
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Nu gaan die flamingantische apen daar de boel verpesten...
Lees jij maar rustig verder in HLN. Ach nee, dat is eerder kijken dan lezen hè, in die prentjeskrant
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 11:13   #8
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de bezige bij Bekijk bericht
Wie zijn de geldschieters van De Tijd?
Citaat:
De Tijd is een Vlaams dagblad, dat werd opgericht in 1968 onder de titel De Financieel-Economische Tijd door het Vlaams Economisch Verbond, een aantal Vlaamse bedrijven en privépersonen. Het eerste nummer verscheen op 3 januari 1968. Sinds november 2003 draagt het de huidige titel. Het dagblad presenteert zichzelf met het motto "Voor belangrijke zaken neemt u De Tijd".

Naar aanleiding van de derde verjaardag van de uitgeverij van de krantentitel, Mediafin, en om de krantentitels beter te profileren als zakelijke, financiële en beurskranten, worden zowel L'Echo als De Tijd sinds mei 2009 op zalmkleurig papier gedrukt worden.[1] Hiermee maken zij dezelfde keuze als de Financial Times en Het Financieele Dagblad.
...
In 2005 werd het Uitgeversbedrijf Tijd overgenomen door een consortium van de uitgeversgroepen De Persgroep (met onder meer Het Laatste Nieuws en De Morgen) en Rossel (met onder meer Le Soir). Samen met de Franstalige tegenhanger L'Echo werd De Tijd ondergebracht in een nieuw bedrijf, Mediafin, waarin De Persgroep en Rossel elk voor 50% participeren. Beide redacties zijn nu gehuisvest op de historische locatie van Thurn en Taxis in Brussel.

De redactie van De Tijd is onderverdeeld in verschillende kleine redacties met hun eigen coördinator. Die redacties zijn 'Politiek & Economie', 'Ondernemingen', 'Geld en Beleggen - Central News Desk', 'Coda' en 'Apart'.

Isabel Albers is hoofdredacteur van De Tijd; zij volgde in het najaar van 2011 Pierre Huylenbroeck op. Frederik Delaplace is redactiedirecteur van De Tijd en L'Echo.

In 2012 kon de krant de journalisten Koen Meulenaere en Rik Van Cauwelaert aantrekken van het tijdschrift Knack als politiek commentatoren.
Oud 8 december 2012, 13:11   #9
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de bezige bij Bekijk bericht
Veel 'vervlaamsen' zal er met deze aandeelhouders niet inzitten vrees ik.
Als Meulenaere en Van cauwelaert hun ding niet mogen doen, zullen ze gauw hun biezen pakken , denk ik. Er zullen wel duidelijke afspraken gemaakt zijn waarmee beide journalisten kunnen leven.
Oud 8 december 2012, 14:23   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Cauwelaert geeft vandaag een meedogenloze en moordend scherpe analyse van het verwoestend effect dat acht jaar paars op onze publieke financiën heeft veroorzaakt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 14:28   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Van Cauwelaert geeft vandaag een meedogenloze en moordend scherpe analyse van het verwoestend effect dat acht jaar paars op onze publieke financiën heeft veroorzaakt.
Van Cauwelaert heeft zijn nva-profiel dan ook nooit echt verdoezeld, dus zo verrassend is deze "moordend scherpe analyse" niet.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 20:02   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Van Cauwelaert heeft zijn nva-profiel dan ook nooit echt verdoezeld, dus zo verrassend is deze "moordend scherpe analyse" niet.
Waarom is een waarheidsgetrouwe analyse maken van de ruïnes van paars iets waarvoor je een N-VA-profiel moet hebben? Iedereen met hersens in zijn kop ziet toch dat Verhofstadt zijn premierschap afkocht met onbetaalbare cadeau's aan de PS?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 21:49   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Waarom is een waarheidsgetrouwe analyse maken van de ruïnes van paars iets waarvoor je een N-VA-profiel moet hebben? Iedereen met hersens in zijn kop ziet toch dat Verhofstadt zijn premierschap afkocht met onbetaalbare cadeau's aan de PS?
ik heb nooit beweerd dat Van Cauwelaert in de Tijd een waarheidsgetrouwe analyse heeft gemaakt, enkel dat hij getoond heeft een nva profiel te hebben.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 09:06   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik heb nooit beweerd dat Van Cauwelaert in de Tijd een waarheidsgetrouwe analyse heeft gemaakt, enkel dat hij getoond heeft een nva profiel te hebben.
Et alors? Doet dat er toe? Volstrekt niet. Had hij de loftrompet geblazen over het paars tijdvak, wat zou u dan geschreven hebben? Dat hij VLD-er was? Uw redenering komt hierop neer: X heet een N-VA-profiel, bijgevolg is wat hij/zij schrijft ongeloofwaardig ... . Wat bezwaarlijk objectief kan genoemd worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 02:27   #15
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Als ik het goed begrijp, geeft de draadopstarter een boodschap als "Lees nu allemaal De Tijd. Vanaf nu ga je daar de juiste propaganda lezen."

Nationalisten aller gemeenten, lees zeker niet in die verderfelijke andere kranten en magazines, waar er -hoe durven ze?- regelmatig dingen geschreven worden waar wij het niet mee eens zijn!
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 02:29   #16
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw redenering komt hierop neer: X heeft een N-VA-profiel, bijgevolg is wat hij/zij schrijft ongeloofwaardig ... . Wat bezwaarlijk objectief kan genoemd worden.
Het is niet subjectief te erkennen dat de schrijfsels van Van Cauwelaert subjectief zijn.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be