![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() error
Laatst gewijzigd door bozoboko : 10 december 2012 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() error
Laatst gewijzigd door bozoboko : 10 december 2012 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem bij de vrouwenbewegingen zijn die hardleerse feministen die in een ivoren toren leven, die het gemaakt hebben in het leven zonder vent of hoogstens met een pantoffelheld, maar die neerkijken op een gros van de vrouwen die best tevreden zijn met veel tijd om voor hun kindjes te zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Het is het probleem van legaliseren of niet. Ik ben tegen legalisatie. Het vermeerdert de prostitutie
(bovendien is het moreel onaanvaardbaar) Hotmarijke waar blijft ge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb ample bewijzen (persoonlijk en van vriendinnen) dat mannen scheef gaan wanneer je zwanger bent, pas bevallen of de kinderen klein zijn. Dat heb je heel goed opgemerkt. 't Is ene taboe om daar over te praten maar ik weet wel beter. En waren ze maar naar de hoeren geweest ipv van slippers te maken met vrouwen die je kent. Een kennis van me had er minstens twee die haar in de kliniek kwamen bezoeken. Wreed gênant was dat. Als vrouwen minder stiefmoederlijk werden opgevoed, zouden ze in staat zijn om het 'kwakje' te kunnen scheiden van het opbouwen van een leven samen met een partner op lange termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat sommige prostitués sociaal werk verrichten. Zeker wanneer de man altijd naar dezelfde prostitué gaat. En dit jaar na jaar. Dat bestaat en dat gebeurt. Waarom zou dat sociale ook weer met de grond gelijk gemaakt worden? Omdat de overheid de criminaliteit van over de grenzen niet aankan? En wat de vrouwenbewegingen betreft. De laatste keer dat ik op een vrouwendag was (twintig jaar geleden of zo), zag ik de eerste hoofddoeken en merkte ik op dat de vrouwen achter de micro's een kuisvrouw hadden, een babysit of een kookmoeder of een man die hen 'door dik en dun steunde'. Tja, zo kan ik ook wonderen verrichten. Van dat soort vrouwen heb ik geen boodschappen te ontvangen. De overheid is indd alles aan het opkuisen (ook rookverbod in bruine kroegen en volkscafé's), alles te nivelleren. M.a.w. het leven steriliseren. Dat is een zeer akelige bedoening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe moeders hun dochters opvoeden. Ik vrees dat meisjes ondanks een aangepaste opvoeding op dat vlak thuis, toch nog veel signalen ontvangen en absorberen vanuit de maatschappij die hen doet denken dat ze hun leven slechts kunnen opbouwen in functie van het doen en laten van een man. (maar dit is off topic) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, ik vermoed niet dat het de minst sociaalvaardigen zijn die het meest beroep doen op prostitutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "De tweede sekse" loont zeker de moeite. Je neemt er best je tijd voor als je de twee delen wilt lezen. Het leest niet echt vlotjes, genre vier vijf komma's in een zin waarbij iedere komma belangrijk is. Hoe dan ook in die tijd feministisch en controversieel, momenteel naar mijn inziens een compleet werk over emancipatie van de vrouw gezien vanuit het existentialisme. Ze was in ieder geval haar tijd ver vooruit hoewel, hoe kan het ook anders, de invloed van JP Sartre niet te onderschatten is. Het werk blijft brandend actueel ook al druist het al eens in tegen de mening van menig feminist, juist omdat ze ook zo consequent is.
Laatst gewijzigd door Rudy : 10 december 2012 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De drempel voor prostitutie is indd voor sommige mannen nog te hoog. Ik pleit dan ook voor inspanningen om die drempel te verlagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank je voor de info. Ik heb een titel die ik kan bestellen. Ik ga het in het Frans lezen want ik betrouw vertalingen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En blijkbaar zijn het dikwijls diegenen die het luidst protesteren die er het hardst verslaafd aan zijn.
Daar hebben we al verschillende voorbeelden van gezien in de USA, waar prostitutie verboden is, maar waar de predikanten en ultraconservatieven regelmatig door de mand vallen als gulzige paysex gebruikers. En nu ook bij de levensverbeteraars in Duitsland... Citaat:
![]() |
![]() |
#297 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() Er zijn goedkope hoeren genoeg. (Boot)vluchtelingen prostitueren zich haast gratis op straat. Straathoeren zijn erg hinderlijk.
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2012 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() Ik sprak niet over het geld. Straathoeren zijn 'opdringerig'. Het is niet omdat ze op straat lopen en weinig geld vragen, dat daarom de drempel laag ligt. Integendeel.
|
![]() |
![]() |