Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2012, 14:07   #281
bozoboko
Banneling

Standaard

error

Laatst gewijzigd door bozoboko : 10 december 2012 om 14:12.
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 14:09   #282
bozoboko
Banneling

Standaard

error

Laatst gewijzigd door bozoboko : 10 december 2012 om 14:11.
Oud 10 december 2012, 14:11   #283
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
By the way, vrouwenverenigingen moeten dringend eens afstappen van hun potentiële 'mannenhaat' en beseffen dat mei'68 ondertussen al weer 44 jaar achter ons ligt !
Toch een beetje nuanceren. Niet alle leden haten mannen. Er zijn ook vrouwen met slechte ervaringen, en er zijn heel wat vrouwen die solidair zijn met de vrouwen uit minder vrouwvriendelijke regio's in de wereld, waarvoor respekt. Misschien mogen mannen ook iets solidairder zijn.

Het probleem bij de vrouwenbewegingen zijn die hardleerse feministen die in een ivoren toren leven, die het gemaakt hebben in het leven zonder vent of hoogstens met een pantoffelheld, maar die neerkijken op een gros van de vrouwen die best tevreden zijn met veel tijd om voor hun kindjes te zorgen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 14:12   #284
bozoboko
Banneling

Standaard

Het is het probleem van legaliseren of niet. Ik ben tegen legalisatie. Het vermeerdert de prostitutie

(bovendien is het moreel onaanvaardbaar)

Hotmarijke waar blijft ge?
Oud 10 december 2012, 14:16   #285
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko Bekijk bericht
Ik ben tegen legalisatie. Het vermeerdert de prostitutie
oh my God
Oud 10 december 2012, 14:22   #286
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Rudy
dat mijn inziens er bij vrouwen geen nood is om seksgerateerde te formaliseren.
Wat betekent dat abracadabra?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 14:29   #287
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat betekent dat abracadabra?
Forumlid "bozoboko" stelde daarjuist dezelfde vraag in post #282, ondertussen geëditeerd tot "error". Ben jij bozoboko misschien ?

En ja, mij zin was niet goed geformuleerd. Bedankt. Er ontbreekt een woord.
Oud 10 december 2012, 14:39   #288
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook interessant eens te schatten hoeveel hoerenlopers er dan in ons land zijn. Want er lopen geen 30.000 prostituees rond om dan weinig of geen klanten te hebben. Een Duits onderzoek uit de jaren negentig beweerde zelfs dat één op de twee (!) Duitse volwassen mannen minstens een keer in hun leven eens naar de hoeren was geweest. Het zou me in alle geval niet verbazen moesten er een miljoen Belgische mannen regelmatige klant zijn bij de meisjes van plezier. Van de vrouwen in kwestie hoor je vaak dat aanstaande vaders - met (hoog)zwangere wederhelft - een aanzienlijk deel van het klantenbestand uitmaken, omdat zij hun partner gedurende maanden niet of nauwelijks seksueel mogen benaderen. Voor vele van die (jongere) mannen is het dus blijkbaar moeilijk zich enkele maanden in te houden. Het spreekt voor zich dat op deze situatie nog een immens taboe schuilt.

On topic: voor mij is het heel simpel, alle vormen van prostitutie/uitbuiting waarmee mensenhandel en criminaliteit gepaard gaan, moeten streng verboden worden en ook niet langer gedoogd. Maar wat kan men tegen callgirls en luxeprostituees hebben die hiermee een goede (bij)verdienste hebben en de behoeftige mannen ten volle kunnen plezieren? Stel dat die markt volledig wegvalt, waar gaan die mannen dan met hun driften naar toe? Liever dat ze hun (vaak perverse) wensen botvieren bij goedbetaalde sekswerkers dan dat ze ongewillige personen ermee lastig vallen, laat staan dieren of kinderen.

By the way, vrouwenverenigingen moeten dringend eens afstappen van hun potentiële 'mannenhaat' en beseffen dat mei'68 ondertussen al weer 44 jaar achter ons ligt !
Ik zit op jouw golflengte van schrijven.

Ikzelf heb ample bewijzen (persoonlijk en van vriendinnen) dat mannen scheef gaan wanneer je zwanger bent, pas bevallen of de kinderen klein zijn. Dat heb je heel goed opgemerkt. 't Is ene taboe om daar over te praten maar ik weet wel beter. En waren ze maar naar de hoeren geweest ipv van slippers te maken met vrouwen die je kent.
Een kennis van me had er minstens twee die haar in de kliniek kwamen bezoeken. Wreed gênant was dat.

Als vrouwen minder stiefmoederlijk werden opgevoed, zouden ze in staat zijn om het 'kwakje' te kunnen scheiden van het opbouwen van een leven samen met een partner op lange termijn.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 15:19   #289
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat ik vooral wil duidelijk maken is dat mijn inziens er bij vrouwen geen nood is om seksgerateerde te formaliseren. De vrouwenbewegingen weten maar al te goed dat de vrouwen geen schade wordt berokkend bij het strafbaar stellen van prostitutie. Met prostitutie bedoel ik dan vooral seksuele dienstverlening tegen betaling. De vrouwenbewegingen weten maar al te goed dat indien een vrouw een partner in bed wil dit ook kan zonder veel kosten. Integendeel, de kans is groot dat de man zal aanbieden om eens gratis het gras te komen afrijden (letterlijk dan).

Maar daar zit volgens mij niet de kern, de essentie, van de ganse kwestie. Waar de vrouwenbewegingen een probleem mee hebben is het imago van de vrouw binnen de sector van de prostitutie.

De elite van de vrouwenbeweging spreekt vanuit een ivoren toren. Ze vindt prostitutie een vernedering voor de vrouw. Ze wil de prostitutie in de eerste plaats uit het straatbeeld. Dat vrouwen zich buiten het straatbeeld prostitueren om te overleven of uit drang naar meer welvaart is het minste van hun zorgen. Wat we niet zien bestaat dus niet.

Antwerpen heeft de strijd aangebonden met de prostitutie. Zie het Falconplein. De pajokes hebben de prostitutie uit het straatbeeld gebannen onder het mom van het bestrijden van de mensenhandel. Mannen die een straatprostituee oppikken krijgen een brief in de bus. Kortom, het kind werd met het badwater weggegooid. Integendeel, noch de mensenhandel, en zeker niet de prostitutie wordt hiermee aangepakt. Enkel het zicht voor de buitenwereld. Precies alsof er in Zweden geen betaalde prostitutie meer zou bestaan.
Jij gaat voor beide geslachten ervan uit dat elk individu aantrekkelijk gebouwd is EN sociaalvaardig is. Dat is helaas de realiteit niet. En voor die mnsen vind ik dat prostitutie moet blijven bestaan.

Ik ben ervan overtuigd dat sommige prostitués sociaal werk verrichten. Zeker wanneer de man altijd naar dezelfde prostitué gaat. En dit jaar na jaar. Dat bestaat en dat gebeurt. Waarom zou dat sociale ook weer met de grond gelijk gemaakt worden? Omdat de overheid de criminaliteit van over de grenzen niet aankan?

En wat de vrouwenbewegingen betreft. De laatste keer dat ik op een vrouwendag was (twintig jaar geleden of zo), zag ik de eerste hoofddoeken en merkte ik op dat de vrouwen achter de micro's een kuisvrouw hadden, een babysit of een kookmoeder of een man die hen 'door dik en dun steunde'. Tja, zo kan ik ook wonderen verrichten. Van dat soort vrouwen heb ik geen boodschappen te ontvangen.

De overheid is indd alles aan het opkuisen (ook rookverbod in bruine kroegen en volkscafé's), alles te nivelleren. M.a.w. het leven steriliseren.
Dat is een zeer akelige bedoening.
Oud 10 december 2012, 15:28   #290
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben daar niet zo van overtuigd. De opvoeding is niet meer in die zin. Moeders voeden hun dochters niet meer op met dit romantisch beeld. De tijd van Simone de Beauvoir is voorbij.
Ik moet Simone de Beauvoir eens dringend gaan lezen. Mijn moeder had er destijds (eeuwen geleden) geen goed woord voor over maar ik weet niet meer waarom en of dit terecht was.

Ik weet niet hoe moeders hun dochters opvoeden.

Ik vrees dat meisjes ondanks een aangepaste opvoeding op dat vlak thuis, toch nog veel signalen ontvangen en absorberen vanuit de maatschappij die hen doet denken dat ze hun leven slechts kunnen opbouwen in functie van het doen en laten van een man. (maar dit is off topic)
Oud 10 december 2012, 15:32   #291
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Jij gaat voor beide geslachten ervan uit dat elk individu aantrekkelijk gebouwd is EN sociaalvaardig is. Dat is helaas de realiteit niet. En voor die mnsen vind ik dat prostitutie moet blijven bestaan.
Dus is de uitdrukking "op ieder potje past een dekseltje" volgens u niet van toepassing ?
Daarbij, ik vermoed niet dat het de minst sociaalvaardigen zijn die het meest beroep doen op prostitutie.
Oud 10 december 2012, 15:46   #292
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet Simone de Beauvoir eens dringend gaan lezen. Mijn moeder had er destijds (eeuwen geleden) geen goed woord voor over maar ik weet niet meer waarom en of dit terecht was.
"De tweede sekse" loont zeker de moeite. Je neemt er best je tijd voor als je de twee delen wilt lezen. Het leest niet echt vlotjes, genre vier vijf komma's in een zin waarbij iedere komma belangrijk is. Hoe dan ook in die tijd feministisch en controversieel, momenteel naar mijn inziens een compleet werk over emancipatie van de vrouw gezien vanuit het existentialisme. Ze was in ieder geval haar tijd ver vooruit hoewel, hoe kan het ook anders, de invloed van JP Sartre niet te onderschatten is. Het werk blijft brandend actueel ook al druist het al eens in tegen de mening van menig feminist, juist omdat ze ook zo consequent is.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 december 2012 om 15:48.
Oud 10 december 2012, 16:04   #293
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus is de uitdrukking "op ieder potje past een dekseltje" volgens u niet van toepassing ?
Daarbij, ik vermoed niet dat het de minst sociaalvaardigen zijn die het meest beroep doen op prostitutie.
Jawel, maar het komt voor sommigen soms te laat en voor anderen nooit.

De drempel voor prostitutie is indd voor sommige mannen nog te hoog. Ik pleit dan ook voor inspanningen om die drempel te verlagen.
Oud 10 december 2012, 16:07   #294
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
"De tweede sekse" loont zeker de moeite. Je neemt er best je tijd voor als je de twee delen wilt lezen. Het leest niet echt vlotjes, genre vier vijf komma's in een zin waarbij iedere komma belangrijk is. Hoe dan ook in die tijd feministisch en controversieel, momenteel naar mijn inziens een compleet werk over emancipatie van de vrouw gezien vanuit het existentialisme. Ze was in ieder geval haar tijd ver vooruit hoewel, hoe kan het ook anders, de invloed van JP Sartre niet te onderschatten is. Het werk blijft brandend actueel ook al druist het al eens in tegen de mening van menig feminist, juist omdat ze ook zo consequent is.
De Beauvoir heeft nooit kinderen gehad. Alliantie met Sartre. De tijdsgeest.

Dank je voor de info. Ik heb een titel die ik kan bestellen. Ik ga het in het Frans lezen want ik betrouw vertalingen niet.
Oud 10 december 2012, 16:29   #295
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben ervan overtuigd dat sommige prostitués sociaal werk verrichten. Zeker wanneer de man altijd naar dezelfde prostitué gaat. En dit jaar na jaar. Dat bestaat en dat gebeurt. Waarom zou dat sociale ook weer met de grond gelijk gemaakt worden? Omdat de overheid de criminaliteit van over de grenzen niet aankan?

En wat de vrouwenbewegingen betreft. De laatste keer dat ik op een vrouwendag was (twintig jaar geleden of zo), zag ik de eerste hoofddoeken en merkte ik op dat de vrouwen achter de micro's een kuisvrouw hadden, een babysit of een kookmoeder of een man die hen 'door dik en dun steunde'. Tja, zo kan ik ook wonderen verrichten. Van dat soort vrouwen heb ik geen boodschappen te ontvangen.

De overheid is indd alles aan het opkuisen (ook rookverbod in bruine kroegen en volkscafé's), alles te nivelleren. M.a.w. het leven steriliseren.
Dat is een zeer akelige bedoening.
Groot gelijk!
Oud 10 december 2012, 17:48   #296
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

En blijkbaar zijn het dikwijls diegenen die het luidst protesteren die er het hardst verslaafd aan zijn.
Daar hebben we al verschillende voorbeelden van gezien in de USA, waar prostitutie verboden is, maar waar de predikanten en ultraconservatieven regelmatig door de mand vallen als gulzige paysex gebruikers.

En nu ook bij de levensverbeteraars in Duitsland...

Citaat:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2..._hoeren__.html

POTSDAM -

Christian Goetjes, ex-penningmeester van de Groenen in de Duitse deelstaat Brandenburg, is maandag veroordeeld tot 3,5 jaar cel. Volgens de rechtbank in Potsdam heeft hij zeker 270.000 euro uit de partijkas gestolen en aan prostituees besteed.

De affaire zorgde de afgelopen maanden voor deining in Duitsland omdat de linkse partij zich juist inzet voor mensenrechten en tegen de uitbuiting van vrouwen. Volgens de uitspraak heeft de 35-jarige Goetjes 261 keer ten onrechte in de partijkas gegrepen en vervolgens de boekhouding vervalst.

Volgens de verdediging wilde Goetjes alleen maar helpen, toen hij drugsverslaafde en andere in problemen geraakte prostituees bijstond. De zaak kwam aan het rollen nadat een Bulgaarse prostituee aangifte had gedaan
Oud 10 december 2012, 17:49   #297
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ho maar, het aantal hoerenlopers is volledig on topic. Een onuitputtelijke bron voor boetes en nieuwe inkomsten in de crisis.

Het doet me plezier dat een nieuwe generatie vrouwen er zich achter gooit, achter dat verbod. 15000 autochtone vrouwen met een trieste job omscholen, dat moet te doen zijn met de opbrengst van de boetes aan de hoerenlopers.
Wie zegt dat dat een trieste job hoeft te zijn? Wie ben jij om daarover te oordelen? Bovendien, veel vrouwen zullen niet bereid zijn zich om te scholen en het grote geld links te laten liggen. Misschien grof uitgedrukt, maar enkele keren per week op je rug gaan liggen kan een kwalitatieve en standingvolle callgirl al gauw 10.000 euro in de maand opleveren. Wat gaan die dames anders doen? Voor 1200 of 1300 euro in de maand toiletten kuisen in de cinema of achter de kassa van den Aldi gaan zitten? Alle respect voor deze laatse beroepsgroepen, die moeten er immers ook zijn, maar de bewuste dames hebben een zekere luxueuze levensstandaard opgebouwd en zijn niet echt bereid dit leven op te geven. Daar is overigens niets mis mee, laat het aan de prostituees zelf om te beslissen of ze ermee willen stoppen of mee willen doorgaan en dring dit AUB niet op vanuit een misplaatst 'vrouwvriendelijk' ideaal. Let the world free !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 17:59   #298
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat dat een trieste job hoeft te zijn? Wie ben jij om daarover te oordelen? Bovendien, veel vrouwen zullen niet bereid zijn zich om te scholen en het grote geld links te laten liggen. Misschien grof uitgedrukt, maar enkele keren per week op je rug gaan liggen kan een kwalitatieve en standingvolle callgirl al gauw 10.000 euro in de maand opleveren. Wat gaan die dames anders doen? Voor 1200 of 1300 euro in de maand toiletten kuisen in de cinema of achter de kassa van den Aldi gaan zitten? Alle respect voor deze laatse beroepsgroepen, die moeten er immers ook zijn, maar de bewuste dames hebben een zekere luxueuze levensstandaard opgebouwd en zijn niet echt bereid dit leven op te geven. Daar is overigens niets mis mee, laat het aan de prostituees zelf om te beslissen of ze ermee willen stoppen of mee willen doorgaan en dring dit AUB niet op vanuit een misplaatst 'vrouwvriendelijk' ideaal. Let the world free !
Jij spreekt van het glorieuze luxetopje van de ijsberg. De overgrote meerderheid bevindt zich niet in die luxe positie. Ik hoop dat de 200 vrouwenverenigingen aangroeien naar meer en een EU-richtlijn gedaan krijgen.
Oud 10 december 2012, 18:03   #299
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, maar het komt voor sommigen soms te laat en voor anderen nooit.

De drempel voor prostitutie is indd voor sommige mannen nog te hoog. Ik pleit dan ook voor inspanningen om die drempel te verlagen
.
Er zijn goedkope hoeren genoeg. (Boot)vluchtelingen prostitueren zich haast gratis op straat. Straathoeren zijn erg hinderlijk.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2012 om 18:10.
Oud 10 december 2012, 19:19   #300
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn goedkope hoeren genoeg. (Boot)vluchtelingen prostitueren zich haast gratis op straat. Straathoeren zijn erg hinderlijk.
Ik sprak niet over het geld. Straathoeren zijn 'opdringerig'. Het is niet omdat ze op straat lopen en weinig geld vragen, dat daarom de drempel laag ligt. Integendeel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be