![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2341 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2342 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen neen Raf, je bent een tijdje afwezig geweest. Het gaat nu over de dicriminatie binnen de kerk en binnenkort zal het gaan over het feit indien we de religieuze opvoeding van kinderen aan banden moeten leggen of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de religieuze opvoeding van kinderen mag inderdaad aan banden gelegd worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 11 december 2012 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2344 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn dat we zo snel overeenkomen.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, dat is juist wat Bielefeldt stelt: Kerk en Staat zijn onderscheiden, waarbij de overheid niet kan optreden op het terrein van het strikt interne van een religieuze gemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel het reeds gezegd is, moet ik het schijnbaar nog eens herhalen: dit gaat niet over "meer of minder", niet over de notie gelijkheid, maar wel over de rollen van resp. man en vrouw binnen de Kerk overeenkomstig het bijbels onderricht. Misschien is dat allemaal niet echt bevatbaar voor iemand die niet gelovig is, maar een oordeel vanuit seculiere denkpatronen kan hier gewoon niet doorgezet worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar denkt het Europees Hof in ieder geval heel anders over. Die instelling benadrukt juist het recht van de ouders op de vrije keuze in hun opvoedingsproject alsook de mogelijkheid en de vrijheid daar aan religieuze component aan te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar het oordeel van bevoegde rechtsinstanties (bijvoorbeeld die van het Duits Hooggerechtshof) is hier geen sprake van discriminatie, daar de religieuze beleving vrij is in onze landen. Er is geen dwang. Dus ook geen discriminatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die leek kan evenwel geen eucharistie voordragen, geen sacramenten toedienen (met uitzondering van het doopsel). Alleen is dat dan weer de interne keuken van de Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar sinds ons Joyce van den Hema vond dat de baas zich dan maar moet aanpassen bekijk ik deze religieuze verplichting tot vanuit een ander standpunt. Ook vreesde ik dat de wet op de openbare dronkenschap zou kunnen overtreden worden, maar gezien U ervan uitgaat dat godsdienstvrijheid primeert, gaat he leven voor mij hoe langer hoe leuker worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De anti discriminatiewet mag wel worden overtreden, de wet op de openbare dronkenschap ook, maar de moslim zou dan niet met kindjes van negen mogen copuleren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://echr.coe.int/NR/rdonlyres/086...HAND092007.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal uw epistel eens lezen sé. Zeg man! 70 pagina's in de français. Dat mag ik niet van His Noodly Appendage. Wij gebruiken enkel Engels als sacrale taal. en we hebben het hier ook niet over vrijheid van meningsuiting, want die zijn afgeschaft met de Anti-discriminatie wetten. Daar heeft Matthias Storme een proces voor ingespannen en - uiteraard - verloren. U waarschijnlijk niet onbekend.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2012 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Kerk bepaalt wie er tot de wijdingen mag komen en onder welke voorwaarden dit hoort te gebeuren, dan wordt niemand aangetast zijn of haar integriteit. In alle vrijheid kan een burger immers afstand nemen van die Kerk. Er is op geen enkele wijze sprake van dwang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige heb ik geen uitspraak gedaan over uw religieuze opvattingen (voor zo ver die er zijn). Toch nog dit: een moslim beledigen is geen racisme. Wel belediging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze staan ook niet in een positie waarin ze zich niet kunnen verdedigen begrijp ik... verdedigen tegen w�*t hoor ik Jan denken. Het negenjarige ingepakte moslimkindje weet evenmin waartegen zich te verdedigen, want haar situatie "is" nu eenmaal zo, net zoals die van de vrouw in de kerk. En elke pastafarian mag ook uit de club stappen als ze dat wensen, maar wij hebben écht heel weinig afvalligen moet ik zeggen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2012 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2359 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2360 |