Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2012, 23:03   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ga jij dan maar vrijwillig je DNA deponeren bij een DNA-bank. Niemand houdt je tegen. Maar leg het anderen niet op. Ik doe in ieder geval niet mee aan de uitbouw van jouw politiestaat. Is het trouwens niet veelzeggend dat de Britse flikken -die deze databank normaal gezien moeten aanvullen en bijhouden- het niet zien zitten om zelf hun DNA in zo'n databank te steken?
Ga jij dan maar in een rechtssysteem leven waar kindermoordenaars zoals diegene die daar nu wel gepakt is in Nederland, vrij blijven rondlopen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 01:49   #102
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

http://retecool.com/post/dna-niet-zo...ek-als-gedacht

Er zijn nog een paar problemen. Dit artikel linkt de nodige studies. DNA is niet zo uniek als velen wel denken.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 10 december 2012 om 01:50.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 07:47   #103
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denk dat dit zo ongeveer klopt. Maar vergelijk het met genealogisch DNA-onderzoek. Je bent niet 100% zeker van je afstamming. Maar je kan wel heel gericht zoeken. Vooral: je kan onterechte beschuldigingen voor bijna 100% uitsluiten en al je energie concentreren op dat zeer kleine percentage potentiële daders.

Goed idee.
Alleen... Wat doen ze met de daders eens ze die gevonden hebben en geïdentificeerd?
Dus wat haalt zo'n DNA-databank uit?

Point taken.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 07:49   #104
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Niks angstaanjagender als " brave " mensen die alle macht aan de overheid willen geven, denkende dat zij daar voordeel uit zullen trekken.
http://www.google.fr/imgres?q=hitler...r:1,s:18,i:134
Idd.
En zeker als die overheid -wat we alle dagen meer en meer te zien krijgen- uit een bende gangsters, graaiers en corrupten bestaat.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 08:53   #105
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dus moeten we ons verdere schendingen van onze privacy ook maar laten welgevallen? Is het dat wat je wil zeggen?
Nee, de kans op misbruik is veel te groot.
Ook bedrijven kunnen misbruik maken door genetische afwijkingen te gebruiken om mensen aan te nemen of niet.
Ik zou ermee akkoord gaan als je DNA onmiddellijk verwijderd zou worden uit de database als vaststaat dat je met een misdrijf geen uitstaans hebt.
Maar alles wat ergens word opgeslagen is handel geworden, waarom dit dan niet?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 09:20   #106
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ga jij dan maar in een rechtssysteem leven waar kindermoordenaars zoals diegene die daar nu wel gepakt is in Nederland, vrij blijven rondlopen.

.
boehoehoe, extreme enkelingen als norm voor de volledige samenleving gebruiken, om fascistische praktijken goed te praten.
Goed bezig.

Laatst gewijzigd door giserke : 10 december 2012 om 09:21.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 14:05   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik snap de mensen met een ander gedacht hierover wel hoor.
Laatste fragment in dit filmpje: "schrik voor grotere chromosomen":

http://www.youtube.com/watch?v=mOgTV...ayer_embedded#! .

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 december 2012, 14:32   #108
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap de mensen met een ander gedacht hierover wel hoor.
Laatste fragment in dit filmpje: "schrik voor grotere chromosomen":

http://www.youtube.com/watch?v=mOgTV...ayer_embedded#! .

.
Tot je ooit geen verzekering krijgt omdat je volgens je DNA profiel een verhoogd risicogeval bent volgens "statistieken".
Zie onderstaand filmpje.

http://www.standaard.be/artikel/deta...=Verzekeringen

Laatst gewijzigd door giserke : 10 december 2012 om 14:34.
Oud 10 december 2012, 15:37   #109
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Tot je ooit geen verzekering krijgt omdat je volgens je DNA profiel een verhoogd risicogeval bent volgens "statistieken".
Zie onderstaand filmpje.

Ik heb de link niet bekeken.

Maar ik kan wel het volgende zeggen:
een levensverzekering dient er niet voor om, als je weet dat je binnen drie maanden gaat sterven, er vlug een af te sluiten om je nabestaanden een cadeautje te doen.

.

Oud 10 december 2012, 17:44   #110
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef je dan zelf het goede voorbeeld door nog deze week een afspraak te maken met de beheerders van een DNA-databank om je DNA vrijwillig aan hen af te staan?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 22:45   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Geef je dan zelf het goede voorbeeld door nog deze week een afspraak te maken met de beheerders van een DNA-databank om je DNA vrijwillig aan hen af te staan?
Waarover heb jij het: "beheerders van een DNA-databank" ?
Welke DNA-databank ?

Heb jij iets verkeerds gegeten, gesnoven of gerookt ?

.

Oud 11 december 2012, 02:40   #112
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb de link niet bekeken.

Maar ik kan wel het volgende zeggen:
een levensverzekering dient er niet voor om, als je weet dat je binnen drie maanden gaat sterven, er vlug een af te sluiten om je nabestaanden een cadeautje te doen.

.
Een arbeidscontract of verzekering sluiten als je 30 bent, maar je hebt volgens je DNA een "foutje" ben je volgens jou principe dood en begraven. Dat is waar verzekeringen en human recoursers op geilen.
De Übermensch mag zegevieren, de pechvogels met een niet juiste DNA mogen in de verbrandingsoven.
Dit is wat je hier aan het zeggen bent. Zuiver nazi ideologie.

Laatst gewijzigd door giserke : 11 december 2012 om 02:43.
Oud 11 december 2012, 15:06   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een arbeidscontract of verzekering sluiten als je 30 bent, maar je hebt volgens je DNA een "foutje" ben je volgens jou principe dood en begraven. Dat is waar verzekeringen en human recoursers op geilen.
De Übermensch mag zegevieren, de pechvogels met een niet juiste DNA mogen in de verbrandingsoven.
Maak nu zelf eens de vergelijking met iemand die aan 20 jaar blijkt een suikerpatiënt te zijn.
Die kan aan zijn 30° ook geen levensverzekering afsluiten.
Maar wel, en even moeilijk of gemakkelijk, een arbeidscontract als iemand anders.

Maar nu eens de vergelijking met iemand waarvan het duidelijk is dat zijn ruggegraat niet zo heel recht staat, en waarvan je zo kan zien dat hij 'versleten' zal zijn aan zijn 45° levensjaar.

Er zijn andere technieken (dan de ogen te sluiten) om mensen met ziektes, of het nu een actueel aperte ziekte is, of een actueel verborgen ziekte, te helpen op sociaal vlak.

Je weet ook dat actueel voor heel wat beroepen, een voorafgaand onderzoek van een arbeidsgeneesheer nodig is.
Stel je voor dat die arbeidsgeneesheer in het dna van een kandidaat werknemer zou vinden dat die zeker veel vlugger ziek zou vallen of zelfs sterven, als hij het gegeerde beroep zou uitoefenen ...

Je moet niet de ogen sluiten voor de wetenschappelijke vooruitgang.
Je moet alleen maar zorgen dat de sociale systemen aangepast worden zodat ze hun oorspronkelijke doelen kunnen blijven nastreven.

.

Oud 11 december 2012, 18:30   #114
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarover heb jij het: "beheerders van een DNA-databank" ?
Welke DNA-databank ?
Deze van de politiediensten van dit land uiteraard.

Citaat:
Heb jij iets verkeerds gegeten, gesnoven of gerookt ?.
Is naast de kwestie. Ik dacht het al: altijd zitten kankeren op de overheid en zitten gillen over al dan niet vermeende onveiligheid en kriminaliteit, maar zelf de ballen niet hebben om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Ik ken jouw soort. Jouw zogezegd "deftige" soort kijkt weg als er een kind of oud vrouwtje door een groepje nozems wordt lastiggevallen en loopt verder "omdat ze er zich niet mee willen bemoeien". Van mijn zogezegd "krapuleuze" soort kun je zeggen wat je wil, maar mijn soort komt op straat om de zwakkeren te verdedigen en komt tussen om dat kind of dat oud vrouwtje te verdedigen tegen die nozems. Daarvoor hebben wij geen politiestaat nodig.

Je bent dus niet in staat om zelf het goede voorbeeld te geven. En dus moet iedereen maar verplicht je betuttelende politiestaat worden opgelegd.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 23:01   #115
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie onderstaand filmpje.

Dit is een bijzonder dom antwoord.... uit onwetendheid. En vooringenomenheid.

De link die je gaf, heeft zelfs niks te maken met DNA.
Men kan enkel achterhalen of iemand al of niet erfelijke ziekten heeft met doorgedreven onderzoek. Dat kost handenvol geld, is gewoon niet betaalbaar.
Hetgeen wat men uit de DNA wilt onderzoeken is enkel de code, om het te identificeren. En zelfs dat kost al handenvol geld.

De grootste tegenstanders in die zaak zijn de personen die er echt niks van afweten (en die menen toch hun dom antwoord te moeten ventileren.)
Oud 11 december 2012, 23:03   #116
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zéér dom antwoord.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 11 december 2012 om 23:15.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 01:23   #117
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dit is een bijzonder dom antwoord.... uit onwetendheid. En vooringenomenheid.

De link die je gaf, heeft zelfs niks te maken met DNA.
Men kan enkel achterhalen of iemand al of niet erfelijke ziekten heeft met doorgedreven onderzoek.
Dat kost handenvol geld, is gewoon niet betaalbaar.
Hetgeen wat men uit de DNA wilt onderzoeken is enkel de code, om het te identificeren. En zelfs dat kost al handenvol geld.

De grootste tegenstanders in die zaak zijn de personen die er echt niks van afweten (en die menen toch hun dom antwoord te moeten ventileren.)
Dwaze pipo, en waarmee denk je dat erflijkheid wrdt bestudeerd: DNA.
Oud 12 december 2012, 01:41   #118
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Punt van discussie:
van mij mag er wetgeving komen dat ik op eenvoudig verzoek een haar of speekselstaaltje moet afstaan, als dit hulpzaam kan zijn in een gerechtelijke zaak.
En waarom niet nu onmiddellijk aanvangen met die databank, spontaan zomaar ?
De staat heeft geen recht op mijn DNA. Inbreuk van mijn privacy. Ge moogt dat vrijwillig afstaan (zodat ge niet langer als verdacht wordt beschouwd), maar het mag geen verplichting zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 12:36   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De staat heeft geen recht op mijn DNA. Inbreuk van mijn privacy. Ge moogt dat vrijwillig afstaan (zodat ge niet langer als verdacht wordt beschouwd), maar het mag geen verplichting zijn.
Jouw privacy ??

Ah ja, daar had ik nog niet aan gedacht.

Tot hiertoe in deze draad, dacht ik enkel aan de privacy van dat vermoorde Nederlandse meisje, aan de privacy van haar ouders, broers en zussen, aan de privacy van de rest van dat dorpje dat zich jarenlang afvroeg of de juffrouwkes nog "naar het bal konden gaan" zonder veel risico.

.

Oud 12 december 2012, 12:45   #120
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw privacy ??
Dat is in het hypothetisch geval dat er in mijn buurt iemand vermoord zou zijn.

Citaat:
Tot hiertoe in deze draad, dacht ik enkel aan de privacy van dat vermoorde Nederlandse meisje, aan de privacy van haar ouders, broers en zussen, aan de privacy van de rest van dat dorpje dat zich jarenlang afvroeg of de juffrouwkes nog "naar het bal konden gaan" zonder veel risico.
Dan dacht u fout. Het vinden van de moordenaar heeft niets met privacy te maken. (Waarmee ik niet zeg dat die niet moet gevonden worden.)

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be