![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Die heb ik nog vergeten beantwoorden, mijn excuses daarvoor, ik wou u geen schade berokkenen.
Normaal zet ik geen persoonlijk info op dit, noch op andere fora, maar voor één keer. Ik ben metalurg en chemicus van opleiding. Verder nog diploma's in de automechanica, informatica en nu bezig aan mijn diploma piloot. Voila, dat was het zowat. Ik hoop dat het voldoende was.
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge geen elementaire aerodynamica begrijpt gaat ge niet veel vliegen. Laat het me even uitleggen, die formule die ik heb gepost is gewoonweg het maximale vermogen dat er uit de lucht kan gehaald worden. P= F*v (mechanica 101) q= dynamische druk van de lucht = 1/2*rho*v^2 F= druk maal oppervlak = q*A = 1/2*rho*v^2*A Ergo P = 1/2*A*rho*v^3 Ge gaat niet meer uit de lucht kunnen halen dan dat er in zit hoor.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zonder kristallen bol en wonderuitvindingen voor die tijd.
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je er vanuit gaat dat we energie blijven consumeren op het huidige niveau ben ik akkoord dat het onwaarschijnlijk is dat we op groene energie over kunnen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In de formule staat er een tijdscoëfficient. Het is dus zinloos naast elkaar ratelen wat we doen, als we niet eens van elkaar weten in welke tijd die waarden van die molens gegeven zijn, niet? of ben ik roestig aan het worden? roestig, metaal, heb je hem? ![]() Ik heb hier ook nooit beweert (je mag het opzoeken van mij) dat dit een exclusief verhaal ging zijn hé. Ik heb louter gezegd dat het om 1 van de mogelijkheden gaat waarmee men kan combineren, waar ik wel voor te vinden ben, meer niet. Ik vind het gewoon volledig van de pot gerukt dat hier een discussie plaats heeft over het welzijn van onze kinderen en kleinkinderen en dat mensen nog steeds vasthouden aan dezelfde oude ideeëngangen die ons naar die afgrond aan het brengen zijn. Er is een studie, met de nodige fouten dat wel, die stelt dat we binnen een afzienbare tijd onze slechte gewoontes kunnen afbouwen en toch vind men nog redenen genoeg om alles af te schieten. Als zoiets gesteld wordt, zou dat toch positiever gezien kunnen worden, me dunkt. Ik heb een grote kop (getuige was die winkel waar ik mijn vlieghelm moest gaan kopen, speciaal moeten bestellen) maar dat gaat er bij mij niet in. Maar dat zal dan wel weer aan mij liggen zeker.
![]() |
![]() |
#86 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is juist uw probleem (en niet alleen van u, maar van duizenden anderen). Het gebrek aan geloof en visie.
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 14 december 2012 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Edit: in het onderzoek in Delft hangt men niet de turbines in de lucht (bij een Amerikaanse univ wel). Nee, ze werken met vliegers die een turbine op de grond aandrijven. Laatst gewijzigd door gertc : 14 december 2012 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
SABENA Flight Academy doet trouwens geen heli opleidingen. Als je dat wil doen kom je automatisch bij andere centra terecht. Maar ik doe de opleiding wel beroepshalve. Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hot rod
lees eerst eens het rapport en kijk eens hoeveel windmolens ze zetten; hoeveel in belgie, hoeveel in de zee, en hoeveel diep in de atlantische oceaan lees dan hoeveel zonnepanelen ze leggen, waar ze die leggen, op de huizen, maar desnoods ook over alle parkingen tot 10% van belgie, lees dan hoeveel biomassa ze schatten die we kunnen halen, en ze geven toe dat ze anders heel belgie biomassa nodig hebben, maar als ze de biomassa opkopen van buiten belgie halen ze in de meeste scenario's machtig veel biomassa op, zonder dat dit blijkbaar in competitie komt met de voeding hoewel ze het probleem aanraken... en dan moet je ook goed lezen, bij alle scenarios is biomassa de hoofdbrok van de oplossing |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Minister-President
|
![]() Daarover had ik het niet eens. Geef aub antwoord op de discussie en laat onzin die niet ter zake doet er buiten. Als iridium een probleem vormt dan is het een case in point die mijn punt ondersteunt dat kerncentrales een noodzakelijke backup blijven.
Citaat:
Citaat:
Alle groene verhaaltjes over een miljoen windmolens en ieder dak een zonnepaneel zijn slechts een tussenoplossing en kunnen op korte noch lange termijn onze economie volledig groen maken. De windstille nacht zal altijd een cruciaal probleem blijven. Daarom is dus een grote, constante energiebron nodig die makkelijk gescalet kan worden. De enige niet-CO2 energiebron die bovendien geen afval levert is kernenergie in al zijn vormen. Citaat:
Let's agree to disagree op 1 voorwaarde: feiten boven blind geloof.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 14 december 2012 om 14:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En je geld schenken aan het heilige groene doel. De hemel op aarde, 100% hernieuwbare energie. Zalig de armen van geest, zij zullen de hemel bereiken. Amen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En als iemand verkondigt dat hij een turbine heeft van 0.9x1.5 m die bij 2 m/s een capaciteit heeft van 14.5 kW, dan vliegt mijn bullshitmeter in het rood. Dat is gewoon bedrog. Dergelijk iets valt te categoriseren onder de vrije-energie en perpetuum mobile consoorten (de wet van behoud energie ontkenners dus)... Ik zeg daarom niet dat ik helemaal niet geloof in kleine windturbines, maar er zijn zware beperkingen. Bepaalde 'iets grotere' types doen hun werk (o.a. Fortis wind turbines, maar dat zijn 5+ m diameter turbines), en allicht op een vrijstaande mast te gebruiken op het platteland (helaas, een vergunning krijgen is quasi onmogelijk). Kleiner spul daarentegen (~ 1 kW) voor op het dak van het huis, dat werkt echt niet zo goed... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() In Zweden produceren ze een flinke hoeveelheid electriciteit uit afval. Het probleem dat ze daar nu hebben is dat de Zweden massaal recycleren - en er dus te weinig afval is, dat moeten ze uit het buitenland importeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Met biomassa kan je enigzins een basiscapaciteit in elektrische productie uitbouwen, wat niet zo mogelijk is met wind of PV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker. Kernenergie eventueel op plaatsen waar er zo goed als geen mensen wonen, zeker niet vlak naast steden. Dat is onverantwoord.
|
![]() |
![]() |