![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2601 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Schijnbaar wil u toch zo graag "aantonen" dat geloof niet berust op vrijheid, wat het schijnbaar dan gemakkelijker maakt met dwingende maatregelen af te komen die door de overheid gepatroneerd zouden moeten worden. Onder uw woordenvloed zit een verdacht perverse denkrichting. |
|
|
|
|
|
|
#2602 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook hier weer hetzelfde: kinderen zijn een last en zorgen ervoor dat vrouwen hun leven niet hun handen kunnen nemen.
|
|
|
|
|
|
#2603 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2604 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2605 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je blijft die moederrol benadrukken en omzeilt de rest Het gaat erover dat man/vrouw zich mogen en kunnen ontplooien zoals ze dat zelf wensen in te vullen... dat is niet hetzelfde als zeggen dat ze maar moeten uit gaan werken of moeten gelijk zijn. |
|
|
|
|
|
|
#2606 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2607 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat staat er niet ... dat klopt
Maar zover ik me goed meen te herinneren was dat voorstel ( het VB-voorstel dus ) alleen maar voor vrouwen Klopt datte ? ( ik zoek het wel op hoor En dan vraag ik me weer af wáárom jij dat een uitgerekend goed voorstel vindt/vond |
|
|
|
|
|
#2608 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2609 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
mmm
Stuk 2238 (2003-2004) – Nr. 1 Zitting 2003-2004 17 maart 2004 Het uiteindelijk voorstel is nog netjes ( omdat het binnen de krijtlijnen moet ) maar de toelichting raakt het pijnpunt al. Dat gecombineerd met eerdere uitspraken van beide indieners Dewinter/Dillen en de algemene lijn van die partij ( toen nog Vlaams Blok ) zegt dat wel genoeg hé Hoe ze het ook allemaal mogen uitleggen, feit blijft dat het blok/belang liever geen vrouwen ziet opduiken op de plaatsen waarvan zij denken dat die typisch/traditioneel mannen toebehoren. En dat moge duidelijk blijken uit : - hun beginsel 5 -"Het monogame, zo onverbreekbaar mogelijke, voor kinderen openstaande en geïnstitutionaliseerde huwelijk is dé samenlevingsvorm die op een volledige en evenwichtige manier normering geeft aan het persoonlijk en sociaal leven van de mens in onze beschaving. Wanneer echter feitelijke evoluties afwijken van dit model, met o.m. het welig tierende fenomeen van de successieve polygamie (trouwen-scheiden-trouwen-scheiden), het ongehuwd samenwonen of andere permissieve samenlevingsvormen, dan nog doet dit niets af aan de intrinsieke waarde van het huwelijksinstituut." - "Door de toenemende beroepsactiviteit bij de vrouwen zal het aantal kinderen wellicht nog meer afnemen" - "Het blijkt dat thuiswerkende vrouwen meer kinderen hebben of er meer wensen " Die ganse doctrine van vrouwen terug naar de haard krijgen werd in feite verknipt doorgegeven. Zoiets 'verkoopte' je natuurlijk niet zo makkelijk in 2003, laat staan anno laat 2012 als de helft van haar kiesvee bestaat uit vrouwen. Om dat nog een extra accentje te geven (het VB noemt dat een meerwaarde voor de positie v/d vrouw) was het toekennen v/h zogenaamde meervoudig stemrecht : zo zou een vrouw in regel meerdere stemmen krijgen naargelang haar kindertal . Die man als mogelijk alternatief thuisblijvende ouder was vér te zoeken |
|
|
|
|
|
#2610 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2611 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik onderstreepte al: uit zovele contacten weet ik dat heel veel vrouwen veel liever thuis zouden blijven in plaats van dagelijks de boer op te moeten. In veel gevallen doen ze het toch maar, omdat het uit financiële overwegingen moet. Er is bij veel vrouwen niet echt sprake van het zo geloofde "emancipatie door werk". Dus, wat is er eigenlijk problematisch aan het stimuleren door de overheid van de mogelijkheid om vrouwen hun moederlijke en huishoudelijke rol op te nemen, als ze dat zelf willen? Ik denk dat u trouwens nog versteld zou staan van het aantal, mocht een uitkering een valabel alternatief zijn voor de financiële noodzaak waarmee ze nu geconfronteerd worden. In die zin stel ik u ook die vraag, daar in de Scandinavische landen vrouwen in grote aantallen de mogelijkheden die de overheid biedt opnemen. In weinig landen in Europa werken er dermate veel vrouwen deeltijds. Niet onmiddellijk toch landen die de "ganse doctrine van vrouwen terug aan de haard" huldigen als een soort staatsdogma... Wel integendeel! |
|
|
|
|
|
|
#2612 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Waarom is dit pervers? |
|
|
|
|
|
|
#2613 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2614 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2615 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U nuanceert uw standpunt al. U ziet het evenwel als een psychologische hindernis. U gaat immers uit van opvoeding als conditionering. Als we dan verder bouwen op die redenering, dan is de mens uiteindelijk in niets vrij. Dan hoort u logisch te zijn en uw standpunt naar zijn ultiem eindpunt door te trekken.
|
|
|
|
|
|
#2616 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2617 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk, maar het valt niet te ontkennen dat vrouwen, naar ik zelf zovele malen heb mogen horen tijdens oudercontacten, daarbij aan huishouden en kinderen denken. Dit zit nu eenmaal diep in de vrouwelijke genen. Waarom zou dat laakbaar zijn trouwens? Uit wat ik hier allemaal lees, lijkt het wel dat de moederlijke rol iets "minderwaardig" zou zijn, iets wat vrouwen zeker niet in de eerst plaats moeten nastreven, iets wat slechts ter sprake zou moeten komen nadat er allerlei resultaten zijn geboekt in een mogelijke loopbaan.
|
|
|
|
|
|
#2618 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2619 | ||
|
Europees Commissaris
|
Bizar, dan heb ik me niet goed uitgedrukt voordien.
Citaat:
Citaat:
Neen, zie mijn vorige commentaar. Het grote verschil is dat het geloof bepaalde, striktere regels oplegt dan absoluut noodzakelijk zijn om de vrijheid van eenieder zoveel mogelijk te garanderen. |
||
|
|
|
|
|
#2620 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|