Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2012, 12:42   #101
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Sorry , maar de kat past zich aan mij aan en niet omgekeerd en als ze in de hoek van de living schijten , terwijl de kattenbak 2 meter verder staat , krijgen ze een trap en geef ik als bijkomende straf hun eten aan den hond.
Door ze een schop te geven, past die kat zich helemaal niet aan aan jou. Integendeel.

Meer zelfs, het is eveneens tegen de wet.
Oud 15 december 2012, 13:01   #102
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry , maar de kat past zich aan mij aan en niet omgekeerd en als ze in de hoek van de living schijten , terwijl de kattenbak 2 meter verder staat , krijgen ze een trap en geef ik als bijkomende straf hun eten aan den hond.
Hierboven heb je ergens gezegd dat je de kat moet dulden. Ik hoop hierbij dat uw huisgenoot u een paar weken zelf aan uw trekken laat komen.

Nogmaals in de ogen van uw kat word U geduld. Pas u dus aan of hoepel op. Katten dulden geen menselijk macho gedrag. Een zwakke kat schoppen is een uiting van zwakte en nog laf aan toe.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 13:47   #103
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Door ze een schop te geven, past die kat zich helemaal niet aan aan jou. Integendeel.

Meer zelfs, het is eveneens tegen de wet.
Er is zoveel tegen de wet, ge kunt uwe drempel niet verlaten of ge doet wel iets dat tegen de wet is . de straat over steken terwijl er een zebrapad is op minder dan 50 meter is ook tegen de wet. Als ge als student een paar pinten hebt gedronken en ge gaat naar uw kot is dat ook tegen de wet, uw belastingbrief één dag te laat in de bus steken , is ook tegen de wet, uw stoep niet schoonvegen is ook tegen de wet.
Eigenlijk is normaal leven tegen de wet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 13:49   #104
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Hierboven heb je ergens gezegd dat je de kat moet dulden. Ik hoop hierbij dat uw huisgenoot u een paar weken zelf aan uw trekken laat komen.

Nogmaals in de ogen van uw kat word U geduld. Pas u dus aan of hoepel op. Katten dulden geen menselijk macho gedrag. Een zwakke kat schoppen is een uiting van zwakte en nog laf aan toe.
Dat ze dan wegblijven. Ik verplicht hen niet telkens opnieuw terug binnen te komen.
Oud 15 december 2012, 19:40   #105
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Leg het eens uit, is die kat van u of niet ? Nee hebt ge gezegd. Wel weet diegene van wie de kat is dat ge dat dier zo behandeld ? En die laat dat toe ? Ik zou u gelijkaardig behandelen. Is dat nu zo moeilijk te snappen dat die kat uw gedrag niet begrijpt ? Ik heb hierboven gezegd dat ze geen verband leggen tussen de straf en hun handelen. Ge moet ruzie zoeken met degenen die u verplicht de kat te dulden, niet met de kat. Maar laat me raden .. ge zijt ne pantoffelheld en durft niets zeggen tegen de eigenaar van de kat.
Oud 15 december 2012, 19:50   #106
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg het eens uit, is die kat van u of niet ? Nee hebt ge gezegd. Wel weet diegene van wie de kat is dat ge dat dier zo behandeld ? En die laat dat toe ? Ik zou u gelijkaardig behandelen. Is dat nu zo moeilijk te snappen dat die kat uw gedrag niet begrijpt ? Ik heb hierboven gezegd dat ze geen verband leggen tussen de straf en hun handelen. Ge moet ruzie zoeken met degenen die u verplicht de kat te dulden, niet met de kat. Maar laat me raden .. ge zijt ne pantoffelheld en durft niets zeggen tegen de eigenaar van de kat.
Ik verdraag iets van mijn vrouw dat mij niet aanstaat en zij iets van mij dat haar niet aanstaat. Ik doe water in mijn wijn en zij ook in de hare en zo blijft de zaak draaien.
Maar als de katten in huis schijten , geef ik ze een stamp en dat is dan weer iets dat ze van mij moet verdragen.
Oud 15 december 2012, 20:26   #107
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verdraag iets van mijn vrouw dat mij niet aanstaat en zij iets van mij dat haar niet aanstaat. Ik doe water in mijn wijn en zij ook in de hare en zo blijft de zaak draaien.
Maar als de katten in huis schijten , geef ik ze een stamp en dat is dan weer iets dat ze van mij moet verdragen.
Dat is dan eerder uw frustratie uitwerken op de kat. Moest het nu nog helpen ... Ge kunt uw eigen dus nog beter zelf ne klop op uwe kop geven.
Oud 15 december 2012, 20:26   #108
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Uwen tuin ruikt dus gelijk de rotte pest naar katerzeik ???
Misschien niet.
Kattenliefhebbers die op een appartement met terras wonen hebben daar wss geen bloembakken hangen of staan...
En hun buren korte tijd later ook niet meer...
Geen kruid gewassen tegen deze zeikers, letterlijk en figuurlijk.
Enige oplossing, na elk afschrikkingsmiddel uitgeprobeerd te hebben, is de bloembakken verwijderen.

En nee ik heb niks tegen katten. Ik had er zelf verschillende toen ik nog op de buiten woonde. Ik heb nooit dieren gehouden op een appartement en zal dat ook nooit doen.
Ik ben namelijk geen dierenbeul, ook niet onder het mom van dierenliefde...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 20:31   #109
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan eerder uw frustratie uitwerken op de kat. Moest het nu nog helpen ... Ge kunt uw eigen dus nog beter zelf ne klop op uwe kop geven.
Of het nu werkt of niet interesseert mij niet. Schijten in huis betekent klop.
Oud 15 december 2012, 20:32   #110
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of het nu werkt of niet interesseert mij niet. Schijten in huis betekent klop.
-_-

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 20:37   #111
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
-_-
Ze kunnen altijd buiten en er staan 2 kattenbakken binnen. Dus in huis schijten is klop.
Oud 15 december 2012, 20:55   #112
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen altijd buiten en er staan 2 kattenbakken binnen. Dus in huis schijten is klop.
Hoe meer klop die arme diertjes krijgen, hoe meer ze -uit angst- HET binnen zullen doen. Arme diertjes. Schaam u diep, Pericles!!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 21:14   #113
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Hoe meer klop die arme diertjes krijgen, hoe meer ze -uit angst- HET binnen zullen doen. Arme diertjes. Schaam u diep, Pericles!!
IK weet het , ik weet het
Maar ik zie kak en dan word ik berzerk.
Oud 15 december 2012, 23:32   #114
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is zoveel tegen de wet, ge kunt uwe drempel niet verlaten of ge doet wel iets dat tegen de wet is . de straat over steken terwijl er een zebrapad is op minder dan 50 meter is ook tegen de wet. Als ge als student een paar pinten hebt gedronken en ge gaat naar uw kot is dat ook tegen de wet, uw belastingbrief één dag te laat in de bus steken , is ook tegen de wet, uw stoep niet schoonvegen is ook tegen de wet.
Eigenlijk is normaal leven tegen de wet.
Een levend wezen schoppen zonder enige zin (of mét zin) is wel een iets andere categorie dan even binnen de 50 meter nog de straat oversteken...
Oud 16 december 2012, 11:21   #115
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat geval zou ik eerder eens naar de dierenarts gaan met die beestjes. Want als ze echt alle mogelijkheden hebben, is het niet normaal dat ze zomaar binnen hun gevoeg doen.
Of het moet zijn dat ze erg gefrustreerd zijn omdat ze het huis moeten delen met zo'n kattenhater als u ... in dat geval stel ik voor dat u therapie volgt : hoe leer ik katten waarderen?
Oud 16 december 2012, 11:29   #116
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Misschien niet.
Kattenliefhebbers die op een appartement met terras wonen hebben daar wss geen bloembakken hangen of staan...
En hun buren korte tijd later ook niet meer...
Geen kruid gewassen tegen deze zeikers, letterlijk en figuurlijk.
Enige oplossing, na elk afschrikkingsmiddel uitgeprobeerd te hebben, is de bloembakken verwijderen.

En nee ik heb niks tegen katten. Ik had er zelf verschillende toen ik nog op de buiten woonde. Ik heb nooit dieren gehouden op een appartement en zal dat ook nooit doen.
Ik ben namelijk geen dierenbeul, ook niet onder het mom van dierenliefde...
Citronella of een paar potten met citroenmelisse op uw terras zetten, da's ineens goed om de muggen weg te houden ook...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 15:24   #117
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een levend wezen schoppen zonder enige zin (of mét zin) is wel een iets andere categorie dan even binnen de 50 meter nog de straat oversteken...
Alles is relatief.
In Australië worden katten beschouwd als ongedierte . Er zijn zelfs mensen die niets anders doen dan katten afknallen en daar een premie van de overheid voor krijgen. Bovendien is men van plan de kat van het eiland te bannen door alle huiskatten verplicht te steriliseren , zodat er na verloop van tijd geen katten meer zijn.
De filosofie is : de kat is geen inheemse diersoort en berokkent te veel schade aan inheemse diersoorten die geen natuurlijke vijanden hebben.
Met dit in gedachten is in Australië een kat afknallen een weldaad en althans veel minder erg dan op minder dan 50 meter van een zebrapad de straat over steken.
Hier is de kat ook geen inheemse diersoort en is ze in grote mate verantwoordelijk voor de quasi uitroeiing van o.a. de mus en het roodborstje..
Oud 16 december 2012, 15:28   #118
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
In dat geval zou ik eerder eens naar de dierenarts gaan met die beestjes. Want als ze echt alle mogelijkheden hebben, is het niet normaal dat ze zomaar binnen hun gevoeg doen.
Of het moet zijn dat ze erg gefrustreerd zijn omdat ze het huis moeten delen met zo'n kattenhater als u ... in dat geval stel ik voor dat u therapie volgt : hoe leer ik katten waarderen?
Waarom ? In Australië is de kat ook ongedierte. Ge krijgt zelfs een premie om ze af te knallen.
Ge gaat mij toch niet vertellen dat de Autstraliërs nu in therapie moeten.
Omwille van het ecologisch evenwicht zou men hier beter hetzelfde doen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 16 december 2012 om 15:30.
Oud 16 december 2012, 15:48   #119
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heb ik hem al met hand en tand uitgelegd, maar hij zegt dat de katten zijn zorg niet zijn maar enkel die van zijn vrouw. Behalve dan het schoppen dat dan plots wel zijn zaak is.

Zijn vrouw wil hem blijkbaar ook niet bestraffen door hem een tijdje op droog zaad (!) te zetten, en ze vind het ook goed dat hij de beesten stampt.

Conclusie: er is iets loos met de katten, er is iets loos met de vrouw en er is iets loos met het baasje (Pericles).

- Dierenarts raadplegen om te onderzoeken waarom de katten naast hun bak hun behoefte doen ipv erin.
- Psychiater voor de vrouw om te onderzoeken waarom ze het gedrag van het baasje (Pericles) tolereert.
Oud 16 december 2012, 16:00   #120
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk.
Ik kreeg ook klop als kleine als ik mijn gevoeg niet deed waar het hoorde.

Wie heeft plots het kattenras heilig verklaard, dat dit plots allemaal getolereerd wordt?

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 december 2012 om 16:01.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be