Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2012, 17:46   #6241
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Helaba

Heb je, als Antwerpenaar, het nieuwe bestuursakkoord al gelezen ?
Indien ja, wat vind je ervan ??
Dit had het begin van mijn antwoord moeten zijn:

Wat me vooral opvalt is dat er niet zo erg veel opvalt. Het bestuursakkoord is in grote lijnen de voortzetting van het huidige beleid met links en rechts enkele veranderingen.
Op het vlak van mobiliteit wordt meer de kaart van de auto gekozen dan nu het geval is. Maar niet op een radicale manier. Het STOPprincipe, waarbij de zwakke weggebruiker voorrang krijgt, staat nog altijd in de nota.
Blijkbaar hebben de onderhandelaars goed geluisterd naar VOKA en Unizo. Vooral op het vlak van stadsontwikkeling, waarover ik weinig lees, merk je dat er meer ruimte komt voor ontwikkelaars.
Pas als deze ploeg echt gaat besturen, weten we waar we aan toe zijn. Hoe gaat ze met onverwachte problemen om en hoe concreet zal een aantal maatregelen zijn.

Helaas was Sinardet me voor.

In eigen woorden:

Er zit geen begeesterend project in het bestuursakkoord. Het contrast tussen dit vrij plat bestuursakkoord en de extase die ik bij de N-VA kiezers rondom mij merk blijf ik merkwaardig vinden.

Maar goed, ik gun deze ploeg natuurlijk het voordeel van de twijfel, ook al wordt hij geleid door een deeltijdse burgemeester die duidelijk andere prioriteiten dan stedelijk bestuur heeft.

En omdat ik zoals iedereen mijn stokpaardjes heb, twee opmerkingen.
1) Iedereen schermt met het STOPprincipe, maar veel heb ik daar in mijn buurt niet van gemerkt. En dat terwijl het district door een een SP.a-er bestuurd werd.

2) In de nota De Wever stond: "Er wordt werk gemaakt van de herwaardering en het openstellen van het Steen, het Loodsengebouw, het museum Smit-Van Gelder, de Belvedère in het park Sorghvliet, de Handelsbeurs en het Harmoniepark met het Peter Benoit-monument."
Verdwenen in het bestuursakkoord.

Laatst gewijzigd door Firestone : 15 december 2012 om 17:59.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 18:26   #6242
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Vind je het vreemd dat er zoveel kritiek kwam als zou het huidige schepencollege qua stadsontwikkeling enkel intra muros hebben ingezet (trwijl dat niet helemaal nuist is) terwijl het nieuwe akkoord enkel spreekt over ontwikkeling intra muros ?

Vond je het museum van Ridder Smidt van Gelder werkelijk het behouden waard ? Het enige wat ik me er van herinner is dat er beeldjes stonden van lelijke dikke Chinezen.

Heb je soms heimwee naar je vorige relaties, en de goede dingen die daarbij hoorden ?

Hoe ziet je kerstboom eruit ? Ve slingers en toeten en bellen, of een beetje een zielige boom met hier en daar een bal ?
Oud 15 december 2012, 19:45   #6243
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Vind je het vreemd dat er zoveel kritiek kwam als zou het huidige schepencollege qua stadsontwikkeling enkel intra muros hebben ingezet (trwijl dat niet helemaal nuist is) terwijl het nieuwe akkoord enkel spreekt over ontwikkeling intra muros ?
Ach, dat is "la politique politicienne".
Even belachelijk is de kritiek op de sp.a omdat ze kritiek heeft op het bestuursakkoord

Citaat:
Vond je het museum van Ridder Smidt van Gelder werkelijk het behouden waard ? Het enige wat ik me er van herinner is dat er beeldjes stonden van lelijke dikke Chinezen.
Het gaat me vooral om het gebouw. Als de collectie niet aantrekkelijk genoeg is, dan kan men voor het gebouw toch een andere bestemming verzinnen?
Nu staat dat daar al jaren te verkommeren ...

Citaat:
Heb je soms heimwee naar je vorige relaties, en de goede dingen die daarbij hoorden ?
Neen.

Citaat:
Hoe ziet je kerstboom eruit ? Ve slingers en toeten en bellen, of een beetje een zielige boom met hier en daar een bal ?
We hebben geen kerstboom.
Oud 15 december 2012, 19:49   #6244
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ben jij wel eens gepest?

Heb jij wel eens gepest?

En wat moet er tegen pesten gedaan worden? Moet er überhaupt iets tegen gedaan worden?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 19:50   #6245
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Wat zal je antwoorden als je kinderen oud genoeg zijn om te vragen, wat gebeurt er als wij sterven?
Oud 15 december 2012, 19:51   #6246
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat zal je antwoorden als je kinderen oud genoeg zijn om te vragen, wat gebeurt er als wij sterven?
Ik zal zeggen *dan ben je voor de wormen* !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 23:34   #6247
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De Handelsbeurs is echt een schande. Het is een gebouw met meer charme dan die platvloerse Stadsfeestzaal en het staat er gewoon te verkommeren.
Oud 15 december 2012, 23:42   #6248
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het gaat me vooral om het gebouw. Als de collectie niet aantrekkelijk genoeg is, dan kan men voor het gebouw toch een andere bestemming verzinnen?
Nu staat dat daar al jaren te verkommeren ...
doe eens een voorstel voor de invulling ?
Een kinderspeelpaleis ? Ridderkabouter Plopsaland indoor ? Een vijfsterrenhotel ? Een waserette ?

Citaat:
We hebben geen kerstboom.
heb jij ooit een kerstboom vervoerd met de fiets ? Zoja, heb jij daar ook een trauma aan overgehouden ? En ben je thuisgekomen zonder kerstboom ?
Oud 16 december 2012, 22:18   #6249
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ben jij wel eens gepest?
Neen. Wel sporadisch geplaagd, bijvoorbeeld door vreemde wezens die niet van wiskunde hielden ("seutje die wiskunde leuk vindt") .

Citaat:
Heb jij wel eens gepest?
Ik hoop van niet, al ben ik natuurlijk ook wel eens onvriendelijk geweest. Het kan ook zijn dat je eigen gedrag door anderen als pesten ervaren wordt zonder dat je dat beseft ("ik speel niet met X want ik vind ze dom" wat door X ervaren wordt als "Firestone probeert me uit te sluiten").

Citaat:
En wat moet er tegen pesten gedaan worden? Moet er überhaupt iets tegen gedaan worden?
Als ik dat wist ...
Pesten lijkt wel één van die problemen waar blijkbaar geen enkele aanpak echt werkt.
Naïef ben ik geneigd te pleiten voor een harde aanpak van pesters, maar in de praktijk werkt dat niet.
In sommige scholen geven ze daar lessen over, geen idee of dat meetbare resultaten geeft.
De gepeste weerbaarder maken dan maar, en dat zonder bij hem/haar de indruk te wekken dat het zijn/haar schuld is. Moeilijk ...
Oud 16 december 2012, 22:22   #6250
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dat ik niet weet wat er gebeurt wanneer iemand sterft. Dat levenden nog nooit met een overleden persoon contact hebben gehad. Dat we over dode geliefden soms dromen, en dat zolang we aan hen denken ze tenminste op die wijze nog leven.
Oud 16 december 2012, 22:23   #6251
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De Handelsbeurs is echt een schande. Het is een gebouw met meer charme dan die platvloerse Stadsfeestzaal en het staat er gewoon te verkommeren.
²

Ook de Handelsbeurs is in het bestuursakkoord spoorloos.
Oud 16 december 2012, 22:38   #6252
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
doe eens een voorstel voor de invulling ?
Een kinderspeelpaleis ? Ridderkabouter Plopsaland indoor ? Een vijfsterrenhotel ? Een waserette ?
Anders dan de onderhandelaars weet ik niet wat wettelijk en technisch mogelijk is in het gebouw.
In hoeverre het testament van Smidt van Gelder voor eeuwig en altijd de bestemming van het gebouw kan bepalen weet ik niet.
Ideaal zou in elk geval zijn dat het gebouw en de tuin een functie krijgen waardoor ze voor het algemeen publiek toegankelijk zijn (museum, cultureel centrum, ...).
Als de stad daar geen geld voor heeft, dan misschien inderdaad een vijfsterrenhotel (maar daar zal dan natuurlijk populistisch protest tegen komen).
Het gebouw is hoe dan ook geklasseerd, dat maakt het wellicht minder interessant voor privé investeerders.

Citaat:
heb jij ooit een kerstboom vervoerd met de fiets ?
Neen.

Citaat:
Zoja, heb jij daar ook een trauma aan overgehouden ?
NA

Citaat:
En ben je thuisgekomen zonder kerstboom ?
Ik ben nog nooit thuigekomen met een kerstboom.
Oud 16 december 2012, 22:42   #6253
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Wat zouden je voornemens voor 2013 kunnen zijn?
Oud 18 december 2012, 10:23   #6254
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wat zouden je voornemens voor 2013 kunnen zijn?
- Een aantal saaie werkgerelateerde voornemens.
- Tenminste één van de droomsteden uit onze shortlist (Lissabon, Berlijn, Riga, Boedapest, Kopenhagen, Madrid) aandoen.
- Onze living en/of bureautje een facelift geven.
- Wat meer sporten (dat is mijn jaarlijks terugkomend voornemen ).
- Zorgen voor wereldvrede.
Oud 19 december 2012, 10:03   #6255
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wat gaat zaterdag de populairste verklaring zijn van de believers op de constatering dat de wereld niet is vergaan?
Oud 20 december 2012, 00:24   #6256
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Een aantal saaie werkgerelateerde voornemens.
- Tenminste één van de droomsteden uit onze shortlist (Lissabon, Berlijn, Riga, Boedapest, Kopenhagen, Madrid) aandoen.
- Onze living en/of bureautje een facelift geven.
- Wat meer sporten (dat is mijn jaarlijks terugkomend voornemen ).
- Zorgen voor wereldvrede.
- Wat zijn de saaie werkgerelateerde voornemens?
- Hoe lang zou je in de stad willen verblijven, denk je?
- Welk budget reserveer je hiervoor ongeveer?
- Ga je een andere sport beoefenen en/of frequenter of langduriger je huidige sport (joggen?) beoefenen?
- Wat nobel.

Ik had eigenlijk gedacht dat je zou antwoorden dat de vraag op jou niet van toepassing is "omdat Firestone nu eenmaal iedere dag opnieuw haar beste beentje voorzet en niet een keertje per jaar loze beloftes maakt ".

Oud 20 december 2012, 09:50   #6257
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat gaat zaterdag de populairste verklaring zijn van de believers op de constatering dat de wereld niet is vergaan?
Dat er wel degelijk iets gebeurd is, dat ze niet letterlijk bedoelden dat de wereld zou vergaan, dat het proces waar ze het werkelijk over hadden aan het versnellen is, enz ...

Believers zijn straf in het maken van voorspellingen, en hun geloof lijdt er niet onder wanneer deze niet uitkomen. Integendeel, wat er ook gebeurt, believers beweren meestal dat ze dat al lang hadden voorspeld.

Laatst gewijzigd door Firestone : 20 december 2012 om 09:52.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 10:02   #6258
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- Wat zijn de saaie werkgerelateerde voornemens?
Ik ben nu vooral bezig met een project over meerdere jaren, en ik hoop volgend jaar bepaalde delen ervan af te krijgen.

Citaat:
- Hoe lang zou je in de stad willen verblijven, denk je?
4 �* 7 dagen.

Citaat:
- Welk budget reserveer je hiervoor ongeveer?
In Praag waren we 4 dagen (3 nachten), en vlucht + hotel kwam op circa 1100 euro.

Citaat:
- Ga je een andere sport beoefenen en/of frequenter of langduriger je huidige sport (joggen?) beoefenen?
De enige sporten die ik beoefen zijn een beetje fietsen en een beetje stappen.
Ik heb me al vaker voorgenomen meer te fietsen, maar tja, er komt altijd iets tussen.
Een andere sport die men mij aanraadt is zwemmen. Omdat dat op school een verplicht nummer was heb ik daar echter enige aversie aan overgehouden.
Het zit zo dat ik geen dringende reden heb om meer te sporten. BMI zit nog altijd goed, en ik heb geen gezondheidsproblemen. Maar "iedereen" zegt dat we meer moet sporten, en ik wil niet in 20 jaar spijt hebben dat ik daar niet op tijd aan ben begonnen.
In 2013 beginnen we eraan, zeker weten!

Citaat:
- Wat nobel.
Iemand moet het doen.

Citaat:
Ik had eigenlijk gedacht dat je zou antwoorden dat de vraag op jou niet van toepassing is "omdat Firestone nu eenmaal iedere dag opnieuw haar beste beentje voorzet en niet een keertje per jaar loze beloftes maakt ".

Ik heb inderdaad overwogen om een dergelijk antwoord te geven.
Oud 20 december 2012, 13:29   #6259
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze vragen naar je:
ca va.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 13:30   #6260
Anna List
Banneling

Standaard

hoe gaat t met jou Firestone ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be