Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2012, 10:14   #101
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Vraagje, is seks in bijzijn van kinderen eigenlijk wel strafbaar?
Openbare zedenschennis is dat. Geen discussie over.
Maar als vader en moeder een extra nakomelingetje bijmaken in de woonkamer, waar de oudste al bij zit, zijn die dan strafbaar?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 10:36   #102
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Maar als vader en moeder een extra nakomelingetje bijmaken in de woonkamer, waar de oudste al bij zit, zijn die dan strafbaar?
Ik denk dat gezond verstand hier moet primeren. Je kan moeilijk van een getrouwd koppel dat de wieg van de kleine in hun slaapkamer zet, verwachten dat ze zich onthouden omdat die wieg er staat.
De leeftijd van dat kind is dus zeker een factor.

Misschien een oplossing voor die street affair: Verboden tussen 5 en 18. Dat zou volgens mij iedereen tevreden stellen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 december 2012 om 10:36.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 10:41   #103
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik denk dat gezond verstand hier moet primeren. Je kan moeilijk van een getrouwd koppel dat de wieg van de kleine in hun slaapkamer zet, verwachten dat ze zich onthouden omdat die wieg er staat.
De leeftijd van dat kind is dus zeker een factor.

Misschien een oplossing voor die street affair: Verboden tussen 5 en 18. Dat zou volgens mij iedereen tevreden stellen.
Hmm. Misschien wel. Maar de leeftijdsgrens optrekken tot 18 jaar?

Het aantal kinderen/tieners - onder de leeftijd van 18 - dat reeds zelf sexuele betrekkingen heeft gehad zou ik toch de kost niet willen geven, hoor.

Misschien 16 jaar? (zelfs in deze leeftijdsgroep zijn sexuele betrekkingen geen zeldzaamheid).
Oud 18 december 2012, 10:52   #104
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hmm. Misschien wel. Maar de leeftijdsgrens optrekken tot 18 jaar?

Het aantal kinderen/tieners - onder de leeftijd van 18 - dat reeds zelf sexuele betrekkingen heeft gehad zou ik toch de kost niet willen geven, hoor.

Misschien 16 jaar? (zelfs in deze leeftijdsgroep zijn sexuele betrekkingen geen zeldzaamheid).
Good point. Ik koos 18 omdat er een ruime consensus rond bestaat. Maar 16 zou ik ook niet verkeerd vinden.
Oud 18 december 2012, 11:03   #105
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vermoed van niet. Het zal afhangen van de leeftijd van die oudste.

Is-ie oud genoeg om hier, al dan niet gniffelend, op school over te vertellen en het komt de leerkrachten ten hore, is de kans vrij groot dat de Dienst Jeugdbescherming wordt ingeschakeld. Of misschien Kind en Gezin. Of een andere instantie.

Strafbaar misschien niet maar ik voorzie toch wel wat potentiële problemen/bemoeienissen in dat geval.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 december 2012 om 11:05.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:08   #106
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Good point. Ik koos 18 omdat er een ruime consensus rond bestaat. Maar 16 zou ik ook niet verkeerd vinden.
Wel, zoals je zelf zei, er bestaat een ruime consensus hieromtrent. De vraag is alleen of deze inmiddels niet achterhaald is.

Voorbeeldje. Voor zover ik weet dien je in een videotheek 18+ te zijn om een sexfilm te kunnen huren. Dit terwijl een 10-jarige via het internet dezelfde film kan downloaden.

Ik neem aan dat het één en ander afhangt van de ruimdenkendheid van de ouders.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 december 2012 om 11:09.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:47   #107
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Wel, zoals je zelf zei, er bestaat een ruime consensus hieromtrent. De vraag is alleen of deze inmiddels niet achterhaald is.

Voorbeeldje. Voor zover ik weet dien je in een videotheek 18+ te zijn om een sexfilm te kunnen huren. Dit terwijl een 10-jarige via het internet dezelfde film kan downloaden.

Ik neem aan dat het één en ander afhangt van de ruimdenkendheid van de ouders.
Eigelijk zou elke puber toegang moeten krijgen. Hoe oud die ook is. Zeker voor jonge homo's is dit een nuttige fair.
En nee, ik zit hier niet te promoten dat 12 jarige volwassen mannen elkaar moeten kunnen zien pijpen.
Wat wel nuttig is voor een ontluikende homo is kunnen zien dat volwassen homo's zich niet schamen over hun geaardheid en gelukkig kunnen zijn.
Oud 18 december 2012, 13:27   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat het niet strafbaar is.

Dat betekent niet dat het zomaar tot onze cultuur behoort, dat is heel wat anders.

Ergens in de oplopende gradatie zal men wel botsen op een risico om het ouderlijk gezag kwijt te spelen.
Vanaf dat de minderjarige 'betrokken' zou worden in de handelingen, zal men spreken van aanzetting tot ontucht. Maar in deze discussie gaat het niet over dinges die zo ver gaan.

Gradaties simpel, en evt aan te vullen:
- bijwijlen bij het omkleden edm naakt zijn
- er kan al eens een blote tet op tv komen
- nudisme
- bij nudisme kan de vent al eens een erectie hebben
- er kan al eens iets meer dan een blote tet op tv komen
- bij nudisme kunnen ma en pa al eens een zoen uitwisselen
- pa en ma kunnen liggen vossen in de living terwijl de kleinen buiten spelen en ....
- pa (of de loodgieter) en ma kunnen liggen vossen terwijl de kleine braaf met de blokken speelt en al tevreden is dat ze hem gerust laten

... bla bla ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 14:17   #109
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat stelt u zelf voor? Het ziet er voor zover ik kan zien vrijwillig en vreedzaam uit.
er is dan ook geen probleem voor de deelnemers.
Het zijn de niet-deelnemers die vanuit zo'n mysterieuze waanbeleving denken dat zij zich te moeien hebben. Dat die niet-deelnemers met het eigenlijk probleem zitten, dat willen ze niet zien ze kijken liever naar wat bdsm en klagen daar dan over...en niet vergeten...denk aan de kinderen.

Weet je wie steeds denkt aan kinderen en dan vooral zij die niet van hen zijn....en bepotelen maar. Nu om kinderen stilzwijgend te kunnen bepotelen mogen die kinderen niet op een gezonde manier opgevoed worden. Kinderen mogen een lul geen lul noemen of weten wat er allemaal tussen de schaamlippen ligt; eenmaal kinderen op gezond normale wijze met sex om kunnen zijn zij niet langer rijp om misbruikt te worden ; 't mag ook eens duidelijk gesteld worden dat wie steeds maar denkt aan andermans kinderen niet gezond in elkaar steekt.

Laatst gewijzigd door the_dude : 18 december 2012 om 14:34.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 15:28   #110
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigelijk zou elke puber toegang moeten krijgen. Hoe oud die ook is. Zeker voor jonge homo's is dit een nuttige fair.
En nee, ik zit hier niet te promoten dat 12 jarige volwassen mannen elkaar moeten kunnen zien pijpen.
Wat wel nuttig is voor een ontluikende homo is kunnen zien dat volwassen homo's zich niet schamen over hun geaardheid en gelukkig kunnen zijn.
Alhoewel ik absoluut dezelfde gedachte aanhang als u (dat holebi's zich niet hoeven te schamen over hun geaardheid) is dit een brug te ver; ik zie het verband niet tussen homosex in het openbaar en minder schaamte owv het holebi-zijn.

Dit soort gedrag is nu net één van de punten die homohaters gebruiken om holebi's een schaamtegevoel aan te praten.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 15:35   #111
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Alhoewel ik absoluut dezelfde gedachte aanhang als u (dat holebi's zich niet hoeven te schamen over hun geaardheid) is dit een brug te ver; ik zie het verband niet tussen homosex in het openbaar en minder schaamte owv het holebi-zijn.

Dit soort gedrag is nu net één van de punten die homohaters gebruiken om holebi's een schaamtegevoel aan te praten.
Ge moet u zo niet concentreren op die "homosex in het openbaar".
Ik had het over het feit dat er duidelijk te zien is dat die gasten zich niet schamen en echt "gay" zijn (in de oude betekenis van het woord).

Die homosex in het openbaar zijn de exessen, en het zou me al zwaar verbazen als daar een onbegeleid kind tussen sukkelt en de omstaanders NIET roepen "pas op, er loopt ne kleine rond".
Die gasten staan daar echt niet om show te verkopen voor kinderen hoor.
Oud 18 december 2012, 15:37   #112
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
er is dan ook geen probleem voor de deelnemers.
Het zijn de niet-deelnemers die vanuit zo'n mysterieuze waanbeleving denken dat zij zich te moeien hebben. Dat die niet-deelnemers met het eigenlijk probleem zitten, dat willen ze niet zien ze kijken liever naar wat bdsm en klagen daar dan over...en niet vergeten...denk aan de kinderen.
Dat hebt u mooi gezegd. Nagel op de kop.
Oud 18 december 2012, 15:40   #113
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moet u zo niet concentreren op die "homosex in het openbaar".
Ik had het over het feit dat er duidelijk te zien is dat die gasten zich niet schamen en echt "gay" zijn (in de oude betekenis van het woord).

Die homosex in het openbaar zijn de exessen, en het zou me al zwaar verbazen als daar een onbegeleid kind tussen sukkelt en de omstaanders NIET roepen "pas op, er loopt ne kleine rond".
Die gasten staan daar echt niet om show te verkopen voor kinderen hoor.
Maar het zijn enkel 'homosex in het openbaar' foto's...

Dat ze zich niet schamen, is een goeie zaak en maar normaal ook maar ze zouden zich beter niet schamen met hun pistool IN hun broek....dan komen ze minder over als randfiguren.

Moesten hetero's dit doen op straat, zou het ook niet geapprecieerd worden.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 18 december 2012, 15:46   #114
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar het zijn enkel 'homosex in het openbaar' foto's...

Dat ze zich niet schamen, is een goeie zaak en maar normaal ook maar ze zouden zich beter niet schamen met hun pistool IN hun broek....dan komen ze minder over als randfiguren.

Moesten hetero's dit doen op straat, zou het ook niet geapprecieerd worden.
Het zijn enkel homosex in het openbaar foto's ja. Als je een site maakt om aan te klagen dat er dingen gebeuren die je niet wil, dan ga je geen foto's nemen van de zaken die in uw ogen geen kwaad kunnen.

Net zoals die "ooooh, en er waren KINDEREN" opmerking. Er loopt 1 2-jarige tweeling rond, die daar met hun pappa's zijn meegekomen en niet beter weten dan dat ze op een speeltuin zitten.
Maar cool, nu hebben ze iets om over te ranten. Als dat koppel zijn tweeling niet had meegenomen, dan hadden ze alleen maar "vieze" homosex om te tonen.
Oud 18 december 2012, 15:50   #115
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn enkel homosex in het openbaar foto's ja. Als je een site maakt om aan te klagen dat er dingen gebeuren die je niet wil, dan ga je geen foto's nemen van de zaken die in uw ogen geen kwaad kunnen.

Net zoals die "ooooh, en er waren KINDEREN" opmerking. Er loopt 1 2-jarige tweeling rond, die daar met hun pappa's zijn meegekomen en niet beter weten dan dat ze op een speeltuin zitten.
Maar cool, nu hebben ze iets om over te ranten. Als dat koppel zijn tweeling niet had meegenomen, dan hadden ze alleen maar "vieze" homosex om te tonen.
Ok, wist niet dat die foto's van zo'n site kwamen.

Toch blijf ik erbij dat het gedrag overdreven is. Ben niet heiliger dan de paus maar voor mij zijn er grenzen aan hetgeen kan in het openbaar.
Oud 18 december 2012, 16:01   #116
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ok, wist niet dat die foto's van zo'n site kwamen.

Toch blijf ik erbij dat het gedrag overdreven is. Ben niet heiliger dan de paus maar voor mij zijn er grenzen aan hetgeen kan in het openbaar.
"Openbaar" is het niet echt he. Het is een afgeschermde zone, met controle aan de inkom. Weliswaar zonder restricties. Over dat laatste woord gaat de discussie.
Oud 18 december 2012, 16:04   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de links niet gelezen, maar ik twijfel sterk of zo'n toestanden zelfs in Amerika in het "openbaar".
Vermoedelijk is er wel stevige toegangscontrole en gaat het evenement niet door in de een of andere winkelstraat waar iedereen kan passeren.

Ik durf zelfs te twijfelen dat er wel eens gefoefeld zou kunnen zijn met de foto's. Dat die foto met die kinderen niet genomen is op de plaatsen waar de "shows" doorgaan. Tegenstanders van dat slag durven wel eens de waarheid een beetje forceren.

Afijn, we moeten niet verder discuteren: de toegankelijke openbare plaats is niet geschikt voor deze evenementen.

Waar we wel over kunnen discuteren: hoe ver gaat de vrijheid van ouders om hun kinderen een ongedwongen seksuele opvoeding te geven?
Naturisme staat buiten kijf, maar iets verder ... d�*t is de discussie.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:05   #118
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Openbaar" is het niet echt he. Het is een afgeschermde zone, met controle aan de inkom. Weliswaar zonder restricties. Over dat laatste woord gaat de discussie.
Ok. Ik ben mee

Dan wel enkel voor 16 of 18+ zoals in de cinema.
Oud 18 december 2012, 16:10   #119
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dus, de grote hoop mensen die in de afgebakende "zone" leven, hebben hun toestemming gegeven ,en de paar die er niet tegen kunnen moeten het voorbeeld van Raf's moeder maar volgen. Opkrassen voor de periode.
Oud 18 december 2012, 16:58   #120
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, de grote hoop mensen die in de afgebakende "zone" leven, hebben hun toestemming gegeven ,en de paar die er niet tegen kunnen moeten het voorbeeld van Raf's moeder maar volgen. Opkrassen voor de periode.
Ze mogen ook de andere kant opkijken wat mij betreft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be