![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Na 38 jaar sta ik er nog steeds alleen voor. Dat zegt dan toch wel meer dan genoeg. Citaat:
Integendeel moet je daar super intelligent voor zijn. Citaat:
Citaat:
Alleen voor mij is het geen misschien, maar een zekerheid dat het zo is. Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 december 2012 om 18:55. |
||||
|
|
|
|
|
#662 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Je bent niet je brein, en je bent niet je lichaam.
'While I don't normally make predictions, I predict that one day the idea that you are NOT your BODY will be so obvious and commonplace, that people will look back and think, "You mean there was a time when people actually thought they were their bodies!?" with the same tone of incredulousness that we currently use when we say, "You mean there was a time when people actually thought the world was flat!?"' – Michael Jeffreys ![]()
Laatst gewijzigd door exodus : 18 december 2012 om 11:57. |
|
|
|
|
|
#663 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#664 | |
|
|
Citaat:
Dan gaat er een nieuwe wereld open. Een die velen nog niet willen/durven betreden blijkbaar.
|
|
|
|
|
#665 |
|
Gouverneur
|
Het is maar een veronderstelling, die zich op geen enkele wetenschappelijke bron berust maar, dat toch te overwegen lijkt.
Men kan van de veronderstelling vertrekken dat het bewustzijn een integraal component is van het leven. Het geestelijke dat het brein als het ware bestuurd. Het geestelijke blijft een mogelijkheid dat men niet zo meteen dient te negeren omdat sommige religies er hun boegbeeld hebben van gemaakt. Welk zijn bij wezen de verschillen tussen inerte en levende materie. Het zichtbaarst is wel dat levende organismen, hun geweten slechts gebruiken zodra een brein aanwezig is en fungeert. Laatst gewijzigd door OilOnFire : 18 december 2012 om 14:07. |
|
|
|
|
|
#666 | ||
|
|
Citaat:
De neurowetenschap toont het omgekeerde aan. Het brein is een complex systeem met verschillende functies en het produceert het bewustzijn. Wat betreft onze activiteiten is aangetoond dat een keuze al is gemaakt of een handeling reeds is ingezet voordat het cognitieve deel van het brein dit ervaart; de prefrontale cortex. Giles van Rome was zeer geleerd, maar hij had het mis. We kunnen het bewustzijn en de werking van de hersenen niet filosofisch en rationeel verklaren. In the debate on the respective roles of intellect and will in the determination of human action Giles is known to have taken and intermediate position, a sort of compromise between the theory of Henry of Ghent and that of Geoffrey of Fontaines. Giles maintains, in fact, that will is a passive potency and can not “move” itself, but always needs an object, a “bonum apprehensum”. This starting point however, does not rule out its freedom, because will, once “moved” by its object, can determine itself and other potencies with regard to action. This view of Giles' is consistent with his interpretation of the relationship existing between knowledge and will in the sinner. Committing a sin implies an ignorance of the real good, but this ignorance is not the primary cause of the wrong behavior, because it is an effect of the will, which, affected by malicia, corrupts the judgment of the reason (Macken 1977, Eardley 2003). Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 18 december 2012 om 18:43. |
||
|
|
|
|
|
#667 | |
|
|
Citaat:
De moderne wetenschap kan zelfbewustzijn nog niet volledig verklaren en heeft enkel maar theoretische modellen, die hun wishfull thinking veraden. Maar ze kan het gewoonweg niet verklaren want haar implicitie uitgangspunt (enkel het materiele bestaat) is mis. Het bewijs is er dat bewustzijn onafhankelijk kan bestaan van een fysische levensvorm, maar dat negeert de wetenschap dan weer. De wetenschap zit vol van deze onuitgesproken aannames, die heilig moeten gehouden worden, en iedereen die het omgekeerde zegt is een "zwever". Dat bewustzijn niet op zichzelf kan bestaan is één zo'n onuitgeproken aanname.
Laatst gewijzigd door exodus : 19 december 2012 om 10:00. |
|
|
|
|
|
|
#668 | |
|
|
Citaat:
Dan moet je ook niet verschieten dat wij jou niet serieus nemen, je hebt het nu eenmaal zelf gecreëerd.
|
|
|
|
|
#669 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Antwoord nu toch eens gewoon of schaam je je ergens voor??? |
|
|
|
|
|
|
#670 |
|
|
Ik had trouwens al geantwoord op je vraag, maar dat ben jij selectief vergeten.
|
|
|
|
#671 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#672 | |
|
|
Citaat:
Binnen een paar maanden kom je weer met hetzelfde af, doorspekt met nietszeggende one liners. Wat mij betreft ben jij veel meer een trol dan Pindar.
|
|
|
|
|
#673 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook is dat geen antwoord op de vraag: "Hoe bëinvloedt het geloof in al die zaken uw dagelijks leven?" Ik specifieer: - werken jullie? - praten jullie IRL ook openlijk over die zaken? - hebben jullie familie, een gezin, en zo ja geloven die daar ook in? ... Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 december 2012 om 14:28. |
|
|
|
|
|
|
#674 | ||
|
Staatssecretaris
|
Sta mij toe hierop te antwoorden alhoewel de vragen niet aan mij gesteld werden.
Ja. En in mijn geval (zelfstandige) waarschijnlijk veel meer en al veel langer dan jij Citaat:
Citaat:
Goed hé Jack! Fred. |
||
|
|
|
|
|
#675 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb het over mensen die geloven in UFO's, complotten van geheime genootschappen van reptielen die in mensen veranderen, overheden die zich fulltime met het verbergen van zaken bezighouden, die alle wetenschappelijke bevindingen systematisch contesteren... Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 december 2012 om 15:18. |
|
|
|
|
|
|
#676 | |
|
|
Citaat:
Ik geloof in andere dimensies en aliens en reptielen. Ze bestaan nu eenmaal, ze maken allemaal deel uit van een deel van de realiteit die wij niet zien. Ik heb zelf wat ervaring met paranormale fenomenen waardoor het accepteren van zulke fenomenen het voor mij makkelijker maakt, ik weet dat het bestaat. Ik kan bijvoorbeeld soms energiëen en aura's voelen van andere mensen. Ik heb goed werk, ik werk elke dag met computertechnologie trouwens. Ik heb een universitaire opleiding (maar dat doet er niet toe). Ik ben geestelijk volledig gezond, ik heb ooit meegedaan voor ingangsexamens F16 piloot, waarbij je psychologisch ook getest wordt, en ik was geslaagd en batig gerankschikt (bij de eerste 12). Ik heb echter afgezegd, omdat na die week van testen in de kazerne tot mijn besef gekomen ben dat ik het leger absoluut niet zag zitten. Ik ben nog altijd blij dat ik die keuze gemaakt heb. Sommige van mijn vrienden en familie gaan akkoord met wat ik geloof, andere niet, maar dat beïnvloed de relatie niet. Zo simpel is het.
Laatst gewijzigd door exodus : 19 december 2012 om 15:33. |
|
|
|
|
|
|
#677 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#678 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#679 |
|
|
Ja, maar wat is de relevantie hier van?
Ik vind het een delusie. Er is geen bewijs voor. Voor de NWO samenzwering en aliens en Ufo's is er wel bewijs. En voor paranormale fenomenen ook.
Laatst gewijzigd door exodus : 19 december 2012 om 16:19. |
|
|
|
|
|
#680 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom is de getuigenis van een Iraanse F-16 piloot geloofwaardiger dan de getuigenis van harriechristus? |
|
|
|
|