Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2012, 16:20   #1
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard Zes maanden cel met uitstel voor agenten die iemand redden

Mikaël V., Aline V. en Ghislain S., drie agenten van de politiezone Vlas, zijn door de correctionele rechter in Kortrijk veroordeeld tot zes maanden cel met uitstel. Ze konden voorkomen dat een man zelfmoord pleegde, maar die beschuldigt hen nu van slagen en verwondingen. .

Op 12 september 2005 werd de politie opgeroepen voor een man die zichzelf van het leven wilde beroven. Agenten Mikaël V. en Aline V. haastten zich naar de Noordbrug in Kortrijk. Paul M. dreigde ermee van de brug in de Leie te springen en stond al over de afsluiting. De agenten konden de man tegenhouden, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Ze kregen enkele rake klappen in het aangezicht. De man viel vervolgens met zijn gezicht op de grond waarna hij naar het polititiebureau werd overgebracht.

Jukbeenbreuk
Daar zou hij een schop en vuistslag hebben gekregen waardoor hij een jukbeenbreuk opliep. "Kan niet", klonk het bij de verdediging van de beklaagden. "Aline V. en Mikaël V. kunnen de slagen en schoppen niet hebben toegebracht. Nadat ze Paul M. van de dood hadden gered, gingen ze naar het ziekenhuis voor verzorging."

Schadevergoeding
Paul M. vroeg een schadevergoeding van 10.000 euro. "Aline V. verkocht mijn cliënt een trap in het gezicht, Mikaël V. gaf hem een vuistslag", vertelde de advocaat van de burgerlijke partij. "Daarna paste hoofdinspecteur en derde beklaagde Ghislain S. het proces-verbaal aan om zijn collega's buiten verdenking te stellen."

Wraakactie
De rechter kende Paul M. een provisonele schadevergoeding van 500 euro toe. Anderhalf jaar na de feiten werd hij veroordeeld voor zijn weerspannig gedrag tegenover de agenten. Pas in die periode diende hij zelf klacht in. Volgens de advocaat van de agenten gaat het om een wraakactie. Wellicht tekenen de beklaagden beroep aan tegen het vonnis.

Wij gaan hier naar Amerikaanse toestanden.
Indien je iemand op straat ziet liggen en gekwetst, stap even een blokje rond of je bent de pineut.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:25   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Zes maand voorwaardelijk voor iemand half kreupel te slaan en te stampen, en dan nog eens het PV vervalsen ook, die straf is veel te licht.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:26   #3
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Naja, laten wij hopen dat die man weer snel een einde aan zijn leven gaat maken, of in ieder geval een poging doet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:27   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zes maand voorwaardelijk voor iemand half kreupel te slaan en te stampen, en dan nog eens het PV vervalsen ook, die straf is veel te licht.
Ik ben ervan overtuigd dat de agenten dit ook vinden en zeer veel spijt hebben dat ze die gast niet lieten springen.

Lijkt me toch wel een wereldvreemde rechter. Ik heb altijd gehoord dat je bij het redden van drenkelingen deze ook beter buiten bewustzijn kan kloppen zodat ze niet tegenspartelen zodat beiden verdrinken. In het vervolg: gewoon loslaten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 december 2012 om 16:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:31   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat de agenten dit ook vinden en zeer veel spijt hebben dat ze die gast niet lieten springen.
Spijt komt telaat, ook voor agenten die hun handen niet kunnen thuishouden.

Natuurlijk, die zullen zeer verbaasd zijn, als zelfs het PV vervalsen al niet meer helpt...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:38   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat de agenten dit ook vinden en zeer veel spijt hebben dat ze die gast niet lieten springen.

Lijkt me toch wel een wereldvreemde rechter. Ik heb altijd gehoord dat je bij het redden van drenkelingen deze ook beter buiten bewustzijn kan kloppen zodat ze niet tegenspartelen zodat beiden verdrinken. In het vervolg: gewoon loslaten.
Of, nog een mogelijkheid, pollekes thuishouden en dan moet het PV ook niet vervalst worden.

Ik verbaas me altijd over het aantal mensen dat schijnt te denken dat de politie toch ongestraft mensen in elkaar moet kunnen slaan, en het vervalsen van PV's moet blijkbaar ook zomaar kunnen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 december 2012 om 16:44.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:43   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Of, nog een mogelijkheid, pollekes thuishouden en dan moet het PV ook niet vervalst worden.
Moeten ze gewoon eentje opmaken, zelfmoord geslaagd, zie verslag gerechtsdokter.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:45   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moeten ze gewoon eentje opmaken, zelfmoord geslaagd, zie verslag gerechtsdokter.
Waarom doen ze niet gewoon hun job zonder mensen in elkaar te slaan en PV's te vervalsen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:58   #9
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Heb zo de indruk dat er heel wat macho's tussen de flikken rondlopen die teveel Amerikaanse films zien ....
Iemand proberen te redden is één ding.
Iemand in frennen kloppen is iets héél anders ...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 18:13   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

De Politie moeit zich overal mee heden ten dage.
We mogen nog niet meer in alle rust zelfmoord plegen.... in wat voor een wereld leven wij ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 20:29   #11
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zes maand voorwaardelijk voor iemand half kreupel te slaan en te stampen, en dan nog eens het PV vervalsen ook, die straf is veel te licht.
Wel, dat snap ik ook niet. Ofwel - en volgens mij is dat het meest waarschijnlijk - is het hele verhaal verzonnen (waarom anders pas 1,5 jaar later klacht indienen?), en dan gaan die agenten uiteraard vrij uit. Ofwel acht de rechter de feiten bewezen - maar dan verwacht ik een veel zwaardere straf.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be