![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Er gebeuren inderdaad onfrisse zaken in de wereld, maar moet je dat daarvoor aan kinderen opdringen? Laat een kind een kind zijn. Ze worden allemaal wel eens volwassen.
Citaat:
|
|
|
|
|
#682 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#683 |
|
|
Beantwoord jij eerst eens mijn vraag. Wat is de relevantie?
|
|
|
|
#684 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#685 | |
|
|
Citaat:
Ik en anderen antwoorden hier eerlijk op je vragen, en je begint weer met van die schampere vragen. Nuja, ik heb het gezegd vanop voorhand, ik wist dat het zo ging zijn, maar heb toch geantwoord om aan te tonen dat niet voldoe aan je beeld van zwever die niet in de maatschappij kan functioneren. De wereld zit heel anders in elkaar dan je denkt. DAt je een verkeerd wereldbeeld hebt, daar kan je niet aan doen. We zijn allemaal opgegroeid in een Westerse maatschappij die by design een totaal verkeerd wereldbeeld ophangt. Dat je alternatieve zienswijzen met een knee jerk reactie wegwerpt, daar kan je wel aan doen.
Laatst gewijzigd door exodus : 19 december 2012 om 21:10. |
|
|
|
|
|
|
#686 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wij zijn de microwezentjes in ons brein.
|
|
|
|
|
|
#687 |
|
Gouverneur
|
Why not! ik geloof eigenlijk in niets behalve hetgeen bewezen is. Daaruit ben ik tot de conclusie gekomen dat eigenlijk niets zo maar te verwerpen valt en dat ieder wonderlijk verhaal echt zou kunnen zijn.
Onophoudelijk geruzied, kan ik nog steeds niet begrijpen! |
|
|
|
|
|
#688 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoewel er veel is in de wetenschap wat bewezen heet te zijn, maar dat niet is, zoals de Oerknal met name. En dat het leven uit de dode natuur gekomen zou zijn. Citaat:
Mijn ervaring is dat ze mijn idee niet kunnen verdragen. |
||
|
|
|
|
|
#689 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verzonnen door de wetenschap met name, zoals dat het heelal uit een Oerknal, een oneindig klein punt zou zijn geëvolueerd. Dan was dat verzinsel van God in de oude Bijbel nog beter. |
|
|
|
|
|
|
#690 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je ziet dat alles expandeert en entropie toeneemt en energie verminderd per volume in de loop van de tijd, is de enig mogelijke logische conclusie dat er ooit een toestand was waarin er minder ruimte was, bijna geen entropie en heel veel energie. Dat is de begintoestand die berekenbaar en meetbaar is tot vandaag Laatst gewijzigd door parcifal : 20 december 2012 om 22:36. |
|
|
|
|
|
|
#691 | |
|
|
Citaat:
Nou ja, zo lang u meent dat er heel veel energie verloren is gegaan zal ik mij van uw beweringen maar niet al te veel aantrekken. |
|
|
|
|
|
|
#692 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#693 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Volgens hem (uiterst rum en beknopt uitgedrukt), zou de enige resterende vraag zijn: wie of wat ligt aan de basis, is verantwoordelijk of heeft tot de oorspronkelijke ontplooiing gezorgd. Mij kan het eigenlijk niet deren ooit te vernemen dat elk van onze allerkleinste elektro-statistisch of magnetisch - gravitationeel iets, een 'universum' op zijn eigen zou zijn. Ik pieker al langer met de gedachte dat oneindig wel degelijk wil zeggen wat het is: een cirkelvormige schaalvoorstelling. Waar de af te leggen weg naar het kleinere overeenstemt met de afstand naar het grotere. Anders gesteld: het allerkleinste en het allergrootste zijn ondoorgrondbaar daar de uitersten zich met elkaar vereenzelvigen. Het is mij echter onmogelijk dit Wiskundig te bewijzen. Why not!? - |
|
|
|
|
|
|
#694 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#695 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is totaal onlogisch dat ons heelal uit Niets tevoorschijn is gekomen.
Citaat:
Het heelal is oneindig en expandeert helemaal niet. Alleen ons gedeelte van het heelal expandeert door de groei van ons gedeelte van het heelal vanuit de microkosmos door de microwezentjes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is geen begin geweest en het heelal is eeuwig omdat de waarheid eeuwig is. DE EEUWIGHEID EN ONEINDIGHEID. De oneindigheid is geen wiskundige fictie, maar filosofische logica en de eindigheid is juist onhoudbaar, want dat zou betekenen dat het heelal eens in alle eeuwigheid niet bestaan zou hebben en ook eens in alle eeuwigheid weer in het NIETS zou verdwijnen. Maar als het NIETS eeuwig kan zijn, waarom dan niet het ZIJN? Want dat zou betekenen dat het ZIJN slechts een toevalligheid is in een eeuwig NIETS. Kortom : volkomen onlogisch en onhoudbaar om te denken dat het heelal eens zou zijn ontstaan. Het heelal is eeuwig en oneindig. Zoals de Logica ook zelf eeuwig is en GOD eeuwig is, zo is het heelal ook eeuwig. |
||||
|
|
|
|
|
#696 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Hoe verklaar je de achtergrondstraling? Hoe verklaar je de wmap metingen? Dit zijn de feiten die uw beweringen tot schroot herleiden : http://map.gsfc.nasa.gov/ |
||
|
|
|
|
|
#697 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wij zijn noch ons brein noch ons bewustzijn. Wij mensen kunnen niet meer zelf denken, de NWO heeft ons al in hun macht.
Ze proberen ons door marketing te hersenspoelen, en het lukt ze al erg goed. Ik heb gelukkig kunnen ontsnappen aan deze hersenenspoeling, hopelijk kan ik er nog lang tegen vechten. Maar het gaat hier niet om mij, maar om miljarden mensen die er niet meer tegen konden vechten. Ik zou graag een minuut stilte willen, voor deze slachtoffers. Hopelijk komen ze er weer bovenop, en kunnen ze ooit weer zelfstandig denken. Rip: prachtige gedachtes van miljarden mensen ! |
|
|
|
|
|
#698 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een eeuwige singulariteit, dus een oneindig klein punt (wat zo goed is als Niets) lijkt mij een weinig aannemelijke basis voor het heelal. Maar goed: de moderne mens slikt alles wat de wetenschap verzint. Citaat:
Nog nooit is er een grens aan het heelal gevonden en deze bleek altijd weer groter te zijn dan de wetenschap eerst dacht. Zoals de eeuwigheid de logische grondslag is van de tijd, zo is de oneindigheid de logische grondslag van de ruimte. Citaat:
Citaat:
Dat heeft de wetenschap er maar bij verzonnen. Citaat:
Citaat:
Ze meet wat en verzint er van alles bij wat niet gerechtvaardigd is. Zou de wetenschap moeite nemen zich in mijn atoomtheorie verdiepen dan zou zij die hele zogenaamde Oerknal veel beter kunnen verklaren als een eeuwige evolutie vanuit de microkosmos. Mijn heelal is niet alleen veel en veel beter, maar ook veel logischer. DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN 1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt. En ook niet wat er nu vóór die Oerknal was. 2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd. 3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen. Dat wordt dan maar met toeval “verklaard”. 4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan. 5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt. (Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn) Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren. Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos. Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort. |
||||||
|
|
|
|
|
#699 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#700 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De theorie van de oerknal verliest trouwens aan belang, men gelooft nu meer dat het heelal een soort troebele soep was die in de loop der tijd uitkristalliseert naar hetgeen we nu kennen. De donkere energie/materie zou dan eventueel zorgen voor het uitdijend effect en niet een oerknal. Wetenschap is geen geloof, de theorieën worden aangepast naar nieuwe bevindingen. Gelovigen houden vast aan hun idee tegen elke prijs, we kunnen niet alles verklaren en zij beweren van wel, dat alleen al is het vaste bewijs dat ze compleet verkeerd zitten. |
|
|
|
|