Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2012, 14:59   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het is bovendien nog maar de vraag of een splitsing van B ueberhaupt nog een streefdoel moet zijn voor Vlaanderen.

nu met DiRupoI bewezen is dat de federale regering geen meerderheid moet hebben in het andere landsdeel.

Franstalig Belgie (bijvoorbeeld de MR) zal dus in 2014 kunnen kiezen ... Belgie behouden door toe te treden tot een federale regering ... of weigeren toe te treden tot zo'n regering waarin Franstaligen een kleine machteloze minderheid vormen ...
Dat is heel optimistisch, misschien wel te optimistisch. Want ik denk dat van zolang er één enkele CD&V'er/OVLD'er/SPa'er/Groen'er gekozen wordt de Federale Vlaamse minderheidsregering een feit zal zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 15:01   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is heel optimistisch, misschien wel te optimistisch. Want ik denk dat van zolang er één enkele CD&V'er/OVLD'er/SPa'er/Groen'er gekozen wordt de Federale Vlaamse minderheidsregering een feit zal zijn.
er is terug beweging bij VB
mi gaan zijn uiterst links bewerken en daar veel stemmen halen tegen 2014

als deze strategie lukt is het uit met de B pret.


net zoals overal elders in Europa, wordt nationalisme op links doorgedrukt, niet op rechts

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 december 2012 om 15:02.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 02:53   #43
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.278
Standaard

En voor wie gaat men stemmen in 2014? Juist (dezelfde)...
__________________
- Stop de renovatieplicht
- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2012, 08:13   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is terug beweging bij VB
mi gaan zijn uiterst links bewerken en daar veel stemmen halen tegen 2014

als deze strategie lukt is het uit met de B pret.


net zoals overal elders in Europa, wordt nationalisme op links doorgedrukt, niet op rechts
om uiterst links te bewerken, gaan ze hun belangrijkste programmapunt, de islam, moeten buitensmijten. ik zie dat niet direct gebeuren.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 00:19   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
om uiterst links te bewerken, gaan ze hun belangrijkste programmapunt, de islam, moeten buitensmijten. ik zie dat niet direct gebeuren.
Waarom? Ik ben daar nog niet zo van overtuigt hoor. Maar gij kennelijk ook niet, ook al wil je ons dat doen geloven.

Luister maar eens lukraak bij de bevolking naar hun opvatting over al dat multicul gedoe. Ik heb niet de indruk dat de kiezers van het VB zijn weggelopen omwille van hun programma. In tegendeel zelfs, anders zouden ze niet zijn overgelopen naar het N-VA maar naar Links.

Nee nee, ze zijn rechter dan ooit, ze zien alleen in het N-VA een mogelijk ontkomen aan het cordon.

Maar zelfs bij CD&V stemmers vind je niet veel lofzangers over de multicul hoor.

Maar ook jullie, anti VB'gasten, weten wel beter dan de zever die ge hier tracht te verkopen, want als al die denken zoals gij echt overtuigd waren van hun wijsheid in deze, waarom blijven ze dan zo angstvallig vasthouden aan dat cordon sanitair? Als ze zo zeker zijn van hun stuk dat het VB zo goed als dood is omwille van hun anti islampunten, welk nut heeft het dan nog het cordon langer te handhaven?

Laatst gewijzigd door Garry : 22 december 2012 om 00:45.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 00:23   #46
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d2012 Bekijk bericht
Een procureur der Franstaligen

http://www.standaard.be/artikel/deta...21219_00408503





Eén ding moeten we hen nageven, het is een zuivere splitsing geworden, zuiver in het voordeel van de Franstaligen. Maar het zal wel aan mij liggen, ik zal het wel weer niet begrepen hebben. Af wacht, misschien ben ik wel verzuurd.
Gaaaaaaaaap, ondertussen zijn er ook echte problemen...
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 00:33   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Gaaaaaaaaap, ondertussen zijn er ook echte problemen...
Hoe, wat voor problemen dan? Het bestuur zit toch in de enige echte goede handen van België? Hoe kunnen er dan problemen zijn met zo'n goed en degelijk bestuur?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 00:58   #48
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is terug beweging bij VB
mi gaan zijn uiterst links bewerken en daar veel stemmen halen tegen 2014

als deze strategie lukt is het uit met de B pret.


net zoals overal elders in Europa, wordt nationalisme op links doorgedrukt, niet op rechts
Beweging bij het vlaams blok ? mogelijk, waarom niet ? politieke partijen sterven zelden aan een hartaanval, meestal is het een langzaam proces van ontbinding, verrotting, desinteresse , om dan op een bepaald moment de confrontatie te moeten aangaan met de eigen volstrekte nutteloosheid. Beetje zoals Rossem, of Waardig Ouder Worden en andere onzin die we vroeger kenden. Het vlaams blok zit in deze categorie volgens mij.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 01:07   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Beweging bij het vlaams blok ? mogelijk, waarom niet ? politieke partijen sterven zelden aan een hartaanval, meestal is het een langzaam proces van ontbinding, verrotting, desinteresse , om dan op een bepaald moment de confrontatie te moeten aangaan met de eigen volstrekte nutteloosheid. Beetje zoals Rossem, of Waardig Ouder Worden en andere onzin die we vroeger kenden. Het vlaams blok zit in deze categorie volgens mij.
Ik denk dat het VB best zichzelf opheft om dan met een volledig nieuwe partij te komen, tenslotte gaat er een nieuwe partij - met Vlaamse onafhankelijkheid in het vaandel, nodig zijn tegen dat de massa begrijpt dat de N-VA deel van de traditio's is geworden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 01:43   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Beweging bij het vlaams blok ? mogelijk, waarom niet ? politieke partijen sterven zelden aan een hartaanval, meestal is het een langzaam proces van ontbinding, verrotting, desinteresse , om dan op een bepaald moment de confrontatie te moeten aangaan met de eigen volstrekte nutteloosheid. Beetje zoals Rossem, of Waardig Ouder Worden en andere onzin die we vroeger kenden. Het vlaams blok zit in deze categorie volgens mij.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=45
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 01:50   #51
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal dat niet vergeten!
Zelfs niet na mijn dood.
Ik zal komen spoken als een geest, in het holst van de nacht, aan de bedden van de belgicisten.

.
Het is niet eens nodig om na uw dood de slaap te laten om in het holst van de nacht bedrijvig te zijn, want voor belgicisten bestaan de Vlamingen eenvoudigweg niet, dus zelfs als er in volle dag eentje opdaagt is dat sowieso een spook.

Hoewel, grif toegegeven, in het donker is het ongetwijfeld van aard om zo mogelijk nog méér de stuipen op het lijf te jagen en zelfs enig belgicistisch bedwateren te veroorzaken, vooral als u daarbij spookachtig en al dan niet in cafétaal scandeert "Boehoehoe…ik ben Boehoehoe...B�*�*rt De...Boehoehoe...Wééver... Boehoehoe".

Laatst gewijzigd door Gwylan : 22 december 2012 om 01:52.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 01:51   #52
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat het VB best zichzelf opheft om dan met een volledig nieuwe partij te komen, tenslotte gaat er een nieuwe partij - met Vlaamse onafhankelijkheid in het vaandel, nodig zijn tegen dat de massa begrijpt dat de N-VA deel van de traditio's is geworden.
Zolang de ex VB kiezers hoop hebben op een doorbraak naar onafhankelijkheid door het cordon te omzeilen via het N-VA, zullen ze N-VA blijven stemmen. De dag dat het hun doordringt dat de N-VA hun geen stap dichter brengt bij die onafhankelijkheid, wordt het VB nog groter dan dat het ooit geweest is. Dat weten de traditio's beter dan eender wie. Dat is ook de rede waarom ze zich zo angstvallig aan dat cordon sanitair blijven vastklampen, ook al willen ze doen uitschijnen dat het VB zo dood is als een pier.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 08:57   #53
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Gaaaaaaaaap, ondertussen zijn er ook echte problemen...
Ja, we weten ondertussen dat wat jou betreft het Nederlands gerust mag verdwijnen...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be