![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die voor een vennootschap werkt krijgt een loon waarbij ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ik spreek hier over een reële situatie , hier in de gemeente hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zelfs een graad erger, dat is corruptie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... hij foefelt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoeveel er zo zijn in verhouding tot het aantal zelfstandigen dat ehm... creatief omspringt met de boekhouding...
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Daar ik met een idee zit om zelfstandige in bijberoep te worden heb ik er wat over opgezocht : de zelfstandige in bijberoep betaald net als de zelfstandig 22% RSZ en heeft daardoor recht op ... niets. Dit wordt beschouwd als een pure solidariteitsbijdrage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In deze tijden van crisis opeens Sinterklaas spelen mét een toenemende vergrijzing, hoe kan dat? Ik zoek naar het addertje. Misschien betekent dat méér sociale bijdragen nu om later te horen dat de kas leeg is en we minder krijgen, maar intussen betalen we de vergrijzing. Misschien om de 80% regel sneller vol te krijgen, zodat er minder IPT kan afgetrokken worden en dus meer winst belast kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geweldige uitvinding. Het bespaart mij duizenden euro's belastingen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
-Raf heeft lang in de horeca gewerkt; dan kun je de vraag stellen en misschien wel beantwoorden, wie het ergste fraudeert, de baas of de kelner. -Als je een opdracht wil krijgen, is het eerste wat gevraagd wordt: kan dat zonder BTW; fraude natuurlijk maar evengoed van de aanvrager (die anders bij een andere aannemer gaat). -sociale fraude: een werknemer die tegen zijn chef zegt: volgende week kom ik niet werken, ik ben dan ziek want ik moet behangen (een beetje een domme werknemer, maar ik zweer je dat ik het met eigen oren heb gehoord). -sociale fraude: een hoofdafgevaardigde van de vakbond, hij was van het ACV die de christelijke deugden hoog in het vaandel draagt, was zeer geregeld ziek, een keer of vijf per jaar en dan telkens voor meerdere weken. Diezelfde mijnheer was ook zelfstandige in bijberoep, hij herstelde wasmachines. En hij deed het niet slecht, want hij bezat zes appartementen en nog een optrekje aan zee. Helemaal niet erg dat bezit. Maar ik stel mij wel de vraag hoe hij het met zijn christelijk geweten in overeenstemming brengt om geld te krijgen voor zijn "ziekte" terwijl hij op hetzelfde ogenblik aan het bijklussen is. -De haarkappers die aan huis komen, zijn toch wel bekend, ik twijfel aan de correcte aangifte van het inkomen. Maar de metser die in het week-end komt klusjes doen (liefst binnen, zodat men hem niet ziet), daar twijfel ik eveneens aan. Het is een compleet inproductieve discussie, werknemers te willen uitspelen tegenover zelfstandigen, als het om fraude gaat (fiscale of sociale). Fraude zit overal. En het is niet meer dan rechtvaardig dat zelfstandigen voor vergelijkbare bijdragen, ook gelijke sociale voordelen krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet uit eigen ervaring, dat als je in de horeca wil overleven je op dit ogenblik minstens 40% van je omzet in het zwart moet kunnen doen. Lukt dat niet, zou ik er zelfs nooit aan beginnen. Dan mag je blij zijn als je evenveel overhoud, als een normaal betaalde vakman. |
|
![]() |
![]() |