Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2012, 16:33   #741
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik weet het wel, want die informatie zit bij de microwezentjes.
Die kunnen met z'n 10^44en heel wat informatie verstouwen en weten veel meer van ons dan wij van onszelf weten.

En is zeer belangrijk om te weten, want is de openbaring van de waarheid van het heelal, dat deze geen dood mechaniek is, maar Gods Rijk in de microkosmos.
Heb ik dat gezegd?
Het is de eenheid van Geest en Natuur, dus allebei.
Terwijl de wetenschap alles eenzijdig van de natuurlijke kant bekijkt.
Ik heb nergens gezegd dat het binnen 1000 jaar zal geschieden.

Integendeel hebben we daarvoor miljarden jaren de tijd.

En ik bouw er geen godsdienst omheen, dat is heel slecht uitgedrukt.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos in de vorm van een oneindig aantal steeds hogere culturen.
En in de toekomst gaan we dat nabouwen in de macrokosmos, dus in het groot.
Je spreekt van god en hogere culturen dus boven de wetten van de natuurkunde, zinde bovennatuurlijk. Het is voor jou blijkbaar belangrijk dat iedereen het weet en er naar handelt, dus een godsdienst.

Miljarden jaren? Binnen 3 miljard jaar botst onze Melkweg met een andere, in minder dan 1 miljard jaar is onze Melkweg al uitgestorven van leven, de mensheid heeft nog een 1000 jaar te leven op deze planeet maar het kan ook maar 50 jaar zijn of een paar als we ons best doen.

Laatst gewijzigd door BonBon : 25 december 2012 om 16:33.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 16:36   #742
BonBon
Banneling

Standaard

De mensheid is een nietig wezen, nog geen zandkorreltje in het geheel van de kosmos. Het getuigden grootheidswaanzin of angst om te denken dat we voor een eventueel opperwezen meer zijn dan dat, een zandkorrel.
Oud 25 december 2012, 17:55   #743
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

Het is bekend dat hersenen werken met electra en gegevens worden opgeslaan in cellen, volgens mij bestaat ons bewustzijn louter uit geheugen en ervaringen dus kan alles digitaal bewaard worden. Dat zie je ook in bepaalde Japanse SF reeksen waar ze doen alsof zoiets normaal is, we kunnen nu al beperkt gedachten lezen en nog meer dus het is niet enkel fantasie.
Ik ben daar eigenlijk vrij zeker van. Maar niet alles kan louter geheugen of ervaring zijn. Een pasgeboren kat gaat automatisch een tepel opzoeken als het honger heeft. De moederkat gaat automatisch haar jongen aflikken. Waar heeft ze vroeger die ervaring opgedaan ? Levensreddende functies lijken mij voorgeprogrammeerd.
Oud 25 december 2012, 18:37   #744
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik ben daar eigenlijk vrij zeker van. Maar niet alles kan louter geheugen of ervaring zijn. Een pasgeboren kat gaat automatisch een tepel opzoeken als het honger heeft. De moederkat gaat automatisch haar jongen aflikken. Waar heeft ze vroeger die ervaring opgedaan ? Levensreddende functies lijken mij voorgeprogrammeerd.
Zijn die levensreddende functies en instincten noodzakelijk als we een bewustzijn gaan digitaliseren? Die lijken me dan overbodig, iemands karakter is ook zoiets wat niet enkel geheugen en ervaring is, en die zou kunnen vastliggen in de soort verbindingen in de hersenen.

Het is voor mij fascinerend dat autisten andere verbindingen hebben, dat onze hersenen andere verbindingen leggen als we eenmaal leren lezen en schrijven. Informatie bewaren zie ik wel gebeuren maar de werking van de hersens simuleren is natuurlijk een andere zaak.
Oud 25 december 2012, 19:29   #745
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Zijn die levensreddende functies en instincten noodzakelijk als we een bewustzijn gaan digitaliseren? Die lijken me dan overbodig, iemands karakter is ook zoiets wat niet enkel geheugen en ervaring is, en die zou kunnen vastliggen in de soort verbindingen in de hersenen.

Het is voor mij fascinerend dat autisten andere verbindingen hebben, dat onze hersenen andere verbindingen leggen als we eenmaal leren lezen en schrijven. Informatie bewaren zie ik wel gebeuren maar de werking van de hersens simuleren is natuurlijk een andere zaak.
Endorfines komen vrij na het sporten en laten ons goed voelen. Serotonine zou een belangrijke rol spelen bij depressies. Uiteindelijk zijn dit chemische verbindingen die inwerken op andere chemische verbindingen die in contact staan met andere chemische verbindingen.
Het feit is dat de hersenen alles regelen in het lichaam via allerlei verbindingen. Electrische impulsen, maar hoe werken die electrische impulsen precies ? Dat zijn toch neurotransmitters (chemische stofjes) als ik me niet vergis ?

Allemaal chemie. En daar gaan nog honderden, misschien duizenden jaren overgaan, eer we het helemaal snappen. Hoe is een herinnering in de hersenen dan opgeslagen ? Is elke herinnering op zich ook een unieke chemische verbinding ?
Oud 25 december 2012, 22:09   #746
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frosty Bekijk bericht
toch logisch dat leren een onderdeel is van evolutie?
Als de omgeving verandert en je kan je gedrag niet aanpassen , sterf je vrij snel uit ==> einde verhaal.
Wat knap dat u de evolutie volkomen rationeel kunt verklaren.
Mag ik uit uw stelling opmaken dat alle thans levende soorten kunnen leren?
Of is alleen de omgeving van de mens veranderd?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 02:01   #747
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je spreekt van god en hogere culturen dus boven de wetten van de natuurkunde, zinde bovennatuurlijk. Het is voor jou blijkbaar belangrijk dat iedereen het weet en er naar handelt, dus een godsdienst.
Zo is het, want de mens is een geestelijk wezen en zo zijn ook de microwezens nog hogere geestelijke wezens.
Maar ruimteschepen zijn weer gewoon natuurlijk, technisch, natuurwetenschappelijk.
En het is een filosofische godsleer, niet een godsdienst in de gebruikelijke gelovige zin.
Citaat:
Miljarden jaren? Binnen 3 miljard jaar botst onze Melkweg met een andere
een botsing behoeft niet alle leven te doen uitsterven.
Citaat:
, in minder dan 1 miljard jaar is onze Melkweg al uitgestorven van leven,
hoe kom je aan die wijsheid?
Citaat:
de mensheid heeft nog een 1000 jaar te leven op deze planeet
hoe kom je aan die wijsheid?
Citaat:
maar het kan ook maar 50 jaar zijn of een paar als we ons best doen.
De aarde gaat sowieso nog 5 miljard jaar mee voor de zon is uitgebrand.
Dus in die tijd moeten we in ieder geval van de aarde af zijn.
En voor het werkelijk veroveren van het heelal en het ombouwen van sterren en planeten tot ruimteschepen hebben we zelfs triljoenen jaren de tijd.

Wel kan het zijn dat de mensheid het hier verprutst op aarde (en daar zijn we al hard mee bezig), maar dan nog zullen andere levende planeten die taak volbrengen.

En zelfs in het uitzonderlijke geval dat ons heelal het niet voor elkaar krijgt, zullen andere heelallen het doen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 02:04   #748
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensheid is een nietig wezen, nog geen zandkorreltje in het geheel van de kosmos. Het getuigden grootheidswaanzin of angst om te denken dat we voor een eventueel opperwezen meer zijn dan dat, een zandkorrel.
Het zit hem niet in de grootheid of iets belangrijk is, maar in de mate van intelligentie.
En hoe groot het heelal ook moge zijn (oneindig), de mens is hoger dan de natuur, hoger dan de sterren en planeten.
De mens is namelijk een geestelijk wezen en in die zin aan God gelijk.

Terwijl het heelal als uiterlijke verschijning slechts een levenloos en dom mechanisch ding is.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 03:24   #749
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Ten opzichte van de hemellichamen zijn wij, mensen: onbenullig klein. Echter ten opzichte van de allerkleinste chemische deeltjes: zijn wij eigenlijk erg groot.

De afmetingen van de spullen, hebben naar mijn inziens echt maar weinig of geen belang. Hetgeen telt is dat wij deel uitmaken van het geheel en dat er voor ons waarschijnlijk een taak is weggelegd in dit alles omkaderend project.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 11:35   #750
BonBon
Banneling

Standaard

Niet alleen de omvang maar ook het belang van de mens in het heelal is onbenullig klein, godsdienstigen willen dit maar niet zien en voor hen draait de zon blijkbaar nog steeds rond de aarde.

.
Oud 26 december 2012, 11:45   #751
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat we nietig zijn, dat is wat de elite, die ons de evolutietheorie opgelegd heeft, ons wil doen geloven. Het materialistische wereldbeeld met haar derivaten (evolutietheorie, bewustzijn komt uit hersenen, enz) leidt min of meer naar een nihilistisch wereldbeeld. Het is voor sommigen alleszinds verleidelijk.

Maar we zijn helemaal niet nietig. Wij zijn onsterfelijke multidimensionale wezens van licht, die onze eigen werkelijkheid creeëren, op elk niveau van ons bestaan. Het universum is een spiegel voor onze overtuigingen en wat we geloven. We creëeren elke dag ons leven, en materialiseren de evenementen die voortkomen uit onze houding en wat wij geloven.

Maar als we geloven dat we nietig, zijn, dan gaan we dat ook creëeren. Hoe groots en nietig we ook mogelijk lijken ten opzicht van het fysische universum, het is deels een illusie.
Oud 26 december 2012, 11:55   #752
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dat we nietig zijn, dat is wat de elite, die ons de evolutietheorie opgelegd heeft, ons wil doen geloven. Het materialistische wereldbeeld met haar derivaten (evolutietheorie, bewustzijn komt uit hersenen, enz) leidt min of meer naar een nihilistisch wereldbeeld. Het is voor sommigen alleszinds verleidelijk.

Maar we zijn helemaal niet nietig. Wij zijn onsterfelijke multidimensionale wezens van licht, die onze eigen werkelijkheid creeëren, op elk niveau van ons bestaan. Het universum is een spiegel voor onze overtuigingen en wat we geloven. We creëeren elke dag ons leven, en materialiseren de evenementen die voortkomen uit onze houding en wat wij geloven.

Maar als we geloven dat we nietig, zijn, dan gaan we dat ook creëeren. Hoe groots en nietig we ook mogelijk lijken ten opzicht van het fysische universum, het is deels een illusie.
Wie maakt hier weer de sprookjes zeg je?
Oud 26 december 2012, 11:57   #753
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt, ik ben alleen bang dat mensen zich hier nooit bewust van gaan worden. De elite heeft ons in hun macht, wij zijn slechts pionnen in een heel groot schaakspel.

Ik zou alleen zelfs nog verder durven gaan. Alles wat mensen zien of denken, is het gevolg van wat er in het brein afspeelt. Er bestaat geen objectieve waarheid. Als jij bijvoorbeeld je moeder ziet, dan denk jij dat dat echt je moeder is. Maar uiteindelijk is enkel en alleen het gevolg van wat er in je brein afspeelt, misschien is dat wel helemaal niet je moeder. Ik denk zelf, dat waarvan je denkt dat dat je moeder is, dat dat eigenlijk een buitenaards wezen is dat je wilt laten denken dat zij je moeder is.

Op die manier, kan de NWO samenwerken met het buitenaards leven, om op die manier de mensheid te hersenspoelen.

Wake up ppl !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 12:13   #754
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie maakt hier weer de sprookjes zeg je?
Je maakt zelf je eigen sprookjes. Maar als je het materialistische wereldbeeld omarmt, en gelooft dat het universum en je leven slechts een samenloop is van toevalligheden, dan geef je je kracht weg, en je verantwoordelijkheid voor creatie.

Dan ben je overgeleverd aan een elite die je volledig belazert als het op de ware aard van de realiteit aankomt. Dan creëer jij de werkelijkheid die zij willen. Dat weten zij ook. Daarom dat zij ons de ware aard van de realiteit niet willen doen kennen , en ons belazeren met leugens zoals de evolutietheorie.

Citaat:
Your world leaders epitomize society's denial to affectively deal with the truth, and by playing out exaggerated versions of lies and deceit; they test your abilities of discernment. By claiming your rightful abilities to move your conscious awareness around the field of existence, you will experience direct knowledge and be able to tell the difference between truth and deceit. And you must claim these abilities in order to reach beyond the confines of physical reality to understand the power of the forces that challenge you to awaken. And once you awaken, you will not be so easily deceived again. The controlled media is used as a tool to pull your attention into a probable world that is devoid of vitality and creativity. By enticing your attention into a reality of violence and war, your thoughts and beliefs are conditioned to enslave you in victimhood and complete disempowerment. The twenty-five years of acceleration are an opportunity to live a life of empowerment by developing your attention and conscious awareness to the extent that you can recognize the larger truths of your spiritual heritage and actively participate to create a world that embraces this understanding.
Oud 26 december 2012, 12:18   #755
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Ten opzichte van de hemellichamen zijn wij, mensen: onbenullig klein. Echter ten opzichte van de allerkleinste chemische deeltjes: zijn wij eigenlijk erg groot.

De afmetingen van de spullen, hebben naar mijn inziens echt maar weinig of geen belang. Hetgeen telt is dat wij deel uitmaken van het geheel en dat er voor ons waarschijnlijk een taak is weggelegd in dit alles omkaderend project.
Ja, we streven naar kennis en macht, dat is de voornaamste taak die onze genen hebben meegekregen en dat doen wij dus onvrijwillig. Kennis is abstract of noem het geestelijk en macht is macht over de materie. Dat streven is de reden waarom er forums bestaan. Omdat er geen absolute kennis bestaat heeft iedereen een eigen mening en daarom bestaat er ook geen absolute macht (er is geen God). Voor het bestaan van een volk of maatschappij is consensus het belangrijkste. De waarheid is van ondergeschikt belang en soms ook schadelijk voor het algemeen belang. Wij moeten ons streven naar kennis en macht daarom goed beheersen anders pakt het verkeert uit.

En dit was mijn kerstboodschap voor dit jaar. Ik wens iedereen nog een vredige kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 15:32   #756
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Je maakt zelf je eigen sprookjes. Maar als je het materialistische wereldbeeld omarmt, en gelooft dat het universum en je leven slechts een samenloop is van toevalligheden, dan geef je je kracht weg, en je verantwoordelijkheid voor creatie.

Dan ben je overgeleverd aan een elite die je volledig belazert als het op de ware aard van de realiteit aankomt. Dan creëer jij de werkelijkheid die zij willen. Dat weten zij ook. Daarom dat zij ons de ware aard van de realiteit niet willen doen kennen , en ons belazeren met leugens zoals de evolutietheorie.
Natuurlijk heb ik zelf ook een sprookje gemaakt, het is maar om te tonen dat iedereen zoiets kan verzinnen en je kunt voor alles wel zogezegde bewijzen en aanwijzingen vinden. Voor mijn verhaaltje is er nog enige wetenschappelijke basis.

De wetenschap elite van heel de wereld spant samen om jouw idee van de realiteit te ontkrachten, ze hebben bewijzen gevonden maar duizenden wetenschappers spannen samen tegen jou om het te verbergen. Goh, al die alternatieve realiteit believers moeten echt belangrijke mensen zijn, dat moet wel.
Oud 26 december 2012, 15:48   #757
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, we streven naar kennis en macht, dat is de voornaamste taak die onze genen hebben meegekregen en dat doen wij dus onvrijwillig. Kennis is abstract of noem het geestelijk en macht is macht over de materie. Dat streven is de reden waarom er forums bestaan. Omdat er geen absolute kennis bestaat heeft iedereen een eigen mening en daarom bestaat er ook geen absolute macht (er is geen God). Voor het bestaan van een volk of maatschappij is consensus het belangrijkste. De waarheid is van ondergeschikt belang en soms ook schadelijk voor het algemeen belang. Wij moeten ons streven naar kennis en macht daarom goed beheersen anders pakt het verkeert uit.

En dit was mijn kerstboodschap voor dit jaar. Ik wens iedereen nog een vredige kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar.
Alvast: insgelijks!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 16:40   #758
Another Jack
Banneling

Standaard

En PIEF POEF PAF!!!

Quarrelage is er ....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 16:44   #759
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quaerrage Bekijk bericht
ehhh geen inhoudelijk commentaar dus?
Tweede post en al een grote muil opzetten, gij zijt een "splinternieuwe", ongetwijfeld.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 16:47   #760
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quaerrage Bekijk bericht
ehhh geen inhoudelijk commentaar dus?
Het wordt meer en meer duidelijk dat je werkelijk absoluut en totaal gek bent.
Ik wou dat eventjes als kerstboodschap meegeven. Misschien, na een paar jaar therapie, komt het nog goed met jou, maar dan moet je er echt vandaag nog mee beginnen.

Ok?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be