Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2012, 20:31   #821
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik heb onze huidige premier, die alle Belgen zou moeten vertegenwoordigen, horen zeggen tijdens de regerings-en staatshervormingsonderhandelingen: "geen enkele Franstalige mag een eurocent armer worden".Dit terwijl diezelfde man, geflankeerd door zijn Vlaamse akolieten, nog maar enkele dagen eerder liet verstaan dat het crisis was, en dat de crisis zou betekenen dat er zou moeten ingeleverd worden.

Ik begrijp dan ook heel goed wat inleveren voor deze man betekent.
Hij heeft het verdomme letterlijk gezegd: Het is crisis, er zal moeten ingeleverd worden, en er mag geen Franstalige ook maar één eurocent armer worden.
Dan nog zijn er idioten die de link tussen beide bewezen uitspraken niet kunnen leggen.

Ik leg ze wel.
Ik accepteer die smeerlapperij niet langer van die hooghartige zuiderlingen die hautain op ons neerkijken en ons, geholpen door uw soort, afschilderen in binnen-en buitenland als halve nazi's, maar wel altijd ons geld nodig hebben. Ergo, terwijl ze er geen enkele moeite voor doen om de armzalige situatie van hun gewest te verbeteren, omdat het geld hen voor de voeten wordt gegooid terwijl ze door ons er nooit kunnen voor afgestraft worden in eender welke verkiezing.

Wat u verder allemaal loopt te bazelen in uw verwarde geestestoestand over de jaren dertig, en de geschiedenis die zich herhaalt, daar heb ik schijt aan.

Het enige wat mij interesseert is dat er eindelijk één politicus langs Vlaamse kant een vuist durft maken naar de PS, de partij die "eigen volk eerst" op haar voorhoofd heeft staan. Een partij van een volk dat tot in de jaren vijftig nog een ander volk het recht ontzegde op universitair onderwijs in de eigen taal, met als enige reden dat volk dom en onderworpen te houden.

Als je toch die richting uitwilt, pas maar op voor de bakken stront waar je onder bedolven kunt raken.
Larie en apekool. Iedereen levert in. Waal, Brusselaar en Vlaming. Met zo'n budgettair tekort kan dat ook niet anders. Alleen heeft men getracht de zwakste te sparen. En dat vind ik goed.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 20:35   #822
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Larie en apekool. Iedereen levert in. Waal, Brusselaar en Vlaming. Met zo'n budgettair tekort kan dat ook niet anders. Alleen heeft men getracht de zwakste te sparen. En dat vind ik goed.
Niets larie en apekool.

Dit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
Ik heb onze huidige premier, die alle Belgen zou moeten vertegenwoordigen, horen zeggen tijdens de regerings-en staatshervormingsonderhandelingen: "geen enkele Franstalige mag een eurocent armer worden"
Di Rupo zijn versie van "eigen volk eerst."
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 20:39   #823
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U staatshoofd levert niet al te fel in, heb ik mij laten vertellen. En uw ministers en staatssecretarissen ook niet, eigenlijk.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 20:41   #824
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niets larie en apekool.

Dit:

Di Rupo zijn versie van "eigen volk eerst."
Ja dat mag hij dan wel gezegd hebben, maar de feiten liggen wel anders. Iedereen levert in. En dat weet di Rupo ook. Als men de BTW op bepaalde producten of diensten verhoogt bijvoorbeeld of bepaalde accijnzen verhoogt, dan levert iedereen in, waar hij ook woont.
Oud 27 december 2012, 20:42   #825
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat mag hij dan wel gezegd hebben, maar de feiten liggen wel anders. Iedereen levert in. En dat weet di Rupo ook. Als men de BTW op bepaalde producten of diensten verhoogt bijvoorbeeld of bepaalde accijnzen verhoogt, dan levert iedereen in, waar hij ook woont.
Maar de Vlaming toch altijd wat meer dan de Waal natuurlijk. Di Rupo weet perfect hoe hij de belastingen moet verhogen op zo een manier dat het gros van de inspanning op de Vlaming wordt afgewenteld.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 20:43   #826
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
En ik heb nog steeds niet gehoord wat de koning nu verkeerd zegt wanneer hij oreerde dat men moet oppassen voor mooipraters in een crisistijd zoals in 1930.

En wat de wapenindustrie betreft: de Vlaamse wapenindustrie verkoopt anders ook heel vlot en gezwind. Het is maar dat u het weet.
Gezien de hoeveelheid keren dat je dit al uitgelegd is en je simpelweg van manifste onwil bent zie ik het nut niet om dit nog een keer te herhalen. Ik stel enkel vast dat je enkel een totaal gebrek aan respect hebt voor de slachtoffers van de wereldoorlogen wanneer deze wanneer het maar belieft rondgeparadeerd mogen worden tegen partijen waar je het niet mee eens bent.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 20:48   #827
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Gezien de hoeveelheid keren dat je dit al uitgelegd is en je simpelweg van manifste onwil bent zie ik het nut niet om dit nog een keer te herhalen. Ik stel enkel vast dat je enkel een totaal gebrek aan respect hebt voor de slachtoffers van de wereldoorlogen wanneer deze wanneer het maar belieft rondgeparadeerd mogen worden tegen partijen waar je het niet mee eens bent.
Legt u het dan nog eens exact uit in uw woorden wat de koning verkeerd heeft gezegd volgens u. Want ook dat heeft u nooit gezegd.

Laatst gewijzigd door system : 27 december 2012 om 20:50.
Oud 27 december 2012, 21:01   #828
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Mensen, reageer niet meer aub op System, het is de beste manier om hem tot zwijgen te brengen.

Vrede aan alle mensen van goede wil, System en : neem een slaappilletje en slaap eens goed uit. Soms helpt dat.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 21:01   #829
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maar de Vlaming toch altijd wat meer dan de Waal natuurlijk. Di Rupo weet perfect hoe hij de belastingen moet verhogen op zo een manier dat het gros van de inspanning op de Vlaming wordt afgewenteld.
Uiteraard! Neem nog maar de verhoging van de roerende voorheffing. Van waar komt het leeuwendeel van de beleggingen in dit apenland? Uit Vlaanderen natuurlijk ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 21:02   #830
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Mensen, reageer niet meer aub op System, het is de beste manier om hem tot zwijgen te brengen.

Vrede aan alle mensen van goede wil, System en : neem een slaappilletje en slaap eens goed uit. Soms helpt dat.
In dit geval is het doodeenvoudig te laat ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 21:03   #831
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat weet ik nog niet zo. De rijksten moeten het meest betalen, waar ze ook wonen. Of dat nu Walen zijn of Vlamingen of Brusselaars, dat maakt niet uit. En indirecte belastingen treffen iedereen, waar ze ook wonen. Dus u zit maar wat te 'memmen' zoals ze bij ons in Limburg zeggen.
Oud 27 december 2012, 21:04   #832
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Legt u het dan nog eens exact uit in uw woorden wat de koning verkeerd heeft gezegd volgens u. Want ook dat heeft u nooit gezegd.
Dat het niet stemmen voor de regering van een populist, die enerszijds orakelt dat geen enkele Franstalige een eurocent mag verarmen en anderszijds verklaart dat er serieus zal moeten ingeleverd worden, en zich hiermee expliciet eerder als minister-president van een landsdeel dan als een premier van alle Belgen opstelt, betekent dat de jaren dertig weer om de hoek loeren, dat is er verkeerd.

Maar dat wisten we al van Noël Slangen, professor staatsrecht Vuye, professor geschiedenis van de Belgische monarchie Van Den Wijngaert, politicoloog Sinardet, professor Devos, Luc van der Kelen (nochtans ook geen Dewever-fan) en zovele anderen.

U begrijpt dat uw zielige pogingen om de rechtsreekse afstammeling van de slager van Congo dan bij te treden nogal ridicuul overkomen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 21:05   #833
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

Pikt het? Goed zo.
Oud 27 december 2012, 21:07   #834
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dat het niet stemmen voor de regering van een populist, die enerszijds orakelt dat geen enkele Franstalige een eurocent mag verarmen en anderszijds verklaart dat er serieus zal moeten ingeleverd worden, en zich hiermee expliciet eerder als minister-president van een landsdeel dan als een premier van alle Belgen opstelt, betekent dat de jaren dertig weer om de hoek loeren, dat is er verkeerd.

Maar dat wisten we al van Noël Slangen, professor staatsrecht Vuye, professor geschiedenis van de Belgische monarchie Van Den Wijngaert, politicoloog Sinardet, professor Devos, Luc van der Kelen (nochtans ook geen Dewever-fan) en zovele anderen.

U begrijpt dat uw zielige pogingen om de rechtsreekse afstammeling van de slager van Congo dan bij te treden nogal ridicuul overkomen.
Wat een verbale onzin debiteert u nu. Ik dacht dat u beter kon. Enfin, ik hoopte het toch. IJdele hoop dus.
Oud 27 december 2012, 21:08   #835
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat een verbale onzin debiteert u nu. Ik dacht dat u beter kon. Enfin, ik hoopte het toch. IJdele hoop dus.
negationist!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 21:11   #836
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat baten kaars en bril als den uyl niet zien en wil.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 21:12   #837
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uiteraard! Neem nog maar de verhoging van de roerende voorheffing. Van waar komt het leeuwendeel van de beleggingen in dit apenland? Uit Vlaanderen natuurlijk ...
Dit doet er allemaal niet toe mensen.

Wat er echt toe doet is dat die kerel zich met zo'n uitlatingen gewoon als minister-president van Wallonië opstelt terwijl hij op dat moment eigenlijk als bruggenbouwer tussen de gemeenschappen zou moeten dienen.

Stel je voor dat Verhofstadt of Leterme hetzelfde hadden gezegd op zo'n moment als premier in wording.

Zo'n eerste minister hoef ik niet om mijn belangen te vertegenwoordigen.

Als je daarom dan een onnozelaar als de lustige vakantieganger van Laken moet tolereren die je dan eens komt vertellen dat het fascisme om de hoek loert...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 21:18   #838
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik heb nog steeds niet gehoord wat de koning nu verkeerd zegt wanneer hij oreerde dat men moet oppassen voor mooipraters in een crisistijd zoals in 1930.
Het zal dan de waalse media zijn, die zich vergist hebben, door te stellen dat de koning uitdrukkelijk de nva bedoelde.
Trouwens verwijzen naar een oorlog is nooit goed, zeker niet als men de voorvaderen van iemand verwijt om zwart te zijn, terwijl zijn eigen voorvaderen ook niet zo onschuldig waren.
En nog trouwens, de mooipraters van vandaag zijn wel de pvda.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 21:35   #839
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slenderman Bekijk bericht
Hij leeft wel mee met de sukkelaars die hun werk verloren door toedoen van het povere beleid van zijn regering Di RupoI, maar steekt met plezier nog vlug enkele honderdduizenden eurokes voor eigen liederlijk vertier in zijn vorstelijke zakjes.
Hij ontvangt in 2013 een loonsverhoging gelijk aan 10 jaar of meer loon van een arbeider die zijn job verloor. En dat beweert dat hij die mensen hun bitterheid begrijpt.
Oud 27 december 2012, 21:36   #840
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slenderman Bekijk bericht
Doet u nu eens een poging om zinvol te antwoorden, want ik begin het niveau van de Belgen uitermate ondermaats te vinden.
Opgepast. Hij begint al stemmetjes te horen.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be