Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2007, 14:50   #481
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Dat is wel een erg nauwe interprtatie. Was duidelijk niet duidelijk genoeg dus,
Dat bedoel ik dus niet.
Wat ik bedoel is dat wij als mensen in onze samenleven regels nodig hebben om te kunnen samenleven.
Het is niet vanzelf in ieder persoon op zich aanwezig om de waarden en normen te bepalen, enkel als groep zijnde. En die waarden en normen veranderen steeds, soms is dat fijn soms ook weer niet
Dan kunnen we duidelijk stellen dat er niets gewijzigd hoeft te worden.
Moest het probleem echt zo groot zijn zoals jij en anderen beweren waren er al lang maatregelen genomen (net zoals bij de over emotionele reactie in tijden van HVT).
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 14:52   #482
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Dan kunnen we duidelijk stellen dat er niets gewijzigd hoeft te worden.
Moest het probleem echt zo groot zijn zoals jij en anderen beweren waren er al lang maatregelen genomen (net zoals bij de over emotionele reactie in tijden van HVT).
Zou je denken, maar zo werkt het toch nooit ?
Zoals ik al eerder schreef heeft de jachtlobby een enorme grote politieke invloed. (vooral CD&V)
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 15:24   #483
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hagel uit jachtgeweer verbrijzelt raam
OUD-HEVERLEE - Een per ongeluk afgevuurde lading hagel heeft zondagochtend een venster verbrijzeld van het restaurant Spaans Dak aan het Zoet Water in Oud-Heverlee. Dat zegt Marc Holemans van het restaurant. 'Eén van de jagers die de hele ochtend op wilde eenden hadden gejaagd in Heverleebos plooide zijn geweer dicht. Blijkbaar zat er nog een cartouche in en is het geweer afgegaan. De hagel heeft één van onze vensters vernield', zegt hij. Gelukkig gebeurde het ongeval 'sochtends tussen acht en negen. 'Er waren nog niet veel klantenen niemand geraakte gewond. Ook de schade bleef beperkt', klinkt het.
Volgens het Agentschap voor Bos en Natuur, dat het Heverleebos beheert is de eendenjacht geopend sinds 15augustus. De jagers mogen tot op honderd meter van de bebouwing jagen. De jachtpartijen zijn sinds de opening van het seizoen al gecontroleerd en houden zich aan alle voorschriften. (stl)
vraagje aan de experts: hoe kan dit gebeuren door de voorschriften na te leven ?
Welke sanctie krijgt de 'ongelukkige' ? Of blijft dit foutjes gewoon ongestraft ?
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 11:45   #484
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Nog wat achtergrond informatie:

De legende wil namelijk dat St. Hubertus op Goede Vrijdag van het jaar 683 tegen het geheiligde gebruik in om deze dag in vrome bezinning door te brengen, te paard met zijn honden op jacht ging.Weldra kwam hij op het spoor van een groot hert. Hij achtervolgde het dier urenlang en toen de honden het in het avondschemering klem gezet hadden, draaide het zich om. Tussen de stangen van het gewei blonk een kruis. Hubertus hoorde een stem uit een andere wereld zeggen: "Van heden af zult gij niet meer jagen”. Duidelijke taal. Bijgeloof en volksverhaaltjes maakten van deze man de schutspatroon van jagers en honden........................... Wat een hoogmoed om dat te verbinden aan christelijke normen en waarden.

De Kat
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 16:38   #485
jachtwachter 1
Vreemdeling

jachtwachter 1's schermafbeelding

Standaard Waarover gaat het eigenlijk ?

De Webley (pistool van den Charles Bronson in de Death Wish films) bv, is zo'n ding, dat serieuze capaciteiten heeft, het heeft een speciaal kaliber, langere loop etc... Ik weet niet de exacte range, maar ik denk dat het beangstigend ver en accuraat schiet.

Even een antwoord: Charles Bronson schiet niet met een Webley maar met een Colt Police Positive in kaliber .32, dus eigenlijk een 7,56 mm precies tot ongeveer 30 meter. Een zeer zwak kaliber dat vroeger door onze politie gebruikt werd, doch vervangen door de 9 mm Para. Dus géén indianenverhalen a.u.b.
Wat nu de jagers betreft: deze personen moeten een heel moeilijk examen afleggen, waar jaarlijks iets minder dan 30% voor slaagt. Ten bewijze dat jagers veilige mensen zijn: een jachtverzekering voor schade aan derden kost gemiddeld tussen de 20 en 50 Euro per jaar; vergelijk dit dus maar met andere verzekeringen (autoverzekering Bvb) en schat dus het reëel risco in; miniem niet waar? Stop dus a.u.b. met die psychose anti-jacht, want onze voorouders (nog niet zo lang geleden) waren allemaal jagers en natuurliefhebbers. Ik ben akkoord, gekken vindt men overal, kijk maar eens op onze wegen, maar aan dat soort wordt niets gedaan. Tegen de jacht zijn om veiligheidsredenen maar zelf zeer dikwijls de wegcode negeren is dus logisch (niet dat ik beweer dat U dit doet!!), dit enkel om de zaken in het juiste context te plaatsen. Moest ik reageren op alle indianenverhalen die ik in dit forum lees, enkel en alleen over de wapens, dan was ik binnen twee jaar nog bezig. Schoemaker blijf bij uw leest. Velen weten het, maar weinigen kennen het. Vanwege een jager, sportschutter en wapenexpert.
jachtwachter 1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 16:58   #486
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Neem ze dan mee naar een slachthuis hé, of eet jij houtduiven misschien? Ik heb trouwens nooit begrepen wat er zo plezant is aan het afknallen van het weinige wild dat er nog zit in onze bossen.

Allez, t'is maar wat je wild noemt: patrijzen die je vorig jaar in de bossen hebt gestoken op een afgesloten terrein, ze eten geven tot ze zodanig tam zijn dan ze bijna uit uw hand eten en ze lossen een week voor het jachtseizoen zodat je ze lekker gemakkelijk kunt afknallen. Laat ons dan maar zwijgen over het vergiftigen van roofvogels omdat die zogezegd teveel klein wild pakken.

"Wij zijn natuurmensen." hoor je dan. Maar ze kunnen een vlaamse gaai niet van een houtduif onderscheiden vóór ze ze uit de lucht hebben gehaald...

En maar pinten pakken achteraf. En intussen wat stoefen over hoeveel konijnen en duiven ze wel hebben geschoten. Het lijkt mij dat de meeste jagers antropocentrische sukkels zijn die dat jachtgeweer als placebo nodig hebben voor hun eigen waterpistooltje.
Dat is juist het probleem "niet begrijpen". En wat betreft het feit dat de jagers een Vlaamse gaai niet van een houtduif kunnen onderscheiden vooraleer het beest tegen de grond ligt, kan ik er op wijzen dat vogelherkenning deel uitmaakt van de jachtcursus en van het jachtexamen en dat de jagers géén domme toeristen zijn, doch degelijk geschoolde en verantwoordelijke personen. Maar ja, als ge tegen de jacht bent dan helpt géén filosofie meer, want dan primeert enkel het groot gelijk. "End of discussion" en nutteloos want ge zult toch altijd iets anders uitvinden om uw gelijk te krijgen.
Oud 28 december 2012, 17:27   #487
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vox Populi Bekijk bericht
Als het van mij afhing bestond er al lang niet meer zoiets als 'de jachtsport'. Ten eerste omdat het voor mij een uitgemaakte zaak is dat de beschikbaarheid van wapens moet worden bestreden tot ze gereduceerd is tot nihil (of toch zo dicht mogelijk daarbij), en ten tweede omdat de jacht dieronvriendelijk is. Twee sterke argumenten om deze barbaarse, gedateerde 'sport' af te schaffen, al was één argument voor mij al voldoende, namelijk het eerste.
Vlees eten is ook dieronvriendelijk, Hé. Maar daar ligt U zeker niet wakker van? Jagen bij procuratie noem ik dat.
Oud 28 december 2012, 17:43   #488
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Vraag is alleen , waarom nog gaan jagen ??? Elk soort van wild ligt in overvloed in de winkelrekken . En als je dat eet loop je niet de kans om een paar tanden te verliezen op die loden balletjes

Dat jagers ver van woongebieden moeten blijven lijkt me logisch .
Maar zelfs in de bossen en velden waar men wel mag jagen kunnen er mensen lopen . Denk maar aan jeugdbewegingen die op kamp zijn of gewoon mensen die de "rust" van den buiten opzoeken.
En hoe denkt ge dat dit in de winkels komt? Niet door de actie van de Heilige Geest, hoor! Alhoewel deze laatste volgens het "boekske" al wel eens geschoten heeft. Het meeste wild komt voort van de jacht en "af en toe" van de import, maar steeds minder en minder, door de Europese wetgeving en de harde controles. Gemakkelijk natuurlijk, jagen per procuratie. Ge hebt geen last van gemoedstoestanden, uw geweten is gerust en ge kunt lekker genieten van een stukje wildbraad. Van hypocrisie gesproken. En dat jagers niet voor hun plezier mogen jagen is ook al zo'n zever. Ik zie ze in de slachthuizen nooit liters staan janken en er zijn er zelf bij die hun job met plezier uitoefenen. Maar ja, dat zullen dan ook allemaal sadisten zijn. Maar moesten we ze niet hebben, dan gene biefstuk. Brute pech. Vreet dus maar lekker verder met uwe kop in de grond.
Oud 28 december 2012, 18:15   #489
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard Even doorgelicht

Even over die regel van 150 meter! Wettelijk gezien mag er niet binnen een straal van 150 m geschoten worden in de richting van een huis. Dit wordt -meestal- gerespecteerd. Binnen mijn jachtgroep en de andere van mijn omgeving wordt dit zelfs nog restrictiever toegepast. "Weidelijkheid" noemt men dat. Wij schieten nooit vanaf de dichte nabijheid van een huis en dan zeker niet op zondag. Wordt er al op zondag gejaagd, dan gebeurt dit 's namiddags of uitzonderlijk 's voormiddags, maar dan wordt er gestart op plaatsen waar géén huizen staan teneinde de rust te respecteren. Beter nog, in mijn jachtgroep wordt vermeden om 's zondags te jagen teneinde de wandelaars en andere recreanten niet te storen. Ieder heeft recht op zijn vrijheid. Voor de anti-jagers kan ik enkel zeggen dat hun opinie niet overheersend mag of kan zijn en dat eenieder recht heeft op respect. Jager of niet. Dikwijls komen er incidenten door onverdraagzaamheid en zware aanvallen van niet-jagers. Ik wordt regelmatig uitgescholden voor "moordenaar" en andere gezellige termen. Dit kan toch niet! In mijn Pajottenland stel ik vast dat de meeste anti-jagers mensen zijn die vanuit Brussel of andere grootsteden bij ons komen wonen en denken dat zij de Koning zijn. Hun enige kennis van het "groene gebeuren" is dan ook deze van het onkruid dat tussen hun tegels groeit en verder niets. Waarom gaan deze "eigenheimers" dan niet manifesteren tegen één of andere islamitisch slachthuis waar de dieren op absoluut onwaardige wijze om het leven komen? Neen, want daar kopen zij hun vlees omdat het goedkoper is. Van logica gesproken. Wapens storen hen? Ja het is waar, alle jagers hebben op een "wettige" manier wapens. Maar in de grootsteden hebben ze die op "onwettige" manier; waar blijft het protest? Stop met stigmatiseren, Dames en Heren betweters en wordt even wakker, want een betere vriend dan een "weidelijke" jager gaan jullie niet vinden! Hij zal U af en toe een lekker stukje wildbraad meebrengen en uw wensen inwilligen qua ongerustheid voor zover het hem maar vriendelijk gevraagd wordt. Dat is een zekerheid. Maar val ons niet onnodig aan, want wij hebben ook rechten en wij kunnen die gebruiken. Alvorens te pas en te onpas de Politie te bellen, vraag eens iets en ge zult verwonderd zijn van het antwoord. Er zullen altijd onbeschofterikken bij zijn, maar die vindt ge in iedere populatie. Met dank voor uw begrip.
Oud 28 december 2012, 19:01   #490
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
vraagje aan de experts: hoe kan dit gebeuren door de voorschriften na te leven ?
Welke sanctie krijgt de 'ongelukkige' ? Of blijft dit foutjes gewoon ongestraft ?
Nooit een ongeval voorgehad zeker? Hoe dit kan gebeuren: door ongelukkigerwijze uw wapen te openen in een andere richting dan naar de grond! Menselijke fout ? Absoluut!! Maar ja, één ogenblik van onoplettendheid en het is zo ver, zei de sukkelaar die juist tegen een boom gereden was, doordat de assen van zijn sigaret op zijn broek viel bij 70 Km per uur. Welke sanctie? Géén, want hij is er voor verzekerd en evenmin als diegene die tegen een boom reed krijgt hij géén sanctie buiten het vergoeden van de boom. Werd U ooit gesanctioneerd omdat U een kop liet vallen en deze per ongeluk deel uitmaakte van het porseleinen servies van uw grootmoeder en tegelijkertijd de hete thee op de schoot van uw vrouw viel? Dat noemt men een spijtig ongeval dat niet had mogen gebeuren evenals tegen een boom rijden of dat kopje thee laten vallen. That's life and life sucks! Moest men daarvoor altijd sanctioneren dan zat 99,999999....% van de bevolking met een strafblad, behalve Jezus, want die was perfect! Denk er dus nog eens over na....!
Oud 28 december 2012, 20:29   #491
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Wie met vuur speelt kan zijn handen branden...
Vraag maar aan de ouders van de Kleine Viktor Welke is neergeschoten door VLD er Fonne Smeulders.
Het zal maar je kind zijn.

http://forum.politics.be/archive/index.php/t-14834.html

Jacht hoort gewoon niet in een bebouwde omgeving. Er kunnen altijd ongelukken gebeuren.

Zeer veel jagers houden zich dan ook niet aan de regels. Doden buizerds en andere beschermde diersoorten. Jagen in beschermd natuurgebied (heb dit zelf met eigen ogen gezien) dit ten spijt voor de enkelen die zich wel aan de regels houden.
Maar ik vind dat jacht moet verboden worden. Dit past niet in een landje dat eigenlijk 1 groot dorp is.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 20:50   #492
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Vraag maar aan de ouders van de Kleine Viktor Welke is neergeschoten door VLD er Fonne Smeulders.

Jacht hoort gewoon niet in een bebouwde omgeving. Er kunnen altijd ongelukken gebeuren.

Zeer veel jagers houden zich dan ook niet aan de regels. Doden buizerds en andere beschermde diersoorten. Jagen in beschermd natuurgebied (heb dit zelf met eigen ogen gezien) dit ten spijt voor de enkelen die zich wel aan de regels houden.
Maar ik vind dat jacht moet verboden worden. Dit past niet in een landje dat eigenlijk 1 groot dorp is.
Er zijn beschermde natuurgebieden waar de jacht en de bijzondere bejaging toegelaten zijn. Maar heeft U gevraagd of het in desbetreffend gebied zo was of is? Neen. want anders kon U hier niet over praten. Ik jaag ook in beschermd natuurgebied EN met toelating!! Moeten er dan onmiddellijk conclusies getrokken worden, zonder kennis van zaken. Neen, liever onzin uitkramen met een absolute zekerheid, maar zonder echt inlichtingen te nemen; gemakkelijk en zonder risico en toelaatbaar voor de rest van de onwetenden die het gerucht verder verspreiden. Zo eenvoudig om die smerige jagers te bekladden, daar waar U niets gezien heeft dat verboden is of zelfs niet de moeite gedaan heeft om U in te lichten. Zoiets heet "Smaad, laster en eerroof".
Denkt U nu echt dat jagers zonder toelating kunnen jagen in natuurgebied zonder dat er binnen het uur een stevig gezelschap van het ANB staat. Stop met eerlijke mensen te bekladden en hou U aan feiten die ge kunt bewijzen.
Oud 29 december 2012, 09:03   #493
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht

In sommige situaties zal men toch aan wildbeheer moeten doen.

De wildpopulaties volledig autonoom laten ontwikkelen is mogelijk voor sommige soorten. Andere soorten vragen een beheer om de populatie binnen de perken te houden. We leven nu eenmaal niet in een natuurlijke omgeving waar de fauna zijn gang kan gaan.

Zie maar naar de problematiek van de everzwijnen in Limburg.

Men zal zich dan toch eens moeten beraden hoe men dit gaat doen, zonder of met jagers.

Wat betreft het vergiftigen van roofvogels. Ook duivenmelkers zijn geen al te beste vrienden van roofvogels en van katten. En voor deze katten (of voor de vos) legt men al eens vergiftigd aas. Letterlijk een vergiftigd geschenk voor aasetende roofvogels wordt gegeten. De overtreding bestaat er in dat er vergiftigd aas wordt gelegd. De overtreders kunnen uit verschillende hoeken komen : jagers, duivenmelkers, hoenderhouders,...

Laatst gewijzigd door bartelx : 29 december 2012 om 09:30.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 09:21   #494
Uhuru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jachtwachter 1 Bekijk bericht
Even een antwoord: Charles Bronson schiet niet met een Webley maar met een Colt Police Positive in kaliber .32, dus eigenlijk een 7,56 mm precies tot ongeveer 30 meter. Een zeer zwak kaliber dat vroeger door onze politie gebruikt werd, doch vervangen door de 9 mm Para. Dus géén indianenverhalen a.u.b.
Hij krijgt in DW3 een .475 Wildey Magnum....iets(...) sterker dan een .32
Uhuru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 10:37   #495
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jachtwachter 1 Bekijk bericht
Even over die regel van 150 meter! Wettelijk gezien mag er niet binnen een straal van 150 m geschoten worden in de richting van een huis. Dit wordt -meestal- gerespecteerd. Binnen mijn jachtgroep en de andere van mijn omgeving wordt dit zelfs nog restrictiever toegepast. "Weidelijkheid" noemt men dat. Wij schieten nooit vanaf de dichte nabijheid van een huis en dan zeker niet op zondag. Wordt er al op zondag gejaagd, dan gebeurt dit 's namiddags of uitzonderlijk 's voormiddags, maar dan wordt er gestart op plaatsen waar géén huizen staan teneinde de rust te respecteren. Beter nog, in mijn jachtgroep wordt vermeden om 's zondags te jagen teneinde de wandelaars en andere recreanten niet te storen. Ieder heeft recht op zijn vrijheid. Voor de anti-jagers kan ik enkel zeggen dat hun opinie niet overheersend mag of kan zijn en dat eenieder recht heeft op respect. Jager of niet. Dikwijls komen er incidenten door onverdraagzaamheid en zware aanvallen van niet-jagers. Ik wordt regelmatig uitgescholden voor "moordenaar" en andere gezellige termen. Dit kan toch niet! In mijn Pajottenland stel ik vast dat de meeste anti-jagers mensen zijn die vanuit Brussel of andere grootsteden bij ons komen wonen en denken dat zij de Koning zijn. Hun enige kennis van het "groene gebeuren" is dan ook deze van het onkruid dat tussen hun tegels groeit en verder niets. Waarom gaan deze "eigenheimers" dan niet manifesteren tegen één of andere islamitisch slachthuis waar de dieren op absoluut onwaardige wijze om het leven komen? Neen, want daar kopen zij hun vlees omdat het goedkoper is. Van logica gesproken. Wapens storen hen? Ja het is waar, alle jagers hebben op een "wettige" manier wapens. Maar in de grootsteden hebben ze die op "onwettige" manier; waar blijft het protest? Stop met stigmatiseren, Dames en Heren betweters en wordt even wakker, want een betere vriend dan een "weidelijke" jager gaan jullie niet vinden! Hij zal U af en toe een lekker stukje wildbraad meebrengen en uw wensen inwilligen qua ongerustheid voor zover het hem maar vriendelijk gevraagd wordt. Dat is een zekerheid. Maar val ons niet onnodig aan, want wij hebben ook rechten en wij kunnen die gebruiken. Alvorens te pas en te onpas de Politie te bellen, vraag eens iets en ge zult verwonderd zijn van het antwoord. Er zullen altijd onbeschofterikken bij zijn, maar die vindt ge in iedere populatie. Met dank voor uw begrip.
Als die goed opgeleide jagers je Duitse scheper op jouw eigen grond op minder dan 100 m van je huis een hagelgat van 20 cm in zijn flank schieten, hebben ze dicht genoeg bij gestaan om het dier te herkennen.
Hopelijk kom je zo geen "goede jagers" tegen.
Kijken hoe je dan piept.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 11:07   #496
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uhuru Bekijk bericht
Hij krijgt in DW3 een .475 Wildey Magnum....iets(...) sterker dan een .32
Als het met de eerste film niet lukt halen wij er de derde film wel bij. Ge hebt gelijk, raap de knikkers op want ge hebt gewonnen!! Zoals ik reeds zei voordien, filosoferen met hardleerse personen helpt niets, alleen het grote gelijk telt! Kom jong, ga ergens anders spelen!
Oud 29 december 2012, 11:11   #497
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als die goed opgeleide jagers je Duitse scheper op jouw eigen grond op minder dan 100 m van je huis een hagelgat van 20 cm in zijn flank schieten, hebben ze dicht genoeg bij gestaan om het dier te herkennen.
Hopelijk kom je zo geen "goede jagers" tegen.
Kijken hoe je dan piept.
Klacht neergelegd? Gevolgen gekregen? En moest het nog zo zijn, wat deed uw Duitse scheper op dat ogenblik? Bloemetjes plukken of op aanraden van het koppige baasje verder onwettelijk blijven doen, wild verstoren of zelfs op bevel ten aanval over gaan? Niet dat ik zulks een daad kan goedspreken, hoor, maar provocatie bestaat en dan is het al te gemakkelijk om de fout op de andere partij te steken. Dus; "hard facts" en bewijzen of anders ...zwijgen!! Daarbij een hagelgat van 20 cm (??!!) Ocharme, die mensen schoten zeker met een marinekanon van 88. Zo gemakkelijk om te overdrijven en de waarheid ligt waarschijnlijk ergens anders, zelfs wat betreft uw eigen grond. Was uw domein daarbij afgezet, zo niet,...extra zwijgen. Zeg maar eerlijk, dat (als uw hond inderdaad afgeschoten is) gij hem hebt doen aanvallen. In dat geval zou ik hem ook afschieten!! Wettige verdediging noemt men dat en dan kunt gij nog voor de rechter komen wegens gebruik van verboden wapen (uw hond). Als het is zoals ik vermoed zou men U in de bak moeten steken -hetgeen wettelijk voorzien is-.

Laatst gewijzigd door jachtwachter 1 : 29 december 2012 om 11:18.
Oud 29 december 2012, 11:36   #498
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
In sommige situaties zal men toch aan wildbeheer moeten doen.

De wildpopulaties volledig autonoom laten ontwikkelen is mogelijk voor sommige soorten. Andere soorten vragen een beheer om de populatie binnen de perken te houden. We leven nu eenmaal niet in een natuurlijke omgeving waar de fauna zijn gang kan gaan.

Zie maar naar de problematiek van de everzwijnen in Limburg.

Men zal zich dan toch eens moeten beraden hoe men dit gaat doen, zonder of met jagers.

Wat betreft het vergiftigen van roofvogels. Ook duivenmelkers zijn geen al te beste vrienden van roofvogels en van katten. En voor deze katten (of voor de vos) legt men al eens vergiftigd aas. Letterlijk een vergiftigd geschenk voor aasetende roofvogels wordt gegeten. De overtreding bestaat er in dat er vergiftigd aas wordt gelegd. De overtreders kunnen uit verschillende hoeken komen : jagers, duivenmelkers, hoenderhouders,...
Volledig akkoord met U. Nog beter, mensen die zich katten aanschaffen komen steeds af met het excuus dat dit vrije dieren zijn. Maar de wet zegt wel dat eenieder verantwoordelijk is voor zijn huisdier. Het is maar al te gemakkelijk om zich een dier aan te schaffen en de andere op te laten draaien voor de schadelijke en nefaste gevolgen. Wat ook, gif gebruiken in deze situatie is verfoeilijk en verwerpelijk. Ik kan U alleen maar bijstaan en ik kan U er bij berichten dat de jagers (en er zijn uitzonderingen) de enige groep is die een wettelijk natuurexamen hebben moeten afleggen na een lange en uitputtende cursus en dat wij bijgevolg eigenlijk de meest bevoorrechte gesprekspartner zouden moeten zijn in deze natuur- en milieuproblematiek.

Laatst gewijzigd door jachtwachter 1 : 29 december 2012 om 11:38.
Oud 29 december 2012, 17:14   #499
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Elke pedofiel kan dat trouwens ook.
Ja, elke pedofiel kan inderdaad ook een bewijs van goed zedelijk gedrag krijgen, maar bij hem nemen ze zijn penis niet af. Bij de jagers worden wel de wapens afgenomen!! Flauw argument, zoek iets beters!
Oud 29 december 2012, 17:18   #500
jachtwachter 1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Als de politie niet heeft ingegrepen dan zullen de jagers niets fout hebben gedaan lijkt mij.
Blijkbaar is er ook geen schade aangericht aan uw woonst of dergelijke.

U bent blijkbaar de zoveelste persoon die weinig of niets kan uitstaan en u tracht het de jagers moeilijk te maken omdat het niet strookt met uw gedachtengang? Of misschien voelt u zich gewoon onveilig met al die wapens in uw buurt?

U lijkt mij dus de perfecte tegenstander van de jacht zoals nog enkele in dit topic die met wat verzinsels etc hun negatieve houding tov jacht trachten op te dringen aan de rest van de bevolking.
Ik baal van mensen zoals u. En niet gevreest...er zijn organisaties aan het ijveren om die 150meter regel naar 500meter te brengen. Maar zover is het nog niet.
Beste, deze mensen die ijveren voor de 150 m naar 500 hebben verloren, want deze regel werd op Europees vlak ingesteld en België heeft er haar akkoord aan gegeven. In ieder geval welgemeende dank voor uw oprechte steun aan de jagerij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be