Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2004, 11:40   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard Verhofstadt wikt, de PS beschikt

Verhofstadt wikt, de PS beschikt

Guy Verhofstadt mag zich opmaken voor een hete communautaire herfst. Er is niet alleen de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde die het voortbestaan van zijn regering bedreigt, ook in de begrotingscontrole lijkt een harde confrontatie tussen Vlamingen en Walen onvermijdelijk.

Een recente studie bracht zopas nog aan het licht dat, als er al sprake is van een begrotingsevenwicht, dat volledig op rekening van de Vlamingen mag geschreven worden. Vlaanderen rendeert, Wallonië spendeert ... Die situatie is op termijn onhoudbaar en nu Vlaanderen en Wallonië door verschillende partijen geregeerd worden, moet Guy Verhofstadt straks water en vuur proberen te verzoenen.

De Vlaamse regering pleit voor een versnelde afbouw van de staatsschuld en dus een strikte budgetcontrole. De Waalse regering dringt er bij monde van Jean-Claude Van Cauwenberghe op aan om de financiële teugels los te laten. Met andere woorden: de Walen willen het geld weer laten rollen. Zolang de Vlamingen de rekening betalen en de gaten in de schatkist opvullen is dat geen probleem. Maar ooit komt er een einde aan die Vlaamse vrijgevigheid ...

In Het Laatste Nieuws wijst Luc Van der Kelen - iemand die niet 'verdacht' kan worden van Vlaamsgezindheid - op de gewijzigde machtsverhoudingen in dit land. "Eén Vlaamse liberaal (Verhofstadt) en één Vlaamse christen-democraat (Leterme) omgeven - omsingeld zeggen kwatongen in de Wetstraat - door vier PS'ers, de ministers-presidenten Van Cauwenberghe, Arena, Picqué en Lambertz.

Er staat geen maat op de almacht van Di Rupo en co. Het Laatste Nieuws: "PS-voorzitter Elio Di Rupo is een machtig man, maar dat de regering-Verhofstadt nu al bij hem thuis vergadert, dat is nieuw." Luc Van der Kelen: "Het etentje van de federale topministers en voorzitters, gisteren bij Di Rupo thuis, was de symbolische illustratie van de machtsverschuiving naar het zuiden".

Het ballonnetje dat Guy Verhofstadt vorig weekend opliet om de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde af te kopen met de eeuwigdurende betonnering van de faciliteiten en de ondertekening van het beruchte minderhedenverdrag, laat er geen twijfel over bestaan dat Verhofstadt tot alles bereid is om zijn regering én zijn premierschap te redden. Kijken hoe lang het duurt voor Yves Leterme en Geert Bourgeois hun Vlaamse beloftes zullen inslikken
bron vb
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 11:46   #2
Commie
Lokaal Raadslid

Commie's schermafbeelding

Standaard

Jan Hyoens zou beter "bron vb" in zijn onderschrift zetten.
Commie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 12:29   #3
Tegendradigaard

Standaard

Ik denk dat ze pasta hebben gegeten ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 13:02   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten huize van Elio

De topministers en voorzitters van de federale regeringspartijen kwamen gisteravond ,,informeel'' samen bij Elio Di Rupo, in Bergen. Officieel ging het om het ,,aftoetsen van de federale beleidsverklaring''. Officieus gaat het om het ontmijnen van communautaire springstof.

De Wetstraat is nog niet helemaal uit haar zomerslaap of er is al zeer ongewone bedrijvigheid. Nadat Verhofstadt dinsdagavond de gastheer was geweest voor de vijf ministers-presidenten, ontving Di Rupo gisteravond de paarse kopstukken.

Het is ongewoon dat een partijvoorzitter bij hem thuis de andere kopstukken ontvangt. Of misschien is het gewoon een teken van wie de spelverdeler is: is het nog de premier of is het de voorzitter uit Bergen? Volgens de woordvoerder van de premier is er niets ongewoons aan de hand: de volgende keer vindt de vergadering plaats in Mechelen, bij Bart Somers, klinkt het.

Toch is er gespreksstof te over die tot ,,ongewone'' spanningen kan leiden: een compromis over Brussel-Halle-Vilvoorde moet worden uitgedokterd, de inhoud van het communautaire Forum voorbereid, en een beslissing over koeriersbedrijf DHL moet nu zo snel mogelijk worden genomen. Ook de nieuwe posities, met een wankele MR, een versterkte PS, een onzekere VLD en alweer de stille regeringspartner SP.A-Spirit, worden ingenomen.

Over Brussel-Halle-Vilvoorde ontstond gisteren wrevel tussen MR en PS. Marie Arena (PS), minister-presidente van de Franse Gemeenschap, verklaarde ,,dat de splitsing geen oorlog waard is, al betekent dat niet dat de Franstaligen zich niet zullen verdedigen''.

Waarop de MR-fractieleidster in de Franse Gemeenschap, Françoise Bertieaux, zei dat Arena ,,zeer lichte'' uitspraken had gedaan. ,,Op welk slagveld denkt Arena strijd te voeren zonder oorlog?'' De MR wil dat de Franstalige gemeenschap zich solidair toont met de Franstaligen in de rand.

(ita)

02/09/2004 (ita)

Uit 'De Standaard'.
Niet alleen het Vlaams Blok stelt dus vast wie Verhofstadt's baasje is.

Niet alleen voor het Vlaams Blok komt het eigen volk eerst.

Is De Standaard nu een Vlaams Blokgazet omdat ze zegt wat anderen al veel langer denken?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 september 2004 om 13:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 13:08   #5
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Verhofstadt wikt, de PS beschikt

Guy Verhofstadt mag zich opmaken voor een hete communautaire herfst. Er is niet alleen de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde die het voortbestaan van zijn regering bedreigt, ook in de begrotingscontrole lijkt een harde confrontatie tussen Vlamingen en Walen onvermijdelijk.

Een recente studie bracht zopas nog aan het licht dat, als er al sprake is van een begrotingsevenwicht, dat volledig op rekening van de Vlamingen mag geschreven worden. Vlaanderen rendeert, Wallonië spendeert ... Die situatie is op termijn onhoudbaar en nu Vlaanderen en Wallonië door verschillende partijen geregeerd worden, moet Guy Verhofstadt straks water en vuur proberen te verzoenen.

De Vlaamse regering pleit voor een versnelde afbouw van de staatsschuld en dus een strikte budgetcontrole. De Waalse regering dringt er bij monde van Jean-Claude Van Cauwenberghe op aan om de financiële teugels los te laten. Met andere woorden: de Walen willen het geld weer laten rollen. Zolang de Vlamingen de rekening betalen en de gaten in de schatkist opvullen is dat geen probleem. Maar ooit komt er een einde aan die Vlaamse vrijgevigheid ...

In Het Laatste Nieuws wijst Luc Van der Kelen - iemand die niet 'verdacht' kan worden van Vlaamsgezindheid - op de gewijzigde machtsverhoudingen in dit land. "Eén Vlaamse liberaal (Verhofstadt) en één Vlaamse christen-democraat (Leterme) omgeven - omsingeld zeggen kwatongen in de Wetstraat - door vier PS'ers, de ministers-presidenten Van Cauwenberghe, Arena, Picqué en Lambertz.

Er staat geen maat op de almacht van Di Rupo en co. Het Laatste Nieuws: "PS-voorzitter Elio Di Rupo is een machtig man, maar dat de regering-Verhofstadt nu al bij hem thuis vergadert, dat is nieuw." Luc Van der Kelen: "Het etentje van de federale topministers en voorzitters, gisteren bij Di Rupo thuis, was de symbolische illustratie van de machtsverschuiving naar het zuiden".

Het ballonnetje dat Guy Verhofstadt vorig weekend opliet om de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde af te kopen met de eeuwigdurende betonnering van de faciliteiten en de ondertekening van het beruchte minderhedenverdrag, laat er geen twijfel over bestaan dat Verhofstadt tot alles bereid is om zijn regering én zijn premierschap te redden. Kijken hoe lang het duurt voor Yves Leterme en Geert Bourgeois hun Vlaamse beloftes zullen inslikken
bron vb
Binnenkort kennen we de interpretatie van het woord 'onverwijld'. Ik heb het voorgevoel dat zowel Verhofstadt als Leterme als alle Vlaamse sleutelministers unaniem tot dezelfde interpretatie zullen komen : "lèche-cu".
Voor het behoud van een ministerieel postje wil men al eens Waalse aarzen likken.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 13:10   #6
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Werd toch op geklonken gezien er champagne werd aangevoerd.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 13:22   #7
Tegendradigaard

Standaard

zoals gewoonlijk : hoe kouder men de diepvries ook afstelt voor de communautaire problemen in dit land, plots gaat de deur vanzelf open en blijkt dat de communautaire problemen warmer zijn dan ooit tevoren...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 2 september 2004, 14:12   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
zoals gewoonlijk : hoe kouder men de diepvries ook afstelt voor de communautaire problemen in dit land, plots gaat de deur vanzelf open en blijkt dat de communautaire problemen warmer zijn dan ooit tevoren...
Als je ziet hoe paars met alle macht de communautaire pacificatie heeft gepromoot (en niet alleen gepromoot!!!) en je leest vandaag de kranten, dan staat die diepvriesdeur niet alleen wijd open, dan begint de inhoud van die diepvries al ferm te stinken wegens: 'allang op zijn Belzieks bedorven voor de boel ingevroren werd'.
Oud 2 september 2004, 14:27   #9
Tegendradigaard

Standaard

Slechts 1 oplossing om van het gezeik voor eeuwig en altijd vanaf te zijn ... ja splitsen die boel. voor eens en voor altijd.

Oud 2 september 2004, 14:45   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als er al teveel geld te verliezen valt door een echtscheidingsprocedure wordt er meestal geöpteerd voor het verlengen van het slechte huwelijk inplaats van de korte pijn van een aanbevelingswaardige scheiding.
Oud 2 september 2004, 15:25   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze pasta hebben gegeten ..
ik vraag me af wie Di Rupo als dessert gekregen heeft,... 8)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 17:00   #12
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
ik vraag me af wie Di Rupo als dessert gekregen heeft,... 8)
Ongetwijfeld Verhofstadt !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 17:33   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

DiRupo houd van wat jonger mannelijk vlees. Bruno Tobback misschien?Anciaux misschien,wegens het kinderlijke gedrag.
Oud 2 september 2004, 19:29   #14
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slechts 1 oplossing om van het gezeik voor eeuwig en altijd vanaf te zijn ... ja splitsen die boel. voor eens en voor altijd.

Daar moeten we saemn naartoe werken...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 19:40   #15
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Daar moeten we saemn naartoe werken...
We gaan het niet voor niks krijgen...

Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be