![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3241 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En de Anglicanen en katholieken huldigen hetzelfde anti-standpunt Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2012 om 20:09. |
|
|
|
|
|
|
#3242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3243 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U ziet dat uw bewering totaal ongerijmd is. En daarnaast - u blijft het negeren - verheffen ook leken hun stem. Gaat u dan ook beweren dat wanneer gelovigen spreken dat niets als burger is? |
|
|
|
|
|
|
#3245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarnaast getuigt uw opmerking van een vrij beperkte kijk op wat in Frankrijk aan de gang is. Natuurlijk verheffen bisschoppen hun stem, maar daarin staan ze niet alleen. De dans wordt immers grotendeels geleid door gelovige leken die allerlei acties plannen. Wat hier trouwens onderbelicht wordt, is juist dat de beweging tegen het homo"huwelijk" ook gedragen wordt door mensen die homoseksualiteit wel als een aanvaardbaar gegeven zien. Barjot, de grote naam achter de betoging van januari komende, heeft verklaard liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht als waardevol te beschouwen, niettegenstaande haar afkeuring van het homo"huwelijk". Dit heeft tot een breuk met de katholieke vereniging Civitas geleid. Dus, u ziet maar, het gaat om veel meer dan alleen de stem van de bisschoppen. |
|
|
|
|
|
|
#3246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo? Mag een burger die gelovig is, dan geen stelling innemen in dit debat, onder het mom "dit gaat niet over het kerkelijk huwelijk"?
|
|
|
|
|
|
#3247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3248 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3249 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3250 |
|
Banneling
|
We zullen ook nog wel horen over de daden van de katholieke bisschoppen in andere landen die het homohuwelijk dreigen te zullen op de rol zetten.
|
|
|
|
|
|
#3251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De bisschoppen verdedigen niet "het standpunt van de paus", maar wel hun visie op het huwelijk die niet enkel gestoeld is op religieuze motieven maar ook op antropologische.
|
|
|
|
|
|
#3252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
M.i. speelt het in een democratische rechtstaat geen enkele rol in welke hoedanigheid men spreekt. Wel heeft men als burger het recht zich te uiten en ook politiek engagement op te nemen. Ik heb zo de indruk dat jullie dat laatste liever niet hebben en zelfs proberen af te doen als "bemoeien". |
|
|
|
|
|
|
#3253 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3255 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Op geen enkel moment verklaren ze te praten in eigen naam, integendeel, ze maken gebruik van hun hoge positie voor toegang tot de media. Jij en ik kunnen onze mening niet massaal verspreiden, zij wel. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2012 om 22:38. |
|
|
|
|
|
|
#3256 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nogmaals, in een seculiere staat speelt het geen rol in welke hoedanigheid een burger spreekt. Een burger is een burger, ongeacht of hij nu rondloopt met een mijter of een resem veren op z'n hoofd. Iedere burger heeft recht zijn stem te uiten. Ook al is die stem van de voorzitter van de plaatselijke kaartersclub. |
|
|
|
|
|
|
#3258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als u trouwens de Franse media een beetje had gevolgd, wist u nu dat uw stelling ook niet klopt in de feiten. In de vele debatten die er zijn geweest, zijn de bisschoppen nauwelijks uitgenodigd. Meestal werd de conservatieve stem vertegenwoordigd door Escada, een leek (pikant detail: de man is van nationaliteit Belg en geen Fransman) of de tegenstem uit eerder progressieve hoek door Barjot. Die laatste is trouwens een vrouw, en niet-katholiek. |
|
|
|
|
|
|
#3259 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat ben jij een arrogante vlerk ieder keer je in je blootje komt te staan |
|
|
|
|
|
|
#3260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of kunt u me aantonen dat ik fout ben en dat de Franse bisschoppen wel ruim aan bod kwamen in de Franse media? |
|
|
|
|