![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
|
De vrijheid van meningsuiting kent geen onderscheid.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Schijnbaar wel, daar het zelfs een onderwerp van discussie wordt in het discussieprogramma "Mise au Point". Morgen.
http://www.rtbf.be/info/emissions/ar...oin?id=7901990 |
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#187 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#188 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
|
Uw tekst is geen wet. De ministeriële verantwoordelijkheid impliceert niet dat de Koning geen eigen mening heeft, wel dat zijn ministers ervoor verantwoordelijk zijn.
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hebben het niet over dat laatste. Wel over het eerste. |
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
|
Elke akte van de Koning - dus ook het uiten van een mening - valt onder de verantwoordelijkheid van een minister.
|
|
|
|
|
#193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De volgorde is natuurlijk anders dan u tracht te suggereren. De tekst van de koninklijke toespraak wordt immers voordien door de premier gelezen en goedgekeurd. Als de premier meent dat hij geen verantwoording kan dragen voor een bepaalde uitspraak, zal hij de koning ook verzoeken te schrappen. Martens heeft dat trouwens ook aangehaald in een recent krantenartikel naar aanleiding van de hele heisa.
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Minister-President
|
Maar waarom dan die "verlate" verontwaardiging? Waarom heeft de NVA eerst gesteld niet aangesproken te zijn en vervolgens alweer, ZUCHT, besloten de calimero uit te hangen?
|
|
|
#197 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
'n Schot voor open doel. Waarom zou je die gelegenheid aan je laten voorbijgaan. Politiek houdt ook in dat je weet onder welke omstandigheden je kan ageren.
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Je moet desalniettemin niet naar Spanje gaan om gevangene mishandeling te onderzoeken. Vraag me maar hoe ik in het 2000 had afgezien tijdens min (preventive) aanhouding (van drie maanden en achttien dagen) in Vorst, in het bijzonder in zijn psichiatrische afdeling. Wegens politieke redenen natuurlijk. Luister maar, journalist, die principeel van een onschuld vermoeden geniet, 't is waar, alhoewel ik me altijd serieus afvroeg of het mogelijk was politiek journalism -en nog andere beroepen- in Vlaanderen uit te oefenen zonder een terroristenvrienden (van de ETA bvd) te zijn. Ik was gedurende vijftig dagen (vijftig) van slaap feitelijk verboden gewoon. Vermoedelijk met kwaade opzet van de verantwoordelijke daarbinnen. Hoe was het? Ik zal je dat uitvoerig uitleggen, ten jou attentie en vooral die van al de lezers van deze forums. Na mijn aankomst aan Vorst de directie, bijkbaar vanwege instructies van het Openbaar Ministerie of van de onderzoeksrechter -mevrouw Florival- plaatste mij in psychiatrische regime. Maar niet op normaler wije -om zo te zeggen- maar wel in de cel aan de uiterste gevarlijke gevangenen gereserveerd, van het psychiatrische afdeling van de gevangenis. Wat aangezien mijn gebrek aan psichiatrische verleden, absoluut ongegrond bleek. We waren met een tiental op een cel van ongever zes meter op twee. Mijn celmaten waren in het bijzonder niet gevaarlijker dan de andere gevangenen, ze waren gewoon aan harddrugs verslaafde jongeren, aan zware behandeling onderworpen. Wat kwam erop uit dat ze overdag sliepen -de gaanse dag (...) - maar als gevolg, helaas! -"chasse le naturel et il reviendra au galop"-ze bleven wakker de gaanse nacht, met de televisie aan de volle gang (rapmuziek en zo, speciaal voor hen door de directie toegelaten) (...) De unieke uitzondering daar dus was ik. Die geen slaapmiddel kreeg integedeel. En die 's nachts ten alle koste wilde slapen want overdag zonder slaapmiddelen was het gewoon onmogelijk (...) Zo gedurende vijftig dagen, mijn vriend! Kon mijn situatie -t.t.z. het verkeren in de absolute onmogeliijkheid om te kunnen slapen-, aan de director van de pischiatrische afdelling -een Vlaming (...)- ontsnappen? Ik kan dat niet geloven. En ik was maar na vijftig dagen naar de normaal regime overgeplaatst omdat de laatste dag, profiterend van een nieuwe ondervraging bij de Gerechteliijke Politie (Poelarts Plein), besliste ik -op eigen risico, ten einde raad-(...)- die schandalige toestad waar ik heen toen verkeerde, bij min ondervragers aan de kaak te stellen, wat onmiddelik -gelukkig genoeg- gevolg kreeg. Ik had dus uitendelijk een betje meer geluk dan de bende Baader leden (allemaal zelfmord gepleegd vor die reden precies) Was je aan onderzoek in een Spanje gevangenis ooit geweest? Uit wat je hier zegt, ik ben overtuigd van niet. 'T is maar serieus, verantwoord dus of gewon georloofd zo'n krediet zonder verder onderzoek aan terroristen of terroristenvrienden te geven? In elk geval ik ben er absoluut zeker van dat die echtpaar van (baskische) martelaars nooit gefolteerd waren gelijk ik -daarentegen- het in Vorst was. Van verre nooit! |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ga toch uw onzin ergens anders verkopen. Geen mens gelooft nog één gebenedijd woord van wat je neerpent.
|
|
|
|