Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2013, 20:24   #3501
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Met andere woorden, je discrimineert mensen op basis van hun seksualiteit, onder het mom van godsdienstvrijheid

Dank zij dat laatste, kan dat nog ongestraft. Maar niet lang meer.
Waarin heb ik deze mensen dan gediscrimineerd? Als ik zou stellen dat ik een politieke opinie als die van het belgicisme niet deel, discrimineer ik dan belgicisten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 20:24   #3502
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik koester geen angst voor die mensen. En al evenmin afkeer. Wel keur ik homoseksualiteit af overeenkomstig Gods geboden.
Speel met woorden zoveel je wil, je weet heel goed dat als je die afkeur verwoordt tegenover een holebi, dat je strafbaar bent.
Spijtig maar speciaal in het leven geroepen om onmensen als jij met wettelijke middelen te bestrijden.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 20:26   #3503
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarin heb ik deze mensen dan gediscrimineerd? Als ik zou stellen dat ik een politieke opinie als die van het belgicisme niet deel, discrimineer ik dan belgicisten?
Je discrimineert door ze het recht op een huwelijk te ontzeggen.

Maar 't is tegen uw knoppen want het homohuwelijk bestaat hier al sinds 2003
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 6 januari 2013, 20:26   #3504
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Speel met woorden zoveel je wil, je weet heel goed dat als je die afkeur verwoordt tegenover een holebi, dat je strafbaar bent.
Spijtig maar speciaal in het leven geroepen om onmensen als jij met wettelijke middelen te bestrijden.
Klaarblijkelijk kent u de wet niet. Het is in België geenszins strafbaar de mening te uiten dat homoseksualiteit iets afwijkend is, iets abnormaals, iets wat zondig is volgens de principes van een bepaald geloof.

Fijn dat u onmiddellijk met uw meest onverdraagzame kant naar buiten komt. U wil zelfs de democratische vrijheden beperken uit haat tegen gelovigen.
Oud 6 januari 2013, 20:27   #3505
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie geen reden fouten uit het verleden naar het heden te transponeren. U doet in deze als sommige Franstaligen die Vlaamsgezinden blijven bestoken met zaken tijdens WO II, net alsof de huidige situatie daar enig verband mee heeft.
De geschiedenis ontkennen heeft geen zin. Dat is stupide.
Jullie katholieken hebben een lange traditie van fysieke en geestelijke geweldplegingen die een duidelijke waarschuwing inhoudt.

Mijn leven draagt zwaar de stempel van de collaboratie van mijn vader met de Duitsers.

Nog zo iets: de OOstfronters. DE pastoors die de jeugd opriepen de communisten te gaan uitroeien
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 20:28   #3506
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je discrimineert door ze het recht op een huwelijk te ontzeggen.

Maar 't is tegen uw knoppen want het homohuwelijk bestaat hier al sinds 2003
Merkwaardig toch dat de hoogste rechtsinstantie in Frankrijk geoordeeld heeft dat het huwelijk voorbehouden tot een man-vrouwrelatie geen discriminatie inhoudt. De rechters onderstrepen immers dat een andere behandeling van een andere situatie geen discriminatie betekent.

Man-vrouw enerzijds en man-vrouw of vrouw-vrouw anderzijds zijn fundamenteel verschillende situaties. Vandaar kan de overheid een andere regeling uitwerken. Volledig overeenkomstig de beginselen van de antidiscriminatie.
Oud 6 januari 2013, 20:30   #3507
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De geschiedenis ontkennen heeft geen zin. Dat is stupide.
Jullie katholieken hebben een lange traditie van fysieke en geestelijke geweldplegingen die een duidelijke waarschuwing inhoudt.

Mijn leven draagt zwaar de stempel van de collaboratie van mijn vader met de Duitsers.

Nog zo iets: de OOstfronters. DE pastoors die de jeugd opriepen de communisten te gaan uitroeien
Kuch. Waar ontken ik iets? Ik herhaal dus maar eventjes: het heeft geen zin het verleden op te rakelen om een beschuldiging te rechtvaardigen over een hedendaagse situatie.

Of anders gezegd: kunt u mij een voorbeeld geven van enige actuele agressie door katholieke gelovigen in Europa?
Oud 6 januari 2013, 20:30   #3508
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
je discrimineert mensen op basis van hun seksualiteit,

2º herhaling
Oud 6 januari 2013, 20:31   #3509
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klaarblijkelijk kent u de wet niet. Het is in België geenszins strafbaar de mening te uiten dat homoseksualiteit iets afwijkend is, iets abnormaals, iets wat zondig is volgens de principes van een bepaald geloof.

Fijn dat u onmiddellijk met uw meest onverdraagzame kant naar buiten komt. U wil zelfs de democratische vrijheden beperken uit haat tegen gelovigen.
Oh absoluut wel.
Probeer het eens.
Kan heel snel als pesterijen tegenover holebi's omschreven worden.

Uw laatste paragraaf: ben jij serieus??
Jij meent een democratisch recht te hebben om misdrijven te plegen, zoals bijv. homofobe misdrijven??
Oud 6 januari 2013, 20:31   #3510
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je discrimineert mensen op basis van hun seksualiteit,

2º herhaling
U schijnt dan niet te weten wat discriminatie is. Een mening uiten, een opinie verwoorden, een stelling toelichten is geen discriminatie.
Oud 6 januari 2013, 20:32   #3511
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh absoluut wel.
Neen.

Anders daag ik u bij deze uit: citeer me het desbetreffend wetsartikel waarin staat dat een mening uiting reeds discriminerend is.
Oud 6 januari 2013, 20:32   #3512
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kuch. Waar ontken ik iets? Ik herhaal dus maar eventjes: het heeft geen zin het verleden op te rakelen om een beschuldiging te rechtvaardigen over een hedendaagse situatie.

Of anders gezegd: kunt u mij een voorbeeld geven van enige actuele agressie door katholieke gelovigen in Europa?
O ja, ik ben op school misbruikt, seksueel, en ook half rot geslagen door een katholieke leerkracht achter gesloten klasdeuren

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2013 om 20:37.
Oud 6 januari 2013, 20:32   #3513
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw laatste paragraaf: ben jij serieus??
Jij meent een democratisch recht te hebben om misdrijven te plegen, zoals bijv. homofobe misdrijven??
Het is geen misdaad een mening te uiten.
Oud 6 januari 2013, 20:32   #3514
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Reality check: als ge de mensen om voorbeelden vraagt, zullen die altijd in het verleden gebeurd zijn.

Wist niet dat er een verjaringstermijn stond op historische gebeurtenissen.
Oud 6 januari 2013, 20:35   #3515
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral fout.

Citaat:
Haatmisdrijven verschillen van gewone misdrijven, niet alleen omwille van het motief van de dader, maar ook vanwege hun impact op het slachtoffer. Dit slachtoffer is eruit gepikt omdat hij of zij tot een ander groep behoort, wat suggereert dat de leden van die groep onderling verwisselbaar zouden zijn. Slachtoffers van haatmisdrijven worden dus uitgekozen op basis van het feit dat ze tot een bepaalde groep behoren (allochtonen, holebi's, ...) eerder dan op basis van persoonlijke kenmerken. De boodschap is dus niet gericht aan het slachtoffer als individu maar aan de hele gemeenschap waartoe het behoort. Om deze redenen worden haatmisdrijven ook wel symbolische misdrijven genoemd.
Oud 6 januari 2013, 20:38   #3516
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een mening zoals de jouwe is seksueel discriminerend en als dusdanig strafbaar, mogelijks
Oud 6 januari 2013, 20:39   #3517
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

Anders daag ik u bij deze uit: citeer me het desbetreffend wetsartikel waarin staat dat een mening uiting reeds discriminerend is.
Vriend, gij zijt katholiek, gij kunt mij niet uitdagen, hoezeer je dat ook zou willen.

Man genoeg om voor het politiekantoor eens je gedacht te zeggen over homosexualiteit tegen een homosexuele man?

Denk jij nu écht dat het uiten van bepaalde meningen zonder gevolg blijft??
Oud 6 januari 2013, 20:39   #3518
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
U schijnt dan niet te weten wat discriminatie is. Een mening uiten, een opinie verwoorden, een stelling toelichten is geen discriminatie.
Die dingen kunnen allemaal discriminerend zijn, en in jouw geval zijn ze dat
Oud 6 januari 2013, 20:40   #3519
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O ja, ik ben op school misbruikt, seksueel, en ook half rot geslagen door een katholieke leerkracht achter gesloten klasdeuren
Dit zou geen enkel kind, geen enkele mens ooit moeten meemaken.
Oud 6 januari 2013, 20:40   #3520
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reality check: als ge de mensen om voorbeelden vraagt, zullen die altijd in het verleden gebeurd zijn.

Wist niet dat er een verjaringstermijn stond op historische gebeurtenissen.
Verjaringstermijn? Wat bazelt u allemaal?

Moet een Vlaamsgezinde anno 2013 zich aangesproken voor wat een Vlaams-nationalist in 1942 deed? Moet ik als katholiek me aangesproken voelen door wat een of andere katholiek in het verleden deed? Moet u zich aangesproken voelen als - denkbeeldige hypothese - uw overgrootvader in de gevangenis heeft gezeten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be