![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geraardsbergen en een franstalige uit Lessines kunnen over vanalles spreken, maar niet over wat er gisteren op de televisie was. En vermits televisie al decennia erg belangrijk is in het leven van veel mensen, groeien ze dus uit elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo hoort het volgens mij, weg met de kleinzielige taboes, we moeten denken aan de manier waarop we zo goed mogelijk kunnen samenleven. Laatst gewijzigd door tomm : 6 januari 2013 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het Vlamingen zijn van oorsprong natuurlijk. Franstalige Vlamingen weliswaar, die niet van plan zijn hun taal ooit op te geven. Moesten de flaminganten minder moeilijk doen over het Frans zouden ze veel minder problemen hebben om Brussel "binnen te doen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij bestaat er wel degelijk een Belgische cultuur, maar er blijven grote regionale verschillen zoals in elk land. Maar die regionale verschillen gaan verder dan de taalverschillen, als je begrijpt wat ik bedoel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry voor de anedoctiek, maar ik werk dagelijks samen met verschillende nationaliteiten. Elk mens is anders natuurlijk, maar je merkt wel degelijk grote cultuurverschillen op, zelfs tussen landen die niet zo erg van elkaar verschillen als Frankrijk, Nederland, België en Duitsland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor 'taboes' is in mijn visie evenmin plaats, maar voor veralgemeningen pas ik liever. 2) Ik ken eigenlijk bitter weinig flaminganten die lijden aan een bijna ziekelijk afkeer voor alles dat Frans spreekt. We kunnen het betreuren dat de scheiding tussen 'Vlaanderen' enerzijds en 'la Belgique francophone' anderzijds reeds heel ver gevorderd is, maar het valt te vrezen dat zulks er ons toch niet bij zal helpen om de reeds bestaande en zich steeds meer uitdiepende kloof te dichten. 3) In Vlaanderen staat 'rechts' net zo machteloos als 'links' tegenover het geweld van de 'globale economie' en 'de gang van zaken'. 4) Ik ben voorstander van een 'legalisering', d.w.z. het creëren van een wettelijk kader waarbinnen zowel prostitutie als handel in bepaalde 'drugs' een gecontroleerde vorm van inkomsten-verwerving kunnen zijn. Maar dat is een andere discussie.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ikzelf ben perfect tweetalig, heb zelfs een aantal jaar in Parijs gewoond. Citaat:
Het zijn de eigen autochtone Frans-Brusselse corrupte politici en bouwmaffiosi die ervoor verantwoordelijk zijn. Ik moet wel toegeven dat ik Brussel serieus heb zien verbeteren sinds ik er mij in 2005 heb gevestigd, maar dit komt vooral door massale Vlaamse investeringen. Citaat:
Citaat:
Alsof het links is om achter de "roi" aan te lopen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ikzelf ben perfect tweetalig, heb zelfs een aantal jaar in Parijs gewoond. Citaat:
Het zijn de eigen autochtone Frans-Brusselse corrupte politici en bouwmaffiosi die ervoor verantwoordelijk zijn. Ik moet wel toegeven dat ik Brussel serieus heb zien verbeteren sinds ik er mij in 2005 heb gevestigd, maar dit komt vooral door massale Vlaamse investeringen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is nog straffer (én off topic): het veiligheidsrisico is er zelfs als je je aan het verkeersreglement houdt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Zwitserland bestaat er ook taalgebonden media. Hoort u nu ook hetzelfde refreintje van de Zwitsers? Neen, toch. Onze media doet juist vaak pogingen om de taalbarrière te overstijgen. Denk maar aan wat De Standaard deed in samenwerking met een Franstalige krant. Of wat de VRT op poten zette met "Dag Vlaanderen" van de broertjes Deborsu. En laat het nu zo zijn dat die laatste een graag geziene en gevraagde gast is op de Vlaamse tv. Allemaal met de stille hoop dat mensen ook eens naar de Franstalige media zouden hoppen... Alleen, het gebeurt heel zelden. Ik doe het wel bijvoorbeeld. Iedere dag kijk ik naar het journaal op de RTBF en de twee discussieprogramma's Mise au Point en Controverse neem ik op om ze na ons kerkbezoek te bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft het feit dat een van mijn grootouders een Oostenrijkse familienaam had iets van doen met mijn actuele identiteit als Vlaming? Kunt u het mij toelichten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ontken dat allemaal niet. Wel stel ik vast dat de taalgrens nu eenmaal een sociologische grens is die ook bepaalde verschillen accentueert. Verschillen zijn er nu eenmaal, zelfs al gaat het om bijvoorbeeld het kussen onder mannen als begroeting daar waar dat in Vlaanderen heel beperkt is (of grotendeels te vinden in bepaalde milieus).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Citaat:
en natuurlijk ben ik ook tegen miljardenfraudeurs, maar dat wil niet zeggen dat ik de misdaden begaan door Noord-Afrikanen zomaar onder tafel zal schuiven... temeer ik er zeer vaak mee geconfronteerd wordt. (niet tegen mij gericht, maar ik merk alles op wat gebeurt in de wijk... ik zal me er niet mee gaan bemoeien, want dat zou in m'n eigen nadeel zijn, ik groet deze mensen, zij mij, volgens het princie "leef en laat leven") Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het feit dat er nauwelijks contact is met Wallonië zegt veel over dat milieu. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik merk ook op dat Nederlanders, over het algemeen nochtans gezagsgetrouw, ook veel meer oversteken als het rood is. "Time is money", zie je de Amsterdammers denken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu pas op, dat geldt net zo goed voor Walen als voor Vlamingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |