![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu, normaal wanneer een staat splits dan erven de nieuwe staten in principe alle verplichtingen van de oude staat. Dus eigenlijk is een onafhankelijk Vlaanderen dus automatisch een EU lidstaat...
![]() |
![]() |
#102 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 8 januari 2013 om 17:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp dat ook niet.
Ik heb dat in andere draden ook gevraagd. Alleen een beetje "fictie" kreeg ik als antwoord. PS ik treur , mijn vroegere leraar Frans van de Jozefieten in Leuven is gestorven aan kanker . Jan Simoen ,slechts 59 geworden . Tevens een bekroond schrijver van jeugdboeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Heb ik eerder al aangehaald: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 8 januari 2013 om 17:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 8 januari 2013 om 17:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uittreksel uit "De Bekentenis van De Heer Burger & Politicoloog Magnette, Paul:
>>> ... Wat kan confederalisme dan wel zijn, als het niet naar een juridisch concept en of een historisch proces verwijst? Gewoon meer autonomie voor de deelstaten? Maar in welke materies? En tegen wanneer, in de wetenschap dat de inkt van de zesde staatshervorming nog niet droog is? De N-VA belooft dat ze op een volgend congres een antwoord zal geven op die prangende vragen. Ik moet bekennen dat ik als burger en als politicoloog popel van het ongeduld. We zullen weten of confederalisme een woord is dat betekent wat je wilt dat het betekent, een woord dat de diepe spanningen moet verbergen van een partij die niet weet hoe ze haar radicaalste leden en haar gematigde kiespubliek bijeen moet houden. En we zullen weten of er kandidaten zijn voor dat confederalisme. Want als we de hypothese van een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring terzijde laten, heb je in een democratie nog altijd partners nodig om een nieuwe grondwet op papier te zetten.<<< Het lijkt wel alsof De Heer Burger & Politicoloog Magnette, Paul vooral popelt van ongeduld om de toch vrij neutrale politieke term "confederalisme" een niet langer neutrale inhoud te geven die ooit wel van pas zal komen om zelfs een eenvoudige uitwisseling van gedachten erover eigenlijk 'not done', op de één of andere manier niet 'salonfähig' genoeg, ja carrément 'taboe' te kunnen & mogen noemen. De Heer Burger & Politicoloog Magnette, Paul zal binnenkort immers weten of er kandidaten zijn voor dat confederalisme. En als het antwoord op die vraag dankzij langdurige en voldoende intensieve (tegen-)propaganda - en zo nodig ook wat dreigementen vanwege Sa Majesté - uiteindelijk "NON/NEEN" is geworden, zitten de jongens en meisjes van de N-VA met wat we zouden kunnen noemen 'een probleem': Want als we de hypothese van een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring terzijde laten, heb je in een democratie nog altijd partners nodig om een nieuwe grondwet op papier te zetten. Het komt er voor De Heer Burger & Politicoloog Magnette, Paul (en zijn bondgenoten in de anti-confederalistische strijd) op aan ervoor te zorgen dat enerzijds het aantal mogelijke 'partners' van de 'zéér gevaarlijke' N-VA zo laag mogelijk blijft en anderzijds de N-VA niet zó sterk wordt dat ze eigenlijk geen 'partners' meer nodig heeft om het spel naar haar hand te zetten. Ik kijk alleszins al reikhalzend uit naar het vervolg op "De Bekentenis van De Heer Burger & Politicoloog Magnette, Paul"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 8 januari 2013 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er ergens betrouwbare documenten opgediept waaruit duidelijk blijkt tot wélke zware toegevingen over Brussel, de boedelscheiding, de staatsschuld, het statuut van de Franstaligen in de Rand,... "Onafhankelijk Vlaanderen" (toegegeven, voorlopig nog steeds een fictie) door "Europa" zal worden gedwongen? Graag een link. Was er pakweg een 'lek' van notulen van vergaderingen van hooggeplaatste functionarissen uit "Europa" waarin wordt opgesomd WAT "Onafhankelijk Vlaanderen" zal moeten betalen en HOE het dat zal moeten doen? Heeft iemand ergens 'atoma-schriftjes' van één of andere belangrijke radicale Anti-Vlaams-Nationalist uit een vuilbak gehaald? WIE binnen "Europa" houdt zich 'hier & nu' en 'concreet' bezig met de voorbereiding van de 'sabotage' van "Onafhankelijk Vlaanderen"? Namen graag. Let wel, ik sluit het bestaan van dergelijke dingen niet bij voorbaat uit. Ik ben tot nu toe echter niet vaak genoeg met voldoende concreet bewijsmateriaal geconfronteerd om die waarschuwing van 'zware toegevingen' voldoende ernstig te kunnen nemen om er nu al maar - preventief, a.h.w. - mijn gedrag voor te wijzigen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 8 januari 2013 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bangmakerij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn ook precedenten: Binnen de Zwitserse confederatie blijven kantons die zich van andere kantons afscheiden gewoon lid. Hoe de EU het precies oplost als er een deel van een lidstaat zich afscheidt zullen we binnenkort wel zien.
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in tweede orde: denkt ge dat er vele regeringsleiders zijn die die kwestie langer dan drie seconden gaan interesseren wat wij binnenskamers zouden afspreken ? En in derde orde: als Di Rupo nog eens naar zijn vriend Hollande zou gaan, gaat deze dan reageren zoals die vorige keer ? Te weten: er zich geen bal van aantrekken. . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Citaat:
Je trekt het wel in het belachelijke, maar tegenargumenten hoor ik niet. Typisch voor Vlaams-nationalisten blijkbaar, al wat niet in hun kraam past bestaat niet. De ideologie wint het steeds van de rede. We wagen eerst de sprong en dan zien we wel hoe of waar we neerkomen. ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 8 januari 2013 om 19:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Er wordt hier nogal wat over en weer gesmeten met 'argumenten' over wat Europa al of niet zou doen bij een splitsing van een land.
Is er iemand die ook een link heeft naar wat Europa hierover te vertellen heeft, i.p.v. hypothesen uit de lucht te plukken ? Kwestie van te weten of ik mijn goedendag moet invetten of niet.....
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
In plaats van antwoorden te bedenken op de uitdagingen waar een onafhankelijk Vlaanderen ongetwijfeld mee geconfronteerd zou worden lachen ze elke kritische bedenking en alle mogelijke moeilijkheden weg, het lijkt wel alsof na het uitroepen van de onafhankelijkheid de gebraden kippen ons in de mond zullen vliegen, Brussel en de EU zullen ons in de armen vallen en we gaan ons nooit meer iets moeten aantrekken van de Franstaligen. Ik wou dat de werkelijkheid zo simpel was. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 januari 2013 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |