![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() titel: Fabiola richt stichting op om erfenis te regelen
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130109_009 Wij, gewone belastingsbetalers, worden gedwongen om solidair te zijn met alles wat de staat 'voor ons' organiseert, van transferts, over sociale zekerheid, over ocmw's, enz. tot elke cent die de staat uitgeeft. Maar madame ... die al zovele miljoenen trok, trekt zich dat niet aan. Ik vind dat een schande. Natuurlijk doet ze met haar geld wat zij wil. Maar dat is juridische vrijheid. Ik heb het over de moraal. (en wedden dat degenen die die erfenis krijgen, het geld zullen aanwenden op illegale wijze, zoals dat bouwwerk van dat klooster zonder bouwvergunning ?) Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou zeggen, die probeert belastingen te ontduiken, maar dat betaald ze sowieso al niet...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Een mooi voorbeeld van "Doe zoals ik zeg, niet zoals ik doe".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er verkeerd aan het internationaal geprezen onderzoek tegen dementie van Christine van Broekhoven? Te "vloms" zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 januari 2013 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was die transactie naar Spanje eentje van haar twaalf wonderlijke sprookjes misschien? ![]() Ik moet dat boek nog eens laten tekenen voor ze naar de eeuwige jachtvelden vetrekt. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 januari 2013 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet gewoon niet wat dat Spanje daarbij komt doen? Madame Faby is toch Belge geworden door haar huwelijk, zoals iedereen toen die maar één nationaliteit mocht hebben? Of waren er daar ook uitzonderingen op voor de allochtonen van laeken? (stuk voor stuk zijn ze allochtoon, met minstens één ouder die in het buitenland geboren is). Albert heeft Zweedse moeder Leopold zijne papa had Duitse moeder Filip/Astrid/Laurant hebben Italiaanse moeder Mathilde heeft Poolse moeder Claire Coombs heeft Engelse vader Lorenz van Astrid heeft Oostenrijkse ouders de eerste Leopold had Duitse ouders de tweede Leopold had een Franse moeder en dat heet dan: "het BELGISCH koningshuis". (bemerk dat er vooral nergens iets Nederlands (was verboten staat in de grondwet dat kroonprinsjes niet met de Nederlandse kroonprinsjes mochten huwen, stel je voor dat we terug naar de Verenigde Nederlanden zouden gaan nietwaar)) of Vlaams(!!!) in de buurt komt. Ik lees trouwens net dat buiten de 11 miljoen die Bertje opstrijkt, de politie uit eigen zak voor 14 miljoen aan zijn beveiliging moet zorgen zonder dat Bertje daar een cent voor betaalt. http://www.nieuwsblad.be/article/det...30109_00426856 Raar, want op Wiki staat dat we die 11 miljoen betalen zodat Bertje zèlf zijn beveiliging daarvan kan betalen..... zouden ze misschien aan het sparen zijn voor de kleinkindertjes?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 januari 2013 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch wel. Zij betaalt zelf geen belasting, maar zonder die stichting zouden haar erfgenamen wel (veel) belasting betalen (zoals trouwens in het artikel staat). De stichting wordt dus opgezet met het doel om belastingen te ontwijken (niet ontduiken) - maar volgens de regels die de fiscus in andere gevallen volgt is een constructie die met dat doel wordt opgezet sowieso frauduleus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Wat ik erger vind, is dat we haar sinds 1993 blijkbaar 30 miljoen € hebben gegeven. Had ze dat dan echt nodig? Wanneer gaan we nu eindelijk van dat parasitaire, Nederlandshatende koningshuis af zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
§ 1. Aan de administratie kan niet worden tegengeworpen, de rechtshandeling noch het geheelvan rechtshandelingen dat een zelfde verrichting tot stand brengt, wanneer de administratie door vermoedens of andere in artikel 340 bedoelde bewijsmiddelen en aan de hand van objectieve omstandigheden aantoont dat er sprake is van fiscaal misbruik. Er is sprake van fiscaal misbruik wanneer de belastingplichtige middels de door hem gestelde rechtshandeling of het geheel van rechtshandelingen één van de volgende verrichtingen tot stand brengt: 1° een verrichting waarbij hij zichzelf in strijd met de doelstellingen van een bepaling van dit Wetboek of de ter uitvoering daarvan genomen besluiten buiten het toepassingsgebied van die bepaling plaatst; of 2° een verrichting waarbij aanspraak wordt gemaakt op een belastingvoordeel voorzien door een bepaling van dit Wetboek of de ter uitvoering daarvan genomen besluiten en de toekenning van dit voordeel in strijd zou zijn met de doelstellingen van die bepaling en die in wezen het verkrijgen van dit voordeel tot doel heeft. Het komt aan de belastingplichtige toe te bewijzen dat de keuze voor zijn rechtshandeling of het geheel van rechtshandelingen door andere motieven verantwoord is dan het ontwijken van inkomstenbelastingen. Indien de belastingplichtige het tegenbewijs niet levert, dan wordt de belastbare grondslag en de belastingberekening zodanig hersteld dat de verrichting aan een belastingheffing overeenkomstig het doel van de wet wordt onderworpen alsof het misbruik niet heeft plaatsgevonden. Dus een fiscus met ballen bookmarkt dit voornemen. Quod non waarschijnlijk. Laatst gewijzigd door Liederik : 9 januari 2013 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik weet (nog) niet waar ik dat mag steken. Je zal het me misschien wel willen zeggen.
Verder ben ik de laatste tijd niets verloren, behalve veel belastingsgeld dat dan elders in bodemloze putten gegooid wordt. Dus akkoord: alle Vlamingen, zelfs de belgicisten, zijn inderdaad losers. En nu, met die belastingsconstructie van de oude doos, zijn daarbij nog eens ook de Franstaligen losers. Toch een gelukkig nieuwjaar gewenst. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch geloof ik dat Fabbie elke dag veel bidt, ook voor de Vlamingen. Opdat ze gelukkig en godsdienstig zouden zijn in een superieur francofoon en monarchistisch b.
.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zie, het plebs gaat zich ook nog eens komen moeien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Logische reactie toch?
Los van het feit of een koningshuis al dan niet wenselijk is en los van het feit dat ze in se niet meer dan een ambtenaar is die nog nooit belastingen heeft betaald, dat zijn immers zaken die er domweg niet toe doen. Wat er wel toe doet is dat de Belgische regelingen rond successierechten niet meer dan de zoveelste uiting van pure diefstal georganiseerd door de staat zijn. Geen enkele staat hoort te komen graaien in het nalatenschap van wie dan ook, laat staan met tarieven van 70%. Je daartegen verzetten en dat omzeilen, is ieders verdomde plicht. Bij ons is er ook geen haar op ons hoofd dat er aan denkt ook maar iets van het nalatenschap van onze ouders en grootouders naar de staat te laten vloeien. Dat gaat allemaal het land uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
benieuwd of financiën nog één onafhankelijk ambtenaar telt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |