Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2013, 23:01   #101
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Als mensen dergelijke foto's eerst zelf van zichzelf ten grabbel gooien , vind ik dat je de reactie's moet kunnen incaseren .

Als een meisje dergelijke foto privé naar iemand stuurd en die persoon gaat die foto dan gaan publiek verspreiden met wat nodige uitleg vind ik dat weldegelijk strafbaar
Akkoord.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 23:06   #102
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Akkoord.
MAAAAARRRR , ik vond het wel een mooie foto .en ze zou in Antwerpen voor de vitrine veel werk hebben .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 23:10   #103
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
MAAAAARRRR , ik vond het wel een mooie foto .en ze zou in Antwerpen voor de vitrine veel werk hebben .
Richt dan een Facebook pagina op?
Oud 11 januari 2013, 23:15   #104
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een meisje beslist om enkele foto's te uploaden, moet zo goed beseffen waar ze mee bezig is.
Niet enkel meisjes
Demper , ik snap uw redenering , en je hebt wel gelijk ,
maar ....
Op zich moet het kunnen (eenderwelke wettelijke toegelaten) ,
maar .... het zijn zij die er misbruik van maken ,
die gaan zondermeer in de fout !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 23:16   #105
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als blanke man , ben ik ook geprikkeld als ik een mooie vrouw zie .en als ze sensueel gekleed is is dat bevorderend voor de prikkels , ik denk dat vrouwen daar bewust van zijn en het bewust doen , maar of dat de uitnodiging zou zijn voor elke ripper , dat absoluut niet , alleen weet ik daar ( hopelijk ) mee om te gaan en domineerd dat mijn respect voor vrouwen niet . en ze voor hoer uitmaken omdat ze me een prikkel hebben bezorgd is zo goed als in eigen vel snijden . dan kom je zeker niet meer aan de bak .

Ja , ik heb me ook al eens vergaloppeerd door een hint iets te vlug te willen omzetten in praktijk , maar dan niet door onmiddelijk in haar billen te nijpen en of haar voor hoer uit te maken . dan exuseer je u gewoon en wordt dat nog vaak simpatiek onthaalt ook .

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 23:17   #106
Shweta
Banneling

Stuur een bericht via MSN naar Shweta
Standaard

Citaat:
Akkoord.
Dus jij bent nu strafbaar.
Shweta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 23:48   #107
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shweta Bekijk bericht
Dus jij bent nu strafbaar.
Nee.
Oud 12 januari 2013, 07:54   #108
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als mensen dergelijke foto's eerst zelf van zichzelf ten grabbel gooien , vind ik dat je de reactie's moet kunnen incaseren .

Volgens de drama queens van dit forum zijn dat allemaal regelrechte slachtoffers van mentale verkrachting en pleegt een bepaald percentage d'office zelfmoord.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2013, 08:13   #109
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens de drama queens van dit forum zijn dat allemaal regelrechte slachtoffers van mentale verkrachting en pleegt een bepaald percentage d'office zelfmoord.
Het gaat hier toch helemaal niet om meisjes die naaktfoto's van zichzelf op het internet hebben geplaatst. Het gaat hier om iemand die ongevraagd een Facebookpagina maakt met allerhande (gewone en 'sexy') foto's van meisjes waar hij beledigende onderschriften met persoonlijke informatie bijzet. Ze moeten dat overigens niet eens zelf op Facebook hebben gezet, het is genoeg dat iemand je tagt. En tenzij je hoogbejaard bent of een buitengewoon zielig sociaal leven hebt, zal er ondertussen ook wel ergens een foto van jou op het internet staan.

Zou je dat leuk vinden, iemand die je foto neemt en erbij schrijft 'deze lelijke mongool is Hypochonder' of iets dergelijks?

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 12 januari 2013 om 08:14.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2013, 10:26   #110
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is er, buiten de klassieker 'ik heb eigenlijk geen argumenten meer' nog een andere reden waarom je mijn woorden zeer bewust verdraait en in het belachelijke trekt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Zou je dat leuk vinden, iemand die je foto neemt en erbij schrijft 'deze lelijke mongool is Hypochonder' of iets dergelijks?
Volgens Hypochonder moet je daar inderdaad maar mee om kunnen. Het feit dat tieners die in hun puberteit zitten dat vaak niet kunnen plaatsen omdat ze emotioneel zwakker staan (typisch voor de puberteit) lijkt hem volledig te ontgaan. Wat de gevolgen daar van kunnen zijn beseft hij duidelijk ook niet, anders zou hij niet systematisch elke suggestie dat vroeg of laat een van deze roddels een tiener zo ver zal drijven dat hij of zij zichzelf iets aan doet op hoongelach onthalen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2013, 12:00   #111
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als meisjes dit soort van foto's uploaden moeten ze goed beseffen waarmee ze bezig zijn.

Nu, de daders moeten inderdaad een straf krijgen omdat het laster en eerroof is. Maar mensen moeten verdomme eens nadenken over waarmee ze bezig zijn.
Alhoewel ze proberen om de "voorbeelden" uit de media te kopiëren bijft er nog steeds het feit over dat het in weze nog steeds klein mannen (en meisjes dus) zijn. Je moet dus ook niet verwachten dat ze daar over gaan nadenken als iemand die het allemaal al kent.

En dan nog, ergens tussen de uitleg stond ook iets over een man die z'n dochter van die pagina wilde halen. Die kerel z'n (doodnormale) foto werd ook op de pagina geplakt maar kreeg er wel de smerigste verwensingen bijgezet, waaronder de noemer "pedofiel" . Kan je je inbeelde wat een impact zulks kan hebben in het leven van die man?

Nu zijn het facebookfoto's, maar als den één of andere anonymoushacker jouw of iemand anders zijn online foto-album kraakt met de vakantiefoto's in Benidorm en die online zet of zo. Of foto's die je via e-mail of messenger naar iemand stuurt. Dan kan je ook jezelf tegenkomen met een hoop lelijke dingen er bij.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2013, 16:24   #112
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

"""Foto van bijv. Hypochonder"""
"""""Dit is een pedofiel die al veroordeeld is voor meerdere aanrandingen van kinderen beneden de 10 jaar. Is net uit de gevangenis ontslagen en in de omgeving van de X-school komen wonen. Adres : YYY. Is onlangs weer door de politie op heterdaad betrapt bij het betasten van een kind van 3 jaar.""""

Dus als ik zoiets op internet zou laten circuleren zou Hypochonder het niet al te erg vinden want dat komt er van als je, vrijwillig of niet, op een foto op internet te zien bent ....?
Oud 12 januari 2013, 16:35   #113
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Alhoewel ze proberen om de "voorbeelden" uit de media te kopiëren bijft er nog steeds het feit over dat het in weze nog steeds klein mannen (en meisjes dus) zijn. Je moet dus ook niet verwachten dat ze daar over gaan nadenken als iemand die het allemaal al kent.
Het is aan de ouders om de kinderen duidelijk te maken wat de mogelijke gevolgen en de gevaren zijn van het uploaden van foto's op Facebook. Ik vind het trouwens hallucinant dat we niet van kinderen moeten verwachten dat ze gaan nadenken over hun acties. Een heel slechte mentaliteit.

Citaat:
En dan nog, ergens tussen de uitleg stond ook iets over een man die z'n dochter van die pagina wilde halen. Die kerel z'n (doodnormale) foto werd ook op de pagina geplakt maar kreeg er wel de smerigste verwensingen bijgezet, waaronder de noemer "pedofiel" . Kan je je inbeelde wat een impact zulks kan hebben in het leven van die man?
Tja, voor mij als "Facebook hater" is het de bevestiging dat Facebook niet deugt en ik schrik hier dan ook niet van. Ik heb er dan ook weinig tot geen compassie mee. Ik hoop echter wel dat de daders een zware straf krijgen. Dit zijn extreme pesterijen.

Citaat:
Nu zijn het facebookfoto's, maar als den één of andere anonymoushacker jouw of iemand anders zijn online foto-album kraakt met de vakantiefoto's in Benidorm en die online zet of zo. Of foto's die je via e-mail of messenger naar iemand stuurt. Dan kan je ook jezelf tegenkomen met een hoop lelijke dingen er bij.
Ik heb geen foto's van mezelf op men computer. Waarom zou ik van mezelf foto's moeten nemen en naar iedereen doorsturen? Ik zie daar het nut niet van in. Er kan enkel maar een hoop gezever van komen. Als het gaat over vakantiefoto's en dergelijke kan je die wel beveiligen en encrypteren.
Oud 12 januari 2013, 17:06   #114
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ik heb geen foto's van mezelf op men computer. Waarom zou ik van mezelf foto's moeten nemen en naar iedereen doorsturen? Ik zie daar het nut niet van in. Er kan enkel maar een hoop gezever van komen. Als het gaat over vakantiefoto's en dergelijke kan je die wel beveiligen en encrypteren.
Stel, onze Demper gaat/ging inderdaad eens op schoolreis en daar worden nu eenmaal foto's genomen. Stel, zo'n foto met onze Demper erop, wordt op internet, laat het nu Facebook of een andere site zijn, gezet....door iemand die geen oren heeft naar beveiligen.... Stel dat ik onze Demper uit die foto 'knip'. Stel dat ik die foto van onze Demper op internet zet met de nodige schunnige, kwetsende of ronduit lasterlijke commentaar erbij.... Dan heeft onze Demper dat natuurlijk totaal en volledig aan zichzelf te wijten....of niet ?
Oud 12 januari 2013, 17:28   #115
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
"""Foto van bijv. Hypochonder"""
"""""Dit is een pedofiel die al veroordeeld is voor meerdere aanrandingen van kinderen beneden de 10 jaar. Is net uit de gevangenis ontslagen en in de omgeving van de X-school komen wonen. Adres : YYY. Is onlangs weer door de politie op heterdaad betrapt bij het betasten van een kind van 3 jaar.""""

Dus als ik zoiets op internet zou laten circuleren zou Hypochonder het niet al te erg vinden want dat komt er van als je, vrijwillig of niet, op een foto op internet te zien bent ....?
Je blaast de feiten zwaar op. De zaken waarover dit topic gaat gaan bijlange niet zo ver als jou voorbeeld. Ik reageer daar zelfs niet op want jou voorbeeld is totaal van de pot gerukt.

Waar het hier in de MEERDERHEID van de gevallen over gaat is over jonge naïeve mensen die ZELF in al hun onnozele jeugdigheid foto's op sociale netwerksites geplaatst hebben, die foto's zijn gepikt door onbenullen met veel tijd en fantasie of doorgespeeld door zogenaamde 'vrienden' van de slachtoffers en voorzien van teksten die voor de één kwetsend zijn en voor de ander hilarisch.

Wat ik wil duidelijk maken is dat er een zeker gevaar schuilt in het plaatsen van foto's van jezelf op internet, wat de achterliggende bedoeling ook is. Naar mijn mening dragen die zogenaamde slachtoffers een gedeelte van de verantwoordelijkheid als ze zelf de betreffende foto's op het net hebben geplaatst. Ik zou er zelfs een soort verdeling van de schuld durven op kleven: slachtoffer: 20% schuld, dader: 80% schuld. Naar gelang de 'sletterigheid' van de betreffende foto's kan de schuldgraad van de slachtoffers nog verhogen.
Oud 12 januari 2013, 17:36   #116
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Je blaast de feiten zwaar op. De zaken waarover dit topic gaat gaan bijlange niet zo ver als jou voorbeeld. Ik reageer daar zelfs niet op want jou voorbeeld is totaal van de pot gerukt.
Nee, dit is om aan te tonen dat dit nog verder kan gaan..... Als jij zegt dat wat nu gebeurt (wat jij zelfs niet eens als pesten benoemt ???) aan de slachtoffers te wijten is, dan trek ik dat door naar iets ergers.....wat dan logischerwijze ook aan de slachtoffers te wijten is.
Waar het hier in de MEERDERHEID van de gevallen over gaat is over jonge naïeve mensen die ZELF in al hun onnozele jeugdigheid foto's op sociale netwerksites geplaatst hebben, die foto's zijn gepikt door onbenullen met veel tijd en fantasie of doorgespeeld door zogenaamde 'vrienden' van de slachtoffers en voorzien van teksten die voor de één kwetsend zijn en voor de ander hilarisch.
Nee, .....wat voor de slachtoffers kwetsend is, en wat voor sommige 'toeschouwers' hilarisch is kan voor mij totaal niet door de beugel...... En nog eens, foto's die niet op facebook staan, of foto's die niet door henzelf op facebook zijn gezet, kunnen voor hetzelfde doel worden gebruikt.... Dat het door de meerderheid zelf werd 'uitgelokt' is nog geen reden om dat 'normaal' te vinden.....
Wat ik wil duidelijk maken is dat er een zeker gevaar schuilt in het plaatsen van foto's van jezelf op internet, wat de achterliggende bedoeling ook is. Naar mijn mening dragen die zogenaamde slachtoffers een gedeelte van de verantwoordelijkheid als ze zelf de betreffende foto's op het net hebben geplaatst. Ik zou er zelfs een soort verdeling van de schuld durven op kleven: slachtoffer: 20% schuld, dader: 80% schuld. Naar gelang de 'sletterigheid' van de betreffende foto's kan de schuldgraad van de slachtoffers nog verhogen.
Het is inderdaad 'gevaarlijk' om foto's op internet te plaatsen, zelfs om het even wat je op internet zet is 'gevaarlijk' (ook het schrijven van iets op dit of gelijk welk ander forum of een lezersbrief !!!) maar het plaatsen van een foto op internet geeft niet automatisch de toelating om diezelfde foto's te gebruiken, en zeker niet voor hetgene hier werd gedaan.....gepest, getrol, gekloot, of hoe je het ook wil noemen....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 12 januari 2013 om 17:44.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2013, 17:45   #117
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel, onze Demper gaat/ging inderdaad eens op schoolreis en daar worden nu eenmaal foto's genomen. Stel, zo'n foto met onze Demper erop, wordt op internet, laat het nu Facebook of een andere site zijn, gezet....door iemand die geen oren heeft naar beveiligen.... Stel dat ik onze Demper uit die foto 'knip'. Stel dat ik die foto van onze Demper op internet zet met de nodige schunnige, kwetsende of ronduit lasterlijke commentaar erbij.... Dan heeft onze Demper dat natuurlijk totaal en volledig aan zichzelf te wijten....of niet ?
Dan krijgen er 2 personen klappen:

-De persoon die foto's upload van de schoolreis.
-De persoon die de foto's misbruikt.
Oud 12 januari 2013, 17:46   #118
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Dan krijgen er 2 personen klappen:

-De persoon die foto's upload van de schoolreis. De directeur/directrice bijv ?
-De persoon die de foto's misbruikt. IK, maar dan zal je me wel moeten vinden...
Oud 12 januari 2013, 17:49   #119
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dit is om aan te tonen dat dit nog verder kan gaan..... Als jij zegt dat wat nu gebeurt (wat jij zelfs niet eens als pesten benoemt ???) aan de slachtoffers te wijten is, dan trek ik dat door naar iets ergers.....wat dan logischerwijze ook aan de slachtoffers te wijten is.
Dat is dus volledig verkeerd he, je moet de feiten beoordelen zoals ze zijn. Wat jij doet is de zaken opblazen en dramatiseren.

Citaat:
Het is inderdaad 'gevaarlijk' om foto's op internet te plaatsen, zelfs om het even wat je op internet zet is 'gevaarlijk' (ook het schrijven van iets op dit of gelijk welk ander forum of een lezersbrief !!!) maar het plaatsen van een foto op internet geeft niet automatisch de toelating om diezelfde foto's te gebruiken, en zeker niet voor hetgene hier werd gedaan.....gepest, getrol, gekloot, of hoe je het ook wil noemen....

Blij dat we het toch ergens over eens zijn.
Oud 12 januari 2013, 17:59   #120
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bweurrkkkkk
Ik wil je wel een antwoord geven, maar ik kan je niet quoten en ik ga niet knippen en plakken in je quotes meneer de ambtenaar. Lever eens goed werk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be