![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3721 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is hier nog geen lijstje geplaatst van rechtscolleges die tot de conclusie kwamen dat er bij een huwelijksstelsel man-vrouw sprake was van discriminatie. Eerlijk gezegd zou ik wel graag dat lijstje eens bekijken.
|
|
|
|
|
|
#3722 |
|
Minister-President
|
Ga jij tegenspreken dat indoctrinatie een negatieve connotatie heeft?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
#3723 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou Australië volgen? Is daar een reden toe? Zijn er aanwijzingen dat de huidige meerderheid tegen in afzienbare tijd er niet meer is? U mag gerust uw inzichten in de politiek van Australië ons meegeven.
|
|
|
|
|
|
#3724 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3725 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Haha, probeer je me uit het nest te pakken vriend? Grapjas...ik ben namelijk half Aussie! Bring it on boy!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#3726 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Heeft indoctrinatie een negatieve connotatie? Ja of neen?
|
|
|
|
|
|
#3727 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op heel de wereld zijn er maar bijzonder weinig landen waar het huwelijk werd uitgebreid tot andere relaties dan die van man-vrouw. Bitterweinig eigenlijk. |
|
|
|
|
|
|
#3728 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb trouwens nog niets van u gelezen over de relatie tussen opvoeding en waarden. Schijnbaar gaat u er dus toch nog altijd van uit dat opvoeding mogelijk zonder waarden. Alleen hebt u daar niets bij aangebracht. Veel woorden in de wind dus. |
|
|
|
|
|
|
#3729 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#3730 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3731 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3732 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3733 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Nee. Zoals ik al zei, interesseert dat me hoegenaamd niet. Ook niet wat het Franse hooggerechtshof te vertellen heeft, of wat mevrouw Jospin te vertellen heeft. Bovendien zijn al je links in het Frans. Wat me op dit moment vooral interesseert, is waarom je zo krampachtig een antwoord op mijn en andere vragen ontwijkt.
Laatst gewijzigd door Graham C. : 11 januari 2013 om 23:36. |
|
|
|
|
|
#3734 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet echt kreukvrij Nederlands wat u daar schrijft, "huwelijk als voortplanting". In ieder geval valt het nu eenmaal niet te ontkennen dat, zoals trouwens ook Jospin opmerkt, dat heel onze samenleving alsook de toekomst ervan gegrond is op de man-vrouwrelatie. Uit die relatie spruit het leven voort en binnen die relatie wordt de toekomst van een samenleving opgebouwd. Toch merkwaardig dat men, vanuit ideologische gronden, schijnbaar de natuurlijke gegevenheid wenst te ontkennen. De perverse gevolgen van de gendertheorie.
|
|
|
|
|
|
#3735 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3736 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Moet men getrouwd zijn om zich voort te planten? Moet men zich voortplanten omdat men getrouwd is? Het feit dat mannen met mannen en vrouwen met vrouwen kunnen trouwen, verhindert mannen toch niet om met vrouwen te trouwen (of omgekeerd) en zich desgewenst voort te planten? Uit de relatie tussen man en vrouw spruit inderdaad het leven voort. De invoering van het homohuwelijk heeft daar niets aan veranderd, voor zover ik kan zien... |
|
|
|
|
|
|
#3737 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou dat "zogenaamd" zijn? Is onze menselijke toekomst dan niet gebaseerd op het nageslacht dat voortkomt uit een man en een vrouw? Of hebt u weet van andere methoden van menselijke voortplanting?
|
|
|
|
|
|
#3738 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3739 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3740 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Het antwoord op die vraag lijkt me buitengewoon eenvoudig: het is een juridische verbintenis tussen twee personen die samen een gezin wensen te vormen.
|
|
|
|