Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2013, 22:38   #101
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik krijg hier om één of andere reden geen twee posts tegelijk gequote vandaag dus moet u zelf maar even gaan kijken naar mijn post 61 waarin ik duidelijk zeg "Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo". Doe even de moeite om alles te lezen, ja?
Ik antwoordde namelijk op de ongenuanceerde post 40 van eno die stelde dat daklozen prioritair recht hebben op onderdak en juridische hulp om eraan te geraken. Ik wou enkel duidelijk maken dat er echt wel daklozen zijn die gewoon profiteren en die dus niet PRIORITAIR recht hebben op van alles en nog wat. Als u de moeite had gedaan om mijn eerste post hierover te lezen dan zou u dat begrepen hebben.
Daklozen hebben nu al prioritair recht op een sociale woning. Ze moeten alleen 6 maand dakloosheid bewijzen. Bovendien krijgen ze een installatiepremie. En nu gij.

Er zijn er inderdaad die dat niet willen. Zo hebt gij er een getroffen. Of niet meer capabel zijn om dat te regelen. Die laatsten moeten geholpen worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2013 om 22:39.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 00:57   #102
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij deed dat druivenplukken dan ook niet te lang, dat heb ik hierboven vermeld. Typisch geval van liever lui dan moe.
Conclusie : ale daklozen leven van hun arme ouwe moeder haar pensioen ( = schandalig ), zijn liever lui dan moe, en verdienen van honger om te komen. Zoiets ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 01:04   #103
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg hier om één of andere reden geen twee posts tegelijk gequote vandaag dus moet u zelf maar even gaan kijken naar mijn post 61 waarin ik duidelijk zeg "Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo". Doe even de moeite om alles te lezen, ja?
Ik antwoordde namelijk op de ongenuanceerde post 40 van eno die stelde dat daklozen prioritair recht hebben op onderdak en juridische hulp om eraan te geraken. Ik wou enkel duidelijk maken dat er echt wel daklozen zijn die gewoon profiteren en die dus niet PRIORITAIR recht hebben op van alles en nog wat. Als u de moeite had gedaan om mijn eerste post hierover te lezen dan zou u dat begrepen hebben.
Natuurlijk zijn er daklozen die profiteren ( ik vraag mij af van wat eigenlijk ? Het schoon weer ? De gratis lucht die ze inademen ? )
Evenwel zijn er ambtenaren die profiteren, vrouwen die van hun man profiteren en vice versa, en vooral ...! Bazen die van hun werkvolk profiteren, bankiers die van hun klanten profiteren. En deze laatsten leven in weelde en men spreekt hen met respect aan, alhoewel het dikke vette profiteurs zijn...
" Daklozen die profiteren "...Wat wil je daarmee nu eigenlijk aanduiden ? Onze gehele samenleving is gebaseerd op het profiteren van andere mensen.
Oud 13 januari 2013, 01:07   #104
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat ik menselijker wil handelen voor de "arme daklozen" dan u. U gaat ze wegstoppen in een kale, grijze industriezone, dat is hetzelfde als ghetto's creëren. Ik gun hen tenminste de leegstaande woningen en kantoorgebouwen in de steden.
Wees gerust, als dakloze zou ik content zijn elke avond naar mijn containerke te kunnen gaan, om daar veilig en droog, in de warmte onder mijn dekens te kunnen kruipen, na een welgevulde dag bedelen en zuipen. Zelfs als ik daarvoor een halfuurke moet stappen, het stadscentrum uit.
Of denkte dat die gelukkiger zijn in hun kartonnen dozekke ?
Oud 13 januari 2013, 01:11   #105
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat ze een krot verhuren en het wonen in een buitenverblijf ontraden wordt.
Dat is toch heel wat anders dan elke dakloze een buitenverblijf geven.
Ik vraag mij trouwens af waarom uw post niet bij de kinderen kan toekomen.
Ik wil niet bij iemand anders gedomicilieerd zijn, niet bij mijn kinderen, en niet bij vrienden.
En voor de daklozen gaat het niet over een buitenverblijf, maar over een verblijf " tout court ", en op mijn manier is dat goedkoper.
Oud 13 januari 2013, 01:19   #106
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ze een krot verhuren en het wonen in een buitenverblijf ontraden wordt.
Dat is toch heel wat anders dan elke dakloze een buitenverblijf geven.
Citaat:
Ik vraag mij trouwens af waarom uw post niet bij de kinderen kan toekomen.
In mijn tijden van adresloosheid heeft de partner van mijn dochter geweigerd mijn post bij haar te laten toekomen, vanwege de mogelijke juridische gevolgen, zei hij. Pas op, ik vroeg geen domiciliëring. Alleen een postadres.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2013 om 01:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 01:27   #107
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu draait ge toch wel heel snel uw kar.
Politieker geweest zeker ?
Nee, ik draai mijn kar niet. Mijn doel is daklozen goedkoop huisvesten. Marie de Koster vind het niet kunnen dat onze mooie braakliggende landbouwgronden verontereinigt worden met daklozen en hun groezelige caravans, dus moest ik iets anders vinden, nietwaar ?
En die wooncontainers zijn eigenlijk nog beter als caravans. Goedkoper, en je kan ze moeiteloos opstapelen en verhuizen. Een lege parking in een leegstaand fabriek is nog beter als een stuk grond ergens, want het gaat makkellijker zijn hen te voorzien van electriciteit en water. De infrastructuur daarvoor is reeds aanwezig. Ook rond oude kazerne's kunnen zo een containers gezet worden, zonder de minste of geringste ( dure ) renovatiewerken in zulke gebouwen.
http://www.112groningen.nl/Groningen...lenstraat.html

Kijk nu zelf ! Kant en klare woningetjes, met alles erop en eraan. Een scheepscontainer, een paar ramen inzetten, isolatie, wat plastieken meubels en electrische draadjes, een lavabo en een douchke, en klaar is kees.
En kijk naar de prijs : 2.500 euros.
http://bouw-industrie.tekoopjes.be/b...ner-6x3-of-6x6
Weet je dat sommige daklozen in hotels gezet worden door de sociale diensten ? Hoelang zal het duren voor dat 2500 eurs gekost heeft denk je ?
Het bewijs is geleverd nu : moest de regering dit willen, zag je niemand nog op straat slapen. Het is dus dat zij geen oplossing willen voor dit probleem.
Oud 13 januari 2013, 01:27   #108
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu draait ge toch wel heel snel uw kar.
Politieker geweest zeker ?
Nee, ik draai mijn kar niet. Mijn doel is daklozen goedkoop huisvesten. Marie de Koster vind het niet kunnen dat onze mooie braakliggende landbouwgronden verontereinigt worden met daklozen en hun groezelige caravans, dus moest ik iets anders vinden, nietwaar ?
En die wooncontainers zijn eigenlijk nog beter als caravans. Goedkoper, en je kan ze moeiteloos opstapelen en verhuizen. Een lege parking in een leegstaand fabriek is nog beter als een stuk grond ergens, want het gaat makkellijker zijn hen te voorzien van electriciteit en water. De infrastructuur daarvoor is reeds aanwezig. Ook rond oude kazerne's kunnen zo een containers gezet worden, zonder de minste of geringste ( dure ) renovatiewerken in zulke gebouwen.
http://www.112groningen.nl/Groningen...lenstraat.html

Kijk nu zelf ! Kant en klare woningetjes, met alles erop en eraan. Een scheepscontainer, een paar ramen inzetten, isolatie, wat plastieken meubels en electrische draadjes, een lavabo en een douchke, en klaar is kees.
En kijk naar de prijs : 2.500 euros.
http://bouw-industrie.tekoopjes.be/b...ner-6x3-of-6x6
Weet je dat sommige daklozen in hotels gezet worden door de sociale diensten ? Hoelang zal het duren voor dat 2500 eurs gekost heeft denk je ?
Het bewijs is geleverd nu : moest de regering dit willen, zag je niemand nog op straat slapen. Het is dus dat zij geen oplossing willen voor dit probleem.
Oud 13 januari 2013, 01:30   #109
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat men zich eens ernstig bezig houdt met betaalbare woningen te maken, die in orde staan; geen krotten zoals nu.
Zoals we nu bezig zijn zullen de bidonvilles snel realiteit worden bij ons.

Ergens moet er een groep bestaan met enkele miljarden voor dit project.

En sloop eens al die oude vervallen krotten. Zet nieuwe.
Voila sé. Betaalbare woningen, die in orde staan : wooncontainers.
2500 euro per woning, met alles erop en eraan, sleutel in de hand, wie doet beter ?
Oud 13 januari 2013, 01:31   #110
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat gevoel heb ik ook bij daklozen. Mocht het nu gaan om echte sukkelaars die tegen hun wil dakloos zijn en hun leven willen verbeteren wil ik er gerust geld aan geven. Maar hier gaat het om mensen die verkiezen om op straat te leven, het vertikken van te werken, elke cent die ze krijgen spenderen aan drugs/drank/sigaretten. Moet ik daar mijn geld aan verspillen? Er zijn nobelere goede doelen.
Uzelf lekker verwennen bvb ?
Oud 13 januari 2013, 01:43   #111
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Je kan die containers ook op de parking van een leegstaand fabriek zetten hé slimmekke. Of is dat ook al te veel voor u ? Kan zelfs d�*t er niet vanaf voor de arme daklozen ?
Leegstaande fabrieken hebben sanitair , of zelfs een kantine of bedrijfsrestaurant waar ze zelf hun potje kunnen koken .

Maar dan komen de heilgen der heiligen met het veiligheidsaspect .

wie gaat de verantwoordelijkheid dragen als er eentje zijn vinger verbrand of diaree krijgt . En zo beland je weer in de dure oplossingen waar ze moeten bepamperd worden voor het leven
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 01:46   #112
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat gevoel heb ik ook bij daklozen. Mocht het nu gaan om echte sukkelaars die tegen hun wil dakloos zijn en hun leven willen verbeteren wil ik er gerust geld aan geven. Maar hier gaat het om mensen die verkiezen om op straat te leven, het vertikken van te werken, elke cent die ze krijgen spenderen aan drugs/drank/sigaretten. Moet ik daar mijn geld aan verspillen? Er zijn nobelere goede doelen.
Er is inderdaad een zeer groot aantal die te vergelijken zijn als een vat zonder bodem , en gelijk welke oplossing ge hen bied , het zal nooit genoeg en nooit voldoende zijn om hen er uit te halen . Een zetje voor een nieuwe start is onvoldoende ,velen willen een hangmat voor het leven .
Oud 13 januari 2013, 01:53   #113
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn er daklozen die profiteren ( ik vraag mij af van wat eigenlijk ? Het schoon weer ? De gratis lucht die ze inademen ? )
Evenwel zijn er ambtenaren die profiteren, vrouwen die van hun man profiteren en vice versa, en vooral ...! Bazen die van hun werkvolk profiteren, bankiers die van hun klanten profiteren. En deze laatsten leven in weelde en men spreekt hen met respect aan, alhoewel het dikke vette profiteurs zijn...
" Daklozen die profiteren "...Wat wil je daarmee nu eigenlijk aanduiden ? Onze gehele samenleving is gebaseerd op het profiteren van andere mensen.
Wat U zegt klopt volledig , en dat is enkel om dat er geen ruimte is voor alternatief .

Onze overheid is er op gebaseert dat de mensen moeten meedraaien in het systeem , moeten bijdragen of moeten onderhouden worden .

Maar die laatste groep wordt nagenoeg onbetaalbaar .

Vandaar dat ik zou voorstellen om mensen die kwaadwillig in de profiterende zone willen leven op de kap van de active , een alternatief bestaan , een beetje een kloosterbestaan zouden moeten kunnen leiden waarin ze zichzelf bedruipen en niet langer de gemeenschap ten laste zijn .
Oud 13 januari 2013, 01:59   #114
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila sé. Betaalbare woningen, die in orde staan : wooncontainers.
2500 euro per woning, met alles erop en eraan, sleutel in de hand, wie doet beter ?
Ik vind niet dat mensen die moedwillig niets willen bijdragen zomaar in een mooi appartement of sociale woning moet aangeboden worden .

En ja een wooncontainer zou al ruim volstaan vind ik , beter dan hen te laten omkomen in de regen en de kou , maar ook niet meer .

Maar hen in een gemeenschap zetten die ook nog eens zichzelf leert te voorzien in eigen voedsel en zichzelf onderhoud , is de enige weg om hen minder financieel zwaar te laten doorwegen op de gemeenschap en bovendien een ideale gelegenheid om hen opnieuw een doel te geven en iets te laten doen . wat uiteindelijk veel beter is dan en gewoon geld te geven en hen te laten zitten in de weekelijkse zakgeldmethode .
Oud 13 januari 2013, 05:07   #115
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De staat kan u een stukje grond schenken of verhuren, of verkopen voor een kleine som, op afbetaling...
is een mogelijkheid

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 07:20   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik moet toegeven, zo'n wooncontainer is een leuk begin, zeker als ge die zet in een leeg bedrijfspand. (Ford Genk iemand?)
De grap is eigenlijk dat een bepaald flatpack meubelbedrijf kant en klaar oplossingen bied "leven op 25m²". Het is dus te doen zo'n wooncontainer te voorzien, inclusief sanitair, voor een jong koppel zonder kinderen.
Ruw gerekend, ik zou er niet van verbaasd zijn dat het mogelijk is voor €6000 aankoop (inclusief basismeubilair en sanitair) en €250 per maand te doen zou zijn een kleine, maar niet oncomfortabele woonplek aan te bieden.

Het grootste probleem zal zijn de "onvermogende" gebruikers de boel niet af te laten breken en ten gelde te maken.

Verhuurders hier op't forum kennen het fenomeen vermoed ik.
Oud 13 januari 2013, 09:39   #117
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Conclusie : ale daklozen leven van hun arme ouwe moeder haar pensioen ( = schandalig ), zijn liever lui dan moe, en verdienen van honger om te komen. Zoiets ?
Inderdaad, daklozen die profiteren van hun ouders en die zelf best kunnen werken als ze de moeite doen iets te zoeken, zijn liever lui dan moe. Uw statement "ze verdienen van honger om te komen" is natuurlijk belachelijk. We hebben het hier over onderdak niet over voedsel. Het OCMW geeft genoeg mogelijkheden om ondanks armoede niet van honger om te komen (voedselbanken, gaarkeukens...)
Maar mensen die profiteren, die wat ze krijgen uitgeven aan drugs of drank, die het normaal vinden dat de rest van de maatschappij en ook hun ouders (die mogelijk hun leven lang hard gewerkt hebben en nu ipv te kunnen genieten van een welverdiend pensioen zich nog zorgen moeten maken om die éne ontspoorde zoon of dochter) die verdienen geen extra hulp en die moeten dringend voor zichzelf gaan zorgen.
Oud 13 januari 2013, 10:08   #118
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil niet bij iemand anders gedomicilieerd zijn, niet bij mijn kinderen, en niet bij vrienden.
En voor de daklozen gaat het niet over een buitenverblijf, maar over een verblijf " tout court ", en op mijn manier is dat goedkoper.
Met dat “buitenverblijf” bedoel ik dus alles wat niet voor permanente bewoning dient.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 10:33   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

We hebben hopen leegstaande kazernes ter beschikking. Dat ze daar eens beginnen. Maar nee, dan moet er eerst nog een badkamer worden ingericht zeker? Wat blijkbaar vroeger goed genoeg was voor "onze jongens" is niet goed genoeg voor asielzoekers of daklozen? Ik begrijp het probleem niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 11:35   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
We hebben hopen leegstaande kazernes ter beschikking. Dat ze daar eens beginnen. Maar nee, dan moet er eerst nog een badkamer worden ingericht zeker? Wat blijkbaar vroeger goed genoeg was voor "onze jongens" is niet goed genoeg voor asielzoekers of daklozen? Ik begrijp het probleem niet.
Exact.
En zonder kuisploegen, koks enz.
Onze jongens moesten ook zelf koken en poetsen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be