![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn er inderdaad die dat niet willen. Zo hebt gij er een getroffen. Of niet meer capabel zijn om dat te regelen. Die laatsten moeten geholpen worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2013 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Evenwel zijn er ambtenaren die profiteren, vrouwen die van hun man profiteren en vice versa, en vooral ...! Bazen die van hun werkvolk profiteren, bankiers die van hun klanten profiteren. En deze laatsten leven in weelde en men spreekt hen met respect aan, alhoewel het dikke vette profiteurs zijn... " Daklozen die profiteren "...Wat wil je daarmee nu eigenlijk aanduiden ? Onze gehele samenleving is gebaseerd op het profiteren van andere mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of denkte dat die gelukkiger zijn in hun kartonnen dozekke ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor de daklozen gaat het niet over een buitenverblijf, maar over een verblijf " tout court ", en op mijn manier is dat goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() In mijn tijden van adresloosheid heeft de partner van mijn dochter geweigerd mijn post bij haar te laten toekomen, vanwege de mogelijke juridische gevolgen, zei hij. Pas op, ik vroeg geen domiciliëring. Alleen een postadres.
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2013 om 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En die wooncontainers zijn eigenlijk nog beter als caravans. Goedkoper, en je kan ze moeiteloos opstapelen en verhuizen. Een lege parking in een leegstaand fabriek is nog beter als een stuk grond ergens, want het gaat makkellijker zijn hen te voorzien van electriciteit en water. De infrastructuur daarvoor is reeds aanwezig. Ook rond oude kazerne's kunnen zo een containers gezet worden, zonder de minste of geringste ( dure ) renovatiewerken in zulke gebouwen. http://www.112groningen.nl/Groningen...lenstraat.html Kijk nu zelf ! Kant en klare woningetjes, met alles erop en eraan. Een scheepscontainer, een paar ramen inzetten, isolatie, wat plastieken meubels en electrische draadjes, een lavabo en een douchke, en klaar is kees. En kijk naar de prijs : 2.500 euros. http://bouw-industrie.tekoopjes.be/b...ner-6x3-of-6x6 Weet je dat sommige daklozen in hotels gezet worden door de sociale diensten ? Hoelang zal het duren voor dat 2500 eurs gekost heeft denk je ? Het bewijs is geleverd nu : moest de regering dit willen, zag je niemand nog op straat slapen. Het is dus dat zij geen oplossing willen voor dit probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En die wooncontainers zijn eigenlijk nog beter als caravans. Goedkoper, en je kan ze moeiteloos opstapelen en verhuizen. Een lege parking in een leegstaand fabriek is nog beter als een stuk grond ergens, want het gaat makkellijker zijn hen te voorzien van electriciteit en water. De infrastructuur daarvoor is reeds aanwezig. Ook rond oude kazerne's kunnen zo een containers gezet worden, zonder de minste of geringste ( dure ) renovatiewerken in zulke gebouwen. http://www.112groningen.nl/Groningen...lenstraat.html Kijk nu zelf ! Kant en klare woningetjes, met alles erop en eraan. Een scheepscontainer, een paar ramen inzetten, isolatie, wat plastieken meubels en electrische draadjes, een lavabo en een douchke, en klaar is kees. En kijk naar de prijs : 2.500 euros. http://bouw-industrie.tekoopjes.be/b...ner-6x3-of-6x6 Weet je dat sommige daklozen in hotels gezet worden door de sociale diensten ? Hoelang zal het duren voor dat 2500 eurs gekost heeft denk je ? Het bewijs is geleverd nu : moest de regering dit willen, zag je niemand nog op straat slapen. Het is dus dat zij geen oplossing willen voor dit probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 2500 euro per woning, met alles erop en eraan, sleutel in de hand, wie doet beter ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan komen de heilgen der heiligen met het veiligheidsaspect . wie gaat de verantwoordelijkheid dragen als er eentje zijn vinger verbrand of diaree krijgt . En zo beland je weer in de dure oplossingen waar ze moeten bepamperd worden voor het leven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze overheid is er op gebaseert dat de mensen moeten meedraaien in het systeem , moeten bijdragen of moeten onderhouden worden . Maar die laatste groep wordt nagenoeg onbetaalbaar . Vandaar dat ik zou voorstellen om mensen die kwaadwillig in de profiterende zone willen leven op de kap van de active , een alternatief bestaan , een beetje een kloosterbestaan zouden moeten kunnen leiden waarin ze zichzelf bedruipen en niet langer de gemeenschap ten laste zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja een wooncontainer zou al ruim volstaan vind ik , beter dan hen te laten omkomen in de regen en de kou , maar ook niet meer . Maar hen in een gemeenschap zetten die ook nog eens zichzelf leert te voorzien in eigen voedsel en zichzelf onderhoud , is de enige weg om hen minder financieel zwaar te laten doorwegen op de gemeenschap en bovendien een ideale gelegenheid om hen opnieuw een doel te geven en iets te laten doen . wat uiteindelijk veel beter is dan en gewoon geld te geven en hen te laten zitten in de weekelijkse zakgeldmethode . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is een mogelijkheid
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet toegeven, zo'n wooncontainer is een leuk begin, zeker als ge die zet in een leeg bedrijfspand. (Ford Genk iemand?)
De grap is eigenlijk dat een bepaald flatpack meubelbedrijf kant en klaar oplossingen bied "leven op 25m²". Het is dus te doen zo'n wooncontainer te voorzien, inclusief sanitair, voor een jong koppel zonder kinderen. Ruw gerekend, ik zou er niet van verbaasd zijn dat het mogelijk is voor €6000 aankoop (inclusief basismeubilair en sanitair) en €250 per maand te doen zou zijn een kleine, maar niet oncomfortabele woonplek aan te bieden. Het grootste probleem zal zijn de "onvermogende" gebruikers de boel niet af te laten breken en ten gelde te maken. Verhuurders hier op't forum kennen het fenomeen vermoed ik.
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar mensen die profiteren, die wat ze krijgen uitgeven aan drugs of drank, die het normaal vinden dat de rest van de maatschappij en ook hun ouders (die mogelijk hun leven lang hard gewerkt hebben en nu ipv te kunnen genieten van een welverdiend pensioen zich nog zorgen moeten maken om die éne ontspoorde zoon of dochter) die verdienen geen extra hulp en die moeten dringend voor zichzelf gaan zorgen.
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dat “buitenverblijf” bedoel ik dus alles wat niet voor permanente bewoning dient.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben hopen leegstaande kazernes ter beschikking. Dat ze daar eens beginnen. Maar nee, dan moet er eerst nog een badkamer worden ingericht zeker? Wat blijkbaar vroeger goed genoeg was voor "onze jongens" is niet goed genoeg voor asielzoekers of daklozen? Ik begrijp het probleem niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zonder kuisploegen, koks enz. Onze jongens moesten ook zelf koken en poetsen. |
|
![]() |
![]() |