Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2013, 17:41   #201
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Caravans -of wooncontainers - is echt een goede oplossing.
Breendonk daar kunnen ze zo intrekken. Bedden, binnenkoer, elektriciteit, mooie omgeving....
Oud 13 januari 2013, 17:43   #202
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Uw schoonzoon had 100 % gelijk , zonder uw verleden te kennen , maar enkel maar een link naar jouw en het adres kan al aanleiding geven tot bepaalde complexe gevolgen voor uw eigen dochter en haar familie , dus als Uzelf enig respect hebt voor hen zou je het zelf niet willen .
Het zou ook kunnen dat eno dit niet wist natuurlijk.
Oud 13 januari 2013, 17:43   #203
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iemand een idee hoe koud een caravan in de winter is?
Ik denk het niet echt zo te lezen.

Ik dus wel, heb al eens in zo een vriesnacht in een caravan geslapen in luxemburg en ik doe dat nooit meer.
Ik heb 3 jaar in een caravan gewoond , tijdens de verbouwing van mijn eerste huis , en ik bevestig , de fun was er snel af .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 17:45   #204
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
zichzelf bedruipen is correct
Klopt , en ik bedoelde dus niet als je op je rug ligt en er de laatste druppel uitknijpt .
Oud 13 januari 2013, 17:46   #205
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iemand een idee hoe koud een caravan in de winter is?
Ik denk het niet echt zo te lezen.

Ik dus wel, heb al eens in zo een vriesnacht in een caravan geslapen in luxemburg en ik doe dat nooit meer.
Even koud als in een tent. Wakker worden met een bevroren snor, het heeft iets.
In een caravan zal je 's nachts moeten verwarmen als je het warm wil hebben.
Oud 13 januari 2013, 17:46   #206
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Langdurig leegstaande huizen en andere gebouwen, daar moet inderdaad iets aan gedaan worden. Tegen sneltempo worden er nog steeds kantoorgebouwen neergepoot waarvan geen mens begrijpt hoe die ooit gevuld kunnen worden.
Laat ze daar dan maar daklozen in onder brengen. Wel met regelmatige controle of ze de moeite doen om de boel een beetje proper te houden. Verwarming, verlichting en water zouden gratis kunnen verstrekt worden. Verder moeten ze dan maar voor zichzelf zorgen.
Maar van gronden moeten ze afblijven! Alles wordt tegenwoordig zonder nadenken volgebouwd (en dan maar klagen dat de natuur naar de knoppen gaat en het klimaat verslechtert), als ze dan ook nog rommelige huisjes en oude caravans op de laatste stukjes grond gaan zetten ... 't zal schoon worden
Iemand die bij wijze van spreken geen druppel beton of cement in de grond giet, blijft van die grond af. De grond blijft intact. Het hangt van de tijdelijke (in de eindeloze tijd bekeken) bezetter af of de grond aan waarde gaat winnen of niet. Wordt de grond zuiverder (weghalen van stenen) en vruchtbaarder ? Dat hangt van het individu op die grond af.

In die leegstaande kantoorgebouwen gaan zich allochtonen met kinderen vestigen, wat dacht je? Als de deuren open blijven staan.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 17:50   #207
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
In zo een wooncontainer is het best gezellig hoor. De Nederlanders logeren er hun studenten in, en niemand beklaagt zich. Het is een goedkope oplossing, en evenzeer een menswaardige. Er staat daar een douchke in, wc, een keukenhoek, het is geïsoleerd, uitgerust met electriek...Wat wil je nog meer ?
En wat een dakloze betreft die daar zou gaan wonen. Die heeft dan zijn eigen stek, de mogelijkheid zich te wassen, en eten klaar te maken. Dat is al een embryo van een normaal leven, en misschien de aanloop naar werk zoeken, en " normaal " doen, wie weet. Als je buiten slaapt, dan ben je vuil, ze zien en rieken u aankomen van ver, ga dan maar eens solliciteren , ge zult nogal vliegen ...
En als het een hopeloze zatlap/drugaddict is, ligt hij tenminste niet op straat te creveren, dat is ook al een vooruitgang. Zowel voor hemzelf als voor de maatschappij.
Een wooncontainer is mogelijk een goede oplossing voor dakloze ilegalen , je zet ze in hun container op een bood en breng hen zo met hun menswaardig onderkomen en hebben en houden terug in hun eigen natuurlijke omgeving / thuisland . waarom niet ?
Oud 13 januari 2013, 17:53   #208
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Toch wel: maar deze zou U best vragen aan mensen die hiervoor bijvoegt zijn!

Dus: Ik niet: maar zeker niet alle 'NEP sociale werkers', die hun tijd hier op het 'Forum' verbrassen, in plaats van zich op het 'terrein' gedienstig te stellen!!!
Is het dan de taak van de gewone burgers om de taak van de overheid over te nemen ? tewijl ze al torenhoge belastingen betalen om die dingen te regelen moeten we EN blijven betalen EN het zelf doen ?
Oud 13 januari 2013, 17:54   #209
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Precies, en die rekening valt lelijk tegen voor een dakloze.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 17:58   #210
Klarekijk
Banneling

Standaard

En waarom is er zo weinig reactie op mijn idee ?

Maak gewoon een soort combinatie van een oude klooster boerderij .

Men kan daar terecht zonder centen , zonder kopzorgen , krijgt een kamertje met minimum comfort en eten , een soort kost en inwoon .

MAAR , daar staat iets tegenover , het geheel moet gerunt worden met een strikt minimum aan personeel en de bewoners moeten zelf meewerken ,

De inwoon kloosterboerderij moet zichzelf bedruipen . Mensen werken mee aan de onderhoud van gebouwen moestuinen boerderij en dieren , in de keuken of onderhoud , kuis was en plas . Iedereen moet zijn bijdrage levenen in de open non profit kloosterboerderij .

Ik den dat dit een heel menselijke opvang zou zijn voor zij die zich uit de materielistische maatschappij willen onthouden . en gelijk aan de maatschappij niets kosten .

Of is het te veel gevraagt dat een dakloze zijn eigen patatten zou kweken en zijn eigen vuile onderbroek zou leren wassen ?
Oud 13 januari 2013, 17:59   #211
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies, en die rekening valt lelijk tegen voor een dakloze.
Geef ze buffelvel.

Als iedereen hier terug in de tijd gaat dan doen we maar mee.
Oud 13 januari 2013, 18:19   #212
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Handig en zeker: heel sluw!

Denkt U dat het helpt, door uw meldingen in het drievoud te posten, toch maar een kans te hebben, vanwege Mevrouw Marie Vandekoster een reactie te te mogen verwachten?
Da was per ongeluk, hé grapjas.
Ik denk niet dat ik Marie zal kunnen overtuigen, net zoals veel andere mensen hier en in het échte leven.
En toch, vraag het u eens af, zou het niet beter zijn voor iedereen als al die daklozen een eigen kot hebben, liefst dan nog een beetje uit het zicht, en niet juist naast ONZE deuren ? Of niet liggend op de openbare weg, al dan niet creverend van de kou ?
Ik vind dat deprimerend, de binnenstad die vol daklozen zit, hangt en ligt.
Zet de niet europese staatsburgers op de trein, richting E.U.-grenzen, en help de rest aan een leefbaar woningkje. Voor de Rom's is het nog wat anders, die moeten ook terug naar Roemenië, of wat hun thuisland ook is. Hun kan je niet helpen met een woning, het zijn zwervers, en ze zijn met te veel.
Ik wil geen soort nieuwe zigeuners kweken, zoals men mij reeds verweet hier ( Marie v/d Koster ), maar wél mensen aan een dak helpen, erop rekenend dat zij daarmee de eerste stap naar een normaal leven zetten.
Het is een heel verschil of je tussen je eigen dekens, in je eigen bed wakker word, ofwel in een natte deken,weggemoffeld tussen stukken karton in een donker hoekske. In dat laatste geval kan je jezelf niet gemakkellijk als een " normale mens " beschouwen, vooral niet als het al een tijdje duurt, en de andere mensen er totaal hun voeten aan vegen. Je realiteit is volledig veranderd. Begrippen zoals " werken " , " huur betalen " enz zijn volledig vreemd geworden aan je dagelijkse bekommeringen. Net zoals een straathond op zoek gaat naar een knook of een welriekende vuilbak met wat nog eetbare resten, gaat de dakloze op zoek naar een fles drank of enige drugs die hem wat troost kunnen brengen in zijn bestaan van ontheemde.
De redeneringen van " normale " mensen, �* la alice bvb, zijn hen volledig vreemd.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 18:20   #213
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nu nog een milde gever vinden van land en caravan-container.
Ik heb even aan de staat gedacht...
Oud 13 januari 2013, 18:23   #214
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou een container per see één container / caravan per persoon moeten zijn .

als je uit de regen en de wind , in een goede slaapzak ligt zal je helemaal niet doodvriezen . en als je die caravan met een man of 6 deelt , zal de lichaamswarmte de vries in de kamer al behoorlijk buiten houden.

Heeft er nog iemand van ons op een zolderkamer geslapen waar de jachtsneeuw bij winderig weer door de pannen blies ?
Oud 13 januari 2013, 18:23   #215
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Breendonk daar kunnen ze zo intrekken. Bedden, binnenkoer, elektriciteit, mooie omgeving....
Met jou als kampbewaker misschien ? Of heb je reeds een job ?
Oud 13 januari 2013, 18:25   #216
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Een wooncontainer is mogelijk een goede oplossing voor dakloze ilegalen , je zet ze in hun container op een bood en breng hen zo met hun menswaardig onderkomen en hebben en houden terug in hun eigen natuurlijke omgeving / thuisland . waarom niet ?
Tja, waarom niet ? Dat is een soort ontwikkelingshulp eigenlijk.
Oud 13 januari 2013, 18:30   #217
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, waarom niet ? Dat is een soort ontwikkelingshulp eigenlijk.
Het is vooral een verkeerde soort ontwikkelings hulp .

Ontwikkelings hulp heeft voor mij enkel zijn doel bereikt als je mensen een hulpje geeft als aanzet en ze daarna zichzelf kunnen behelpen .

Vandaar ben ik voorstander om vb een Kloosterboerderij te ontwikkelen waar ze kunnen wonen en kunnen voorzien in hun eigen levensonderhoud.

Dat zou veel beter zijn dan hen van de straat te plukken en maandelijks wat geld toe te stoppen .
Oud 13 januari 2013, 18:38   #218
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb even aan de staat gedacht...
Er zijn naar schatting tussen de 18000 en de 50000 daklozen. Niemand weet het precies. Elk een stuk land en caravan-container, wat gaat dat kosten?

5000 x laat ons zeggen 30000 = 15.10 exponent zeven, dat is 150 miljoen € voor de container, zonder de grond.

De grond, dat zal wel een paar miljard € zijn
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 18:43   #219
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou een container per see één container / caravan per persoon moeten zijn .

als je uit de regen en de wind , in een goede slaapzak ligt zal je helemaal niet doodvriezen . en als je die caravan met een man of 6 deelt , zal de lichaamswarmte de vries in de kamer al behoorlijk buiten houden.

Heeft er nog iemand van ons op een zolderkamer geslapen waar de jachtsneeuw bij winderig weer door de pannen blies ?
Ik heb een nomad slaapzak maar die dingen zijn behoorlijk prijzig.
En ik trek zo nogal eens wat rond dus ik heb dat allemaal aan gedaan ja .
Oud 13 januari 2013, 18:44   #220
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met jou als kampbewaker misschien ? Of heb je reeds een job ?
Ja, maar voor zo een opportuniteit vraag ik wel tijdskrediet aan.
Juist een koetsierszweep heb ik nog nodig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be