![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Breendonk daar kunnen ze zo intrekken. Bedden, binnenkoer, elektriciteit, mooie omgeving....
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() Ik heb 3 jaar in een caravan gewoond , tijdens de verbouwing van mijn eerste huis , en ik bevestig , de fun was er snel af .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een caravan zal je 's nachts moeten verwarmen als je het warm wil hebben.
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In die leegstaande kantoorgebouwen gaan zich allochtonen met kinderen vestigen, wat dacht je? Als de deuren open blijven staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() Is het dan de taak van de gewone burgers om de taak van de overheid over te nemen ? tewijl ze al torenhoge belastingen betalen om die dingen te regelen moeten we EN blijven betalen EN het zelf doen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() En waarom is er zo weinig reactie op mijn idee ?
Maak gewoon een soort combinatie van een oude klooster boerderij . Men kan daar terecht zonder centen , zonder kopzorgen , krijgt een kamertje met minimum comfort en eten , een soort kost en inwoon . MAAR , daar staat iets tegenover , het geheel moet gerunt worden met een strikt minimum aan personeel en de bewoners moeten zelf meewerken , De inwoon kloosterboerderij moet zichzelf bedruipen . Mensen werken mee aan de onderhoud van gebouwen moestuinen boerderij en dieren , in de keuken of onderhoud , kuis was en plas . Iedereen moet zijn bijdrage levenen in de open non profit kloosterboerderij . Ik den dat dit een heel menselijke opvang zou zijn voor zij die zich uit de materielistische maatschappij willen onthouden . en gelijk aan de maatschappij niets kosten . Of is het te veel gevraagt dat een dakloze zijn eigen patatten zou kweken en zijn eigen vuile onderbroek zou leren wassen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen hier terug in de tijd gaat dan doen we maar mee.
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat ik Marie zal kunnen overtuigen, net zoals veel andere mensen hier en in het échte leven. En toch, vraag het u eens af, zou het niet beter zijn voor iedereen als al die daklozen een eigen kot hebben, liefst dan nog een beetje uit het zicht, en niet juist naast ONZE deuren ? Of niet liggend op de openbare weg, al dan niet creverend van de kou ? Ik vind dat deprimerend, de binnenstad die vol daklozen zit, hangt en ligt. Zet de niet europese staatsburgers op de trein, richting E.U.-grenzen, en help de rest aan een leefbaar woningkje. Voor de Rom's is het nog wat anders, die moeten ook terug naar Roemenië, of wat hun thuisland ook is. Hun kan je niet helpen met een woning, het zijn zwervers, en ze zijn met te veel. Ik wil geen soort nieuwe zigeuners kweken, zoals men mij reeds verweet hier ( Marie v/d Koster ), maar wél mensen aan een dak helpen, erop rekenend dat zij daarmee de eerste stap naar een normaal leven zetten. Het is een heel verschil of je tussen je eigen dekens, in je eigen bed wakker word, ofwel in een natte deken,weggemoffeld tussen stukken karton in een donker hoekske. In dat laatste geval kan je jezelf niet gemakkellijk als een " normale mens " beschouwen, vooral niet als het al een tijdje duurt, en de andere mensen er totaal hun voeten aan vegen. Je realiteit is volledig veranderd. Begrippen zoals " werken " , " huur betalen " enz zijn volledig vreemd geworden aan je dagelijkse bekommeringen. Net zoals een straathond op zoek gaat naar een knook of een welriekende vuilbak met wat nog eetbare resten, gaat de dakloze op zoek naar een fles drank of enige drugs die hem wat troost kunnen brengen in zijn bestaan van ontheemde. De redeneringen van " normale " mensen, �* la alice bvb, zijn hen volledig vreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je uit de regen en de wind , in een goede slaapzak ligt zal je helemaal niet doodvriezen . en als je die caravan met een man of 6 deelt , zal de lichaamswarmte de vries in de kamer al behoorlijk buiten houden. Heeft er nog iemand van ons op een zolderkamer geslapen waar de jachtsneeuw bij winderig weer door de pannen blies ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Tja, waarom niet ? Dat is een soort ontwikkelingshulp eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ontwikkelings hulp heeft voor mij enkel zijn doel bereikt als je mensen een hulpje geeft als aanzet en ze daarna zichzelf kunnen behelpen . Vandaar ben ik voorstander om vb een Kloosterboerderij te ontwikkelen waar ze kunnen wonen en kunnen voorzien in hun eigen levensonderhoud. Dat zou veel beter zijn dan hen van de straat te plukken en maandelijks wat geld toe te stoppen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() Er zijn naar schatting tussen de 18000 en de 50000 daklozen. Niemand weet het precies. Elk een stuk land en caravan-container, wat gaat dat kosten?
5000 x laat ons zeggen 30000 = 15.10 exponent zeven, dat is 150 miljoen € voor de container, zonder de grond. De grond, dat zal wel een paar miljard € zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik trek zo nogal eens wat rond dus ik heb dat allemaal aan gedaan ja ![]()
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist een koetsierszweep heb ik nog nodig.
![]() |