Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2013, 18:46   #3861
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Mij lijkt anders dat Jan vrijwel de enige is die juist niet kronkelt.

Paulus.
Ik stel voor dat je even de topic doorneemt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Heeft er al iemand een idee wat die beruchte daling in waarde van het "gewone" huwelijk nu precies inhoudt?

Hoe zich dit concreet vertaalt naar het dagelijkse leven?

Gezien Van Den Berghe categoriek weigert zijn dada te verklaren, misschien voelt iemand �*nders zich geroepen?

Iemand?

Echt niet?
Misschien voelt Paulus zich geroepen?
Oud 13 januari 2013, 18:59   #3862
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 19:02   #3863
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Wel beste paulus, van jou had ik niet anders verwacht. En da's ok.

Pilarenbijters door dik en dun.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 19:22   #3864
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik stel voor dat je even de topic doorneemt.Misschien voelt Paulus zich geroepen?
Het antwoord is toch duidelijk?

Het huwelijk is ook een engagement van beide partners om elkaar trouw te blijven tot de dood hen scheidt.

Ik denk niet dat er discussie is over het feit dat er steeds meer voor andere redenen gescheiden wordt, wat de waarde van de engagement uitholt uiteraard.

Bovendien is het huwelijk, dat overal ter wereld voorkomt en door de ganse geschiedenis heen, precies door dat engagement van trouw een goede basis geweest, een goede omgeving zeg maar, waarin kinderen kunnen opgroeien. Dat kinderen meestal het grootstste slachtoffer zijn bij een scheiding, is al lang geen cliché meer.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 januari 2013 om 19:27.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 19:30   #3865
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Wel beste paulus, van jou had ik niet anders verwacht. En da's ok.

Pilarenbijters door dik en dun.
Het fijne van een leuke discussie is juist het aanhoren van gegronde argumentatie voor uiteenlopende standpunten, die weldegelijk een verrijking kan zijn voor zij die de problemathek in zijn geheel willen zien.

Het willen begrijpen is daarbij zeer belangrijk.

Paulus.
Oud 13 januari 2013, 19:39   #3866
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het fijne van een leuke discussie is juist het aanhoren van gegronde argumentatie voor uiteenlopende standpunten, die weldegelijk een verrijking kan zijn voor zij die de problemathek in zijn geheel willen zien.

Het willen begrijpen is daarbij zeer belangrijk.

Paulus.
Gegronde argumentatie? Waar? Wanneer?

Heb ik jantje het konijn z'n gegronde argumentatie gemist? Toeme!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 13 januari 2013, 20:27   #3867
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Gegronde argumentatie? Waar? Wanneer?

Heb ik jantje het konijn z'n gegronde argumentatie gemist? Toeme!
Zoals ik zei: "Het willen begrijpen is daarbij zeer belangrijk".

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 januari 2013 om 20:27.
Oud 13 januari 2013, 20:30   #3868
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoalsq ik zei: "Het willen begrijpen is daarbij zeer belangrijk".

Paulus.
Oh we begrijpen * KNIP * maar al te goed. Hij herkauwt religieus overgeefsel.

Ik vrees dat je, tenzij je dezelfde hersenkronkels en een ingebeeld vriendje hebt, je geen boodschap hebt aan discriminerend religieus geleuter.

Amen.

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 14 januari 2013 om 10:36.
Oud 13 januari 2013, 21:15   #3869
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord is toch duidelijk?

Het huwelijk is ook een engagement van beide partners om elkaar trouw te blijven tot de dood hen scheidt.

Ik denk niet dat er discussie is over het feit dat er steeds meer voor andere redenen gescheiden wordt, wat de waarde van de engagement uitholt uiteraard.

Bovendien is het huwelijk, dat overal ter wereld voorkomt en door de ganse geschiedenis heen, precies door dat engagement van trouw een goede basis geweest, een goede omgeving zeg maar, waarin kinderen kunnen opgroeien. Dat kinderen meestal het grootstste slachtoffer zijn bij een scheiding, is al lang geen cliché meer.

Paulus.

Wacht even... Dus omdat er meer heteroseksuele mensen (mèt kinderen) scheiden, vertegenwoordigt het homohuwelijk een waardevermindering van het huwelijk in zijn geheel?

Sorry, dat begrijp ik niet. Wil je dat even verduidelijken?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 21:18   #3870
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Paulus.
Dat u aan de kant van de pilaarbijters staat is al lang geen nieuws meer.

We weten trouwens nog steeds niet hoe het homohuwelijk de waarde van andere huwelijken aantast.
Oud 13 januari 2013, 21:20   #3871
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht

We weten trouwens nog steeds niet hoe het homohuwelijk de waarde van andere huwelijken aantast.
Wel... Blijkbaar is dat omdat meer mensen scheiden om allerlei redenen en dat kinderen daar het slachtoffer van worden... Da's toch duidelijk?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 21:28   #3872
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Wel... Blijkbaar is dat omdat meer mensen scheiden om allerlei redenen en dat kinderen daar het slachtoffer van worden... Da's toch duidelijk?
Awel, dan is het antwoord duidelijk: we maken van het huwelijk een verplicht levenslange verbintenis. Geen scheidingen meer, geen slachtoffertjes meer.

Of we schaffen het huwelijk af, zelfde effect.

Oud 13 januari 2013, 21:45   #3873
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Twee mannen die trouwen, dat is een aanfluiting (van twee fluiten)
Oud 13 januari 2013, 21:47   #3874
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Het introduceert het niet-voortplantende huwelijk: dat is in de ogen van de Kerk ontoelaatbaar
Oud 13 januari 2013, 22:34   #3875
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jullie kunnen toch niet ontkennen dat het huwelijk onlosmakelijk met voortplanting te maken heeft?

Trouwe huwelijkspartners bieden nu eenmaal een goede biotoop waarin kinderen kunnen worden opgevoed toch? Overspel of het weigeren van seksualiteit binnen het huwelijk wordt algemeeen aanvaard als grond voor een scheiding.

En daar heeft de kerk niks mee te maken toch? Het huwelijk is immers veel ouder dan de kerk en komt in elke cultuur voor, door alle tijden heen.

Ik zie echt niet in waarom het huwelijk ook zou moeten kunnen tussen partners van hetzelfde geslacht die binnen hun relatie met en van elkaar geen kinderen kunnen krijgen.

Als dat wel gebeurd is dat een uitholling van datgene waar een huwelijk voor staat en waar het voor dient vind ik.

Als ik met een vriend van mij zou trouwen voor het geld, dan vind ik dat inderdaad een misprijzen en een waardedaling van het huwelijk.

Het gezin (lees: een actief huwelijk) is immers de hoeksteen van onze samenleving.

Paulus.
Oud 13 januari 2013, 22:42   #3876
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie kunnen toch niet ontkennen dat het huwelijk onlosmakelijk met voortplanting te maken heeft?

Trouwe huwelijkspartners bieden nu eenmaal een goede biotoop waarin kinderen kunnen worden opgevoed toch? Overspel of het weigeren van seksualiteit binnen het huwelijk wordt algemeeen aanvaard als grond voor een scheiding.

En daar heeft de kerk niks mee te maken toch? Het huwelijk is immers veel ouder dan de kerk en komt in elke cultuur voor, door alle tijden heen.

Ik zie echt niet in waarom het huwelijk ook zou moeten kunnen tussen partners van hetzelfde geslacht die binnen hun relatie met en van elkaar geen kinderen kunnen krijgen.

Als dat wel gebeurd is dat een uitholling van datgene waar een huwelijk voor staat en waar het voor dient vind ik.

Als ik met een vriend van mij zou trouwen voor het geld, dan vind ik dat inderdaad een misprijzen en een waardedaling van het huwelijk.

Het gezin (lees: een actief huwelijk) is immers de hoeksteen van onze samenleving.

Paulus.
De tijden veranderen. De tijd van het algemene huwelijk is gekomen, en daarbinnen kan men ook kinderen hebben. Dat doet in niets af van het huwelijk. Het is een verruiming. Maar verruiming en bigot gaan niet samen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2013 om 22:47.
Oud 13 januari 2013, 22:51   #3877
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Paulus.
Voor u dus een vruchtbaarheidstest bij ieder huwelijk? En natuurlijk een psychologisch onderzoek om te bepalen of beide partners enige inclinatie voor voortplanting vertonen.

Paulus, je pauze van het forum heeft je precies gekker gemaakt.

Je mag me trouwens ook eens tonen waar in het burgerlijk recht er de verplichting op voortplanting vermeld staat.
Oud 13 januari 2013, 22:55   #3878
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor u dus een vruchtbaarheidstest bij ieder huwelijk? En natuurlijk een psychologisch onderzoek om te bepalen of beide partners enige inclinatie voor voortplanting vertonen.

Paulus, je pauze van het forum heeft je precies gekker gemaakt.

Je mag me trouwens ook eens tonen waar in het burgerlijk recht er de verplichting op voortplanting vermeld staat.
Het gaat om de potentialiteit van de voortplanting, dus is een vruchtbaarheidscontrole inderdaad aangewezen
Oud 13 januari 2013, 22:55   #3879
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De tijden veranderen. De tijd van het algemene huwelijk is gekomen, en daarbinnen kan men ook kinderen hebben. Dat doet in niets af van het huwelijk. Het is een verruiming. Maar verruiming en bigot gaan niet samen.
Of het een verruiming is of een verarming van het huwelijk, zal afhangen van perceptie dan als ik u volg.

Want, in elk geval heb ik uitgelegd waarom ik de uitbreiding als een verarming van het huwelijk zie, maar jij niet waarom jij het als een veruiming ziet.

En de feiten zeggen: de dag van vandaag, meer scheidingen dan ooit tevoren.

Paulus.
Oud 13 januari 2013, 22:57   #3880
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Of het een verruiming is of een verarming van het huwelijk, zal afhangen van perceptie dan als ik u volg.

Want, in elk geval heb ik uitgelegd waarom ik de uitbreiding als een verarming van het huwelijk zie, maar jij niet waarom jij het als een veruiming ziet.

En de feiten zeggen: de dag van vandaag, meer scheidingen dan ooit tevoren.

Paulus.
En zijn die scheidingen dan voor het grootste del toe te schrijven aan holebi-huwelijken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be