![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4121 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4122 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het huwelijk is geen westers uitvindsel. Het is menselijk gedrag. Het komt overal en altijd voor. Zo consequent dat ik durf beweren dat als men de dag van vandaag nog ergens een indianenstam zou ontdekken in één of ander regenwoud, ze daar gegarandeerd ook het huwelijk zullen kennen. Net zoals begrafenissen en uitingen van kunst. Dat is gewoon menselijk gedrag. Een antropologisch gegeven. En wat zien we bij die talloze huwelijken? Dat ze vrijwel altijd mogen ontbonden worden als er geen kinderen van komen, als er sprake is van ontrouw, maar ook dat ze een stabiele omgeving creëren die gunstig is voor het opvoeden van kinderen. Dat is niet mijn mening. Dat is wat iedereen nuchter en objectief kan vaststellen. Of jij en ik dat in het kader van deze discussie nu leuk vinden of niet, doet eigenlijk niet ter zake. Als u daarop repliceert dat u geen enkel objectief gegeven ziet in mijn redenering, moet u maar eens duiden wat er subjectief is in mijn vaststelling. Maar ik zeg u en de meelezer, dat u dat niet zult doen, omdat u dat niet kan. Een waarneming is altijd objectief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het huwelijk sinds mensheugnis in zijn aard en vorm mag ontbonden worden omdat er geen kinderen uit voortkomen of als er sprake is van seksuele ontrouw, vastgesteld in de culturen en in de geschiedenis. Dan maakt u van het huwelijk iets anders als u daarin stellen toelaat die door hun aard geen kinderen met elkaar, binnen hun huwelijksrelatie, kunnen krijgen, van elkaar, en op seksualiteit van buiten het huwelijk zijn aangewezen om aan kinderen te komen. Snapt u? Je kunt niet verlangen dat de club plots mensen moet toelaten die zich nooit aan de regels van die club kunnen houden, door wat ze zijn. Want dat is namelijk de uitgelezen manier om die club kapot te maken. Je kunt in de club van geheelonthouders geen alcoholici toelaten wil je niet aan de statuten van de club raken toch? En dat is wat er gebeurd. Door het homohuwelijk toe te laten verander je de aard en betekenis van wat het huwelijk altijd geweest is. Een ander huwelijk, met andere waarden en normen. Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#4123 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
|
|
|
|
|
#4124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarnaast werd er de tranerige toer opgegaan met dooddoeners als "we mogen het geluk van die mensen niet in de weg staan". En wat uw beginopmerking betreft, Frankrijk mag dan wel de wereld niet zijn; het is wel een deel van de wereld. Net zoals Duitsland dat ook is. U weet dat misschien niet, maar de Duitse wetgever heeft geweigerd het huwelijk te verruimen. In dat land blijft het huwelijk een zaak van een man en een vrouw. Homoseksuele koppels kunnen evenwel "partnerschappen" afsluiten, die bepaalde juridische garanties inhouden maar tegelijkertijd ook niet volledig gelijklopen met het huwelijksstelsel. |
|
|
|
|
|
|
#4125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4126 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
U maakt de positieve claim, het is aan u om hem te substantiëren.
|
|
|
|
#4127 | |||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Of hoe u zelf uw gebazel niet eens meer kan herinneren. Citaat:
|
|
|
|
#4128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zeg dat het huwelijk een antropologisch gegeven is. Het is menselijk gedrag met bepaalde kenmerken en eigenschappen die universeel blijken te zijn. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ongetwijfeld beseft u het niet maar uw visie in deze lijkt wel nauw aan te sluiten bij wat mgr. Léonard opmerkte over de "immanente gerechtigheid". De natuur bezit immers bepaalde mechanismen. De natuur zorgt er uit zichzelf voor dat bepaalde zaken kunnen en andere niet. Laat het nu zo zijn dat de natuurlijke ordening ervoor zorgt dat twee mannen geen kinderen binnen hun relatie kunnen verwekken. Er mag nog zoveel gerollebold worden, een kind zal nooit het resultaat zijn. Zelfs nog geen bevruchting. Niets. Onze lichamelijke gegevenheid zorgt er nu eenmaal voor dat dergelijk seksueel verkeer steriel blijft. Voor het overige laat ik u met uw SF-verbeelding. |
|
|
|
|
|
|
#4130 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Nee, beste Jan, je stelling werd aan spaanders gehakt en ik denk dat je dat maar al te goed beseft ook. Maar ik zei het al: iemand die dergelijke flauwe onzin naar voor schuift in en ernstig debat, kan ik met geen mogelijkheid meer ernstig nemen. Ik denk dat alles over dit onderwerp gezegd is. Meer en meer landen stellen het huwelijk open voor homoseksuelen. Frankrijk zal daar niet anders in zijn. En andere landen zullen ook snel volgen. Ik vind dat een positieve evolutie en jij zal ermee moeten leren leven. |
|
|
|
|
|
|
#4131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het moet toch juist heerlijk voor u zijn om aan te tonen waar u Jan weerlegt. Zeker als Jan en ikzelf dat niet zien. Leg het eens bloot. Een simpel linkje volstaat... Wij houden u (of iemand anders misschien) toch niet tegen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 januari 2013 om 22:54. |
|
|
|
|
|
|
#4133 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
En om uw argument bij te staan moet het altijd om een exclusieve relatie tussen 1 man en 1 vrouw gaan, want dit is de relatievorm die u met u argument wilt ondersteunen. Alle andere relatievormen spreken u dus tegen.
|
|
|
|
#4134 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4135 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik zal u en Paulus maar in uw hypocritische verbeelding laten zeker?
|
|
|
|
#4136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4137 |
|
Staatssecretaris
|
Dat u drogredeneringen als sterke argumentatie ziet weten we al langer als vandaag.
|
|
|
#4138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom zouden ze immers recht hebben op een maatschappelijk kader dat juist niet voor hun situatie bedoeld is? Er is ook geen discriminatie wanneer bepaalde burgers van het sociaal tarief voor gas en elektriciteit kunnen genieten en andere weer niet. Sociaal tarief is immers een ordening bepaald voor een welbepaalde groep. Net zo met het huwelijk. |
|
|
|
|
|
|
#4139 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moety ik dan bewijzen dat alle bomen groen zijn ofr moet jij mij eens tenminste één bruinen kunnen tonen? Ik dacht het laatste. De bewijslast ligt bijgevolg bij u. En dat weet je wel. Zo dom ben je niet. Goe geprobeerd. Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#4140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Discuteren doe je met argumenten. Ruziemaken met verwijten. Stop daar eens mee. Het is heus geen schande om eens ongelijk te hebben. Paulus. |
|
|
|
|