![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4201 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De vraag is of u zijn mening kan onderbouwen met harde feiten. Ik heb al tot tweemaal toe met u hierover gediscussieerd en tot tweemaal toe kon u geen enkel negatief effect van holebi ouderschap aantonen.
|
|
|
|
#4202 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
En natuurlijk kan er positieve omgang zijn zonder verbreding van het huwelijk, maar dit is ook geen reden om het huwelijk niet te verbreden.
|
|
|
|
#4203 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4204 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, dat is niet de evolutie die men vaststelt. Wel een gescheiden ontwikkeling waarbij bepaalde landen enkel voor samenlevingscontracten kiezen (Duitsland bijvoorbeeld), andere voor het homo"huwelijk" zonder adoptiemogelijkheid en andere voor een gecombineerde vorm (België). In België is de ontwikkeling alvast niet gegaan zoals u meent te kunnen beschrijven.
|
|
|
|
|
|
#4205 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist wel, omdat het nu eenmaal gaat om onderscheiden zaken. Dat wij nu veel positiever omgaan met gehandicapten (vroeger omschreven als "dutsen", weet u wel...), betekent dit niet dat we nu plotseling de regeling op het gehandicaptenstatuut plotseling moeten opentrekken naar niet-gehandicapten.
|
|
|
|
|
|
#4206 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn antwoord was niet van die aard zoals u het wil laten uitschijnen. Uw geheugen vertoont overduidelijk grote gaten.
|
|
|
|
|
|
#4207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Coolsaet vanuit zijn competentie een visie ontwikkelt op al-Qaeda, haast men zich ook om het naar de prullenmand te verwijzen omdat het een oordeel vormt vanuit zijn competentie? |
|
|
|
|
|
|
#4208 |
|
Banneling
|
Laat de Fransen maar rap de homowet doorzetten, dat al dat geleuter voorbij is.
|
|
|
|
|
|
#4209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 januari 2013 om 05:41. |
|
|
|
|
|
|
#4210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook de zwarten mogen trouwen conform de regels van het huwelijk. Noch naar je kleur, noch naar je geaardheid wordt er gevraagd of als voorwaarde gesteld. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U doet nu toch wel een beetje heel flauw vind ik. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4212 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het huwelijk sinds mensheugnis in zijn aard en vorm mag ontbonden worden omdat er geen kinderen uit voortkomen of als er sprake is van seksuele ontrouw, vastgesteld in de culturen en in de geschiedenis. Dan maakt u van het huwelijk iets anders als u daarin stellen toelaat die door hun aard geen kinderen met elkaar, binnen hun huwelijksrelatie, kunnen krijgen, van elkaar, en op seksualiteit van buiten het huwelijk zijn aangewezen om aan kinderen te komen. Snapt u? Je kunt niet verlangen dat de club plots mensen moet toelaten die zich nooit aan de regels van die club kunnen houden, door wat ze zijn. Want dat is namelijk de uitgelezen manier om die club kapot te maken. Je kunt in de club van geheelonthouders geen alcoholici toelaten wil je niet aan de statuten van de club raken toch? En dat is wat er gebeurd. Door het homohuwelijk toe te laten verander je de aard en betekenis van wat het huwelijk altijd geweest is. Een ander huwelijk, met andere waarden en normen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4214 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U neemt de wending in de invulling van het huwelijk, waarover deze discussie gaat, als norm voor wat het huwelijk is? Tjach?! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#4215 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Die omschrijving telt trouwens al bijna 10 jaar niet meer.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#4216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Discriminatie op grond van geaardheid zou betekenen dat men wel of niet kan trouwen als men wel of niet hetero / homofiel zou zijn. Dan zou je dat inderdaad kunnen vervangen door "zwarten". Maar dat is dus niet het geval. Het gaat om een antropologisch gegeven dat man en vrouw besluiten elkaar trouw te blijven met het oog op de opvoeding van kinderen die uit hun relatie voortkomen in een door de gemeenschap aanvaarde statuut dat we het huwelijk zijn gaan noemen. Dat besluit wordt sinds menheugnisb gevierd door de gemeenschap. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 januari 2013 om 06:33. |
|
|
|
|
|
|
#4217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik merk trouwens ook in mijn eigen gezin dat mijn kinderen soms voor het ene liever bij moeder aankloppen en voor het andere bij vader. Jongens en meisjes zelf, spelen ook anders en met andere dingen. Er is zeker een verschil en ik ben echt heel blij dat mijn kinderen vrij kunnen kiezen tussen een man en een vrouw om te beslissen aan wie zij hun vraag zullen voorleggen. En ze maken weldegelijk een verschil, naargelang de zaak. En dat gebeurd niet alleen in mijn gezin, zoals je weet. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat kan ook niet, want we kunnen éénzelfde kind nu eenmaal geen twee keer opvoeden in een andere situatie om het verschil te kunnen noteren in een gedegen studie. En dat weet je best. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 januari 2013 om 06:14. |
|
|
|
|
|
|
#4219 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|