Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2013, 02:28   #261
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De oproep gebeurde niet via de Facebook-account van Sharia-4Belgium, schrijft De Standaard, maar wel via die van het alternatieve Sharia.com.

"Wij moslims zullen laten zien dat we niet zwak zijn en ons liet laten doen", klinkt het. "Wie liefde heeft voor de profeet moet aanwezig zijn
."
P.J. heeft overigens ook samenscholingsverboden uitgevaardigd.

Eén keer heeft hij het niet gedaan omwille van een braderie die toen bijna bestormd werd, wat resulteerde in 240 aanhoudingen ...
Dat had daar toen serieus uit de hand kunnen lopen. En PJ durfde natuurlijk niet zeggen dat die samenscholing enkel gold voor jonge heethoofden die met de gelovige van hun vader als excuus ruitje tik en burgertje mep mochten gaan doen.
Oud 15 januari 2013, 02:38   #262
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij bent ook zo iemand die alles gelooft wat in de krant staat behalve als het niet in je kraam past. De twijfels van de pvda+ zijn meer dan terecht. Hoe twijfels leugens kunnen zijn, is me overigens een raadsel. Oproepen waarvan geen bewijs te vinden is, zouden daarentegen wel eens leugens kunnen zijn...
Jij gaat ervan uit dat journalisten hun werk niet goed doen.

Dat moet je voor eigen rekening nemen.

Daar kan BDW overigens ook niets aan doen, maar ik vermoed ook dat hij eigen inlichtingendiensten heeft.

Ohja btw edina, er is zoiets als staatsveiligheid en terrorismecellen in dit land. Zou het misschien kunnen dat ... ?
Oud 15 januari 2013, 02:40   #263
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Belachelijke zoveelste poging om de pvda+ totaal ongefundeerd zaken in de schoenen te schuiven (zoals - ter herinnering - ook de draadstarter in navolging van de pers al leugenachtig deed door te beweren dat de pvda+ had opgeroepen om het samenscholingsverbod te overtreden). De pvda+ heeft niets te winnen bij rellen en al evenmin bij een samenscholingsverbod. Want het is duidelijk dat De Wever ook niet zal aarzelen om dergelijke draconische maatregelen te gebruiken tegen zijn politieke tegenstanders (bij de installatie van de gemeenteraad kregen mensen van rood! die buiten pamfletten uitdeelden al een GAS-boete als voorproefje).

De Wever daarentegen had wel veel te winnen zoals ik in mijn eerste post al zei:
Doe uw huiswerk beter.

Ook dat stond in de krant en heb ik ook gelezen.

Of je kan ons, lezers, ervan beschuldigen dat wij onkritisch zijn, maar geef toe dat het wat moeilijk zou zijn als we allen naar staatsveiligheid bellen om te vragen of er problemen worden verwacht en/of naar de pvda+ leider om te vragen naar hun officiele reactie.

Persvrijheid en het belang daarvan in een democratisch bestel, weetjewel ...
Oud 15 januari 2013, 03:31   #264
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130112_018

Titel: Districtsburgemeester tegen samenscholingsverbod De Wever

Ze behalen een paar zetels, en daar zien we ze weer.
Zoiets kunnen we missen als kiespijn.
Volgens de NVA-logika moet Antwerpen nu worden gesplitst, want Borgerhout is duidelijk een andere demokratie dan de rest van Antwerpen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 06:50   #265
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Doe uw huiswerk beter.

Ook dat stond in de krant en heb ik ook gelezen.

Of je kan ons, lezers, ervan beschuldigen dat wij onkritisch zijn, maar geef toe dat het wat moeilijk zou zijn als we allen naar staatsveiligheid bellen om te vragen of er problemen worden verwacht en/of naar de pvda+ leider om te vragen naar hun officiele reactie.

Persvrijheid en het belang daarvan in een democratisch bestel, weetjewel ...
Schaf het voetbal dan ook af in Antwerpen, want je weet niet of er relletjes worden verwacht. Sluit alle café's, want je weet niet of er gevochten gaat worden.
Kortom, sluit heel Antwerpen af, dan heb je nergens meer last van.
Laat alleen nog cocaïne in grote hoeveelheden toe en laat dat verdelen over de rest van Vlaanderen en Europa, maar niet in Antwerpen.
Procureur Dams leeft waarschijnlijk op de maan en heeft waarschijnlijk nog nooit gehoord over oorzaak en gevolg.
Veel criminaliteit ontstaat door de invoer van drugs.
Laat die grote invoerders maar doen, heeft geen prioriteit meer.
Die procureur is er om criminaliteit te bestrijden en vooral om de oorzaken van die criminaliteit aan te pakken en te bestraffen.
Dan heeft hij minder volk nodig om de gevolgen te bestrijden.
We pakken die met 5 gram in zijn zakken en bestraffen die, dat is zichtbaar in de straat.
Morgen pakken we hem weer, want die 800kg is nog niet verkocht.
Ik hoop niet dat alle procureurs van zijn slag zijn, dan staat ons nog iets te wachten.
Ik zal de neven van mijn vrouw uit Polen en Rusland, als ze hier om de 3 jaar een bezoek brengen, ervan moeten verwittigen dat ze Antwerpen moeten mijden, vreemde nummerplaat, weet je wel.
Kijken naar de volgende stunt van Bart en zijn gerechtelijke vriend.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 07:37   #266
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Schaf het voetbal dan ook af in Antwerpen, want je weet niet of er relletjes worden verwacht. Sluit alle café's, want je weet niet of er gevochten gaat worden.
Bij risicomatchen wordt er ook preventief en assertief gereageerd door de politie,

- probleemgevallen krijgen stadiumverbod en mogen zelfs niet in de buurt komen
- cafés worden soms gesloten en alcohol verkoop in de buurt is verboden
- na de match worden ze als koeien naar de bussen en treins begeleid
- overal paarden en machtsvertoon om het overwicht duidelijk te maken

En het werkt, ze mogen dezelfde tactiek zeker gebruiken bij risico jongeren, ik zie niet in waarom niet.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 07:42   #267
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal de neven van mijn vrouw uit Polen en Rusland, als ze hier om de 3 jaar een bezoek brengen, ervan moeten verwittigen dat ze Antwerpen moeten mijden, vreemde nummerplaat, weet je wel.
Het zijn ten minste geen Allah aanhangers, das al een voordeel. Ik heb ook enkele Polen in de aangetrouwde familie en waar je ze zeker moet voor waarschuwen is drinken en rijden, die kunnen er wat van. Of is het ook racistisch als ze daarop ook gecontroleerd worden?
Oud 15 januari 2013, 09:02   #268
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent ook zo iemand die alles gelooft wat in de krant staat behalve als het niet in je kraam past. De twijfels van de pvda+ zijn meer dan terecht. Hoe twijfels leugens kunnen zijn, is me overigens een raadsel. Oproepen waarvan geen bewijs te vinden is, zouden daarentegen wel eens leugens kunnen zijn...
De waarschuwing kwam van de politie, moet de burgemeester eerst toestemming vragen aan de locale PvdA+ voordat ie actie mag ondernemen misschien? Wat een pretentie.

Hij heeft duidelijk getoond waar hij voor staat en de ouders hebben hun zonen 1 avond binnen gehouden, niets verkeerd mee.
Oud 15 januari 2013, 09:13   #269
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De waarschuwing kwam van de politie, moet de burgemeester eerst toestemming vragen aan de locale PvdA+ voordat ie actie mag ondernemen misschien? Wat een pretentie.

Hij heeft duidelijk getoond waar hij voor staat en de ouders hebben hun zonen 1 avond binnen gehouden, niets verkeerd mee.
In Terzake heeft de Antwerpse burgemeester aan Wouter Vanbesien duidelijk uitgelegd hoe de vork aan de steel zat. De Groene Jongen verweerde zich als een duivel in een wijwatervat. Toen hij duidelijk op z'n nummer was gezet, mocht hij afdruipen met de staart tussen z'n benen.
Goed zo Bart !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 09:34   #270
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Belachelijke zoveelste poging om de pvda+ totaal ongefundeerd zaken in de schoenen te schuiven (zoals - ter herinnering - ook de draadstarter in navolging van de pers al leugenachtig deed door te beweren dat de pvda+ had opgeroepen om het samenscholingsverbod te overtreden). De pvda+ heeft niets te winnen bij rellen en al evenmin bij een samenscholingsverbod. Want het is duidelijk dat De Wever ook niet zal aarzelen om dergelijke draconische maatregelen te gebruiken tegen zijn politieke tegenstanders (bij de installatie van de gemeenteraad kregen mensen van rood! die buiten pamfletten uitdeelden al een GAS-boete als voorproefje).

De Wever daarentegen had wel veel te winnen zoals ik in mijn eerste post al zei:
Zoals reeds gezegd, heeft de PVDA wel te winnen bij rellen, namelijk het aanpakken van De Wever op één van zijn belangrijkste programmapunten, zijnde de veiligheid. Hoe onveiliger Antwerpen is/wordt, hoe meer kritiek De Wever zal krijgen van zijn eigen achterban. Aangezien de PVDA een ondemocratische, extremistische partij is van het VB-niveau en constant de 'revolutie' preekt, lijkt absoluut niet onwaarschijnlijk te zijn dat deze partij zonder aarzelen geweld zou inzetten om het eigen grote gelijk te verdedigen.
De manier waarop PVDA dit klein incident weer opblaast en zelfs ronduit liegt aangaande het bestaan van een oproep tot betoging (zie de boodschap op Facebook), doet temeer vermoeden dat het om een opgezet spel gaat waaruit men nu zoveel mogelijk politieke munt wil slaan. Hetzelfde geldt trouwens voor het fait divers van de 'partij' Behoud de Begeerte over een straatnaam en voor het fait divers van Van Besien die meent rechtstreeks te moeten tussenkomen in het Antwerpse gerecht omdat hij zo gecrispeerd en verzuurd is dat hij in elke uitspraak en op elke hoek massaal veel racisme meent te ontwaren. Dit zijn uiteindelijk allemaal kleine, onnozele aanvalletjes van verzuurd links op het Antwerpse beleid met enkel puur politieke doelen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:20   #271
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij risicomatchen wordt er ook preventief en assertief gereageerd door de politie,

- probleemgevallen krijgen stadiumverbod en mogen zelfs niet in de buurt komen
- cafés worden soms gesloten en alcohol verkoop in de buurt is verboden
- na de match worden ze als koeien naar de bussen en treins begeleid
- overal paarden en machtsvertoon om het overwicht duidelijk te maken

En het werkt, ze mogen dezelfde tactiek zeker gebruiken bij risico jongeren, ik zie niet in waarom niet.
Voetbal een feest. Op kosten van de belastingbetaler of denk je dat politie op zaterdag en zondag gratis werkt.

De verdiensten naar die lopende reclameborden, de onkosten voor de belastingbetaler.
Een van mijn buren gaat na zijn uren nog bijklussen in het zwart omdat hij zo "vet" betaald word door zijn werkgever.
Even gaan verklikken die man? Of toch niet?
De lichaamstaal van BDW niet gezien toen Besien het had over de diamantfraude?
Ook niet gezien hoe snel hij het gesprek verlegde?
En bij uitbreiding mogen ze de tactiek ook gebruiken voor mensen die het niet met hem eens zijn?
Ik wacht eigenlijk op de eerste Antwerpse staking, kijken of hij partij trekt voor de werknemers of voor de werkgevers.
Ik vermoed dan dan het masker valt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:25   #272
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Voetbal een feest. Op kosten van de belastingbetaler of denk je dat politie op zaterdag en zondag gratis werkt.
Van mij mag het afgeschaft worden maar dat kan blijkbaar niet, dan lijkt me het probleem onder controle houden de beste optie. De tactische ervaring met hooligans mag best gebruikt worden op allah relschoppers, gewoon laten begaan tot er rellen zijn is geen oplossing.
Oud 15 januari 2013, 10:40   #273
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom ?
Bij mijn weten was er geen uitgangsverbod, of durven ze niet alleen de straat op ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:43   #274
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom ?
Bij mijn weten was er geen uitgangsverbod, of durven ze niet alleen de straat op ?
Die ouders willen ook niet dat hun zonen auto's in brand steken.
Oud 15 januari 2013, 10:53   #275
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Volgens de NVA-logika moet Antwerpen nu worden gesplitst, want Borgerhout is duidelijk een andere demokratie dan de rest van Antwerpen.
En niet vergeten, die Westvlaamse boerenkinkels die maar CD&V blijven stemmen kunnen ook beter verwijderd worden. En die groteske linkse stad Gent, ook wel het nieuwe Antwerpen genoemd , moet ook maar verdwijnen. De Wever zit niet met 2 democratiën maar met wel een stuk of 10 onder een dak! En het wordt nog erger... Het politiek niveau dat 80 % van de regels bepaald(EU) bestaat uit maar liefst 27(!) democratiën!! Misschien is het gewoon makkelijker als Antwerpen morgen de onafhankelijkheid uitroept en de NVA staat daar wordt opgericht. Dan zijn wij er ook meteen vanaf...

Laatst gewijzigd door Tommm : 15 januari 2013 om 10:53.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:57   #276
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, sluit heel Antwerpen af, dan heb je nergens meer last van.
Laat alleen nog cocaïne in grote hoeveelheden toe en laat dat verdelen over de rest van Vlaanderen en Europa, maar niet in Antwerpen.
Procureur Dams leeft waarschijnlijk op de maan en heeft waarschijnlijk nog nooit gehoord over oorzaak en gevolg.
Veel criminaliteit ontstaat door de invoer van drugs.
Laat die grote invoerders maar doen, heeft geen prioriteit meer.
Die procureur is er om criminaliteit te bestrijden en vooral om de oorzaken van die criminaliteit aan te pakken en te bestraffen.
Dan heeft hij minder volk nodig om de gevolgen te bestrijden.
We pakken die met 5 gram in zijn zakken en bestraffen die, dat is zichtbaar in de straat.

Morgen pakken we hem weer, want die 800kg is nog niet verkocht.
Ik hoop niet dat alle procureurs van zijn slag zijn, dan staat ons nog iets te wachten.
Wat een achterlijke redenering! Niet wie gewoon een pintje drinkt of met maten naar de voetbal gaat is fout, wel relschoppers, die moet je aanpakken en niets anders.
Pak criminelen aan, maar drugs zullen nooit volledig verdwijnen omdat er nu eenmaal vraag naar is.Dan kun je beter nadenken over legaal en gecontroleerd gebruik, van vervangingsmiddelen om van verslaving af te raken zoals nu al bestaat in de vorm van methadon.

Laatst gewijzigd door alice : 15 januari 2013 om 11:01.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 10:59   #277
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Terzake heeft de Antwerpse burgemeester aan Wouter Vanbesien duidelijk uitgelegd hoe de vork aan de steel zat. De Groene Jongen verweerde zich als een duivel in een wijwatervat. Toen hij duidelijk op z'n nummer was gezet, mocht hij afdruipen met de staart tussen z'n benen.
Goed zo Bart !
Net eens gekeken, Hij heeft inderdaad z'n best gedaan. Vanbesien moest al met diamanten afkomen om De Wever te laten nadenken, dat zijn heel andere problemen.
Oud 15 januari 2013, 11:00   #278
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net eens gekeken, Hij heeft inderdaad z'n best gedaan. Vanbesien moest al met diamanten afkomen om De Wever te laten nadenken, dat zijn heel andere problemen.
Maar wel belangrijke...
Oud 15 januari 2013, 11:03   #279
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2x verkeerd. Ten eerste kwam Patrick Janssens helemaal niet onder vuur te liggen na de "rellen" van september. Integendeel, hij kreeg toen van overal - ook van De Wever - felicitaties over zijn optreden (een optreden dat overigens bewijst dat een samenscholingsverbod niet nodig is om te kunnen optreden tegen een niet-toegestande betoging) en ten tweede is er wel degelijk ook protest gekomen op het samenscholingsverbod dat Patrick Janssens toen enkele dagen later uitvaardigde.
Dus wanneer een samenscholingsverbod wordt uitgevaardigd na rellen is het goed maar preventief is fout? Rare redenering!
Oud 15 januari 2013, 11:10   #280
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afhankelijk van de bron spreekt De Wever over "de inlichtingendiensten" (VRT), "onze veiligheidsdiensten" (ATV), "inlichtingen van de politie" (VTM). Hij weet blijkbaar zelf niet zo goed vanwaar de informatie komt. En over welke informatie het dan wel gaat, blijft hij nog veel vager. Maar dat deert je blijkbaar allemaal niet. Jij bent misschien ook zo iemand voor wie een samenscholingsverbod gebaseerd op "minder dan kwakkels" volkomen rechtvaardig is.
Ik verondersteld niet zoals u doet, dat een burgemeester gene informatie heeft wanneer hij optreedt en die informatie kan van politie komen maar tegelijkertijd niet enkel aan de burgemeester maar ook aan een inlichtingendienst gegeven worden, zeker wanneer er een link is met charia 4 belgium.De burgemeester kan met beide diensten gesproken hebben, en beide zijn dan ook veiligheidsdiensten, zowel politie als inlichtingendiensten.
Anders dan u zie ik dit helemaal niet als reden de gegrondheid van de beslissing in twijfel te trekken. En omdat ik ook met beide diensten te maken had bij rellen, weet ik wel dat zij niet op kwakkels afgaan. Daarbij voeg ik nog de ervaring dat veel politici graag garen spinnen uit de publieke opinie en gezien de vele Borgerhoutenaren van Marokkaanse origine zie ik het niet als denkbeeldig dat die pvda vooral kritiek wil leveren op de Wever, zonder kennis of die kritiek ook wel werkelijk terecht is. Naar het kiesvee toe halen ze uit die kritiek winst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be