![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4281 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4282 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4283 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Integendeel, anders dan u ben ik tolerant, ook uw opvattingen mogen er zijn. Maar ze wegen niet op de beslissingen die een parlement neemt, dat moet niet naar u en uw vereniging luisteren, en nog minder daar rekening mee houden. U en de uwen staan voor lege kerken, dat zegt genoeg en religie ordent de samenleving niet. Daar sputtert u nogal over, maar dat is uw probleem. |
|
|
|
|
|
|
#4284 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik sta in geen lege kerk, hoor. De traditionalistische parochie waar ik kerk, zit 's zondags afgeladen vol. Met veel, heel veel jonge mensen. Alleen: dit is uiteindelijk geen religieus debat. Zoals al aangestipt, gaat dit over de antropologische visie die men huldigt op mens en maatschappij. Daarom ook dat het Franse debat lang niet uitsluitend wordt gedragen door gelovigen, wel integendeel! |
|
|
|
|
|
|
#4287 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En inderdaad, in Frankrijk wordt het religieuze segment in het protest niet de meerderheid. De "Manif pour tous" wordt door vele andere groepen gedragen. |
|
|
|
|
|
|
#4288 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4289 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4290 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
De kracht van de recalcitrante aartsconservatieve sector, die toch zal moeten inbinden Laatst gewijzigd door eno2 : 15 januari 2013 om 13:20. |
||
|
|
|
|
|
#4291 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En omdat Jan voor een volle kerk zit, zijn de meeste niet leeg en verlaten...de kerk heeft nauwelijks nog invloed op het leven van burgers.Wie voor de kerk trouwt zet daarna er geen voet meer binnen behalve voor een begrafenis of doop.
|
|
|
|
|
|
#4292 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4293 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die enkel argumenten aanhalen die hun religieuze opvattingen aantonen zoals" het huwelijk is de eenheid van man en vrouw of kinderen hebben een moeder en vader nodig", wat zeer toevallig gelijklopend is met traditionele kerkelijke opvattingen...toch zal dit de emancipatie van holebi's niet tegenhouden. Er zijn er teveel uit de kast Jan en daar krijg jij ze niet meer in.
|
|
|
|
|
|
#4294 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4295 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blij te zien dat u er zich zelf ook aan ergert blijkbaar. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4296 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uw beroemde manifest van de bisschoppen staat er vol van, van de voortplanting als antropologisch argument. Nu ga je dat ontkennen. Zoals gewoonlijk. Alles draait bij jullie om de voortplanting en dat noemen jullie een antropologisch argument. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 januari 2013 om 13:55. |
|
|
|
|
|
|
#4297 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/quote]Je mag dit nog 1000x ontkennen, het bewijs ligt op tafel. [/quote] Mij lijkt het eerder dat jij me 1000x maal zal proberen aan te wrijven, wat gewoon niet kan. Voortplanting kan geen criterium zijn om te mogen trouwen, want dat zou inhouden dat je eest kinderen zou moeten hebben om te mogen trouwen. Hou dus op met dergelijke onzin aan mij toe te schrijven en te beweren dat het bewijs daarvan op tafel zou liggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een beetje fair blijven hé?! Paulus. |
||||||||
|
|
|
|
|
#4298 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het huwelijk sinds mensheugnis in zijn aard en vorm mag ontbonden worden omdat er geen kinderen uit voortkomen of als er sprake is van seksuele ontrouw, vastgesteld in de culturen en in de geschiedenis. Dan maakt u van het huwelijk iets anders als u daarin stellen toelaat die door hun aard geen kinderen met elkaar, binnen hun huwelijksrelatie, kunnen krijgen, van elkaar, en op seksualiteit van buiten het huwelijk zijn aangewezen om aan kinderen te komen. Snapt u? Je kunt niet verlangen dat de club plots mensen moet toelaten die zich nooit aan de regels van die club kunnen houden, door wat ze zijn. Want dat is namelijk de uitgelezen manier om die club kapot te maken. Je kunt in de club van geheelonthouders geen alcoholici toelaten wil je niet aan de statuten van de club raken toch? En dat is wat er gebeurd. Door het homohuwelijk toe te laten verander je de aard en betekenis van wat het huwelijk altijd geweest is. Een ander huwelijk, met andere waarden en normen. Omdat homostellen niet in het traditionele huwelijk passen vinden zij dat het huwelijk zelf zich maar moet aanpassen aan hun visie over trouwen. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4213 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 januari 2013 om 14:12. |
|
|
|
|
|
|
#4299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga je nu zo ver dat ik je zelfs d�*t moet uitleggen? Kent u de uitdrukking dat wie een hond wil slaan, snel een stok gevonden heeft? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4300 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |