![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4401 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4402 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#4403 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eigenlijk begint het zowaar zielig te worden dat men zelfs de werkelijkheid begint te ontkennen, louter omwille van een sterk gekleurd ideologisch standpunt. Daarnaast stel ik weer eens vast dat u afkomt met een element dat u door eerdere stellingname juist verwerpt. "Koppels treden in het huwelijk omdat ze een gezinsband met elkaar willen creëren". Eerder gaf ik echter aan dat het ene niets met het andere te maken heeft, daar mensen ook buiten het huwelijksstelsel om een gezin kunnen vormen. U tapt eens nu uit dat vaatje, op een ander moment uit een ander vaatje. Niet echt samenhangend. |
|
|
|
|
|
|
#4404 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4405 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4406 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Waarin bestaat dat verschil dan wel? En kom alsjeblieft niet wéér af met je bullshit over voortplanting. Dat heeft niets met de relatie tussen beide partners te maken.
|
|
|
|
|
|
#4407 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Wat is dan het probleem? Spreek nu eindelijk eens klare en duidelijke taal. Je draait hier nu al 50 bladzijden lang (misschien zelfs al langer?) rond de pot.
Laatst gewijzigd door Graham C. : 15 januari 2013 om 23:21. |
|
|
|
|
|
#4408 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hiermee stelt u dus dat er geen enkele specificiteit bestaat aan resp. de rol van de vader of de moeder. 'n Heel verdragende stelling als u er even over nadenkt. Daarom ook denk ik dat u zich niet ten volle bewust bent van wat u eigenlijk naar voorschuift (zonder enige argumentatie trouwens).
|
|
|
|
|
|
#4409 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4410 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4411 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4412 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4413 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of kinderen nu opgevoed worden door een team opvoedkundigen of door hun eigen ouders, houdt naar uw eigen zeggen dus geen enkel verschil in. |
|
|
|
|
|
|
#4414 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Je beantwoord een vraag alweer met een tegenvraag. Je ontwijkt alweer de vraag... Behoorlijk vervelende discussietechniek die je daar hanteert... Antwoord eindelijk eens in klare en duidelijke taal: wat is precies je probleem met homohuwelijken? Eerst beweerde je dat er een waardevermindering van het huwelijk was, maar nu blijkt dat weeral niet meer te kloppen. Wat is het probleem dan? Heteroseksuele mensen kunnen nog steeds met elkaar trouwen en met elkaar kindjes krijgen. Dat twee mannen of twee vrouwen met elkaar kunnen trouwen, heeft daar niets aan veranderd.
|
|
|
|
|
|
#4415 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U herhaalt wat ik o.m. aanbreng, net als Paulus ten andere. Over welke "morele eerlijkheid" heeft u het dan wel?
|
|
|
|
|
|
#4416 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw bewering echter, mist elke argumentatie. Ziet u het verschil? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4417 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Graham C. : 15 januari 2013 om 23:31. |
|
|
|
|
|
|
#4418 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus, waar haalt ze het dan wel? Over het problematische van het homohuwelijk is hier ondertussen al heel uitgebreid geschreven. Ik stel vast dat u na verloop van tijd de discussie ontvlucht en dan tracht de carrousel van voor af aan weer wilt starten. Paulus gaf u dat al eerder mee. Laten we zeggen dat ik van nature vrij geduldig ben... |
|
|
|
|
|
|
#4419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En uw standpunt, niet sterk ideologisch gekleurd?Maar leg met het verschil tussen het huwelijk van hetero en homo maar even uit.Want nee, volgens mij is dat er niet. |
|
|
|
|
|
|
#4420 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien zijn een man en vrouw anders. Ze gaan dus ook bepaalde zaken anders gaan benaderen. Ook bij de opvoeding. Paulus. |
|
|
|
|