![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4481 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4482 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4483 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kun je nu weer volgen? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4484 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Die 5 kinderen tellen niet hé, zolang je maar je gelijk haalt hé. Dan weer 's kinderen gebruiken om je smerige discriminerende houding te rechtvaardigen en dan weer eens niet. Bah, het is walgelijk dat mensen zoals jij écht denken dat ze de waarheid in pacht hebben, dat ze de morele benchmark van de samenleving zijn. Onmensen van de laagste soort. Holebi's worden beschimpt, krijgen met verbaal en lichamelijk geweld te maken en soms vermoord owv hun sexuele geaardheid en jij en andere onmensen denken dat ze in hun recht zijn en goeie vrome mensen zijn als ze dit soort praktijken komen goedpraten en dit door uitspraken te doen die alle verbeelding tarten! Walgelijk en verwerpelijk. Denken jullie ooit na over het mogelijke effect van jullie pilarenbijterwoorden? Of is dat onbelangrijk en draait het allemaal om jullie eigen persoontje? Een goeie vrome gelover zijn zodat jullie dat felbegeerde plaatsje in jullie ingebeelde hemel kunnen verkrijgen wat een bewijs is van een diepgeworteld en vreselijk egoïsme. Dit soort mensen heeft een maatschappij niet nodig. En moest je toevallig toch reageren, durf dan niet te stellen dat jij het geweld waarmee holebi's te maken krijgen, niet steunt, dat je enkel het huwelijk wil sparen van moreel verval want laat dat nu net een voorbeeld zijn van de diepgewortelde haat en discriminatie tegenover holebi's. En zoals Martin Luther King zei: He who passively accepts evil is as much involved in it as he who helps to perpetrate it. He who accepts evil without protesting against it is really cooperating with it.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#4485 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4486 |
|
Minister-President
|
Ik vind het geduld waarmee jij tegen deze twee (of is het er maar één?) personen ingaat fenomenaal. Niet dat je hem/hen ooit van gedacht zult doen veranderen want daarvoor is hij/zijn ze véél te zelfingenomen maar je woorden zijn oprecht en bewijzen dat je een hart en ziel hebt, iets waar die twee (of 1) niet kunnen beschuldigd worden.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
#4487 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat het tegen de natuur is? Er zijn zoveel zaken die we doen die tegen de natuur zijn. Satelieten in lucht schieten is ook niet echt natuurlijk. IVF is ook niet echt natuurlijk. We moeten de natuur koesteren, ze beschermen en ze inzetten waar nuttig. Maar in de natuur zitten defecten en de mens heeft alle rechten om oplossingen te vinden voor deze defecten. Indien niet mag je meteen alle medische wetenschappen afschaffen. Dat twee personen van hetzelfde geslacht geen kinderen kunnen krijgen? Het verwekken van kinderen is niet moeilijk. De belangrijke taak in onze maatschappij is ze opvoeden. Ik aanzie adoptie evenwaardig als het zelf natuurlijk verwekken van kinderen. Dat kinderen beter opgroeien met een vader en moeder? Je moest eens weten. Kinderen opvoeden is een zeer belangrijke verantwoordelijkheid, maar toch mag iedereen het doen. Er is geen diploma voor vereist en soms hebben mensen met minder opvoeding skills meer kinderen. Veel ouders voeden een kind bewust of onbewust alleen op en ze komen ook terecht. Het hangt meer af van de individuele opvoeders dan van hun geslacht. Dat het altijd zo geweest is? Dit is een typische conservatieve argumentatie en er is niets wat we moeten doen of laten omdat het altijd zo geweest is. Bovenstaande argumenten worden door mij dus verworpen en naar mijn weten blijven er geen andere over dan religieuze en deze verwerpen we uiteraard automatisch. |
|
|
|
|
|
|
#4488 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat argument antropologisch noemen maakt het niet minder religieus. En het is in elk geval geen voorwaarde voor een huwelijk. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2013 om 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#4489 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb al tot den treure toe herhaalt hoe belachelijk het is om dit te beweren. Je kunt toch niet aan een koppelje zeggen: "Eerst kindjes maken en dan pas mag je trouwen toch?" Toch blijf je herhalen dat dit wél een criterium zou zijn. Verklaar je eens nader. Voornaamste criterium van wat dan? Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
|
|
|
|
|
#4490 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4491 | |
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Jullie zijn echt niet te doen. Lees het document van de Franse bisschoppen. Het staat vol van voortplanting: En jullie doen niets anders dan op voortplanting de klemtoon leggen. En toch ontkennen dat dit het bijzonderste criterium is voor jullie opvatting van het huwelijk en om het homohuwelijk te verwerpen... Ik heb genoeg van jullie gekronkel en wens je verder een ferme nederlaag voor wat het Franse homohuwelijk betreft en in nog veel landen daarna. |
|
|
|
|
|
|
#4492 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#4493 |
|
Banneling
|
Homo-relaties zijn ook antropomorf. Het is een menselijke vorm van seks en liefde en mag als dusdanig ook het officiële huwelijkskader krijgen. Punt.
De voortplanting speelt daarin geen rol. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2013 om 18:15. |
|
|
|
|
|
#4494 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Criterium om het homohuwelijk te verwerpen?
Je bedoelt waarschijnlijk "de reden" om het homohuwelijk te verwerpen, want een 'criterium is toch wel wat anders hoor?! Citaat:
Citaat:
"Neen dat is niet zo" zal je zeggen. "Dat is niet zo voor het homohuwelijk". Wel dat is nu juist mijn argument. Homoseksuelen willen het huwelijk veranderen. Ze willen er een andere betekenis aan geven, dan waar het huwelijk voor staat. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 januari 2013 om 18:52. |
|||
|
|
|
|
|
#4495 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4496 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Leg eens uit waarom je het argument 'voortplanting' verwerpt voor de bestaansreden van het huwelijk. Waarom anders zou het huwelijk beschermd moeten worden door de maatschappij door het toekennen van het statuut 'huwelijk'? Is dat niet omdat een verbond van trouw de beste basis biedt voor een stevige relatie die in het voordeel is voor de opvoeding van kinderen die eruit kunnen voortkomen? Waarom mogen huwelijken in veel gevallen ontbonden worden als er geen kinderen van komen zoals bijvoorbeeld Napoleon deed in Frankrijk? Omdat voortplanting niks met het huwelijk te maken heeft? Waarom krijgen buitenechtelijke kinderen niet dezelfde rechten als echtelijke kinderen? Omdat het huwelijk niets te maken heeft met voorplanting? Weet u wat een bastaardkind is? Enz... U kunt wel zeggen "Voortplanting speelt geen rol. Punt!" Maar beargumenteer dat een beetje zoals ik doe. Ik zeg toch ook niet: "Het is zo en punt!"? Zeg ook eens waarom volgens u dan, voortplanting niks te maken zou hebben met het huwelijk, net zoals ik uiteenzet waarom dat wel zo is. Misschien komen we dan ergens. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 januari 2013 om 19:05. |
|
|
|
|
|
|
#4497 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Religieuze argumenten verwerp ik sowieso. |