![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens u mogen we daarom geen risico lopen. Daarop repliceer ik met de opmerking dat u pedagogie( opvoeding) met die redenering voor uw kar probeert te spannen omdat pedagogie helemaal geen uitspraken doet zoals u stelt, pedagogie richt zich tot opvoeders, zonder het dogma dat dit een man en vrouw moeten zijn. Eigenlijk zegt u op een slinkse manier dat opvoeding door mensen van hetzelfde geslacht risico's inhoudt voor de ontwikkeling van een kind, wat impliceert dat homo's of lesbiennes minder geschikt zijn als ouders, wie minder geschikt is als ouder is eigenlijk minderwaardig tegenover hetero's, een standpunt wat u een intellectueel areooltje probeert te geven, terwijl het over ordinaire homofobie gaat. Wanneer u die discussie niet haalt, krijgt u een pedante mening alsof u een moreel verlichte leider bent, voor de klas! Duidelijk zo Jan? Ik denk dat juist het omgekeerde waar kan zijn, homo's en lesbiennes zijn mogelijk als ouder meer geschikt, zij kiezen heel bewust voor een kind, hun keuze is geen gevolg van het loutere biologische gegeven dat je na seks zwanger kunt worden en dus een kind krijgt. Een kind krijgt dus twee ouders die een heel bewuste keuze maakten, dat lijkt me een betere garantie op een goede opvoeding dan nu bij veel hetero's die gewoon voor de voldongen feiten kwamen te staan van een zwangerschap. En ineens begrijpt u het niet meer, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al vele keren hebben we hier kunnen lezen "de maatschappij verandert, de wetten veranderen, dat moet je maar aanvaarden". Nu, dat laatste klopt al niet. De gedachten zijn en vrij en bijgevolg hoeft eenheidsdenken niet. In een democratische samenleving is de veelheid aan opinies een legitiem iets. Daarnaast vormt de verwijzing naar "zo is de maatschappij nu" eigenlijk puur drijfzand. Wat vandaag gangbaar is in die maatschappij, kan morgen immers al anders zijn. Alleen schijnt men tegelijkertijd de mening toegedaan te zijn dat het om een universeel goed iets, waardoor men een actuele situatie juist niet kan inroepen als rechtvaardiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evengoed kun je stellen dat de huidige situatie in landen die het homohuwelijk nog niet erkend hebben zal evolueren naar acceptatie van de gelijkwaardigheid van die huwelijken. U heeft de emancipatie van vrouwen ook niet kunnen tegenhouden, nu zijn de holebi's aan de beurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4624 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De logica wordt hier gewoon geschonden, daar het ene geen inhoudelijk verband vormt met het andere. Het falen uit de ene situatie betekent geen garantie voor het slagen in een andere situatie. Puur logisch denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom verwees ik meermaals naar de stellingen van mensen die vanuit een heel andere levensbeschouwelijke opinie hun visie verwoordden. Of meent u dat een man als Jospin zijn afwijzing op een of ander "religieus dogma" baseert? Hij, die niet gelovig is, maar tot de georganiseerde vrijzinnigheid hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Flauw. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we nu iets hebben geleerd uit die massale opkomst afgelopen zondag, was het juist dat dit geen kerkelijk protest was. Het was in hoofdzaak een, wat Barjot omschreef, "une expression citoyenne". De stem van die Franse burger die zich niet kan vinden in wat Hollande wil doordrukken. Een stem die de confessionele grenzen op allerlei wijzen en in allerlei richtingen volledig overstijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jospin spreekt enkel voor zichzelf en al zeker niet voor de vrijzinnige standpunten in het algemeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4632 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het huwelijk is al veel ouder dan het christendom en bijlange niet exclusief voor het christendom alleen, waar Jan zich als lid van beschouwt. Op geen enkel moment in deze discussie heeft hij ook maar één religieuse reden aangedragen, hoewel hij dat zeker zou kunnen. Nu doen alsof hij nooit iets anders gedaan heeft is echt wel een beschuldigingspraktijk, die enkel door 'organisaties' worden toegepast, waar het beschamend is om lid van te zijn. Ik lees tussen de regels dat je in feite zegt: "Jij hebt ongelijk, gewoon omdat je een andere levensbeschouwing hebt dan de mijne,...." Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dit geval had ik toch liever wat anders willen zien staan.
Ik ken alice al een tijdje en dit is echt wel heel ver beneden haar niveau, als je het mij vraagt. Ik heb nog parels van postings mogen lezen van haar. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die haar als een meerwaarde voor ons forum ziet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 januari 2013 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4637 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had het over de Kerk Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2013 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4638 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar jullie zijn ongeneeslijk bigot. Het is tijdverlies, zich daarmee verder in te laten... Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2013 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4639 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat een heterostel een kind opvoedt is geen garantie dat de opvoeding aan bepaalde normen beantwoordt (ik ga ervan uit dat hje het hiermee eens bent). Desondanks hoeven heterostellen geen garantie te geven voor het opvoeden naar bepaalde normen en kunnen ze gewoon kinderen krijgen omdat ze nu éénmaal heterostellen zijn. Het is niet gegarandeerd dat homostellen kinderen zullen opvoeden naar bepaalde normen maar het is niet gegarandeerd dat ze het niet zullen doen. Indien we dus homostellen kinderen laten opvoeden en een garantie inbouwen dat de opvoeding aan bepaalde normen zal beantwoorden, zullen kinderen van homostellen over het algemeen een betere garantie krijgen voor een opvoeding naar bepaalde normen als heterostellen. Neen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neemt niet weg, dat ik geen argumentatie lees, natuurlijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |