![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4661 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zei het eerder al: een evolutie gebeurt niet van vandaag op morgen. Die gebeurt langzaam, met kleine stapjes. Nauwelijks 15 jaar geleden bestond het geregistreerd partnerschap voor homoseksuelen niet, laat staan het homohuwelijk. Vandaag is er al een hele resem landen waar een van beiden, of allebei bestaan en beweegt er op dat vlak vanalles in tal van andere landen. Jij mag wat mij betreft je ogen verder sluiten voor die evolutie, Jan, maar verwacht dan alsjeblieft niet dat je nog au serieux genomen wordt hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4662 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou kiezen voor het heterogezin, omdat dit volgens mij het dichtst bij de natuurlijke gegevendheid staat dat kinderen inderdaad verwekt zijn door een man en een vrouw. Dat lijkt mij een verantwoord besluit. Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4663 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4664 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4665 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al deze concrete voorbeelden tonen aan dat een evolutie over bespaalde maatschappelijke standpunten, niet per definitie een vooruitgang voor de mensheid zijn. Jij geef mij de indruk dat je dat wel vindt, gezien je evolutie als waardemeter gebruikt voor het homohuwelijk, terwijl maatschappelijke tendenzen, nooit las criterium voor goed of fout kunnen fungeren. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4666 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beide hebben voordelen en nadelen. Misschien zou mijn voorkeur zelfs uitgaan naar een mannen homokoppel omdat ik ervan uitga dat mannen rationeler zijn en ik het rationeel denken nogal hoog in het vaandel draag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat de opvoeding van heterostellen soms niet beantwoord aan bepaalde normen, moet men bijgevolg de wettelijke mogelijkheid openstellen dat homostellen kinderen adopteren en opvoeden. De logica wordt hier gewoon geschonden, daar het ene geen inhoudelijk verband vormt met het andere. Het falen uit de ene situatie betekent geen garantie voor het slagen in een andere situatie. Puur logisch denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4668 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4669 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bent de eerste die ik ken die durft te antwoorden in ruim 5 jaar dat ik die vraag op het forum poneer. U stijgt dan ook ongezien in mijn achting. Maar dat zal je wel niet veel kunnen deren vermoed ik. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4670 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij kwam zoveel volk nog niet op straat toen ze de wereldbeker wonnen. We spreken hier over efkens 400 000 man. Dat is Woodstock weet u? Geen enkel Gaypride kan daar aan tippen, wees maar zekers. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4671 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hier in België zou dat veel zijn, maar op een bevolking van 63.000.000 inw ??
Citaat:
die is dan ook jaarlijks. Deze betoging eenmalig.
![]() |
![]() |
#4674 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Nee, omdat de opvoeding van hetero-ouders geen enkele garantie biedt, kan men dat niet als argument gebruiken om homo-ouders de mogelijkheid te ontzeggen om kinderen op te voeden. Een garantie op een goede opvoeding is er nooit. Niet bij homo-ouders, maar ook niet bij hetero-ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat toch weer geen 5 pagina's duren voor je dat doorhebt, mag ik hopen? En bij de zoektocht naar dat best mogelijke, wordt het kunnen opvoeden niet in vraag gesteld. We zijn het er allemaal over eens dat homosekuelen nat zo goed kinderen kunnen opvoeden als heteroseksuelen. Als het nog niet duidelijk is nu, stel dan een gesloten vraag waarop ik alleen maar met een "ja" of een "neen" kan antwoorden, zodat je het eindelijk snapt. Want het begint er serieus op te lijken dat je doet alsof, omdat je weet dat je vast gereden bent. Wat is dan wel het verschil tussen ouders van hetzelfde of ouders van verschillend geslacht, in die zoektocht naar het best mogelijke? Wel dat is de omgeving natuurlijk. Een moeder is geen vader en een vader is geen moeder. Volgens sommige deskundigen zijn ze beiden nodig, vanwege het evenwicht tussen emotionele en rationele benadering van dingen. Volgens andere deskundigen speelt dat helemaal geen rol, maar al bij al is er daar toch nog altijd discussie over. Waar er geen discussie over is onder deskundigen is of een vader én een moeder tot het best mogelijke behoren. Daar zijn ze het allemaal over eens. De discussie gaat louten over of twee vaders of twee moeders als ouder evangoed het best mogelijke zijn of juist niet. Vandaar dat Jan en ik resoluut kiezen voor de man-vrouw relatie als best mogelijke, want daar is iedereen het over eens. Twee mannen of twee vrouwen als ouder, daar is wel discussie over en dat houdt dus een risico in. En welke onverlaat wil er nu risico lopen met het welzijn van kinderen? Jij toch ook niet neem ik aan? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4676 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist is juist, ook al krijg ik daardoor ongelijk. Bedankt voor je toelichting. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 januari 2013 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4677 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4678 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welke onverlaat wil er nu onnodig risico lopen met het welzijn van kinderen? Jij toch ook niet neem ik aan? Precies wat bang om te antwoorden alweer? Is dat nu zo onredelijk om voor het best mogelijke te kiezen als het over het welzijn van kinderen gaat? sjongenstoch....pffft. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 januari 2013 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4679 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4680 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk?!
Dat is nooit een punt van discussie geweest?! Nooit?! Mijn punt is te gaan voor "het best mogelijke" voor onze kinderen. En dat krijg je om God weet welke reden maar niet uit je toetsenbord getikt. Voor jou zijn de rechten van de homoseksueel blijkbaar iets nobeler om voor te strijden dan wel het best mogelijk voor weerloze kinderen. Pijnlijk dit te moeten vaststellen. Citaat:
Citaat:
Of vind je eigenlijk van wel dan? Vind je echt dat de 'zogenaamde rechten' van homokoppels belangrijker zijn dan onze plichten tegenover weerloze kinderen? Het is het één of het ander he?!. En gezien je er over wil zwijgen, zal ik en elke meelezer wel zelf zijn conclusies moeten trekken over hoe jij er over denkt.... ...en dat heb je alleen maar aan jezelf te danken. Shame on you, vriend. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 januari 2013 om 22:02. |
||
![]() |
![]() |