![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4781 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zie je: ik kan dat ook, zo van die onzinnige berichtjes posten. Maar ik heb het je eerder al gezegd: je hoeft mij verder niet meer aan te spreken op dit forum. Ik ga met jou doen wat jij met Maori deed: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4782 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat indien dit geluk betekent dat ze men een partner van het gelijke geslacht een gezin willen stichten? Jammer genoeg wordt deze discussie vertroebeld door dogma's. Ik heb er geen probleem mee dat de discussie gehouden wordt op een objectieve manier. Maar de paus kan ik jammer genoeg niet objectief noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4783 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4784 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat erom dat deskundigen het oneens zijn. Moet ik als leek dan onnodige risico's nemen men het welzijn van kinderen? Mij niet gezien en het verwonderd we dat dit op zo veel tegenwerking stuit. Hoe is dat nu toch mogelijk? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 januari 2013 om 16:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4785 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nee, dat is duidelijk niet van belang voor de moraalridders. Zolang ze maar hun eigen moraal kunnen doordrukken, interesseert het hen niet wie daar het slachtoffer van wordt. Dat is collateral damage in hun welhaast heilige strijd tegen het 'moreel verval'. Gelukkig neemt dat soort mensen jaar na jaar af in aantal en zegeviert het gezond verstand in steeds meer moderne maatschappijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Typisch voor kuddedieren zonder eigen mening is dat hun "waaroms" steeds ontbreken. Jammer. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 januari 2013 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4787 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4788 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4789 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4790 |
Europees Commissaris
|
![]() Opnieuw, welk risico? Welk risico lopen we? Is het risico groter dan de kinderen op skiverlof te sturen? Is het groter dan ze teveel in kringen van bisschoppen te laten vertoeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4791 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4792 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4793 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erom, om meningen tegenover elkaar af te wegen, door deze met argumentatie te ondersteunen. Als iemand zegt dat homostellen kinderen zouden moet mogen hebben, dat is dat geen probleem tenzij er sprake is van een mogelijk risico met het welzijn van kinderen. Het belang van kinderen moet steeds voorop staan op de kinderwens van de ouders. Kijk. Mijn vrouw en ik zijn een pleeggezin. Wij zien graag kinderen en hebben ze graag rondom ons en we zijn bewogen door de vele kinderen die geen thuis hebben. Moet je eens goed naar me luisteren. Men zoekt altijd een gezin voor het kind maar nooit een kind voor een gezin. Het belang van het kind moet steetds voorop staan. Zo gaat men een kind dat verwend is geweest veel liever in een groot gezin plaatsen, waar het kan leren delen en een verwaarloosd kind veel liever in een klein gezin waar het wat extra aandacht kan krijgen. Snapt u dat? Welnu, dat maakt dat men steeds op zoek is naar pleeggezinnen. Het is belangrijk dat er meer pleeggezinnen zijn dan pleegkinderen, zodat men elk kind in een juist mogelijk gezin kan plaatsen. Welnu. Homosekuelen kunnen zich ook kandidaat stellen voor pleeggezin. De meeste kinderen zijn minder dan 1 jaar oud enbliven tot ze volwassen zijn bij het gezin. Hoe ouder, hoe minder in aantal. Homoseksuelen mogen dat al lang voor de adoptiewet was goedgekeurd. Ze zouden heel welkom zijn, we hebben ze heel hard nodig en de kinderen nog veel meer. Maar wat zien we? Er zijn slechts twee aanvragen geweest van lesbische koppels waarvan 1 al bij de aanvang ongeschikt was en de tweede intussen al uit elkaar zijn gegaan en hun kandidatuur hebben ingetrokken. Slechts 2 aanvragen? Dat hadden we niet verwacht. Heterosekuelen hebben vaak het bezwaar dat ze liever eigen kinderen willen in hun gezin, maar homoseksuelen moeten sowieso kinderen voor minstens de helft van iemand anders krijgen,... Dat doet me toch ernstige vragen rijzen over die befaamde kinderwens van homoseksuelen hoor. Mij lijkt het me veel eerder een strijd om gelijke rechten te zijn, dan wel het invullen van een diep verlangen naar een kind. Ik hoop dat deze openhartigheid me niet verweten zal worden. Ik sta trouwens niet alleen met deze indruk; er zijn pleeggezinnendiensten over gans Vlaanderen. En de kinderen, die wachten,.... Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4795 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al afgewogen. Het belang van kinderen staat voor op de wensen van volwassenen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar vermits nergens bewezen wordt, dat ze beter af zouden zijn bij een hetero-koppel, kunnen ze evengoed toevertrouwd worden aan een homo/lesbo-koppel.
![]() |
#4797 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het kind kwam wel niet in het gezin op 1 jaar maar wel op 12 jaar of zo. Verder is het niet zo sterk als adoptie omdat de natuurlijke ouders nog steeds contact hebben met het pleegkind en er geen wettelijke band bestaat tussen het kind en de pleegouder. Eénmaal het kind 18 jaar is kan het zijn eigen weg gaan en desnoods ziet men het nooit terug. Verder heb ik ook menen te begrijpen dat men de kinderen regelmatig verandert omdat de band met de pleegouder niet te sterk zou worden. Dit gezegd zijnde vind ik het inderdaad jammer indien homokoppels zich niet kandidaad stellen. Misschien doen ze dit niet omdat ze hun kansen erg gering inschatten en ook omdat er weinig rechtzekerheid is over de duur dat het kind in het gezin kan blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hechtingsstoornissen zijn kwalijke aandoeningen met ernstige gevolgen voor het gedrag. Eleke pleegezinnendienst zal steeds alles doen om juis dat te vermijden door het kind een stabiele 'thuis' aan te bieden. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |