Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2013, 14:56   #101
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Of specifiek het huwelijk, ook bij hetero's, een grote kans op stabiliteit en opvoeding voor kinderen biedt laat zich raden

Percentage echtscheidingen ten opzichte van gesloten huwelijken in België: 2009
o Echtscheidingen: 32.606
o Huwelijken: 43.303
o Percentage echtscheiding: 75%
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 15:29   #102
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ochja, dat gemierenneuk over dat wetenschap niets *bewijst*.
Dat is geen gemierenneuk, dat is een essentiële les. Als je die niet hebt begrepen, dan weet je niet wat wetenschap is.

Citaat:
Dat is ook zo, alleen wetenschap is gewoon het beste dat wij hebben om kennis uit te halen.
Uiteraard is dat zo, maar je kan er pas kennis uit halen is je weet wat wetenschap is. Als je dat niet weet, dan spreken we niet over wetenschap, maar pseudo-wetenschap: dan trek je al snel valse conclusies uit wetenschappelijk onderzoek. Wetenschap veronderstelt eerst en vooral een wetenschappelijke attitude.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 15:37   #103
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Of specifiek het huwelijk, ook bij hetero's, een grote kans op stabiliteit en opvoeding voor kinderen biedt laat zich raden

Percentage echtscheidingen ten opzichte van gesloten huwelijken in België: 2009
o Echtscheidingen: 32.606
o Huwelijken: 43.303
o Percentage echtscheiding: 75%
Fout percentage, aangezien je teller en je noemer niets met elkaar te maken hebben. Je kan dat heel eenvoudig aantonen door volgend gedachte-experiment: het kan perfect zijn dat er meer echtscheidingen dan huwelijken zijn in een gegeven jaar. Betekent dat dan dat 150% van de huwelijken op een echtscheiding uitdraaien? Dat zou nogal raar zijn...

Je zou de huwelijken in een bepaald jaar moeten nemen, b.v. de huwelijken in 1970, en dan gaan kijken hoeveel daarvan ondertussen gescheiden zijn. Op basis daarvan kan je dan een percentage berekenen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 18 januari 2013, 15:52   #104
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is geen gemierenneuk, dat is een essentiële les. Als je die niet hebt begrepen, dan weet je niet wat wetenschap is.

Uiteraard is dat zo, maar je kan er pas kennis uit halen is je weet wat wetenschap is. Als je dat niet weet, dan spreken we niet over wetenschap, maar pseudo-wetenschap: dan trek je al snel valse conclusies uit wetenschappelijk onderzoek. Wetenschap veronderstelt eerst en vooral een wetenschappelijke attitude.
Ik weet maar al te goed hoe wetenschap werkt. Wetenschap werkt volgens hypotheses, die meerdere malen herhaalt moeten worden.

Zo,n hypothese is dus pas niet waar, als er tijdens de herhalingen een tegenstrijdig iets uitkomt. Als je gaat zeggen, dat wetenschappelijke bewijzen niet bestaat. Kun je ook stellen dat het niet bewezen is, dat de aarde rond is. En dat lijkt mij toch aantoonbaar onzin.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 15:54   #105
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet maar al te goed hoe wetenschap werkt. Wetenschap werkt volgens hypotheses, die meerdere malen herhaalt moeten worden.

Zo,n hypothese is dus pas niet waar, als er tijdens de herhalingen een tegenstrijdig iets uitkomt. Als je gaat zeggen, dat wetenschappelijke bewijzen niet bestaat. Kun je ook stellen dat het niet bewezen is, dat de aarde rond is. En dat lijkt mij toch aantoonbaar onzin.
Je begrijpt dus absoluut niet wat wetenschap is. Je begrijpt zelfs de vraag niet. Ik raad je dus aan om "Conjectures and Refutations" van Karl Popper eens door te lezen. Je zou minder simplismen verkondigen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 januari 2013, 16:13   #106
Zwitser

Standaard

Citaat:
En als je toch besluit om met iemand samen te leven, waarom je dan niet engageren via een huwelijk?
In mijn geval zou een huwelijk niks veranderen, behalve dat ik dan meer belasting ga betalen...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:17   #107
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt dus absoluut niet wat wetenschap is. Je begrijpt zelfs de vraag niet. Ik raad je dus aan om "Conjectures and Refutations" van Karl Popper eens door te lezen. Je zou minder simplismen verkondigen.
Ik begrijp wel degelijk wat wetenschap is.

Wetenschap is het beste dat wij hebben, het ultieme bron om kennis uit te halen. En het werkt wel degelijk volgens hypotheses, die meerdere malen herhaalt moeten worden.

En nogmaals, als jij stelt dat wetenschappelijke *bewijzen* niet bestaan. Beweer jij dus, dat het niet bewezen is dat de aarde rond is.

Daarnaast, heb je ook nog beta, gamma en alfa wetenschappen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:19   #108
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In mijn geval zou een huwelijk niks veranderen, behalve dat ik dan meer belasting ga betalen...
+ als je ooit uit mekaar gaat kan het je een flink pak duiten kosten

Trouwen = voor homo's
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:30   #109
Adrian M

Standaard

Citaat:
Fout percentage, aangezien je teller en je noemer niets met elkaar te maken hebben. Je kan dat heel eenvoudig aantonen door volgend gedachte-experiment: het kan perfect zijn dat er meer echtscheidingen dan huwelijken zijn in een gegeven jaar. Betekent dat dan dat 150% van de huwelijken op een echtscheiding uitdraaien? Dat zou nogal raar zijn...

Je zou de huwelijken in een bepaald jaar moeten nemen, b.v. de huwelijken in 1970, en dan gaan kijken hoeveel daarvan ondertussen gescheiden zijn. Op basis daarvan kan je dan een percentage berekenen.
Vanzelf, dit gaf echter het percentage scheidingen in 2009 aan ten opzichte van het aantal gesloten huwelijken in het jaar 2009
In 2010 bedroeg dit percentage 68% (mogelijk heeft de economische crisis als factor te maken met een daling van het percentage?)
Oud 18 januari 2013, 16:39   #110
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
+ als je ooit uit mekaar gaat kan het je een flink pak duiten kosten

Trouwen = voor homo's
Van die mannen met flink geld snap ik al helemaal geen jota. Neem als voorbeeld alleen al die Amerikaanse filmsterren.
Een paar jaar getrouwd, daarna worden ze geplukt en zijn ze als het een beetje tegenzit de helft van hun vermogen kwijt.

Best wel lucratief als gold digger, goud wassen met een pan in een rivier brengt maar weinig op
Oud 18 januari 2013, 16:41   #111
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het was toch uw punt dat een huwelijk waar geen kinderen uit zullen komen niet moet worden toegestaan?

Ik wijs enkel de hypocrisie aan.
Blijkbaar hebt u het moeilijk met begrijpend lezen. Ik heb er helemaal niets tegen dat holebi's besluiten met een vaste partner door het leven te gaan en dat te laten vastleggen in een wettelijke verbintenis. Ik maak er wél bezwaar tegen omdat men die holebi-verbintenis óók "huwelijk" gaat noemen. Ik zou liever zien dat men er een andere naam voor kiest, zoals "leef-overeenkomst" of iets anders. De term "Huwelijk" zou ik reserveren voor een hetero-situatie omdat alleen in dat geval de mogelijkheid tot procreatie door sexuele betrekkingen tussen de betrokken partners bestaat.
I hope I made myself clear ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 16:49   #112
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Of naar een heterovriendje. (Vooral als je het natuurlijk wil toegediend krijgen...)
Tja, want met dat homo-vriendje zou het wel eens kunnen gebeuren dat de kinderwens van de lesbo op "technische problemen" botst ...
Oud 18 januari 2013, 17:14   #113
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Vanzelf, dit gaf echter het percentage scheidingen in 2009 aan ten opzichte van het aantal gesloten huwelijken in het jaar 2009
In 2010 bedroeg dit percentage 68% (mogelijk heeft de economische crisis als factor te maken met een daling van het percentage?)
Mogelijk. Maar het percentage wil eigenlijk niet veel zeggen, vermits je appelen met citroenen vergelijkt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 januari 2013, 17:29   #114
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beweer jij dus, dat het niet bewezen is dat de aarde rond is.
De stelling dat de aarde rond is, is niet bewezen, ze is zelfs gefalsifieerd. Scientific American legt uit welke observaties toegelaten hebben deze stelling te falsifiëren:
http://www.scientificamerican.com/ar...h-is-not-round

Meer fundamenteel ben je je niet bewust van de problematiek van de "synthetische oordelen a priori" om met Kant te spreken. Ik heb het jou al een paar keer proberen uit te leggen, maar je lijkt niet echt bereid om nieuwe informatie op te nemen.

Hier vind je alsnog een goed overzicht:
http://www.furryelephant.com/content...os-feyerabend/
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 januari 2013, 17:43   #115
Adrian M

Standaard

Citaat:
De stelling dat de aarde rond is, is niet bewezen, ze is zelfs gefalsifieerd. [/url]
Is in Holland al sinds jaar en dag bekend, niets nieuws aan voor ons.
Het is een blokkendoos ... bij "Hoek van Holland" ga je een hoek om
Oud 18 januari 2013, 19:43   #116
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat, indien men de wetgeving die het samenleven van holebi's regelt zou aanduiden met "samenlevingscontract" of iets gelijkaardigs en het samenleven van hetero's "huwelijk" dat er eigenlijk véél minder problemen zouden zijn.

Ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat al diegenen die in Parijs betoogden anti-holebi zijn. Verre van. Maar, of men het nu graag leest of niet: er is een verschil tussen mannen en vrouwen. En dat verschil heeft als consequentie dat het samenleven van een man en een vrouw kan leiden tot procreatie via sexuele betrekkingen tussen die twee, daar waar dit bij holebi's niet het geval is. Daaruit mogen we rustig concluderen dat het dus om twee verschillende vormen van samenleven gaat. Bijgevolg is het dan ook maar doodnormaal dat we er ook twee verschillende benamingen voor gebruiken. Huwelijk in de ene situatie, samenlevingscontract in de andere. De heisa die de holebi-gemeenschap daaromtrent maakt is naar mijn gevoel misplaatst.
Wat met twee homoseksuele mannen, die in voorgaande heteroseksuele relaties hun plicht aan god en vaderland al volbracht hebben en netjes geprocreëerd hebben, zoals van elke 'echte man' verwacht wordt? Mogen zij met elkaar trouwen? Of heb je nog een ander smoesje achter de hand voor dergelijke gevallen?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 20:00   #117
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De betogers in Frankrijk menen, terecht of ten onrechte, dat het huwelijk tussen man en vrouw een eeuwenoud instituut is dat heel belangrijk is voor de stabiliteit van de maatschappij en zij menen tevens dat een kind recht heeft om te weten wie zijn vader en moeder is en tevens het recht om door hen opgevoed te worden.

Dat is toch op zijn minst een debat waard, of niet soms?
Het homohuwelijk en het adopteren of krijgen van kinderen door homokoppels zijn m.i. 2 verschillende zaken.
Dat de stabiliteit van de maatschappij door homohuwelijken in het gedrang zou komen is zonder meer een achterlijke opvatting.

Er loopt dus nog heel wat achterlijk volk rond in Frankrijk, meer hoeft daar niet over gezegd te worden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 21:33   #118
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De andere kant van de vrij onbekende medaille. Aan de juistheid valt niet te tornen maar zoals in elke samenlevingsvorm is succes niet per definitie gegarandeerd. Dat geldt voor bi-gay koppels alswel voor die van de hetero's.
Wat ga je doen als adoptiedochter (of natuurlijke tussen aanhalingstekens) wanneer je met twee gay-moeders te maken hebt en je komt met je eerste vriendje thuis?
ik denk dat die twee lesbische dames dan uit eigen ervaring (*) weten wat het betekent om tegen vooroordelen op te boksen, om je eigen weg te kiezen. En ze zullen zeker weten dat de geaardheid kruipt waar het niet 'n gaan kan.

(*) ik maakte een interessante typefout, ik schreef ervaring eerst als "erfvaring".
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 21:35   #119
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Dat vind ik nu eens goed omschreven. Maar je hebt vergeten dat die holebis de onmogelijkheid tot procreatie willen omzeilen mits adoptie en proefbuisbaby's o.a.
Het is daar dat de anti-holebi-huwelijk-manifestanten een probleem mee hebben.
Maar je bent vergeten dat die hetero's de onmogelijkheid tot procreatie willen omzeilen mits adoptie en proefbuisbaby's o.a.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 21:40   #120
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Wat met twee homoseksuele mannen, die in voorgaande heteroseksuele relaties hun plicht aan god en vaderland al volbracht hebben en netjes geprocreëerd hebben, zoals van elke 'echte man' verwacht wordt? Mogen zij met elkaar trouwen? Of heb je nog een ander smoesje achter de hand voor dergelijke gevallen?
"smoesje"???

Die twee homo's (of, in het door u geschetste scenario hetero's zijn die graag eens van twee walletjes eten) doen voor mijn part wat ze willen. Maar wanneer ze zodanig "gentleman" zijn dat ze vinden dat ze rustig vrouw en kinderen in plan mogen laten om met hun vriend verder door het leven te gaan, ze doen maar ... En volgens de huidige Belgische wetgeving kunnen ze dat inderdaad. Die Belgische wetgeving duidt dergelijke overeenkomst ook aan met de term "huwelijk", daar kan ik ook niets aan veranderen. Als wetten respecterende burger moet ik dat wel aanvaarden ook al ben ik het principieel niet eens met de benaming "huwelijk" in dit geval. Ik kan u alleen maar zeggen dat voor mij persoonlijk dit géén "huwelijk" is. Want in het scenario dat u daar schetst konden de sexuele betrekkingen met hun vrouw in hun voorgaand hetero-huwelijk aanleiding geven tot het verwekken van kinderen. En kom nu niet vertellen dat ik beweer dat een hetero-huwelijk per se moet leiden tot het verwekken van kinderen. Maar het is er potentieel. Het is dat wat telt. In hun daaropvolgend homo-avontuur met hun vriend kunnen ze zoveel forniceren als ze willen, er kan geen procreatie uit volgen. Dat is een fundamenteel verschil en daarom is (nog steeds volgens de mening van uw dienaar) het idioot aan twee verschillende dingen dezelfde naam te geven. Maar de frustratie en het minderwaardigheidsgevoel bij de holebi's is dusdanig groot dat ze doen alsof de wereld vergaat wanneer de wettelijke bezegeling van hun samenlevingsverband niet de naam "huwelijk" zou krijgen. Ze willen van ons, koste wat het kost, horen zeggen dat hun overeenkomst "hetzelfde is" als bij de hetero's. Wel, dat is het lekker niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be