![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4861 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4862 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't Is immers zo dat er geen adoptiekinderen op overschot zijn. Er is in tegendeel een bijzonder lange wachtlijst van koppels die een kind willen adopteren. Kijk, we hebben al eens overwogen een of twee kinderen te adopteren. Naast onze zeven eigen kinderen zou er in ons leven, ons hart en ons huis ook nog plaats voor adoptiekinderen. Alleen is ons gebleken dat het een ellenlange procedure is. We spreken over jaren. |
|
|
|
|
|
|
#4863 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zal steeds een vader of moeder ontbreken. Vanuit die gegevenheid is het al te raden een bijzonder grote omzichtigheid aan de dag te leggen en bijgevolg dat risico al op voorhand uit te sluiten.
|
|
|
|
|
|
#4864 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In het belang van het kind en het recht dat ieder kind heeft op een vader én een moeder, kan men juist geen reden (laat staan een "morele") inroepen om te eisen dat het omgekeerde zou moeten gebeuren.
|
|
|
|
|
|
#4865 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eerst en vooral mijn waardering dat u zichzelf niet verlaagt tot verwijten en beledingen tav mijn persoon en mening. Dat wordt tegenwoordig een zeldzaamheid als het over dit onderwerp gaat. Twee. Een ernstige reactie verdient een ernstige tegenreactie. Eerst kort. Je maakt indruk op me met het kind dat er niet zou zijn geweest indien het homokoppel het niet gewenst had en zich daartoe beroepte (of is het "beriep") op een draagmoeder. Dat is nogal wat vind ik. Ik stel me voor dat iemand mij zou zeggen: kijk jij bent er omdat wij wilden dat jij er was, maar we moesten dan wel beroep doen op iemand van buiten onze relatie om volgens afspraak haar lichaam te laten gebruiken en haar genen met die van mij te delen, zodat jij,.... Dat vind ik straf,.... en meer zal ik er nu nog niet over zeggen, want ik weet niet goed wat ik van zo'n situatie moet denken. Stel nu dat deskundigen het er wel over eens geraken en dat de bal in mijn kamp valt. Stel nu dat blijkt dat een vader en een moeder inderdaad beter blijkt te zijn dan twee vaders en twee moeders,... ... wat ga je dan aan zo'n kind zeggen? "We wisten dat we een risico namen, maar onze kinderwens was zo groot dat we toch maar een gokje waagden met uw welzijn in de weegschaal...." ? Begrijp je waarom ik dat risico niet wil nemen zolang deskundigen het er niet over eens zijn? In het tweede geval, maak je eigenlijk geen eerlijke vergelijking vind ik. Een grote kinderwens is niet recht evenredig met een grote inspanning om het op te voeden. Me dunkt dat jij denkt dat wanneer mensen heel sterk naar een kind verlangen, de opvoeding automatisch beter zal zijn dan bij mensen bij wie het kind als per ongelijk wordt geboren,... Dat is verkeerd. Dat is niet zo. Of liever, dat is niet per definitie zo. .... Ik moet even stoppen want de kinderen hebben mij voor iets nodig, .... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 januari 2013 om 14:31. |
|
|
|
|
|
|
#4866 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk komt het in deze discussie neer op de vraag of er zoiets bestaat als "het recht op een kind" of het niet eerder hoort te zijn "de rechten van het kind". In deze kies ik resoluut voor het laatste.
|
|
|
|
|
|
#4867 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Uiteraard volledig mee eens. En uiteraard gaat een katholieke univ geen gastdocent gebruiken die tegen hun winkel spreekt. Wat vind je van de zelfingenomenheid van sommige forumleden? Onvoorstelbaar hé!!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#4868 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik vind de rechten van een kind serieus aangetast wanneer zij moeten opgroeien bij mensen die hen leren wie ze mogen aanvaarden en wie ze moeten discrimineren.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#4869 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Van wie die liefde uiteindelijk komt (man of vrouw), is van weinig belang.
|
|
|
|
|
|
#4870 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hoe durven ze!
|
|
|
|
|
|
#4871 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleen spijtig dat u niet inziet dat een geschikt homoseksueel koppel beter deze rechten kan garanderen dan een wezenhuis in een ellendig derde wereldland. |
|
|
|
|
|
|
#4872 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4873 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4874 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus.... doe eens wat moeite zou ik zeggen, vooralleer je publiekelijk gaat verkondigen wie hier wat niet inziet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 januari 2013 om 19:35. |
|
|
|
|
|
|
#4875 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Omdat de Rechten van het Kind u geen reet interesseren. |
|
|
|
|
|
|
#4876 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Argumentatie", je weet wel, datgene, wat u geen reet kan schelen blijkbaar. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 januari 2013 om 20:45. |
|
|
|
|
|
|
#4877 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4878 |
|
Minister-President
|
Ik weet echt niet wat voor soort persoon zo'n uitspraak met een uitgestreken gezicht kan doen.
|
|
|
|
|
#4879 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is gene enkel argument om homo's het recht te ontzeggen op ouderschap, evenmin ontzeggen we dit mensen die om welke reden dan ook, gene kinderen kunnen krijgen. En me dunkt dat de Katholieke kerk, gezien de vele pedofelieschandalen, zich beter druk maakt over het respecteren van kinderrechten wanneer ze in contact komen met de vertegenwoordigers van die kerk. Ik denk dat de meeste mensen wel met goede bedoelingen aan kinderen beginnen, maar ik zit soms tegenover vrouwen die netjes getrouwd zijn maar helemaal niet opnieuw zwanger willen zijn, toch overkomt hen dit, omdat hun man seks als zijn recht ziet en geboortebeperking in strijd met hun overtuigingen. Het is dan ook geen toeval dat vooral deze vrouwen abortus laten uitvoeren, zonder medeweten van hun man, ze vertellen gewoon niet dat ze alweer zwanger zijn. Toch beantwoorden deze mensen aan dat plaatje van Jan en Paulus, hoe het eigenlijk met de rechten van moeders zit, over zelfs welk gevaar een baby loopt bij de depressieve moeder, met alweer een kind, lijkt veel minder een punt voor deze heren, dan twee homo's of lesbiennes die een kind adopteren, omdat zij graag voor een kind willen zorgen en daar ook goed en lang over hebben nagedacht. Tot heden las ik echt geen steekhoudende argumentatie, behalve gewauwel over" kinderen hebben een vader en moeder nodig" een dogma wat trouwens ook zonder adoptie van homo's in deze samenleving al onderuit gehaald is, veel kinderen groeien op in een éénoudergezin,zonder de schade die beide heren claimen, wanneer van het traditionele gezin afgeweken zou worden. |
|
|
|
|
|
|
#4880 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn standpunt heeft niets met pedagogie te maken maar met zijn religieuze overtuigingen. |
|
|
|
|